Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

turbo cherry n12 1.5

Aloittaja apex, helmikuu 24, 2011, 21:08:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

apex

morro.juu eli olisin rakentamassa turbo cherryn lohkosta turbokonetta=) suunnitelmana olisi käyttää mahdollisimman paljon vakio osaa ja tehotavoite 150-160pollea..vakio osia on lähes kaikki muu paitsi turbo(ihi) ja sylinterinkansi(otettu vaparista) ja löytyy myös 200sx kaasuläppä..
kestääkö vakio kytkin nuita tehoja?luulisi ainakin.
ja tämä kone on menossa alkujaan vaparikoneisen koppaan eli mitä olisi hyvä huomioida katsastukseen?
Rakentelu on hidasta rahatilanteen takia :D

JannuLuigi

Käytä hakua hyvä mies,niin täällä kuin myös dnsf:n puolella.
Leimalla vaihtaa etujarrut dsl/turbo cherryn vastaaviin,dynolappu koneesta ettei tehot mene yli. Siis kai vertailukohteena käytetään tbo-cherryä?
Vakio kytkin kestää nuo tehot,jos vaan on kunnossa eikä ihan mikä sattuu linglong-valmiste.
Eli lucasia tai muuta "laadukasta" mielellään.
Hiljaa hyvä tulee...  ;)
Sunny GL B11 '86
Legacy GT BL5 '04

apex

eikös vakio turbossa ole n:110hp? takoitatko nyt että tehot ei mene tuon yli?että sitten jälkikäteen isommilla tehoilla?mitä eroja nuilla jarruilla sitten on?kiisselissä jäähdytetyt?joku taisi kertoa että turbossa olisi isommat rummut takana?  ja mitenköhän sitten pakoputkiston kanssa että riittääköhän yksi vaimennin?kun joudun rakentamaan koko putkiston ite alusta loppuun niin mietin vaan rahallisesti tätä asiaa?  :)

Kysymystä kysymyksen perään  ;D

grunertee

niin 114 heppaa vakiona. esim.  tuolta löytyy tietoa mm. jarruista:
http://nissan4u.com/parts/cherry/el_n12/1986_1/type_6/
;)
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

apex

mitenkäs muuten sitten bensapumpun kanssa kun mulla ei ole alkuperäistä itselläni..käykö normi serrystä vai minkä hommaisin sitten?

apex

Jarruista vielä että pitääkö vaihtaa myös samalla satulat?en oikein ymmärrä tuota linkkiä=) ja onko normi serryssä samankokoiset kampiakselin tiivisteet kuin turbossa?

tänään sain kiertokangenlaakerit :D

Alppu

Lainaa
tänään sain kiertokangenlaakerit :D


Siitä se lähtee.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mies

#7
Lainaamitenkäs muuten sitten bensapumpun kanssa kun mulla ei ole alkuperäistä itselläni..käykö normi serrystä vai minkä hommaisin sitten?

Turbossa erilainen bensatankki kuin tavallisessa ja käsittääkseni sähköinen bensapumppu siellä tankissa.

Normaali kaasaricherryssä pumppu moottorin kyljessä kiinni ja mekaaninen, ei sovi turbokäyttöön.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Lainaaeikös vakio turbossa ole n:110hp? takoitatko nyt että tehot ei mene tuon yli?että sitten jälkikäteen isommilla tehoilla?mitä eroja nuilla jarruilla sitten on?kiisselissä jäähdytetyt?joku taisi kertoa että turbossa olisi isommat rummut takana?  ja mitenköhän sitten pakoputkiston kanssa että riittääköhän yksi vaimennin?kun joudun rakentamaan koko putkiston ite alusta loppuun niin mietin vaan rahallisesti tätä asiaa?  :)

Kysymystä kysymyksen perään  ;D


Riippuen vaimentimesta,yksikin voi riittää...jos mietitään esmes leimaamisen kannalta eli lähinnä melujuttuja.
Jarruista kun puhutaan niin rummut samat kuin tavallisessa,ulkomailla on ollut levyillä peräpäätä myös.
Dieselissä jäähdytetyt levyt edessä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

apex

suunnitelmissa rakentaa 2,5" putkisto 2 vaimentimella..jos jollakulla sattuu olemaan myydä nuita bensapumppuja niin voisin jopa ostoo =) jarrulevyjä ajattelin kattoa brembolta...

apex

Onko kellään hajua paljon kuopiossa maksaa hoonautus ja kannen oikominen?
ja missä lähin osien tasapainoitus mahdollisuus?

onko muuten e15 ja e15t:ssä samanlaiset kiertokanget?näyttää ainakin samoilta.

tarviisin muuten paisuntasäiliön ja jäähdyttimen korkin=)

Tero-75

Lainaa

onko muuten e15 ja e15t:ssä samanlaiset kiertokanget?näyttää ainakin samoilta.

