Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P11 facelift kokemuksia?

Aloittaja JJM, syyskuu 01, 2009, 16:47:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JJM

Kokemuksia kaivataan P11 facelift primerasta vuosimallista 2001, kone 1.6 bensa. Moottorihan noissa kaiketi on uusiutunut hieman tuosta idioottivarmasta P10/P11 1.6 ruiskusta?

Onko jotain erikoista mitä pitäisi ostohetkellä katsoa? Ko. yksilö on 2-omisteinen suomivehje, jonkun matkaa toistasataa tuhatta ajettu. Moottoriin on uusittu 5tkm sitten jakopuoli kokonaan merkkiliikkeessä kun ketju oli löystynyt tms, tästä kuulemma noin 2000 euron kuitti. Näiden tyyppivika?

P10 -95 ja P11 -98 on suht paljon kokemusta että ei primera ihan vieras ole. Vähän värittömiä vehkeitähän nämä on mutta vaikea keksiä luotettavampaa kulkinetta paikasta a paikkaan b. Lisäksi näissä on varusteita ihan mukavasti, vrt. saman ikäiset toyotat jossa ilmastointikin on melko harvinainen.

Huomenna olisi tarkoitus mennä autoa katsomaan.

Rahu

Kallis on ollu jakopää remontti...
Ei niis mitää ihmeempää hyvin pitkälti sama ku -98, eli ei muuta ku huonoa huoltoa ja kovaa ajoa ;)
perillepääsy ei ole tarkoitus vaan matkanteko.MB E -10,Nissan Skyline GTST ja GTR -92, Datsun 610 180B HT -74, Datsun Laurel -86(c31),Opel Kadett coupe -76, Silvia 1,8turbo-84,200sx s13 ja 350Z -04,

M i g i

LainaaKallis on ollu jakopää remontti...
Ei niis mitää ihmeempää hyvin pitkälti sama ku -98, eli ei muuta ku huonoa huoltoa ja kovaa ajoa ;)
hmm noissa on joissain jo se jakopää jossa on tuplahammastus.. ja se maksaa jos ne kulahtaa...

jacob

ABS-anturi menee heposti 1.6 p11-144 mallissa , ei haittaa leimaa mut itteensä ...uttaa ku absit ottaa heti kiinni ku jarrua painaa. rekisterikilven valot palaa jatkuvasti ku saa helposti kosteutta sekä ajovalot saa vaihtaa usein. muuten aika pommin varma perus nissan!
-Jap Only-

cedricfan

Vanhat viat eli Multi-Link ja katkeavat vetarit.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

#5
Autosta tuli sitten tehtyä kaupat  :)

Pientä hiertymää takapuskurien reunoissa (naisella ollut) mutta muuten ei pelleissä mitään. Kuitti tuosta jakopään rempasta oli 1490 euroa, oireet oli että 2000-3000 kierroksella nykii tms ja jakoketju venynyt. Tässähän on jo tämä uudempi 1.6 kone suorasytytyksellä. Nyt kilometrejä 121000.

Sitten pari pikkuvikaa johon olisi mukava kuulla ratkaisu:

1. Kuskin penkin selkänojaa ei saa säädettyä; säätöpyörä kyllä pyörii ja raosta näkee että siellä joku hihna pyörii mutta mitään muuta ei tapahdu?

2. lcd-näyttö jossa on kilometrit, trippi, kello ja lämpötila on oikeasta reunasta noin 1cm verran pimeänä eli taustavalo ei ole koko näytössä. Lukemat kyllä näkyy muuten kaikki. Onko tuolla oikein joku perinteinen lankapolttimo vai missä vika?

3. Miten ihmeessä tässä säädetään mittariston kirkkautta, ohjekirjassa sanotaan että sille on oma kytkin josta pyöritetään mutta en sellaista kyllä autosta kojetaulusta löydä

Rekisterikilven valot on kyllä typerässä paikassa, tuossahan lumi makaa aina päällä ja vesi samoin. Helpompi kun ottaa kokonaan pois ja leimalle laittaa aina polttimot kiinni  ::)

Ulkolämpötilamittari näyttää mitä sattuu, varjossa 18 astetta ja auton mittari näyttää 12-13 astetta. Mutta eipä tuolla suurta merkitystä ole. Ajovalot tässä on ihan kohtuulliset kuten p10 mallissakin.

