Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p11 ei kiihdy!

Aloittaja primmu, helmikuu 20, 2011, 19:54:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

primmu

Elikkäs primerani ei oikein meinaa kiihtyä, "nykii" vähäsen kiihdyksessä.. kylmällä koneelle ei tämmöistä tee, vaan silloin kun kone on kunnolla lämmennyt.. Ilmamäärämittari on putsattu kuten myös kaasuläppä tunnistin.. Mistähän voisin vikaa lähteä etsimään?

Perunakeisari

Lueppas vikakoodit selviääkö sieltä mitään.

Ja ilmamäärämittarin puhdistus tahtoo olla useimmiten vain "tekohengitystä".

Millä koneella autosi on? Auttaisi kummasti :)

primmu

Ilmamäärämittari luettu ehjä pitäs olla.. Nissan Primera -97 1.6L GX

primmu

Autoon on tulpat vaihettu n. 5tkm sitten eikä vika niillä parantunut, virranjakaja on alkuperäinen kuten myös tulpatjohdotkin.. Virranjakaja on kyllä puhdistettu ja silloin autto hetkeksi, mutta sama vika ilmeni uudelleen..

Autolla ajettu 160 000km

Perunakeisari

Jos auttoi vähänkään, niin varaosakauppaan ja uudet jakajan pyörijä+kansi sekä tulpanjohdot. Nakutusanturia olisin ehdottanut mutta 1.6 litraisessa sitä ei ole.

Nykiikö esim. kylmällä ilmalla enempi?

primmu

Ei mielestäni kylmä keli ainakaan pahenna asiaa, täytyy kokeilla jos noilla osilla vika häviäisi!  :)

Alppu

#6
Kokeile 98E5?

Vaikka pitäisihän tuon sopeutua etanolin paskalle...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

LainaaKokeile 98E5?

Vaikka pitäisihän tuon sopeutua etanolin paskalle...
Ei oo soveltuvuutta E10.lle..
P10 GA16DS

primmu

Ei ole käytetty kun pelkkää 98e5 :)

primmu

#9
Tuli vaihdettua Virranjakajan kansi+pyörijä, ja uudet tulpanjohdot.. Sama vika vieläkin, mistähän sitä voisi nyt lähteä vikaa etsimään?

Elikkäs juuri kun auto on pääsemässä "tehoalueelle" vähäsen vajaan 4k kierrosta, niin rupee vähän "laahaamaan" ja sit 5k kierrokse kohdalla taas kiihtyy..

Perunakeisari

No juuri sama oire oli itselläki. Neljän tonnin kohdalla hankasi vastaan ja viiden tonnin kohdalla lähti vetämään. Rupesi kyllä toimimaan

Jos se putsaus ei vaan auttanutkaan.

Alppu

LainaaNo juuri sama oire oli itselläki. Neljän tonnin kohdalla hankasi vastaan ja viiden tonnin kohdalla lähti vetämään. Rupesi kyllä toimimaan

Jos se putsaus ei vaan auttanutkaan.


Tai vuotaa ilmaa?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

primmu

Lainaa


Tai vuotaa ilmaa?

Mistähän voisi vuotaa? ja voiko viallinen lambda tehdä tälläistä oiretta?

Perunakeisari

En kyllä uskoisi Lambda-oireeksi. Sotkee käyntiä muutenkin ja kuluttaa paljon jos lambda rikki. Ilmaa voi vuotaa esim. imuputkesta imusarjan ja ilmamäärämittarin väliltä jolloin repii ylimääräistä ilmaa mittarin jälkeen ja heittää seokset pieleen.

Voit tietenkin kokeilla nyppäämällä Lambdan irti ja kokeilla vaikuttaako.

primmu

LainaaEn kyllä uskoisi Lambda-oireeksi. Sotkee käyntiä muutenkin ja kuluttaa paljon jos lambda rikki. Ilmaa voi vuotaa esim. imuputkesta imusarjan ja ilmamäärämittarin väliltä jolloin repii ylimääräistä ilmaa mittarin jälkeen ja heittää seokset pieleen.

Voit tietenkin kokeilla nyppäämällä Lambdan irti ja kokeilla vaikuttaako.

Pitäisikö auto käydä huonommin kun ottaa Lambdan johdon irti, itse en ainakaan huomannut mitää eroa, oli irti tai ei

cedricfan

Lambda vaikuttaa maksimissaankin vain 20% seokseen. Immun vaikutus on paljon suurempi.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Rotta


Eki

#17
Hei, en uuttaketjua tee kuin vähän sama asia kuin aloittajalla.

