Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

p12 käyntiongelma

Aloittaja sweinhund, helmikuu 24, 2011, 17:42:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

take

Lainaa

Kirjottelen lisää hiihtoloman jälkeen ku käytän autoani testerissä ilman etukattia, ollaan sitten viisaampia. Mut kulutus on nyt sen verran pientä, sekä bensan että öljyn suhteen ja jos vain pääsen katastuksen läpi ilman kattia, niin en sitä kyllä laita paikalleen, tehojakin on 5 heppaa enempi ;) Mikä lie sama kone Jaappanissa ku ilmottaat tehoja enemmän, kunhan ei vaan olis etukatti pois?
Mittauksesta menee varmasti läpi jos takimmainen katti on ehjä. Mutta useimmissa taempi lambda on ennen taempaa kattia, jolloin takakatin toimivuus/toimimattomuus ei vaikuta OBD testiin. Tietty jos näin on niin taemman lambdan voisi siirtää takakatin taakse ja sekin ongelma ratkeaa. ;)

cedricfan

Terveellä moottorilla ei katti tukkeudu. Liikenteessä on useita kattiautoja, joilla on ajettu liki miljoona kilometriä alkuperäisellä katilla, joka on vielä täysin kunnossa. Katin sijoitus lähemmäs moottoria ei heikennä, vaan parantaa katin toimintaa, koska katti lämpenee nopeammin.
Jälkimmäisen lambdan tarkoitus on varmistaa katin toiminta, eka lambda säätää seosta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

pitkänpäälle

Lainaa


Katsastuksen tulos olisi kiva sitten tietää. :)
Kakkoslambda lienee sitten taaemman katin jälkeen?

Leima saatu paperiin ilman etukatin sisuskaluja, tosin obd mittauksessa oli liikaa vaihtelua eka mittauksen jälkeen, mutta kun kone käytettiin kuumaksi arvot oli sallituissa rajoissa ja leimatuli paperiin :D

Alppu

Eikö jälkimmäinen lambda tarjoa vikakoodia jos sen ja ensimmäisen lambdan välillä ei ole katalysaattoria?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

LainaaEikö jälkimmäinen lambda tarjoa vikakoodia jos sen ja ensimmäisen lambdan välillä ei ole katalysaattoria?
Voi antaa vikakoodin, mutta se taas ei näy katsastuksessa tehtävässä OBD-mittauksessa ;)
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Alppu

Lainaa
Voi antaa vikakoodin, mutta se taas ei näy katsastuksessa tehtävässä OBD-mittauksessa ;)

Öh.. no mitä siinä OBD-mittauksessa näkyy?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

LainaaEikö jälkimmäinen lambda tarjoa vikakoodia jos sen ja ensimmäisen lambdan välillä ei ole katalysaattoria?
Lainaa
Voi antaa vikakoodin, mutta se taas ei näy katsastuksessa tehtävässä OBD-mittauksessa ;)
Lainaa

Öh.. no mitä siinä OBD-mittauksessa näkyy?
Korjausta edelliseen... OBD-mittauksessa voi näkyä vikakoodi tuosta lambdasta, mutta mikäli päästöt ym arvot ovat kunnossa sillä ei ole vaikutusta asiaan, koska katsastuksessa ei puututa sellaisiin autossa oleviin vikoihin jotka eivät vaikuta ajoturvallisuuteen tai auton tieliikennelaillisuuteen.
Eli pelkän vikakoodin olemassaolo jostain osasta autoa ei vielä itsessään ole hylkäysperuste katsastuksessa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Alppu

#37
Lainaa


Korjausta edelliseen... OBD-mittauksessa voi näkyä vikakoodi tuosta lambdasta, mutta mikäli päästöt ym arvot ovat kunnossa sillä ei ole vaikutusta asiaan, koska katsastuksessa ei puututa sellaisiin autossa oleviin vikoihin jotka eivät vaikuta ajoturvallisuuteen tai auton tieliikennelaillisuuteen.
Eli pelkän vikakoodin olemassaolo jostain osasta autoa ei vielä itsessään ole hylkäysperuste katsastuksessa.

Päästöjen kontrollointi siis sivuutetaan täysin OBD mittauksessa.

Entä jos lambdaviasta sytyy vikavalo, silläkään ei ole merkitystä, koska vian aiheuttaja luetaan taas pistokkeesta ja jos se on lambda-anturi, niin ei sillä ole merkitystä?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

Lainaa
Entä jos lambdaviasta sytyy vikavalo, silläkään ei ole merkitystä, koska vian aiheuttaja luetaan taas pistokkeesta ja jos se on lambda-anturi, niin ei sillä ole merkitystä?
Vikavalolla/koodilla ei ole katsastukseen vaikuttavaa merkitystä, mikäli mitatut päästöarvot ovat viasta huolimatta sallittujen lukemien rajoissa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

pitkänpäälle

Lainaa


Katsastuksen tulos olisi kiva sitten tietää. :)
Kakkoslambda lienee sitten taaemman katin jälkeen?


Katsatuksessa sain leiman paperiin, eikai siinä ajaellaan sitten ilman etukattia 15kk:tta :D, toki pientä viilausta piti tehä ;) mut se on mitä itekullakin pääkopassa liikkuu :D

pitkänpäälle

Lainaa
Vikavalolla/koodilla ei ole katsastukseen vaikuttavaa merkitystä, mikäli mitatut päästöarvot ovat viasta huolimatta sallittujen lukemien rajoissa.