Entä kuuluuko sport-varusteluun sivuairbagit? Missään penkissä tai pilarissa ei lue airbag ainakaan. Ajovalo.net mukaan sport mallissa pitäisi olla 4 turvatyynyä.

Rahu

Selkänojan ala reunessata menee "tappi" läpi minkä päässä on ratas johon sen nupin takana oleva pieni remmi menee ja nyt sen tapin lukitus sokka on irronnut keskikonsolin puolelta ja tappi on liikkunut ja remmi on hypännyt irti.Eli ne vaan takas paikoilleen ja keskikonsolin puolelta sen kupumaisen sokan tilalle joku paree et pysyy.
Mittaristosta on palanut semmonen pieni taustavalo poltin ei sen kummempaa.
Niistä rekkarin valoista hapettuu kannat, eli polttimon vaihdon yhteydessä kun laittaa jotain rasvaa niin ei oo mitää hätää..
Siitä lämpömittari näyttämää pystyy säätämään muistaakseni kolmella asteella (merkki liikkees)
perillepääsy ei ole tarkoitus vaan matkanteko.MB E -10,Nissan Skyline GTST ja GTR -92, Datsun 610 180B HT -74, Datsun Laurel -86(c31),Opel Kadett coupe -76, Silvia 1,8turbo-84,200sx s13 ja 350Z -04,

Uusi Nissanisti

LainaaVanhat viat eli Multi-Link ja katkeavat vetarit.

Millä kilometreillä multilinkit ja vetarit hajoaa?  :o

Jylppy

#8
Lainaa
Entä kuuluuko sport-varusteluun sivuairbagit? Missään penkissä tai pilarissa ei lue airbag ainakaan. Ajovalo.net mukaan sport mallissa pitäisi olla 4 turvatyynyä.

Täällä jotain listaa:

http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P11#P11-144_2

Nissaneissa tahtoo vaan olla sitä "vikaa", että jonakin vuonna oleva lisävaruste onkin seuraavan vuoden vakiovaruste - eli sen takia saattaa noissa varusteluissa olla vähän heittoja. Tuo lista on muistaakseni otettu vuoden 2000 esitteestä.

Sivuturvatyynyt ovat Primerassa penkkien selkänojan sivuilla, eli sieltä pitäisi löytyä "airbag" merkintä, jos siinä tyynyt on.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

JJM

Kuskin penkistä oli yhdestä rattaasta boorit sökönä, just se ratas jonka pitäisi pyörittää sitä akselia mikä menee penkin läpi. Niin onnettoman pienet boorit ettei ihme jos alkaa pyöriä yli ja hajoaa. Tosi heikosti tehty. Mahtaa maksaa tuokin muovinpala satasen nissanin tiskillä.

Kesärenkaat ajattelin vielä uusia, onko merkitystä laittaako 185/65 vai 195/60? Jälkimmäisiä ajattelin, nyt on 185/65. Molemmat on otteessa merkattuja kokoja.

JJM

Ei sitten saanut ratasta erikseen, olis pitäny ostaa koko penkin istuinosa, 420 eur  ;D Mutta tuon sai kyllä vielä korjattua.

Mistähän mahtaa johtua "kahina" kun painaa jarrua ja renkaat on kääntyneenä esim. vasemmalle? Jarrupaloista varmaan, mutta on vähän outoa. Palat on juuri vaihdettu joka nurkkaan.

Kysyin aiemmin onko tässä mallissa tuota mittariston kirkkauden säätöä, enkä ole sitä vieläkään löytänyt. Tuli mieleen ettei tässä vaan ole automaattisesti himmentyvät nuo valot? Sellaisella vähän hämärällä kelillä ei meinaa erottaa kunnolla mutta kunnon pimeydessä näkyvät selkeästi.

