Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

p12 käyntiongelma

Aloittaja sweinhund, helmikuu 24, 2011, 17:42:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sweinhund

Ostin pari viikkoa sitten tuollaisen -04 visia travellerin 1.8l koneella.

Nyt on jo muutaman kerran tehnyt aamulla tenän, eli auto käynnistyy ja käy hetken aikaa tyhjäkäynnillä normaalisti, kunnes sammuu, kaasua jos painaa auto ei pysy käynnissä, vaan kuulostaa kun olisi jako pahasti pielessä (sytyttää putkessa eikä kierrä)

Edellisellä kerralla annoin auton seistä iltapäivään jolloin vähän pakkanen lauhtui ja aurinko paistoi autoon. Tänään kuitenkaan ei auto lähtenyt edes iltapäivällä toimimaan, kävi tyhjäkäynnillä useita minutteja ja kone kerkesi lämpeämään, ja koitin antaa vähän kaasua, ja vastauksena oli taas booaus ja sarjatuli pakoputkessa.

Kenelläkään ilmennyt vastaavaa??

Pikainen apu otetaan avosylein vastaan!

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

sweinhund

Muuten vaikuttaa saman kaltaiselta, mutta itellä ei tuo lohkolämmitin auta asiaa millään lailla.

Primula

Mites happitunnistimen liitin voi?Samanlaisia ongelmia täällä.Mulla oli liittimessä vika eli ei ollut kontaktia kun oli löystynyt.....

Cedricisti

LainaaMites happitunnistimen liitin voi?Samanlaisia ongelmia täällä.Mulla oli liittimessä vika eli ei ollut kontaktia kun oli löystynyt.....


Eihän lambda saa tuollaisia oireita mitenkään aikaiseksi.
Vikakoodit on luettu? Joku anturi taitaa antaa väärää infoa, onko se sitten kaasuläpän / vauhtipyörän / nokka-akselin asentotunnistin.

Primula

no,happitunnistin oli ainoa asia mikä korjattiin merkkikorjaamolla vikakoodeineen.Tuskinpa ne muuta korjasivat kertomatta siitä ja varsinkin kun kustannukset jäi vähäiseksi.Nyt pelittää kuten ennenkin....... :)

pitkänpäälle

Mulla on 1.8 16 v p12 ja vedot hävisi täysin, syy heti pakosarjan jälkeen oleva katti aivan tukossa, porasin kokonaan sisuskalut pois ja nyt kulkea liputtaa moitteettomasti 5-6 litraa kuluttaen 100 km. Vian aikaan meni 12-15 litraa ja vikakoodit eivät antaneet mitään vikaa. No nyt tehot löytyi ja auto hyrrää kuin kissa.

BA

Ei kai öljyä kuluta? Meinasitko katsastaakin joskus? :)

pitkänpäälle

LainaaEi kai öljyä kuluta? Meinasitko katsastaakin joskus? :)

Aiemmin kulutti ku katti oli paikallaan, teki sylinteriin vastapainetta ja öljy nousi imusarjaan ja sieltä kautta palotilaan ja öljyä meni, joka minun mielestäni ei vähennä kasvihuonepäästöjä, päinvastoin. Nyt ei kulu öljyä ja bensan syönti on pienempi, joten tällä konstilla maailma pelastuu liiallisen öljyn ja bensan syönnin kautta. Nyt p 12 hyrrää oikein mainiosti, suosittelen muillekin pakosarjakatin poistoa niin öljyn syönti loppuu, kulutus tippuu ja tehot kasvaa.

pitkänpäälle

Lainaa

Aiemmin kulutti ku katti oli paikallaan, teki sylinteriin vastapainetta ja öljy nousi imusarjaan ja sieltä kautta palotilaan ja öljyä meni, joka minun mielestäni ei vähennä kasvihuonepäästöjä, päinvastoin. Nyt ei kulu öljyä ja bensan syönti on pienempi, joten tällä konstilla maailma pelastuu liiallisen öljyn ja bensan syönnin kautta. Nyt p 12 hyrrää oikein mainiosti, suosittelen muillekin pakosarjakatin poistoa niin öljyn syönti loppuu, kulutus tippuu ja tehot kasvaa.