Jotain sinnepäin se oli mullakin, eiku vikakoodien nollaus ja läpi meni, päästöarvot kuitenkin kohillaan. Toki hommaan sen etukatin jossain vaiheessa mut en laita paikalleen ku katsastukseen, on nimittäin vedot ja kulutus kohillaan ilman etukattia.

BA

#41
Selvität varmaan miksi se katti alunperin hajosi? 
Rikas polttoaineseos, myöhäinen sytytys, polttoainetta päässyt putkeen, kone polttaa öljyä, syitähän riittää... Puhki ruostuminen on ainoa syy joka ei johdu muualla autossa olevasta viasta. ::)

Tosin helpompaa on puhua seinille, nekin ymmärtävät enemmän.

ja_ke

LainaaSelvität varmaan miksi se katti alunperin hajosi? 
Rikas polttoaineseos, myöhäinen sytytys, polttoainetta päässyt putkeen, kone polttaa öljyä, syitähän riittää... Puhki ruostuminen on ainoa syy joka ei johdu muualla autossa olevasta viasta. ::)

Tosin helpompaa on puhua seinille, nekin ymmärtävät enemmän.

Itseäkin kiinnostaisi, että mikä sen katin tukkoisuuden on aiheuttanut.

Legendaa (liekkö?), mutta runsas lyhyen matkan ajo voi aiheuttaa katin heikentymistä mutten usko, että kirjaimellisesti hajoaa.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

cedricfan

Juu ja ei. Heikentää hieman, mutta motarille ja varvit kaakkoon niin muutamassa minuutissa se on taas OK. Olettaen että ei ole BA'n mainitsemia katin oikeesti tuhoavia vikoja. Mutta kattihan se on ihan paska ratkaisu eikä mun auton kone ole viallinen ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

pitkänpäälle

Lainaa


Katsastuksen tulos olisi kiva sitten tietää. :)
Kakkoslambda lienee sitten taaemman katin jälkeen?

Leima saatu, ekana oli jotain häikkää vikakoodeissa lamda-antureissa mut vikakoodien kuittauksen jälkeen ja uudelleen näytön jälkeen leima tuli ilman eri maksua ku käytin samalle päivälle.

Alppu

#45
Kiinnostais nyt ihan oikeesti, mitä sieltä OBD pistokkeen kautta luetaan ja mikä vaikuttaa läpipääsyperusteisiin...

Ilmeisesti vikakoodien kuittauksen jälkeen uusi vikakoodi katista tulee sen verran viiveellä, että pääsi läpi?

Kun järki sanoo, että se kakkoslambda alkaa herjaamaan jäännöshapesta mitä katti ei nyt polta?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

No tuurilla se käytännössä menee...
Moottorintoimintahäiriöt vaikuttaa läpipääsyyn, mutta inssit ei yleensä jaksa/osaa/pysty hakemaan kuin ne isommat jotka näkyy heti joka lukijalla. Eli saatat päästä läpi jollet aikaile.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Cedricisti

#47
LainaaKiinnostais nyt ihan oikeesti, mitä sieltä OBD pistokkeen kautta luetaan ja mikä vaikuttaa läpipääsyperusteisiin...

Ilmeisesti vikakoodien kuittauksen jälkeen uusi vikakoodi katista tulee sen verran viiveellä, että pääsi läpi?

Kun järki sanoo, että se kakkoslambda alkaa herjaamaan jäännöshapesta mitä katti ei nyt polta?
OBD:n kautta tulkitaan päästöt joutokäynnillä.

http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/tehopaketti%20tietoa%20autoilijoille/pakokaasupaastot/Sivut/default.aspx

pitkänpäälle

Lainaa

Kirjottelen lisää hiihtoloman jälkeen ku käytän autoani testerissä ilman etukattia, ollaan sitten viisaampia. Mut kulutus on nyt sen verran pientä, sekä bensan että öljyn suhteen ja jos vain pääsen katastuksen läpi ilman kattia, niin en sitä kyllä laita paikalleen, tehojakin on 5 heppaa enempi ;) Mikä lie sama kone Jaappanissa ku ilmottaat tehoja enemmän, kunhan ei vaan olis etukatti pois?

Leima saatu ilman etukattia :D jotain vikakoodia se obd herjas, mut vikakoodien kuittaus ja uudestaan leimalle niin läpi meni, ihan normaali e10 bensalla ja ilman lisämaksua ku käytin samalle päivälle.

Alppu

#49
Lainaa
OBD:n kautta tulkitaan päästöt joutokäynnillä.

http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/tehopaketti%20tietoa%20autoilijoille/pakokaasupaastot/Sivut/default.aspx

"Katsastuksen yhteydessä pistokkeen kautta luetaan vain päästöihin vaikuttavat vikakoodit."

:D

Näkyyköhän siellä mittauksessa jotain hyödytöntäkin tietoa, kuten ABS järjestelmä paskana, ajonvakautus pois päältä ja AIRBAGIT virhe, ym. ym. ym. mutta sillähän ei ole mitään merkitystä.

;D

Ei olisi uskonut että kun on noin hienot laitteet ja siten luetaan VAIN käryt putken päästä.

:o
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.