Sivuairbageja tässä ei tosiaan sitten ollutkaan... Uudet 185/65 tyfoonit nakkasin alle, hiljaiset on ainakin mutta miten lie märkäpito...

cedricfan

Pyöränlaakeri? Ääntää ensiksi juurikin käännettäessä, ja jarrun käyttö vetää välyksiä toiseen laitaan. Pyörä ylös ja pyöritystä: kuuluko silloin?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

#12
Muutama tuhat ajettu ja samanlaiselta tuntuu kuin p10; luotettava kulkine joka lähtee aina kun avainta kääntää. Kulutus on ollut seka-ajossa 7-8,5, jonkun verran enempi kuin p10.

-Mittariston kirkkaus näemmä säätyy tässä automaattisesti

-Pyöränlaakerissa ei väleää, kahina kuuluu edelleen aina satunnaisesti jarrutettaessa

-Mitenkähän tähän saisi parhaiten lisävalot asennettua? Tarkoitus olisi laitella kunnon "ämpärit" tyyliin hella rallye 3000 tms. Tekeekö noilla rekisterikilven taakse tulevilla alusilla mitään johon saa valot kiinni? Entä vakaajatangot; niitä ei saa oikein järkevästi mihinkään kiinni ja puskuriin ei viitsisi reikiä porailla. Valot on tässä faceliftissä selkeästi heikommat kuin edeltäjissä; niissähän oli lisäpitkät vakiona.

Jylppy

LainaaValot on tässä faceliftissä selkeästi heikommat kuin edeltäjissä; niissähän oli lisäpitkät vakiona.

Siis tarkoitatko edeltäjällä P10:ä vai P11:ä? P10:ssä on H4 + H1 lisäpitkä, joskaan ei kaikissa varustelutasoissa. P11:ssa on H1 + H1, eli pitkille ja lyhyille omat polttimot - eikä siis erillisiä lisäpitkiä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

ja_ke

#14
LainaaSivuairbageja tässä ei tosiaan sitten ollutkaan...

Eikö muka ole? Kumminkin vakiovaruste p11-144;ssa  :-?

Edit: Onko kellään tietoa, mitä maksaa nissanilla se kauko-ohjausyksikkö avaimeen?

edit2; JJM, onko sinun primmussa kaasu normaali vai porrastaako alussa? Itsellä aika kankea alussa. Jokin jumittaa vaijerissa.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

JJM

Lainaa

Siis tarkoitatko edeltäjällä P10:ä vai P11:ä? P10:ssä on H4 + H1 lisäpitkä, joskaan ei kaikissa varustelutasoissa. P11:ssa on H1 + H1, eli pitkille ja lyhyille omat polttimot - eikä siis erillisiä lisäpitkiä.

P10 SLX lähinnä tarkoitin, mutta tuota en tiennytkään että ekan mallin P11 on vain h1+h1? Enpä ole tuollaiseen lamppuja vaihtanutkaan, nopeasti vain vilkaisin kun vanhemmilla on tuollainen.

Lainaa

Eikö muka ole? Kumminkin vakiovaruste p11-144;ssa  :-?

Edit: Onko kellään tietoa, mitä maksaa nissanilla se kauko-ohjausyksikkö avaimeen?

edit2; JJM, onko sinun primmussa kaasu normaali vai porrastaako alussa? Itsellä aika kankea alussa. Jokin jumittaa vaijerissa.

Ei ole sivubägejä tässä, täähän on peräti sport-malli sisältäen hienon spoikan, valkoiset mittarit ja sporttipenkit  ;D Ei lue penkkien sivuissa yhtään mitään.

Toisen avaimen korjautin tuurissa veljekset keskinen aulassa, avaimeen tuli uusi piirilevy + napit, taisi 60-80 eur maksaa.

Tuon P11-144 kaasu on aivan *tanan jäykkä. Kun nyt tuohon on tottunut ja menee ajamaan jotain toista autoa on vähän eläkeläismeininkiä kun lähtiessä on aina 4000-5000 kiekkaa  ;D

ja_ke

Lainaa
Tuon P11-144 kaasu on aivan *tanan jäykkä. Kun nyt tuohon on tottunut ja menee ajamaan jotain toista autoa on vähän eläkeläismeininkiä kun lähtiessä on aina 4000-5000 kiekkaa  ;D

Nojoo niinhän tuo tuntuu olevan. Pitäis ottaa joskus toi vaijeri irti ja uittaa jossain öljyssä josko auttaisi. Uusi vaijeri maksaa marmoritiskillä 73e. Ja uusi avaimen kauko-ohjausyksikkö maksaa 111e. Tilasin romikselta pari kappaletta kympillä noita avaimia, josko toimisivat.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

JJM

Nyt kun on ollut pakkasia -10 -> -20 niin täytyy sanoa että tämän p11-144 lämmityslaite on suoraan sanoen paskin mihin olen autoissa törmännyt. Koneen lämmöt on normaalit, mutta sisälle ei tahdo lämmintä tulla oli ilmastointi sitten automaatilla tai ei +32 asennossa. Eli on kylmä kuin ryssän helvetissä.

