Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Venttiilin varren kumien vaihto

Aloittaja 100amppeeri, helmikuu 25, 2011, 10:29:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

100amppeeri

Mitä kaikkea pitäisi muistaa huomioida?
Miten homma hoituu käytännössä?

En haulla löytänyt aiheeseen liittyvää topiccia joten päätin tehdä uuden.

Tuli hommattua paineilma työkalu tulpanreikään.
Kyseessä 100a finnin 1.2 koneella.
Syöpii öljyä jo turhan paljon  :'(

C 110 ratsuni

Järkevin tapa ottaa kansi irti,samalla saa tarkistettua sylintereiden kuluneisuuden ja venttiilit voi hioa.
primera 2,0 sport -00

ILVES-Joe

Suosittelen narua tulpanreiästä ennemmin kuin paineilmaa, pienempi riski että ventiili tippuuu alas.

Jos öljynkulutus on suurta ei pelkkä kumien vaihto auta, muuallakin on kuluneisuutta.

Varminta tutkia samalla paikat kuten Ossi neuvoi edellä.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

mikan

Narua vaan tulpan reiästä palotila "täyteen".
Itse vaihtaisin ensin venavarrenkumit ja katsoisin auttoiko. Kuitenkin suht helppo homma verrattuna kannen irroittamiseen (josta selviää silti aika huonosti vaikkapa männänrenkaiden kunto).
Laitathan sellaiset kumit joissa on jousikiristys ja kumissa metallikaulus jolla kiinnittyy ohjuriin.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

100amppeeri

Vieläkin on kumit vaihtamatta pitkä aikaisen sairastumisen vuoksi  :-/ Ostin kuppimalliset kumit sekä yläpään tiivistesarjan, jos sitä käyttäisi kannen pois niin saa samalla karstat poistettua kannesta. Saa nähdä jos sitä ensi vkl kerkeäsi, venttiilitkin olisi tarkoitus hioa.

Tero-75

Jos otat kannen irti niin vie suosiolla koneistamolle. Siellä tarvitttaessa plaanaavat kannen, vaihtavat kumit ja hiovat venttiilit.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

100amppeeri

Kuitenkin sen verran on tietotaitoa, että en ala koneistajaa palkkaamaan  >:(

100amppeeri

No nyt on venttiilin varren kumit vaihettu  :)
Käytin kannen pois. Aika simppeli hommahan tuo oli, toki aikaa kului paljon ensikertalaisena. Itse kumien vaihto oli helppohomma, puristin työkalulla sai jousen pysymään kassa jotta "sokan" sai pois.
Kovin homma oli putsata karstat ja vanhat tiivisteen jämät kannesta. Vanhat kumit olivat kovettuneet ja kuluneet. Venttiilejä en alkanut hiomaan kun eivät vuotaneet  :P

Tero-75

Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

100amppeeri

#9
Suoralla "viivaimella"