Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

100A ei käynnisty

Aloittaja 100amppeeri, huhtikuu 20, 2011, 21:41:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

100amppeeri

Kirottu datsuni ei enää lähde käymään  >:(
Ei edes hörähtänyt.
Bensaa saa, mutta kipinä kadoksissa. Uusittu viime vkl kärjet, virranjakajan kansi, pyöriä, puola, kondensaattori.
Säädöt on kohdillaan ja eilen vielä lähti käymään avaimesta.

Pätkimistä tai enemmänkin katkomista on ollut. Syytä haettu ja sillä uutta osaa laitettu.

Onko syyllinen virtalukon pohja? Aikaisemmin lähtenyt käymään vasta kun löysää avaimesta.
Miten tämän voi tarkistaa?

Miikka

Yleismittari kiinni puolan + napaan ja auton runkoon, virrat päällä pitäisi jotain 10 voltin tuntumassa olla ja startatessa akkujännite.

Jos aikasemmin vasta avaimesta päästäessä käynnistynyt niin ei tule jännitettä puolalle startatessa. Virtalukon pohja lienee sen osalta kyllä ehjä kerta starttaa.

Jos jännitteet hukassa niin voi testata ylimääräisellä johdolla akusta puolan + napaan lähteekö sitten käyntiin.
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

100amppeeri

#2
Missä vika sitten jos avaimesta pitää irroittaa ennenkuin käynnistyy?
Starttaa kun avainta vääntää, mutta ei käynnisty kuin vasta löysäämällä avaimesta. Nyt ei käynnisty ollenkaan.
Epäilevästi kyllä suhtaudun virtalukon pohjaan.

Huomenna kokeilen puolan jännitteen, selviääpä sekin sitten.

Lisäys: Onko tietoa mitkä johdot kytken keskenään yhteen, että saan ohitettua virranlukon pohjan?

cedricfan

1) Puolan etuvastus
2) Etuvaastuksen johdotus
3) Virtalukon pohja

Se mikä selviää yleismittarilla: eli missä vaiheessa ei enää ole jännitettä ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

OH2KV

#4
Lainaa---clip---
Lisäys: Onko tietoa mitkä johdot kytken keskenään yhteen, että saan ohitettua virranlukon pohjan?
Kytke aluksi johdin akun +navasta puolan +napaan, kuten Miikka jo kertoikin.  Pitäisi lähteä tulille, jossei muuta vikaa. Älä jätä piuhaa paikalleen, jos moottori pysähtyy asentoon, jossa katkojan kärjet ovat kiinni, menee n. 3 A jatkuvasti virtaa puolalle.

Ja sitten tutkimaan yleismittarilla, mihin katkeaa virtapiiri.

Kokonainen virtalukko ainakin löytyy, taitaa olla kaksikin. Käytettyä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

100amppeeri

Yleismittari unohtui toiseen osoitteeseen...

Kynällä testatessa virtaa tuli puolalle ja kärjille asti. Puola ja esivastus ovat uusia, ajettu 30km. Kytkentä on oikein.

Tulppien piuhoille ei tullut virtaa. Eli vika taitaa olla puolan piuhassa virranjakajalle tai virtalukon pohjassa.

Huomenna toivottavasti kerkeää mittailemaan yleismittarin kera.

BA

#6
Mulla hajos viime talvena 100A:sta uus (kiinalainen) konkka 200km ajon jälkeen. Onneks kerholaisen pihaan, apu ja varaosakin oli lähellä.


Konkka oli pohjastaan johdon vierestä halki. Taitaa olla itseasiassa säästössäkin vielä. :)

100amppeeri

#7
Uusi puola antoi virrat päällä n.3voltin jännitteen. Startatessa ei antanu virtaa ollenkaan.
Laitoin vanhan puolan ja virrat päällä näytti n.5volttia ja käynnistäessä tuli kipinä tulpille asti. Hörähtihän se datsuni käymään :D
Ei meinannut oikein käydä tasaisesti. Päätin sitten säätää venttiilien välykset ja kappas sattui silmään vuotava alipaine letku...

Tuo motonetin tarvike puola oli aivan susi. Pelasi hyvin sen 20km... Löytyykö uusia alkuperäisiä hitachia tai hamskia mistään?

Jospa tällä nyt ensi viikon arkipäivät pääsisi  :o

Vikalistana vielä:
Startti alkoi juuri reistailemaan
Syylärin flektin anturi
Takaiskarien yläpäät hitsata
Pakoputki poikki
Kytkin pitää ääntä
Vetonivelet ääntää ratti linkussa
Tankki mahdollisesti vuotaa yli 12L täytön jälkeen