Eli p12 miehet jos vedot loppuu niin pakosarja irti lohkosta 8 pulttia (12 mm hylsy avain), sit ennen öljypohjaa 2 pulttia pois laipasta (14 mm hylsy avain) ja lisäksi katti on tuettu molemmin puolin 2 pultilla (12mm kiintolenkki) lohkoon kiinni. Katti on puolestaan 8 pultilla (12 mm kiintolenkki) kiinni pakosarjassa, eli eikun laippa irti ja sitten jo näkyykin suodatin onko kunnossa vai vialla. Alumiininen suojapelti kaikkein ensiksi pois (10 mm kiintolenkki) pakosarjan päältä ja lampa johto (tarvit pienen 3mm leveän ruuvimeisselin), huom älä laita virtoja päälle toimenpiteen aikana, niin ei anna vikakoodeja, eikä syty merkkivalot mittariin, eikä tarvi vikakoodeja mennä kuittauttamaan pois. Nissan mies on tarkka mies ;)

VHi

Juu mutta edelleen herää kysymys että miten meinasit katsastaa? :D
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

pitkänpäälle

LainaaJuu mutta edelleen herää kysymys että miten meinasit katsastaa? :D

Viemällä katsatusasemalle, purkaamoilta saa katteja (n 250 €) jonka voi nakata paikalleen siksi ajaksi :D kestää kymmeniä vuosia :DD

Perunakeisari

Jostaki Nipponista (Olikohan P11?) pystyi ottamaan etukatin pois käytöstä ilman että oli päästöissä ongelmia.

Cedricisti

#13
LainaaJostaki Nipponista (Olikohan P11?) pystyi ottamaan etukatin pois käytöstä ilman että oli päästöissä ongelmia.

Jotenkin on jääny semmonen milikuva että kunnossa oleva vähäpäästöinen moottori ei tarvitse katalysaattoria saastojen puhdistukseen pakokaasumittauksessa.
Yksi hyvä bisnes taas varaosa(katti)valmistajille.

cedricfan

Jos bensa-auto on merkattu vähäpäästöiseksi niin kyllä se vaan sen katin tarvii. Kohtuullisen lähelle pääsee ilmankin, muttei tarpeeksi. Diesel on sitten kokonaan toinen juttu...
Ehjän katin poisto ei tosiaankaan vaikuta oleellisesti bensan kulutukseen tai tehoon, saati sitten öljynkulutusta. Mutta jos moottori on syönyt öljyä, niin se tukkii katin, joka taasen aiheuttaa etenkin suurempaa kulutusta. Pitäisi vaan erottaa mikä on syy ja miä seuraus ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

take

LainaaJos bensa-auto on merkattu vähäpäästöiseksi niin kyllä se vaan sen katin tarvii. Kohtuullisen lähelle pääsee ilmankin, muttei tarpeeksi. Diesel on sitten kokonaan toinen juttu...
Ehjän katin poisto ei tosiaankaan vaikuta oleellisesti bensan kulutukseen tai tehoon, saati sitten öljynkulutusta. Mutta jos moottori on syönyt öljyä, niin se tukkii katin, joka taasen aiheuttaa etenkin suurempaa kulutusta. Pitäisi vaan erottaa mikä on syy ja miä seuraus ;)
Erinäisiä autoja on menny läpi mittauksesta pelkillä katin kuorilla... ::)
OBD:n huijaaminen onkin sitten hankalampaa. :-X

cedricfan

Mutta onko ollut mukana valmis päästölappu ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

M i g i

eikös tossa ole tupla katit kuten p11? menee se päästöistä yhdelläkin katilla..

pitkänpäälle

Lainaa
Erinäisiä autoja on menny läpi mittauksesta pelkillä katin kuorilla... ::)
OBD:n huijaaminen onkin sitten hankalampaa. :-X

Ajaa tankin tyhjäksi ja tekee oman ekobensan katsastuksen ajaksi, puolet bensaa ja puolet sinolia/masinolia, mitähän päästöarvot siitä sanoo?

Alppu

Lainaa

Ajaa tankin tyhjäksi ja tekee oman ekobensan katsastuksen ajaksi, puolet bensaa ja puolet sinolia/masinolia, mitähän päästöarvot siitä sanoo?

Entä mitähän moottori siitä sanoo..  ;D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

#20
Mua kiinnostas ainoastaan tietää auton rekisterinro ettei vahingossakaan tuu ikäpäivänä ostettua kyseistä autoa... :-X

Patentit tuskin olivat tässä vielä kaikki?

take

LainaaMutta onko ollut mukana valmis päästölappu ;)
Mitä se vihjailee? ::) ;)
No ei maar. Ei ole ollut valmista lappuakaan. Eihän mulla ole ollut katillisia autojakaan.