Joo, Primera p11 vm.97-98, moottori GA16DE

Esimerkki:
Kun kiidytän kakkosella ja kirrokset saapuu 5tuhannen paikkeille auto nykii voimakkaasti muutamia kertoja kunnes kierrokset jatkaa nousuaan normaalisti. saattaa tehdä samaa myös pienemmillä kierroksilla. Eli auto miettii menenkö vai en.

Paikallaan vapaalla ollessa ottaa kierroksia normaalisti.

Polttoainesuodatin, tulpat, virranjakankansi ja pyöriä vaihdettu, ilmanputsari näyttää hyvältä. Sähköliitoksia olen käynyt kontaktiprayllä läpi.
Akkua olen pitänyt vuorokauden irti kokeilumielessä, ja ilmenee tasakaasulla ajettaessa kevyitä nykimis jaksoja välillä.
Letkuja olen silmämääräisesti tarkastellut, hankala tonne ilmaputsarikopan alle nähdä...

Vikakoodeissa ei mitään.
Katsoin ohjeet eräästä tietokoneohjelmasta ja luin vikakoodit itse.
5 pitkää ja 5 lyhyttä välähdystä.
Eli vikakoodi 55 - ei tallennetettuja vikoja. :o

Anturi rulettiin en ole vielä ryhtynyt. Oisko ilmamäärämittari sökö? Tulpanjohtoja en vielä ole vaihtanut.
Muilla vastaavaa ilmennyt?  :-/

edit, käytän 98e5 -tä

Alppu

Tulpanjohdot voi mitata ja sitten niistä voi etsiä läpilyönnin jälkiä(?)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JannuLuigi

LainaaHei, en uuttaketjua tee kuin vähän sama asia kuin aloittajalla.

Joo, Primera p11 vm.97-98, moottori GA16DE

Esimerkki:
Kun kiidytän kakkosella ja kirrokset saapuu 5tuhannen paikkeille auto nykii voimakkaasti muutamia kertoja kunnes kierrokset jatkaa nousuaan normaalisti. saattaa tehdä samaa myös pienemmillä kierroksilla. Eli auto miettii menenkö vai en.

Paikallaan vapaalla ollessa ottaa kierroksia normaalisti.

Polttoainesuodatin, tulpat, virranjakankansi ja pyöriä vaihdettu, ilmanputsari näyttää hyvältä. Sähköliitoksia olen käynyt kontaktiprayllä läpi.
Akkua olen pitänyt vuorokauden irti kokeilumielessä, ja ilmenee tasakaasulla ajettaessa kevyitä nykimis jaksoja välillä.
Letkuja olen silmämääräisesti tarkastellut, hankala tonne ilmaputsarikopan alle nähdä...

Vikakoodeissa ei mitään.
Katsoin ohjeet eräästä tietokoneohjelmasta ja luin vikakoodit itse.
5 pitkää ja 5 lyhyttä välähdystä.
Eli vikakoodi 55 - ei tallennetettuja vikoja. :o

Anturi rulettiin en ole vielä ryhtynyt. Oisko ilmamäärämittari sökö? Tulpanjohtoja en vielä ole vaihtanut.
Muilla vastaavaa ilmennyt?  :-/

edit, käytän 98e5 -tä


Paikallisesta motonetistä/autotarvike-sälä-myymälästä suuttimille ja bensalinjoille tarkoitettua "kliineriä",maksaa 5-15€.
Toimii joissakin tapauksissa.
Käyttöohje purkin kyljessä mutta taitavat kaikki olla bensan sekaan sekoitettavia,eli tankkiin vain sopivan määrän ruutaa ja ajelee menemään.
Kannattaa ainakin kokeilla?
Seuraavana sitten ilmamäärämittari tutkailtavaksi...
Sunny GL B11 '86
Legacy GT BL5 '04

ja_ke

Lainaa


Paikallisesta motonetistä/autotarvike-sälä-myymälästä suuttimille ja bensalinjoille tarkoitettua "kliineriä",maksaa 5-15€.
Toimii joissakin tapauksissa.
Käyttöohje purkin kyljessä mutta taitavat kaikki olla bensan sekaan sekoitettavia,eli tankkiin vain sopivan määrän ruutaa ja ajelee menemään.
Kannattaa ainakin kokeilla?
Seuraavana sitten ilmamäärämittari tutkailtavaksi...


Tosiaan siinä tulikin vastaus. Ruiskun puhdistajaa tankkiin motonetistä, niin toimii ainakin sen tankillisen ajan. Sunnyssa oli sama homma aikanaan, myös GA16DE moottori.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.