Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P11 2.0TD sammui eikä enään käynnisty.

Aloittaja -karppa-, huhtikuu 26, 2011, 19:20:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-karppa-

Edelliseltä ajolta auto jäi parkkiin ilman ongelmia. Seuraavana päivänä hehkutin normaalisti ja löin auton käyntiin. Kävi tasan kaksi sekunttia ja sammui itsestään. Starttaa mutta ei mitään eloa. Jakohihna ja naftapumpunhihnat on ehjiä (Tarkistin tänään). Vesisade esti testaamisen tuleeko naftaa? Vinkkejä otetaan vastaan jos kokemuksia on.

nissan-man

P10 GA16DS

-karppa-

#2
LainaaMagneettiventtiili/sille ei tuu virtaa?

Mistähän tuo mahtaa löytyä tuosta TD:stä (Tuota on aikaisemmin näköjään kysytty täällä)? Bensavehkeet tutumpia. Jotenkin sellainen mielikuva, että huoltokirjan mukaan tuo on vaihdettu jossain vaiheessa, mutta sitä en tiedä onko vaihdettu uuteen vai käytettyyn.

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1266854569

Cronic

Meikäläisellä juuri sama homma. Ajosta parkkiin ja tänään kun käynnistin, niin ei millään käyntiin. Remmit ehjät. Joten olisin kans aika kiitollinen neuvoista  :)

-karppa-

LainaaMeikäläisellä juuri sama homma. Ajosta parkkiin ja tänään kun käynnistin, niin ei millään käyntiin. Remmit ehjät. Joten olisin kans aika kiitollinen neuvoista  :)

Kohtalotoveri  ;).

Polttoainejärjestelmä ilmattu ja kokeiltu olisiko hehkuissa vika eli lohkolämmitintä pidin päällä kaksi tuntia eikä auttanut. Kohta itsellä rupeaa loppumaan neuvot.

Cronic

Joo, no meikäläisen auto meni korjaamolle. Katotaan mitä siellä saavat aikaan, laitan sitte viestiä jos saavat auton kuntoon.

Tare

Lainaa

Mistähän tuo mahtaa löytyä tuosta TD:stä (Tuota on aikaisemmin näköjään kysytty täällä)? Bensavehkeet tutumpia. Jotenkin sellainen mielikuva, että huoltokirjan mukaan tuo on vaihdettu jossain vaiheessa, mutta sitä en tiedä onko vaihdettu uuteen vai käytettyyn.

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1266854569
Eikö tuo yleensä ole ruiskutuspumpun kylessä, oleva murkula johon tulee johto, neula liikkuu sisällä ja sammuttaa koneen, kun virrasta vapautuu.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Cronic

#7
Mulle selvisi eilen, että ajonesto on todennäkösesti päällä. Eli auto oltiin saatu käyntiin muutaman kerran ja oli ottanut kierroksia ihan normaalisti, mutta sitten taas sammunut. Avaimien koodaamisen tein itse, eli toi mun malli on p11-144 ja joten se avaimien ronklaaminen 6x lukkoon sai vilkut välkähtämään. Ja sitten vissiin se koodautui kun se ei enää vilkuttanut vilkkuja kun käänti avaimia lukossa 6x?
Noh mutta vielä kysymys! Jääkö sinne vika jotenkin päälle kun se on nyt mennyt toi ajonesto päälle ? vai voiko siellä olla jotain muuta vikaa ? Autosta tänään luetaan vikakoodit, niin näkeekö niistä, että esim virtalukon pohja olisi hajalla? koska en usko että ajoneston anturi olisi hajalla, kun se mielestäni avaimet sai koodattua, tai siis ei ainakaan enää niitä villkuja välkyttele!

Edit: Niin ja mun tapaukses ei tule naftaa suuttimille !

Tare

Todennäköisesti ajonesto estää virran pääsyn magneetti venttiilille, jolloin kone ei saa ruiskuihin naftaa. Tietenkin voit kokeilla mitä sanoo, jos ohitat koko esto-sydemin ja vedät suoraan hyppylangan akulta mankun liittimeen.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Cronic

No autosta luettiin tänään vikakoodit, ja ainakin kapiakselin asentotunnistin oli vissiin pimeenä.. se vaihdetaan ja sitte kokeillaan

Tare

Sen pimeneminen kyllä vaikuttaa kummastikin käynnistymiseen ja käyntiin. :)
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Cronic

Joo saattaa olla että ei oikein halua käynnistää jos ei tuu tietoa sieltä  :)

-karppa-

Tänään tsekattu, että polttoainetta tulee, kun hehkuttaa/starttaa. Yleismittari oli vain paskana niin ei päässyt mittaamaan hehkuja. Seuraavana pitäisi löytää hehkujen rele, että onko siellä vika. Yksi releboxi on edestä päin katsottuna heti vasemmalla pissapojantäyttöaukon yläpuolella, mutta sen suojakotelon tarroista ei saanut enään mitään selvää.

http://img839.imageshack.us/g/img3394u.jpg/ Pari kuvaa.

-karppa-

Kävin hakemassa yleismittariin uuden sulakkeen. Ensimmäinen hehku näytti 1 ohmia, toinen hehku 0.9 ohmia, kolmas 0,9 ohmia ja neljäs 1 ohmia. Mittailin vielä, että tuleeko virta tuonne kiskolle niin 12 volttia tuli siihen eli kyllä releenkin "pitäisi" silloin toimia. Tuo kampiakselen asentotunnistin on vaihdettu pari vuotta sitten tuohon mun autoon.