Jos laittaa puhalluksen naamalle + jalkatilaan, menee tuulilasi huuruun. Tällöin naamalle tulee aika lämmintä, mutta jalat paleltuu totaalisesti. Jos laittaa jalkatilaan/huurteenpoiston, tuulilasi pysyy kyllä auki mutta jalat paleltuu edelleen. 5km välein saa vaihdella tuulilasille tai naamalle. 30km kun on ajellut alkaa sisätila olla kutakuinkin lämmin.

Pitää varmaan ostaa joku N13 talviautoksi, siellä sentään sai hikikarpalot valumaan pipon alta kun käänti säätimen punaiselle.

BA

Eihän vaan oo lämppärin kenno melkein tukossa, ja raitisilmasuodatin täynnä mähmää&märkänä?

Tosin, eipä tuosta DSL-micrastakaan sisälle mitään hirmulämpöä riitä, saa aika kauan ajaa, ~40km, ennen kun oikeasti kuuma on. Ja kopissa ei ainakaan sitä lämmitettävää ilmaa ole sisällä liikaa.
Mutta jos kulutus on just yli neljän litran, ei sitä löpöä riitä lämmitykseen asti poltettavaksi. ;D

JJM

Tuskin tuo raitisilmasuodatin tukossa on kun puhaltimen kakkosnopeudella pyörii vaivatta tukka päässä  ::)

Missäs tuo suodatin + kenno mahtaa sijaita, onko paha purkaa ja kattoa?

take

Suodatin on hanskalokeron takana.

Eipä nuo 3 P11 koppasta mitä meillä on ollut niin ole mitään maailman lämpimimpiä autoja olleet ikinä. Uutenakaan. Muttei niissä ole tarvinnut myöskään palella.

ja_ke

#21
Kyllä itsellä ainakin tulee hikikarpalot otsalle kun pistää +25 noin -25c asteen pakkasessa, sopiva on just +22-23. Auto lämpiää ensimmäisen noin viiden kilometrin jälkeen normaaliks näillä keleillä. Jaloille tulee lämmintä ja tuulilasi+etusivulasit pysyvät myös kirkkaana. Ainut, että jos on lattialla vettä niin huurustaa takalasit, eli sinne saakka ei riitä tehot vaikka täysille puhaltimen pistäisikin, mutta sekin korjaantuu kun laittaa takalasinlämmittimen päälle.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

JJM

Vaihdoin uuden raitisilmasuodattimen, vanha oli, noh, tukossa  ;D Putsasin myös kennossa olleet muutamat neulaset, mutta eipä tuo suodattimen vaihto tuntunut juuri vaikuttavan lämpöihin.

No eiköhän tuo kevääseen asti mene, sitten saa tulla joku toinen tilalle  ;)

Uusi Nissanisti

LainaaVaihdoin uuden raitisilmasuodattimen, vanha oli, noh, tukossa  ;D Putsasin myös kennossa olleet muutamat neulaset, mutta eipä tuo suodattimen vaihto tuntunut juuri vaikuttavan lämpöihin.