Pitkänpäälle: Ei auta sekoitukset OBD:n huijauksessa. Jos etu- ja takalambdalta tulee sama signaali niin vikakoodi tulee vaikka putken päästä tulis puhdasta happea, koska OBD valvoo vain ETUkatin toimintaa. Mutta leimalle etukatti kiinni ja sen jälkeen taas irti. Niin se toimii. ;)

pitkänpäälle

LainaaJos bensa-auto on merkattu vähäpäästöiseksi niin kyllä se vaan sen katin tarvii. Kohtuullisen lähelle pääsee ilmankin, muttei tarpeeksi. Diesel on sitten kokonaan toinen juttu...
Ehjän katin poisto ei tosiaankaan vaikuta oleellisesti bensan kulutukseen tai tehoon, saati sitten öljynkulutusta. Mutta jos moottori on syönyt öljyä, niin se tukkii katin, joka taasen aiheuttaa etenkin suurempaa kulutusta. Pitäisi vaan erottaa mikä on syy ja miä seuraus ;)

Kyllä se öljyn kulutus vain lisääntyy, koska poistotahdin aikana tulee sylinteriin paine, joka taas puristaa männänrenkaita tiukemmin mäntää vasten ja öljytilan paine pääsee nostamaan ylimääräistä öljyä sylinteriin. Ehkä katin ollessa uusi tätä ei pääse tapahtumaan mut muutaman käyttövuoden jälkeen katin tukkeutuessa näin vaan on.

pitkänpäälle

Lainaa
Mitä se vihjailee? ::) ;)
No ei maar. Ei ole ollut valmista lappuakaan. Eihän mulla ole ollut katillisia autojakaan.

Pitkänpäälle: Ei auta sekoitukset OBD:n huijauksessa. Jos etu- ja takalambdalta tulee sama signaali niin vikakoodi tulee vaikka putken päästä tulis puhdasta happea, koska OBD valvoo vain ETUkatin toimintaa. Mutta leimalle etukatti kiinni ja sen jälkeen taas irti. Niin se toimii. ;)

Kirjottelen lisää hiihtoloman jälkeen ku käytän autoani testerissä ilman etukattia, ollaan sitten viisaampia. Mut kulutus on nyt sen verran pientä, sekä bensan että öljyn suhteen ja jos vain pääsen katastuksen läpi ilman kattia, niin en sitä kyllä laita paikalleen, tehojakin on 5 heppaa enempi ;) Mikä lie sama kone Jaappanissa ku ilmottaat tehoja enemmän, kunhan ei vaan olis etukatti pois?

Alppu

#24
Lainaa

Kyllä se öljyn kulutus vain lisääntyy, koska poistotahdin aikana tulee sylinteriin paine, joka taas puristaa männänrenkaita tiukemmin mäntää vasten ja öljytilan paine pääsee nostamaan ylimääräistä öljyä sylinteriin. Ehkä katin ollessa uusi tätä ei pääse tapahtumaan mut muutaman käyttövuoden jälkeen katin tukkeutuessa näin vaan on.


Oisko noin... työtahdin aikana on kuitenkin "jonkun verran" enemmän painetta(?)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Lainaa

Kirjottelen lisää hiihtoloman jälkeen ku käytän autoani testerissä ilman etukattia, ollaan sitten viisaampia. Mut kulutus on nyt sen verran pientä, sekä bensan että öljyn suhteen ja jos vain pääsen katastuksen läpi ilman kattia, niin en sitä kyllä laita paikalleen, tehojakin on 5 heppaa enempi ;) Mikä lie sama kone Jaappanissa ku ilmottaat tehoja enemmän, kunhan ei vaan olis etukatti pois?

Onko tässä mallissa kaksi kattia?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

pitkänpäälle

LainaaMua kiinnostas ainoastaan tietää auton rekisterinro ettei vahingossakaan tuu ikäpäivänä ostettua kyseistä autoa... :-X

Patentit tuskin olivat tässä vielä kaikki?

Ajan loppuun ja pienemmällä pensan ja öljyn kulutuksella, ei tuu markkinoille aivan heti, joten ei tarvi pelätä että saisit auton käsiisi. Ehkä tulevaisuudessa, noin 5 v päästä joku 500 €:n autoa etsivä saa ihmeen virkeän primeran jolla on ajettu 500 000. Auto pelaa  nyt paremmin kun sen liikkestä ajelin ulos.


pitkänpäälle

Lainaa

Onko tässä mallissa kaksi kattia?

Kaks on ja etummainen on aivan turhaa vetojen ja polttoaineen ja öljynsyönnin takia, nyt kaikki on lähestulkoon normaalia ilman etukatin sisuskaluja.

Alppu

Lainaa

Kaks on ja etummainen on aivan turhaa vetojen ja polttoaineen ja öljynsyönnin takia, nyt kaikki on lähestulkoon normaalia ilman etukatin sisuskaluja.


Katsastuksen tulos olisi kiva sitten tietää. :)
Kakkoslambda lienee sitten taaemman katin jälkeen?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

pitkänpäälle

Lainaa

Kaks on ja etummainen on aivan turhaa vetojen ja polttoaineen ja öljynsyönnin takia, nyt kaikki on lähestulkoon normaalia ilman etukatin sisuskaluja.

Mielestäni etukatilla on sama vaikutus ku tungetta suun täyteen pumpulia ja menette juoksemaan gooperin testiä :DD