Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

motonetistä alustanosat p11 primeraan?

Aloittaja make83, maaliskuu 07, 2011, 17:50:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

make83

eli meinasin tuossa päivitellä tuota primeran (1.8 -00) etupään osia ku meinaa vähän olla väljää ripustuksessa niin miten nuo motonetin osat on yleensä kestäny jos vertaa vaikka alkuperäisiin? hinnassahan on varmasti eroa motonetin hyväksi mutta kannattaako säästää? meinasin uusia ylätukivarret, rt-päät, alatukivarret...

akkuhappo

#1
Laittelin omaan -98:siin alatukivarren motonetistä ja  ylätukivarret hain hessumobiilista.. Oli niin paljon hintaetua alkuperäisosiin.  Hyvin on toistaiseksi kestänyt  :)
Tosin vasta laitoin, kestotesti edessäpäin vasta  ;D

JJM

Kysytääs samassa aiheessa, onko motonetin P11 jarruosista kokemusta? Pitäis uusia koko kierros -00 primeraan. Edelliseen -01 ostin varaosaliikkeestä etulevyt + palat ja 2 viikon päästä ne jo täristi jarrutuksessa. Takalevyjä tuolla ei näy oleva kuin 1 vaihtoehto mutta eteen kahta: "normaalia" ja TRW:tä.

Mites palat, kannattaako maksaa "alkuperäislaadusta" kuten motonet kirjoittaa? Taakse on "OE-osan" ja bosch/lucas vain kahden euron ero, kumpihan parempi?

cedricfan

Oliko tärinä ratissa vai jarrupolkimessa?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

Ratissa, ja hiljaa jarruttaessa esim. liikennevaloihin jarrutus oli sellaista "aaltomaista" eli voimakkaammin ja vähemmän voimakkaasti vaikka poljinvoima oli sama.

cedricfan

Silloin vika taitaa kuitenkin olla muualla kuin jarruissa ;)
Kierot jarrulevyt kun täristävät polkimessa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

kurttu

Ostin vuosi sitten -00 Primeraan (1.8) etujarruosat Motonetistä. Levyt TRW ja palat Kashiyama. Ei mitään valittamista. Tai no piti ne aluksi outoa supatusta ja hinkkaavaa ääntä, mutta kuuluu kai sisäänajovaiheeseen.

Antsah

#7
LainaaSilloin vika taitaa kuitenkin olla muualla kuin jarruissa ;)
Kierot jarrulevyt kun täristävät polkimessa.

Itsellä kyllä kiinnostaisi kuulla mistä tuo aaltoileva jarrutus liikennevaloihin tultaessa aiheutuu. Vaikka ei olekkaan Nissan niin Bemarissa on samaa oiretta.

StanLaurel

LainaaSilloin vika taitaa kuitenkin olla muualla kuin jarruissa ;)
Kierot jarrulevyt kun täristävät polkimessa.

No kerro sitten missä se vika on? Vanhoilla kulahtaneilla levyillä ei esiintynyt mitään "nypytystä" mutta uusilla sitä ilmeni ensimmäisten kunnon jarrutusten jälkeen. Levyjen vaihdon jälkeen on ajettu reilut 20 tkm ja katsastettu kehujen kera ja "vika " on pysynyt samanlaisena eli siis jarrutus on "aaltomaista nypyttävää" aivan hiljaisessa (lähes kävely) vauhdissa eikä polkimessa tunnu mitään tärinää, reilummin jarruttaessa ei mitään ongelmaa. Kerro vaan missä muualla on vikaa kuin jarrulevyissä niin korjataan.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Miikka

ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

ILVES-Joe

Kierot levyt tuntuu jarrupolkimessa mutta lasittuneet tai muuten erilaisen pidon eri kohdassa omaavat levyt ei tunnu polkimessa mutta tuntuu nypytyksenä jarruttaessa.

Väljät tukivarren puslat saattaa aiheuttaa nypytystä joka ei tunnu polkimessa.

Joka tapauksessa levyt vaihtamalla asia poistunee.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

StanLaurel

LainaaKierot levyt tuntuu jarrupolkimessa mutta lasittuneet tai muuten erilaisen pidon eri kohdassa omaavat levyt ei tunnu polkimessa mutta tuntuu nypytyksenä jarruttaessa.

Väljät tukivarren puslat saattaa aiheuttaa nypytystä joka ei tunnu polkimessa.

Joka tapauksessa levyt vaihtamalla asia poistunee.

Meinaat että alle viikon vanhat ja muutaman sata kilometriä ajetut levyt on lasittuneet ja nypyttävät ja entiset (orkkikset)  parisataatuhatta ajetut kuluneet, lasittuneet ja osittain ruostuneet ei nypi.
Ehkä niihin tukivarren pusliin tuli väljyyttä levyjä vaihtaessa.
Jep, levyt vaihtamalla nyppiminen poistuu, kun laittaa ne kuluneet vanhat "paskat" orkkikset takaisin.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Antsah

Itse olen kyseistä ongelmaa yrittänyt poistaa tukivarret ja puslat uusimalla, mutta eipä tuo mihinkään ole lähtenyt.

cedricfan

Bimmerissä diagnoosi on helppo, pitkittäisen tukitangon hela, se etupään suurin hela.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Mies

Tuota etujarrujen nypytystä on esiintynyt muutamassa autossa kun on etulevyjä vaihdellut taikka auto ollut todella vähällä ajolla....on sittemmin loppunut kun on pistänyt kilometrejä mittariin.

