Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Simota öljynsuodatin

Aloittaja Datsuuna, toukokuu 16, 2011, 23:32:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Datsuuna

Onko kellään käyttökokemuksia Motonetin myymistä Simota merkkisistä "long life" öljynsuodattimista, joille luvataan 3 kertainen käyttöikä tavanomaisiin verrattuna (hintakin on n. 3 kertainen  ::) ) eli onko järkee vai ei ?  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tare

Epäilen, että kuluttajaa kusetetaan ja rankasti. Ei ainakaan moottorin käyttöikä pitene, jos samoja litkuja kierrätetään siellä 3x pitempään kuin ennen. Ja kuinka pahasti tuollainen suodatin tukkeentuu noin pitkällä matkalla,voi vaikuttaa jo yläpään voiteluun.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

BA

#2
Huuhaata, vaikka suodattimen suodatuskyky säilyy kolmen vaihtovälin ajan (tästä oli jossain joku dokumenttikin), öljyn voiteluominaisuudet ei. Öljyt siis on jokatapauksessa vaihdettava, vaikka suodatinta ei. :)

Datsuuna

Tuon yhden Simotan hinnalla saa 3 kpl AMC vakiosuodattimia ja rahaa vielä jääkin. Jos sama suodatin on käytössä kolmen öljynvaihdon ajan tulee mieleen, että mahtaako öljy enää lopulta kulkea kunnolla suodattimen läpi. Tulipa vaihdettua se tavallisiin.  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Lerssinen

Kaikki "longlife" mikä liittyy öljynvaihtoihin on kusetusta  >:(
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

datsunpower

LainaaHuuhaata, vaikka suodattimen suodatuskyky säilyy kolmen vaihtovälin ajan (tästä oli jossain joku dokumenttikin), öljyn voiteluominaisuudet ei. Öljyt siis on jokatapauksessa vaihdettava, vaikka suodatinta ei. :)

Eli jos suodatin toimii kuten on luvattu -> huuhaata?
Nimen omaan suodattimestahan tässä on ollut kysymys..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu

#6
Lainaa

Eli jos suodatin toimii kuten on luvattu -> huuhaata?
Nimen omaan suodattimestahan tässä on ollut kysymys..


Mitenkä se suodatin kestää menemättä tukkoon kolmenkertaisen vaihtovälin jos sen pitäisi oikeasti suodattaakin?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

datsunpower

Lainaa


Mitenkä se suodatin kestää menemättä tukkoon kolmenkertaisen vaihtovälin jos sen pitäisi oikeasti suodattaakin?

Tekniikka kehittyy.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Cedricisti

LainaaKaikki "longlife" mikä liittyy öljynvaihtoihin on kusetusta  >:(

Kuka kusettaa ja ketä...
VAG:n longlife huolto-ohjelman mukaan huollettua en menisi riesakseni hankkimaan, tiedän kaksi Audia 1.8T koneella joista 50tkm ajetusta meni koko moottori (takuuna uusittiin) ja toinen selvisi 1500€ rempalla jossa oli uusittu kuivana pyörinyt öljypumppu ja jakopään kiristin.

Perunakeisari

Omasta mielestäni 15tkm öljynvaihtoväli on turhan pitkä, varsinkin jos paljon lyhyttä ajoa ja koneessa halvimmat kurat mitä löytyy Halpa-Hallista. Itse olen max. kympin välein vaihdellu öljyt.

ILVES-Joe

LainaaTekniikka kehittyy

Ilmeisesti on kehitetty uudenlaisia suodatinmateriaaleja jotka eivät mene tukkoon???
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

StanLaurel

#11
Lainaa

Ilmeisesti on kehitetty uudenlaisia suodatinmateriaaleja jotka eivät mene tukkoon???

Niitähän on ollut aina, tosin eivät suodatakkaan mitään  ;D  ja onhan niissä ohivirtausventtiilit.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

jip59

Lainaa

Ilmeisesti on kehitetty uudenlaisia suodatinmateriaaleja jotka eivät mene tukkoon???
Elikkäs on taittu kehitettää suodatinmateriaali joka on ohuempaa mutta kestää painetta ja suodattaa saman kuin entisetkin. Sitä voi laittaa samankokoisten kuorien sisään esim. 3-kertaisen määrän ja näin ollen (teoriassa) se voi kestääkkin toimintakuntoisena 3- kertaisen ajomäärän.

