Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Taka tukivarren puslat. *saa poistaa*

Aloittaja visa3, huhtikuu 07, 2011, 17:50:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

visa3

Pakko kuiteskin kysästä että onko kellään kokemusta nissan synnyn B11 korimallin vermeen takatuki varren puslien vaihdosta kaikki 4kpl. Liekkö mielenkiintoinenkin operaatio ite olen toyotaan yms vaihdellunna niitä mutta olisko kellään mitään niksiä tiedossa rempan helpotukseksi. Saako esim katkenneen pultin tilalle mistään tarvittaessa uusia vai kannattasko ne vaihtaa samalla uusiin kaikki pultit kerralla.

take

Vanhoja pultteja ei kannata katkoa suorilta. Tahtoo katkaistun pultin päähän jäädä pursetta sen verran ettei meinaa saada ulos. Mieluummin mutteri punahehkuun niin varmasti aukeaa ja uudet pultit sitten. Lisäksi joutuu jarruputken irrottamaan jotta saa tukivarren pois auton alta joten kannattaa varautua jo uusilla jarruputkilla jossei vielä ole vaihdettu.

Itse puslan vaihto on periaatteessa yksinkertaista. Prässillä painaa vanhan ulos ja uuden sisään. Käytännössä noita tukivarsia on vaikea sovitella prässiin. Käsipelillä vaihto käy niin että kalkuttelet sieltä kumin sisältä putken pois, sitten kaivat kumin pois ja rautasahalla katkaiset puslan ulkokuoren. Viimeisessä vaiheessa ei sitten saa katkaista tukivartta tai sitä silmukkaa jossa pusla on. Melkein kyllä vaatii prässin painaa uudet puslat paikalleen. Voi toki onnistua ruuvipenkissäkin.

Työtä siinä on mutta kokemuksesta sanoisin että kannattaa! Ero ajettavuudessa on yleensä huikea, kun auto alkaa kulkea jopa suoraankin. :o

Mies

Töhöllä polttaa vanhat puslat pois ja uudet vaan heittää tilalle...itse en ole vielä noin vaihtanut mutta on kyllä simple as hell.

Tukivarsien kiinnityspultit saattaa olla aika kettumaisia irrottaa, kunhan vaan muistaa jengat putsata teräsharjalla ja käyttää crc/wd40 tms suihketta niin kyllä ne sieltä lähtee.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

valpas

LainaaTöhöllä polttaa vanhat puslat pois ja uudet vaan heittää tilalle...itse en ole vielä noin vaihtanut mutta on kyllä simple as hell.

Tukivarsien kiinnityspultit saattaa olla aika kettumaisia irrottaa, kunhan vaan muistaa jengat putsata teräsharjalla ja käyttää crc/wd40 tms suihketta niin kyllä ne sieltä lähtee.
Semmonen pieni varoituksen sana, että kumipuslaa lämmitellessä se sisäholkki saattaa ampua ulos aika kovaa (nimerkillä kokemusta on, kun RataA:n puslia vaihtelin). 
Autosta tukivartta irroitellessa saattaa käydä niin, että pultti on ruostunut holkkiin kiinni, ja pultti ei tule ulos, vaikka pyöriikin. Eli vanhoissa laitteissa pultti ensin punaseksi varmuuden vuoksi, ennenkuin alkaa pyörittelemään.

visa3

Okei siitä se puslan vaihto alkaa kunhan vaan sattuu vapaa viikon loppu että ehtii töiltään ja muilta kiireiltään kiskasemaan asian tehtävä listalle. Pitää varmaankin koko päivä varata remppa hommiin no tuttua hommaa korjailla vanhoja ropposia.