Eivät ole. E15ET kanget ovat 3mm lyhyemmät kuin E15. E16 kanget ovat saman mittaiset kuin E15ET:ssä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Daset

LainaaOnko kellään hajua paljon kuopiossa maksaa hoonautus ja kannen oikominen?
ja missä lähin osien tasapainoitus mahdollisuus?

Hoonauksen voi tehdä itsekin jos sylintereissä ei ole pahaa pykälää, ainakin itse tein tuohon tulevaan koneeseen. Tasapainoituksesta hankala sanoa mitään, ku en kuopiossa asu.
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

apex

mulla on 3sarjaa kiertokankia.yksi sarja semmoinen missä merkinnät 24-0 11m-1.

toisessa sekalaista eli 25-0 11m-2, 28-0 11m-2, 3-2 11m-2, 1-2 11m-?.

kolmas sarja on muualla niin en voi kertoo mitä niissä lukee..
Löytyyköhän nuita mäntiä sitten mistä?en ite meinoo löytää..?

grunertee

Mulla oli laatikossa muutamia turboserryn kiertokankia ja niissä merkintöjä:
13-1 (nissanlogo) 31M-1
3-1 (nissanlogo) 31M-1
13-1 (nissanlogo) 31M-2

Vinkkinä projektiisi seuraavanlainen sivusto:
www.n12turbo.com
Siellä on ollut samantyyppisiä tempauksia..  ;)
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

apex

 24-0 11m-1 merkinnät oli koneessa jonka otin irti..ihan alkuperäinen turbocherryn raato oli =)



grunertee

#16
Kiertokangen osanumero näyttäisi olevan -86 turboserryssä 1210031M01:

http://nissan4u.com/parts/info/1210031M01/

Täytyypä käydä vielä mittailemassa kun ehtii..

edit: perus-1.5:n kiertokangen osanumero on näköjään: 1210011M01
:o  ;D
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

apex

yritän tänne saada vaikka kuvia laiteltua osistani..ja selvitän mitkä numerot niissä 3sarjassa on..

grunertee

Karkeasti mitattuna etäisyys männäntapin reiän ja kiertokangenlaakerireiän keskikohtien välillä oli vajaa 14 cm (nissanin manuaalin mukaan E15ET:ssä 13,75 cm). Noissa laakeriliuskien alapidikkeissä oli vielä merkintöjä 20-0(logo)2 ja 20-0(logo)3.
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

apex

itekkin just katoin niin noin 14 näyttää..alaosissa merkintöjä 11m,26m,4m,13m.

grunertee

Niin ja perus-E15 tuo väli on manuaalin mukaan 14.05 cm, E13 12.15 cm ja E10 13.15 cm joten suht. pieniä eroja perus-E15 ja E15ET välillä tuossa näköjään. :-/ 
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

apex

aikas pienestä kiinni.mut vielä on se 3sarja tarkistamatta=)

mitenköhän sen bensapumpun kanssa..futurezilla olisi walbron pumppuja..ulkoisia että sisäisiä..pystyykö normitankkiin laittaa sisälle edes tuommoista?



Mies

Lainaaaikas pienestä kiinni.mut vielä on se 3sarja tarkistamatta=)

mitenköhän sen bensapumpun kanssa..futurezilla olisi walbron pumppuja..ulkoisia että sisäisiä..pystyykö normitankkiin laittaa sisälle edes tuommoista?




Pystyy.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

apex

kiertokankien 3sarjassa merkinnät:42-0 31m-2,37-1 31m-2 x3 ja alaosat: 36-0 1,36-0 3 x3...

grunertee

Vaikuttaapi sopiville kangille merkintöjen perusteella. Kannattaa luonnollisesti vielä ottaa tarkka mitta. Jos et vielä omaa korjaamomanuaalia niin käy hakemassa vaikka tuolta:
http://www.n12turbo.com/files/E15ETmanual.zip.
;)
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

apex

eikös turbon männät ole sellaiset kuperat?

grunertee

B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

apex

no ne on paskana..hienoa..mistäköhän niitä uusia saisi?
alkaa nielemään ihan kohtalaisesti rahnoo tuo moottori =)