MUTTA se ei tarkoita sitä että öljynvaihtovälin voisi lisätä 3-kertaiseksi.
Noista öljynvaihtoväleistä... Auton käyttöohjekirja kertoo öljylaadun vaatimustason ja vaihtovälin. Yleensä se on jokin km määrä TAI kerran vuodessa. Kumpi ennemmin saavutetaan.
Mulle kun noita kilometrejä ei siunaannu nykyään enää kovinkaan paljoa eli n. 25-30 tkm vuodessa niin on vaihtovälinä on 15-20tkm.
Toisaalta kun perheessä on 3 autoa ja 2 kuskia niin yhteinen ajomäärä on on samanverran kuin poikamiesaikoinakin mulla oli eli 50-60tkm vuodessa.

Onhan nuo LongLife öljyt kehitetty säilyttämään ominaisuutensa pidempään eli paljon ajavilla rekkamiehillä tuo vaihtoväli on eräillä merkeillä  tehtaan suosittama jopa 70-100tkm. Tosin suodattimia vaihdellaan useammin.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

datsunpower

Lainaa

Niitähän on ollut aina, tosin eivät suodatakkaan mitään  ;D  ja onhan niissä ohivirtausventtiilit.

Millä vuosikymmenellä olet teknisen kehityksen suhteen jumissa? 60- vai jopa 70-luvulla?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu

Ilmeisesti datsunpowerilla on tietoa, niin voinee hieman kertoa siitä meille. :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

datsunpower

LainaaIlmeisesti datsunpowerilla on tietoa, niin voinee hieman kertoa siitä meille. :)
Lähdetään vaikka sellaisesta asiasta liikkeelle, että esimerkiksi L-moottorista -> SR-moottoriin tultaessa, eli moottorit joilla on n.30 vuotta ikäeroa. Öljynsuodatin on kutistunut noin neljäsosaan ulkomitoiltaan.
Öljytilavuus on myös pienentynyt -> suhteellinen p*skan määrä öljyn seassa lisääntyy.
Toleranssit ovat uudemmissa pienempiä -> pienemmät epäpuhtaudet tekevät vahinkoa.

Silti nykyiset moottorit yleensä ovat samoilla ajokilometreillä paremmassa kunnossa kuin vanhemmat.


Huuhaatahan ne kaikki nykyajan hömpötykset ovat...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Lerssinen

Nykyisten moottorien parempikuntoisuus perustuu siihen että on se tuo ite öljykin kehittynyt eli on puhtaampaa kun sitä purkista koneeseen kaataa.

Siihen että sitä vaihtoväliä venytetään ja vieläpä suodattimen niin hui hai.. Jos tuolla tavalla haluaa "säästää" niin onnea matkaan.. Minä wanha puritaani vaihdan edelleen ö+suod vähintään 10tkm välein.
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

StanLaurel

Kannattais varmaan joskus availla noita suodattimia ja katella mitä ne sisältää tai edes lukea testejä autolehdistä. Samaa paperia niissä on sisällä oli ne sitten aatamin aikaisen L-koneen tai himpun uudemman SR:n suodattimia, tosin ennen noi suodattimet oli reilumman kokoisia kun ei kaikesta nuukailtu...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

BA

#18
Lainaa

Eli jos suodatin toimii kuten on luvattu -> huuhaata?
Nimen omaan suodattimestahan tässä on ollut kysymys..

Suodattimen myyntiesitteestä, joka löytyy ainakin Tampereen myymälästä suodattimien ohesta hyllystä, luvataan että ÖLJYNvaihtoväli pitenee. Noita suodattimia on jopa a-koneeseen, jonka öljyvaatimus on jotain mitä ei edes öljyvalmistajat enää tunne kun on niin vanha luokka. Sellanen mineraalikura ei pyöri koneessa 30tkm. =huuhaata.
Ja tämä kommentti tuli sieltä tiskin toiselta puolen. ;)
Jos hinta ei oli 3,5 kertainen, ymmärtäisin, mutta kun nyt siinä ei edes säästä rahallisesti mitään kun samaan rahaan ostaa kasan normisuodattimia.



Eihän VAG:n 30tkm vaihtovälikään ole se koska öljyt yleensä vaihdetaan, vaan maksimi koska auto viimeistään ilmoittaa asiasta. Öljypohjassa on öljyn laatua mittaava anturi, joka yhdessä ajotietokoneen kanssa laskee ajotavan ja moottorin käytön perusteella miten paljon öljy on menettänyt voiteluominaisuuksiaan. Pelkkää lyhyttä kaupunkiajoa talvella, ilman lohkolämmitystä, auto sanookin jo 7tkm jälkeen että aja öljynvaihtoon... Tätä on auton 30tkm vaihtovälillä ostaneen joskus vähän hankala tajuta.