Cronic

Vaisniin, kuullostaa kyl aika ihmeelliseltä. Koska sieltä kumminkin nassetta tulee, niin sillon ei silläpuolella kyllä pitäs sit vikaa olla. Mutta mistäs näistä tietää. Itelle tulee osa vasta torstaina.

-karppa-

Otin yön yli akunkengät irti ja kokeilen onko ajonestossa vika. Sen jälkeen alkaa eväät loppua. Nyt ollaan arvuuteltu missä tuo hehkunrele on, mutta tuskin sillä on merkitystä jos hehkutettaessa hehkuille menevälle kiskolle tulee 12 volttia.

take

Millä tavalla testasit että polttoainetta tulee? Suutinputki auki? Jos ruikkii suutinputkesta startatessa niin pitäishän sen ainakin lupailla. Todella hyvin erikoista että ainakaan kaikki hehkutulpat pimenisi kerrasta.

Ei mikään moottorinohjauksen sulake olisi palanut/hapettunut?

-karppa-

LainaaMillä tavalla testasit että polttoainetta tulee? Suutinputki auki? Jos ruikkii suutinputkesta startatessa niin pitäishän sen ainakin lupailla. Todella hyvin erikoista että ainakaan kaikki hehkutulpat pimenisi kerrasta.

Ei mikään moottorinohjauksen sulake olisi palanut/hapettunut?

Viimeisestä suutinputkesta paluuletku irti ja pulloon. Niin pulloon tuli dieseliä. Enkä itsekkään uskonut, että kaikki hehkut olisivat pimentyneet. Kun saisi tietää vain tuon hehkutulpan vastusarvon niin tietäisi onko ne ehjiä. Googlettamalla muutamassa autossa ne on 0,9-1ohm paikkeilla.

Ainakin hehkun sulake oli ehjä, kun mittarilla mittasin. Pitää vielä tänään mittailla tuo moottoriohjauksensulake. Seuraavana tulee mieleen vain tuo kampiakselinasentotunnistin tai ajonesto.

-karppa-

Kävin kaikki auton sisäpuolella olevat sulakkeet läpi, jotka oli ehjät. Sitten kävin akun vieressä olevat sulakkeet läpi, jotka myös olivat ehjiä.

Nyt saa lähteä vikakoodien lukuun. Ei itsellä enään riitä mielikuvitus.

Cronic

#19
Meikällä tuli auto kuntoon tolla anturin vaihdolla. Kuinkas karppa sulla ? mikä oli vikana ? vai onko viäkään kunnossa ?

-karppa-

LainaaMeikällä tuli auto kuntoon tolla anturin vaihdolla. Kuinkas karppa sulla ? mikä oli vikana ? vai onko viäkään kunnossa ?

Vikakoodi oli kampiakselinasentotunnistin niin, kuin veikkailtiin. Nyt yritän löytää sen tarvikkeena, kun ei edes viitsi mennä marmoritiskiltä kysymään tuon hintaa.

Tare

Milläs tavalla tuo tunnistin toimii? Hall, induktiivinen vai kapasitiivinen. Eikö siihen voisi vaihtaa jotain teollisuus- tai militari-mallista yleis tunnistinta, olisi sentää ihan eri luokkaa sietämään kosteutta, tärinää ja muita mekanisia rasituksia, kuin nuo muovihilppeet, vaikka hintavia nekin on. :-/
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-karppa-

LainaaMilläs tavalla tuo tunnistin toimii? Hall, induktiivinen vai kapasitiivinen. Eikö siihen voisi vaihtaa jotain teollisuus- tai militari-mallista yleis tunnistinta, olisi sentää ihan eri luokkaa sietämään kosteutta, tärinää ja muita mekanisia rasituksia, kuin nuo muovihilppeet, vaikka hintavia nekin on. :-/

Olis kiva tietää paljonko tuo maksaa marmoritiskillä ennen, kuin menee edes kysymään. Vetarin hinta oli 600-1350€väliin  ;)

-karppa-


Tare

No,ei niin kauhean paha hinta merkkiliikkeestä haetuksi.
Näkeekö laatikosta tai jostain ohjeesta anturin toiminta tapaa?
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-karppa-

LainaaVain 135 euroa marmoritiskiltä.

Vikakoodienluku ja vaihtotyö tuohon päälle 59 euroa Jyväskylän Autostartilla. En pidä pahana. Yleensäkkin firma otti vikakoodinlukuun samana päivänä ja oli luettu 10 minuutissa auton tuonnin jälkeen. Osan vein seuraavana päivänä 16.55 (Liike menee kiinni 17.00) ja auto oli valmis 08.20 seuraavana aamuna.

Voin suositella.

Tare

#26
Tuotahan voi sanoa "Asiakaspalveluksi". :o
Merkkiliikkeet tuskin tuohon pystyvät, ei tule velotettavaa "valohoitoa" tarpeeksi asiakkaan autolle. ;D
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-karppa-

LainaaTuotahan voi sanoa "Asiakaspalveluksi". :o
Merkkiliikkeet tuskin tuohon pystyvät, ei tule velotettavaa "valohoitoa" tarpeeksi asiakkaan autolle. ;D

Kommentit on yleensä aina "Kahden viikon jono"  ;)  ;D