Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Sunny n13 maadoitus

Aloittaja Ville1, huhtikuu 01, 2011, 14:38:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ville1

Tietääkö kukaan, mihin tuo akun - lähtevä johto alunperin on kiinnitetty? Huomasin tänään, että kyseinen johto ei ole kiinni missään, mutta auto toimii normaalisti. Kyseessä siis hb malli ja 1.3 kaasari, jos sillä nyt on jotain merkitystä. Kiitokset jo etukäteen vastauksista.

OH2KV

#1
Jos akun miinusnavasta lähtevistä johdoista/ johdosta yksikään ei ole kiinni missään, auto ei toimi normaalisti.

Ettei kyseessä olisi Ranen asentama jälkiasenteinen johdin?
Korin runkoon menee 1, josta jatkolla moottorin runkoon on tavallisin maadoituskytkentä tehtaan jäljiltä.

(Itse olen Ranettanut yleensä yhden paksun narun lisäksi miinusnavasta suoraan moottorin runkoon, tahtoo näissä vanhemmissa olla maadoitusongelmia)
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

eepo

Maadoitusjohto(-)pitäis mennä akun navalta akun vieressä(oikealle päin)olevaan moottoritilan seinään pultilla kiinni.

Mies

LainaaMaadoitusjohto(-)pitäis mennä akun navalta akun vieressä(oikealle päin)olevaan moottoritilan seinään pultilla kiinni.


No eikös esso jo sanonut samaa?  ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

eepo

Kyllä, kertaus on opintojen äiti vai miten se meni ;D

Ville1

Selitin itse asian hieman sekavasti, eli kyse oli juuri tästä mikä jatkuu moottorille. Siinä seinämässä siis on johto, mutta moottorille menevä jatko ei ole kiinni. Roikkuu siinä startin alapuolella ja oikeaa paikkaa sille ei oikein löytynyt nopeasti katsottuna. :)

Tero-75

#6
LainaaSelitin itse asian hieman sekavasti, eli kyse oli juuri tästä mikä jatkuu moottorille. Siinä seinämässä siis on johto, mutta moottorille menevä jatko ei ole kiinni. Roikkuu siinä startin alapuolella ja oikeaa paikkaa sille ei oikein löytynyt nopeasti katsottuna. :)
Startin vasemman kiinnityspultin alla.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76