Tämä tekniikka pätenyt silloin kun jarruissa ei ole mitään fyysistä vikaa noin muutoin.  Tietty jos levyt banaanina sun muuta niin tuo "kova ajo" ei silloin enää auta asiaan  ::)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Antsah

#15
LainaaBimmerissä diagnoosi on helppo, pitkittäisen tukitangon hela, se etupään suurin hela.

Helppo tai ei, mutta väärä veikkaus, kyseiset osat on vaihdettu. Etupäästä on uusittu kaikki puslat ja tukivarret.

Ilmeisesti puhut muutenkin E39 korista kun tässä E46 ei tuollaista tukivartta ole. Alatukivarsissa on isot helat.

take

LainaaSilloin vika taitaa kuitenkin olla muualla kuin jarruissa ;)
Kierot jarrulevyt kun täristävät polkimessa.
Mites ne kierot levyt voisi olla täristämättä rattia? Kun levy on kiero, niin se vatkaa koko napaa, kun levy pruukaa olla navassa kiinni. Napa pruukaa olla laakeroitu lähes välyksettömästi olkavarteen tai jossain rakenteissa jopa käytetään esijännitystä jolloin laakerointi on täysin välyksetön. Raidetangon pää puolestaan on kiinni olkavarressa. Minä en tästä rakenteesta löydä erillistä "värinänvaimenninta kieroja levyjä varten". Missäköhän sellainen sitten sijaitsee? Jossain autoissa on kyllä rattiakselissa rättinivel, mutta (onneksi) ei läheskään kaikissa.

ILVES-Joe

LainaaMeinaat että alle viikon vanhat ja muutaman sata kilometriä ajetut levyt on lasittuneet ja nypyttävät

Ehkä niihin tukivarren pusliin tuli väljyyttä levyjä vaihtaessa.
En tarkoita että levyt lasittuu vajaassa viikossa.

En tarkoita että väljä tuli levyjä vaihdettaessa.

Miten ihmeessä luit tekstini tuolla tavalla?

****ttu tälläistä, paree kun ei edes yritä auttaa kysyjää...   >:(
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

cedricfan

kiero jarrulevy tietysti saa palan ja siten myös männän liikkumaan levyä myötäillen, joka liike välittyy pääsylinterin kautta polkimeen, kierous näkyy myös dynolla.
Jos pyöräntuenta ei pysty hallitsemaan pyörän ja korin välisiä erilaisia hidastusvoimia esimerkiksi pitkittäistuennan väljyyden vuoksi, siirtyy tärinä oireena koriin ja rattiin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

kurttu

Jos levy on kiero niin myös jarrutusvoima vaihtelee pyörän pyörimisen tahdissa. Yleensä jarrutus / kiihdytysvoimat tuntuvat ratissa, jos ne ovat toispuoleisia.

Ellei sitten ole täysin tunnoton ohjaus kuten monissa uusissa autoissa. Se on ihan siitä ohjausgeometriasta kiinni.

BA

Ja jarrutehostin on jarrulinjassa hyvä vaimennin joka poistaa polkimelta nypytyksen, jolloin tuntuu vain koko auton tärinä... ::)

MKk

Itellä on nuo motonetin TRW levyt ja eipä niissä mitään ongelmaa ole ollut. Jarrupalat ostin muualta, ja niistä oli pakko ottaa "kitinälevyt" pois, tai ne jäi muuten laahaamaan vähän.
Primera P11 1.6 SLX
(ex) Sunny N14 1.4 L

ikilika

Mahtaako syynä olla sinne levyn ja navan väliin jäänyt ruoste/paska kikkare? Eli levy asettunut jonkun satasen kieroon kun pohjalla oleva "pökäle" pistää vastaan.
Nissan pick-up -89, td25 2wd

JJM

#23
Motonetistä tuli 4x levyt ja palat:

LainaaTRW-Jarrul PrimeraAlm 280 5724      22-6506      Primera P11/WP11 Eteen JÄÄHD jos ø280mm (yl 15"-pyör/GT/Wagon/ATE) aito TRW [1996 - 2002]      44.90 €

Nuo oli kuten nimi sanoo, trw:t.

LainaaOE-laatujarrupalat Primera/Alm      22-1814      Primera P11/WP11 96->02 Eteen jos ø280mm-levyt (124x57mm/yl 15"/GT/Wagon)alkuperäislaatu [1996 - 2002]      29.90 €

Nämä oli sinisessä paketissa made in japan, ihan tuntematon merkki

LainaaTakajarrulevy Primera P11/WP11      22-5906      Primera P11/WP11 TAAKSE jos ø278mm (?99->) [1996 - 2002]      26.90 €

Nämä oli QH:t eli ihan OK.

Takajarrupalat olikin sitten varsinainen kummallisuus, eli nämä:

LainaaBosch-jarrup Primera taka 1311      22-1796      Primera P11/WP11 96->02 TAAKSE Bosch/Lucas-palat (1,6/2,0TD 96->98 myös rummuilla) [1996 - 2002]      29.90€

Merkki oli TRW ja paketin kyljessä luki sopivuus vain P10 vm.90-96!!  :o Vertasin vanhoihin ja ihan samat ne oli (onneksi). Kätevää kun motonetin sivuilla ko. paloja ei kuitenkaan tarjota P10 malliin ollenkaan.

cedricfan

LainaaMerkki oli TRW ja paketin kyljessä luki sopivuus vain P10 vm.90-96!!  :o Vertasin vanhoihin ja ihan samat ne oli (onneksi). Kätevää kun motonetin sivuilla ko. paloja ei kuitenkaan tarjota P10 malliin ollenkaan.

Ja sopii TRWeen (ent Lucas ent Girling) sekä Boschin mukaan P10 ja P11 ja N16. Eli paketissa olisi pitänyt lukea myös nuo :-/
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV