Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Cedric...

Aloittaja Jep Jep, maaliskuu 16, 2007, 19:52:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jep Jep

Aattelimpa kysästä tästä kyseisestä autosta ku ajokorttiki alkaa häämöttää, tosin vasta vuoden päästä mutta kuiteski, eli oon aatellu jos tollasen hommais ekaks autoks sitte ens vuonna.  Se vaan että toi diesel vero tuossa vähä hirvittää tosin on näitä vissiin bensa koneellaki mutta taitaa olla kuiteski yleisempi toi diese??? mutta kiinnostas tietää millanen peli toi niiku yleensä on eli onks kui luotetta, ja mahdolliset viatki kiinostas siinä mieles että ei kauheesti kiinnosta joka viikonloppu rassata jotain, niin ja kannattasko tollast ostaa iha eka autoks vai täytyykö nakata romukoppaan koko ajatus ja ostaa suosiolla joku bensa auto?

kiitos jo etukäteen, ehdotuksia myös muista menopeleistä saa laittaa joita suosittelette eka autoks mutta millään corollalla ei kuiteskaa kiinnostas alottaa autoiluu vaikka sinänsä hyvä auto onki

killdozer

Sehän on maailman hienoin auto! Sopii just hyvin ensimmäiseksi autoksi, kunhan et pilaa sitä kaikenmaailman teini/amis-virityksillä. Cedricillä minäkin joskus opettelin ajamaan.. Enkä osaa enkä tykkää etuvetoisella ajaa vieläkään.. Osta vaan Cedu ja kerralla rassaat kaiken mahdollisen kuntoon siitä, niin ei sitä sitten joka viikonloppu tartte korjaamassa olla. (Pätee autoon kun autoon.)

Eihän bensa- ja diesel-autoissa mitään oikeaa eroa edes ole. Diesel kehrää kauniimmin ku bensa ja haiseekin paremmalle.
KAIKKI POISTETTU LIIKENNEKÄYTÖSTÄ

Miikka *huoltopäällikkö*+kissan täti & MiikanpoikaX2

Jep Jep

se vaan toi dieselvero se eniten vähän vierastuttaa suuruudensa vuoksi

ketunk

Lainaase vaan toi dieselvero se eniten vähän vierastuttaa suuruudensa vuoksi
ihan turhaan vierastelet... dieseli sen olla pitää ja rivikuutosesta on hyvä aloittaa  ::)
Y30 Cedric 2.8dsl -85 , Datsun 100A -75 Rekisterissä / projekti , Datsun 120Y Coupe / projekti , Chevy Astro Cedricin LD28dsl- aut. lootalla.

jake666

cedricin jos saat hankittua niin ehdottomasti sellanen. laurelia ei kannata hankkia jollei ole valmis mahdolliseen kansivikaan. cedricci kestää isältä pojalle 8-)

Timppa

cedricit on sitten "hiukan" ajettuja jo tähän päivään mennessä että rassaamista varmasti löytyy :-X
mutta ku muistaa palioko ajettu niin voi ehkä antaa anteeksi alkuperäisten puslien välykset ;D
hyvää ja halpaa ei oo se kannattaa muistaa ::)enkä tiijä onko kallista ja hyvää cedricciä ees tarjolla ;D
onhan siinä erittäin luotettavaa luksusta sähkötki yleensä pelaa ilman ongelmia nähtävästi yli 20vuotta :o
hyväkorisen ku vain löydät ettei korjaus energiat tukahdu hitsaamiseen
ite ainaki tykkään ajella automaatti cedricillä 8-)

niin ja diesel kestää surutta turbottaakki ;)
mullaki hirveet remontit tehty ennen turbon asentamista koneeseen...vaihoin öljyt ja suodattimen ;D
nyt ajettu turbon kans 30 000km ilman ongelmia :)
630 000km nyt lasissa 8-)

työkaveri sano hyvästi tuohon dieselvero asiaan et se ei oo mitään verrattu uudempien autojen huoltokustannuksiin ja kaiken maailman töpseli käynteihin kuulemma saattaa yks 500€ hujahtaa kaikkien muiden kulujen lisäksi :o

erittäin kalliit jarru osat on varmaan suurimpia syitä ruosteen lisäksi siihen että nää rupee poistuun liikenteestä :'(
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

JokisenEvaat

Juu tosiaan Cedricci on hieno auto. Itse cedulla alottelin ajamaan vähän yli 2 kuukautta sitten kun kortin sain ja päivääkään en oo katunut. Kaiken maailman persevasaroilla on tullu ajettua mutta kyl toi cedu on parhaan kyydin antanu. Tähän asti...

Omalla cedulla oli 400000km mittarissa kun tuli haettua se.. Mutta noihin mittareihin ei oo paljo luottamista kun yleensä taksissa painettiin jo lähemmäks tota 400000km.
Ei cedrikki kilometrejä pelkää, ite oon ny 15000km vähän yli 2kk painanu meneen. Kattoo vaan että remmit on kunnossa ja että suodattimet ja öljyt vaihtaa ajallaan.
Ja kulutuksesta että kylällä se viä 10l molemin puolin mutta matka-ajossa menee sitten siihen n.7l. Riippuu iha kaasun asennosta. Tällä ajolla kyllä Diesel auto kannattaa vaikka ny vero onkin vähän suuri.

Noista Alkuperäisten osien hinnoista. Kävin tossa Nissanilta kysyyn jakopäänketjua kun vanha on vähä jo venähtäny.(Luultavasti ajettu hieman enemmän kun 400000km  ;D)
Hinta oli 197e ja ei saa suomesta pitää tilatat jostain euroopasta.
Tulin siihe tulokseen että täytyy kattella vähän parempaa ketjua noista vara-osa koneista.

Mutta jos kohdalle sattuu suht koht koriltaan hyvä cedricci niin anna mennä vaan. Koneisiin nyt harvemmin mitään tulee... Mutta uusiahan autot eivät missään nimessä ole yleensä mittarissa on yli 500000km ja ovat olleet taksissa niinkuin myös vähemmistö kansalaisien ajokkina.

Niin ja jos pelkäät että cedricillä ei saa tyttöjä kyytiin olet väärässä. Täälläpäin näyttävät ymmärtävän autojen päälle.  ;D

Nissan Cedric Y30 2.8 Diesel -85

Timppa

Lainaa
Hinta oli 197e ja ei saa suomesta pitää tilatat jostain euroopasta.
Tulin siihe tulokseen että täytyy kattella vähän parempaa ketjua noista vara-osa koneista.


mä tilasin motonetistä kaikki jakopäänosat ketju,kiristin,laahaimet,kampiakselinpyörä ja nokkapyörä
tuli matkahuoltoon hintaan  96,50€ viimeviikolla oli ainakin viel saatavilla ::)

mulla on sama ongelma ku meinaa ketju romista sillon tällön kylmänä :-/pitäs tehä jakopään remppa
no mutta onhan mittarissa jo 630 000km eiköhän se oo jo ansainnu sen 8-) nissanin liike on kyllä viimenen paikka mistä cedricin osia kannattaa kysellä :'( varmasti laatua mutta erittäin törkeellä hinnalla :(
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Cedricisti

Mulla oli mitsucoltti 1½ kuukautta ku kortin sain, sen jälkeen 4v ajoin Cedricillä ja 100tkm pyörähti mittarissa. Paras ja kestävin investointi ikinä.

Cedricisti

Niin ja vakuutukset 0 bonuksilla 700e ja dieselvero 484e, mutta oli se sen arvoistakin. Ilmastoinnille piti tehdä kerran 80e täyttö ja pelaa edelleen. Jarrut sitten on mitä on kun pääsee vanhemmuuttan ruostumaan. Runkopalkit kannttaa takasillan ylityksestä hitsata kun ovat yleensä lähes puhki ruostuneet.

Spoeghe

LainaaNiin ja vakuutukset 0 bonuksilla 700e ja dieselvero 484e, mutta oli se sen arvoistakin. Ilmastoinnille piti tehdä kerran 80e täyttö ja pelaa edelleen. Jarrut sitten on mitä on kun pääsee vanhemmuuttan ruostumaan. Runkopalkit kannttaa takasillan ylityksestä hitsata kun ovat yleensä lähes puhki ruostuneet.

Ilmastoinnilla sai tuulilasin jäähän eräänä kauniina kesäiltana peltipurkit perässä ;)
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

cb125twin

LainaaMulla oli mitsucoltti 1½ kuukautta ku kortin sain, sen jälkeen 4v ajoin Cedricillä ja 100tkm pyörähti mittarissa. Paras ja kestävin investointi ikinä.

ajoin 4 vuodessa -86 dsl sunnyllä v90-94 100tkm ja auton hinta putosi 24500 > 20000mk  ;D

jake666

#12
Lainaa

Noista Alkuperäisten osien hinnoista. Kävin tossa Nissanilta kysyyn jakopäänketjua kun vanha on vähä jo venähtäny.(Luultavasti ajettu hieman enemmän kun 400000km  ;D)
Hinta oli 197e ja ei saa suomesta pitää tilatat jostain euroopasta.
Tulin siihe tulokseen että täytyy kattella vähän parempaa ketjua noista vara-osa koneista.



tällaista ilmoittaa motonet tänään:
280C-Diesel LD28 80--88:
NOKKA-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-5542    22.50 ???
KAMPI-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-5535    14.80 ???
80--88 KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-5546    11.50 ???
80--88 KISKO (kireä). . . . . . . . . . . . . . . . . . .  25-5536     6.90 ???
80--88 KISKO (löysä). . . . . . . . . . . . . . . . . . .  25-5549     7.40 ???
80--88 KETJU. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  25-5302    22.50 ???

yhteensä 85,6€ + postit jollei ite hae

Timppa

Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

JokisenEvaat

Tulipahan laitettua tänään uus ketju. Tosin ei motonetistä vaan mersupurkaamolta tuli haettua 124 korisen 300 dieselin ketju. Tossa ketjussa oli n. 1mm paksumpi tappi ja muutenki oli järeempää kun alkuperänen nissanin ketju. Mutta aika näyttää miten saksalainen ketju toimii, tuskin sentään nissanin ketjulle vetää vertoja :).  Ja noitten luistien ja kiristimen vaihto ei oikeen houkuttanu kun ei sen takia viittis koko moottoria purkaa.
Nissan Cedric Y30 2.8 Diesel -85

Timppa

mersussa kylläki on vaihtoväli tuolle ketjulle cedricissä ei et kestävyys ero? :-/
muuten saitko vaihettua ketjun purkamatta konetta(jakopäätä) :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

eetu

Saas nähdä!.. saako Cedu näppylöitä tuosta Mesen ketjusta ;D  
LainaaTulipahan laitettua tänään uus ketju. Tosin ei motonetistä vaan mersupurkaamolta tuli haettua 124 korisen 300 dieselin ketju. Tossa ketjussa oli n. 1mm paksumpi tappi ja muutenki oli järeempää kun alkuperänen nissanin ketju. Mutta aika näyttää miten saksalainen ketju toimii, tuskin sentään nissanin ketjulle vetää vertoja :).  Ja noitten luistien ja kiristimen vaihto ei oikeen houkuttanu kun ei sen takia viittis koko moottoria purkaa.
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

JokisenEvaat

Juu en tiedä tosta ketjun vaihtovälistä, mut mersupurkaamolla sanottiin et toi ketju olis joku "vahvamalli" jota ei oo tarvinnu meseihin paljo vaihdella. Mut ota ny siitäkin sitte selvää. Kokeilemalla se selviää.
Ja siitä vaihdosta sitten. Ei tarvinnu kun venakoppa ottaa pois. Siitä sitten kiristimen väliin jotain liuskaa/palikkaa ettei vaan pääse pomppaan pois.(muuten on koneen purku eessä) Sitten vanhaa ketjua poikki ja uutta jatkolla perään. Yks syöttää uutta ketjua, toinen repii vanhaa ketjua ja kolmas pyörittää konetta. Sitten kun uusketju on hampailla, kattoo ajotukset ja niittaa kiinni. (Todellisuudessa se ei ole näin yksinkertasta)  :)  Lähinnä tolla tapaa kun tekee on tärkeintä ettei se kiristin laukee...

Ja noista näppylöistä en tiedä, mutta toivottavasti ei cedu ainakaan paljoo rupee vittuileen.  ;D
Nissan Cedric Y30 2.8 Diesel -85

Timppa

LainaaJa siitä vaihdosta sitten. Ei tarvinnu kun venakoppa ottaa pois. Siitä sitten kiristimen väliin jotain liuskaa/palikkaa ettei vaan pääse pomppaan pois.(muuten on koneen purku eessä) Sitten vanhaa ketjua poikki ja uutta jatkolla perään. Yks syöttää uutta ketjua, toinen repii vanhaa ketjua ja kolmas pyörittää konetta. Sitten kun uusketju on hampailla, kattoo ajotukset ja niittaa kiinni. (Todellisuudessa se ei ole näin yksinkertasta)  :)  Lähinnä tolla tapaa kun tekee on tärkeintä ettei se kiristin laukee...

tämäpä hyvä tietää että se voi onnistuakki tuo ketjunvaihto purkamatta konetta :)
itellä ois eesä tuo ketjunvaihto kun talli vapautuu tai kerkiää :(
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

DieselHomer

itse en missään tapauksessa laittaisi uutta ketjua vanhoille rattaille.

saattaa kulua ketju ennätysnopeaan kuluneilla rattailla.

ja vanha ketju vanhojen lisäksi kans jonkinsortin tekohengitystä  :o

ei se kuitenkaan tuo jakopään purkaminen ole mikään iso puuha

loppujen lopuksi.

eniten se kuluu tuo alaratas/kiristimen muovikulutuspala jotka pitäis ensimmäisenä vaihtaa jos meinaa yksittäin osia vaihdella.
ei muutako jakokoppa auki ja uudet hilut sisälle.
näin meillä ja näin mää sanon  ::)
F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

Timppa

niin kai se on viisain tehä ainut vaan saako kannentiivisteen ja öljypohjantiivisten pitään jakokopan kohalta :-/ tietenki jos hyvän haluais ni pitäs purkaa koko motti :(

pitää varmaanku tulee lomaa täs keväällä ni vaihtaa ne kaikki osat niin jos ei tarvis sit enää aukasta ainakaan ton jakopään takia ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Larppa

Ehdottomasti kannattaa laittaa cedric jos löytää kohtuu vaivalla tielle saatavaksi.
Kaverin isä ajo ilman koneremontteja yli miljoonan sitte katolleen ojaam :(
Ite sain ilmaseksi cedricin jossa pitää pohjaa ja helmat hitsailla ja kasata koko auto :) sitte muutaku kilville ja baanalle :)

miksucedric

Tietääkö kukaan mikä jako mahtaa olla kyseisessä autossa?

StanLaurel

LainaaTietääkö kukaan mikä jako mahtaa olla kyseisessä autossa?

Pyöränpulttienko? 5 x 114,3
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

miksucedric