No eiköhän tuo kevääseen asti mene, sitten saa tulla joku toinen tilalle  ;)

Pahavia keulalle, kyl se siitä iloksi muuttuu!  ;)

Laura

#24
Tarettu on Nismossa kovillakin paukkupakkasilla täällä Pohjois-Karjalan maisemissa. =)

Ja kokemukset (vaikkakin varmaan tulee myöhässä, mutta muuten vain) ovat olleet enemmän kuin positiiviset. En koskaan kuvitellut omistavani Nissania, mutta tässä sitä mennään, enkä päivääkään vaihtaisi pois. Auto on ollut minulla siis lokakuun 14. 2009 saakka. =) Tykkään ulkonäöstä, ajettavuudesta ja varusteet on kohdallaan. Me like.
Before: Volvo 440 1.7i SE '92 MetalBlack, Nissan Primera 1.6 Comfort SportDeck '01
Today:  Volvo S60 2.4 '01

JJM

Saako tuon bensakorkin ympärillä olevan mustan pellin uusittua vai meneekö koko täyttöputki vaihtoon? On ruostunut puhki eli paistaa päivä täyttöaukon vierestä  ;D En äkkivilkaisulla löytänyt tietoa räjäytyskuvista. Vai tekiskö ite alumiinista uuden, eipä ruostuisi.

Uusi Nissanisti

Alkuperäiset linkut ja ketjut, tosin vasta sisäänajettu, siis mittarissa vasta 300tkm!  :D

Nizze

#27
LainaaKokemuksia kaivataan P11 facelift primerasta vuosimallista 2001, kone 1.6 bensa.



Mulla on vuoden 2000-alussa ensirekisteröity Nissan Primera 1.6. Facelift-malli. Niin karvalakki kuin olla ja voi. Sisusta harmaa/vaaleanruskea-väri sekoituksella. En kauheasti pidä sisustan värimaailmasta, mutta toisaalta sietää ja piilottaa aika hyvin käytön jälkiä ja likaa.

Tällä hetkellä mittarissa on noin 105 000 km, olen itse ajanut autolla noin melkolailla tasan kaksi vuotta. Sitä ennen omistin 1995 mallisen edellisen korimallin Primeran 1.6 koneella.

Omia kokemuksia tästä vm.2000 Primerasta.

+ Hyvä maantieauto. 1.6 ei ole mikään tehotykki mutta minusta moottorin pienuudesta (auton aika suureen omapainoon suhteutettuna) on vähemmän haittaa tämän auton kohdalla pikatiellä kuin taajamaliikenteessä, jossa monesti tuntuu että vääntöä ja kiihtyvyttä saisi olla enemmänkin. Kun Primeran on vauhtiin saanut, sillä ajelee 80-100 alueella ihan mielikseen.

+Auton sisätilat ovat todella hyvät
+Ohjaus on hyvä, mutta alusta on omaan makuuni aika löysä
+Melutaso pysyy kohtuullisena, joskin moottori on aika karkeakäyntinen
+Pitkällä kuskilla on hyvä olla vaikka ratissa ei olekkaan säätövaraa kuin yhdessä suunnassa
+Mittaristo ja kojelauta ovat mielestäni ergonomisesti todella onnistuneita. Selkeitä ja yksinkertaisia käyttää. Mittaristo on selkeä ja havainnollistava ja kojelaudasta kaikki löytyy omilta paikoiltaan - kuten tuuletuslaitteen säätönappulat - jotka ovat vielä tarpeeksi suurikokoisia. Kuski voi näin keskittyä ajamiseen ja liikenteeseen täyspäisesti.


- Takalasinlämmitin on aika surkea
- Autosta kuuluu aika paljon "hälyääniä" talvikeleillä kun pakkasta on paljon. Tuntuu että auton kori ei ole kovin vääntöjäykkä samalla tavalla kun uudempaa suunnittelua edustavissa henkilöautoissa.
- Puhaltimen (ei ilmastointia tässä) teho ei ole kovin hyvä tuulilasille - johtuuko sitten puhaltimen tehosta vai tuulilasille menevän ilma-aukon muodosta.

Autosta on oman omistajuuteni aikana korjattu starttimoottori, ABS-jarruanturi ja etupyörän laakeri. Nyt korjauslistalla on konepellin ylhäällä pitävän "hakan" pidikkeet jotka ovat murtuneet sekä takavalo jossa on kosketusongelmia. Samoin oikeanpuoleisen etuoven sisävalon sytyttäjä ei toimi.

Minulla on auto tolpassa aamuisin ajastimella 2 tuntia lämpenemässä (ei muuta vaihtoehtoa kuin 2h) ja kun keli on kääntynyt selvästi plussalle ei auto ole tahtonut lähteä tolpassaolon jälkeen millään käyntiin. Näin on käynyt noin 3 kertaa.   

Kaiken kaikkiiaan olen silti ihan "semityytyväinen" autoon ja ennenkaikkea ominaisuuksiltaan ja tiloiltaan se on näin käytettynä todellakin hintansa väärti.

Mies

Lainaa



Mulla on vuoden 2000-alussa ensirekisteröity Nissan Primera 1.6. Facelift-malli. Niin karvalakki kuin olla ja voi. Sisusta harmaa/vaaleanruskea-väri sekoituksella. En kauheasti pidä sisustan värimaailmasta, mutta toisaalta sietää ja piilottaa aika hyvin käytön jälkiä ja likaa.

Tällä hetkellä mittarissa on noin 105 000 km, olen itse ajanut autolla noin melkolailla tasan kaksi vuotta. Sitä ennen omistin 1995 mallisen edellisen korimallin Primeran 1.6 koneella.

Omia kokemuksia tästä vm.2000 Primerasta.

+ Hyvä maantieauto. 1.6 ei ole mikään tehotykki mutta minusta moottorin pienuudesta (auton aika suureen omapainoon suhteutettuna) on vähemmän haittaa tämän auton kohdalla pikatiellä kuin taajamaliikenteessä, jossa monesti tuntuu että vääntöä ja kiihtyvyttä saisi olla enemmänkin. Kun Primeran on vauhtiin saanut, sillä ajelee 80-100 alueella ihan mielikseen.

+Auton sisätilat ovat todella hyvät
+Ohjaus on hyvä, mutta alusta on omaan makuuni aika löysä
+Melutaso pysyy kohtuullisena, joskin moottori on aika karkeakäyntinen
+Pitkällä kuskilla on hyvä olla vaikka ratissa ei olekkaan säätövaraa kuin yhdessä suunnassa
+Mittaristo ja kojelauta ovat mielestäni ergonomisesti todella onnistuneita. Selkeitä ja yksinkertaisia käyttää. Mittaristo on selkeä ja havainnollistava ja kojelaudasta kaikki löytyy omilta paikoiltaan - kuten tuuletuslaitteen säätönappulat - jotka ovat vielä tarpeeksi suurikokoisia. Kuski voi näin keskittyä ajamiseen ja liikenteeseen täyspäisesti.


- Takalasinlämmitin on aika surkea
- Autosta kuuluu aika paljon "hälyääniä" talvikeleillä kun pakkasta on paljon. Tuntuu että auton kori ei ole kovin vääntöjäykkä samalla tavalla kun uudempaa suunnittelua edustavissa henkilöautoissa.
- Puhaltimen (ei ilmastointia tässä) teho ei ole kovin hyvä tuulilasille - johtuuko sitten puhaltimen tehosta vai tuulilasille menevän ilma-aukon muodosta.

Autosta on oman omistajuuteni aikana korjattu starttimoottori, ABS-jarruanturi ja etupyörän laakeri. Nyt korjauslistalla on konepellin ylhäällä pitävän "hakan" pidikkeet jotka ovat murtuneet sekä takavalo jossa on kosketusongelmia. Samoin oikeanpuoleisen etuoven sisävalon sytyttäjä ei toimi.

Minulla on auto tolpassa aamuisin ajastimella 2 tuntia lämpenemässä (ei muuta vaihtoehtoa kuin 2h) ja kun keli on kääntynyt selvästi plussalle ei auto ole tahtonut lähteä tolpassaolon jälkeen millään käyntiin. Näin on käynyt noin 3 kertaa.   

Kaiken kaikkiiaan olen silti ihan "semityytyväinen" autoon ja ennenkaikkea ominaisuuksiltaan ja tiloiltaan se on näin käytettynä todellakin hintansa väärti.


Onko raitisilmansuodatin milloin vaihdettu viimeksi?

Vaikuttaa olennaisesti sisätilanpuhaltimen tehoon.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Nizze

Lainaa


Onko raitisilmansuodatin milloin vaihdettu viimeksi?

Vaikuttaa olennaisesti sisätilanpuhaltimen tehoon.

No joo täytyy sanoa että "enpä tiedä"  :-/ Hyvä pointti mitä ei huoltojakaan suunnitellessa meinaa muistaa.