Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micran Käyntiin lähtö kylmänä...

Aloittaja visa3, helmikuu 22, 2011, 11:38:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

visa3

Olisko kellään viisaammalla ongelmaani ratkaisua ostin tuossa micran vm 1985 k10 1litran moottorilla nyt on tullut sellainen ongelma että kylmänä ei meinaa millään lähetä käyntiin. Olen vaihtanut siihen kaasuttimen.tulpat.virranjakajan kopan. kärjet.konkan.tulpanjohdot.bensasuodattimen.ilmanputsarin.pyörijän.termostaatin. Mutta ei ole oikein yhteis työ kykyinen kylmänä lämpimänä pelaa ihan ok alkaa olla pikkuhiljaa konstit lopussa näin äkkiä aatellen jos jollakin on ideoita lisää niin otetaan ilolla vastaan......Kiitos jo etukäteen....

VHi

Toimiikö ryyppy? Ja sitte täytyy varmuuden vuoksi kysyä, älä loukkaannu, että osaatko käynnistää? Eli kaasulla painallus tai kaksi ja sitten avaimesta päälle.
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

visa3

Kyllä ryyppy pelaa ja noin esim: olen kokeillut käynnistää ei ole ensimmäinen nissani mutta laatuaan kyllä tuollaisen ongelman kera täytyy varmaankin myydä leimattu auto ihan pilkka hinnalla poois kun ei ehdi tapella joka aamu....

Kingis_

LainaaKyllä ryyppy pelaa ja noin esim: olen kokeillut käynnistää ei ole ensimmäinen nissani mutta laatuaan kyllä tuollaisen ongelman kera täytyy varmaankin myydä leimattu auto ihan pilkka hinnalla poois kun ei ehdi tapella joka aamu....

Minä voin ostaa jos ollaan yhtä mieltä pilkka hinnasta. :)

visa3

Ka tuostahan tuon 250€ saat noutaa pois

Kingis_

#5
Äh, turhan kallis :) Ostin tuon omani 140€, on leimattu ja '90 mallia.

Mutta asiaan. Tuossa omassani joudun tuota kaasua pumppaamaan useamman kerran ja yritys lähteekö. Jos ei heti lähde niin taas pari kaasun painallusta ja starttaus. Nyt pakkasilla on pari kolme yritystä vaatinut että lähtee. Ei ole mitään lämmitintä omassani mutta on kyllä joka kerta tulille lähtenyt.

visa3

Kiitos uudesta vihjeestä mutta ei antaa bensaa ja kastelee tulpat heti oliskohan mahdollista olla virtalukon pohjassa häikkää tai kuka ties se onkin kesä auto...

Gorgane

Kun noin paljon on jo vaihdettu, niin aika aika outoa, että vika vaan on ja pysyy.

Jos ei kerta tunnu tulevan kipinää, niin sitten herää kysymys puolan kunnosta... Ettei vaan olis sisältä eristeet kyykänneet ja tämän takia ei päästäisi kylmänään kunnolla virtaa läpi?

Virtalukonpohja on toinen mahdollinen.

visa3

Kiitos vinkistä muta ei kummallakaan vaikutusta juuri vaihdoin molemmat uusiin vaan löytyihän siihen ratkaisu 100€ möin koko nisukan veks niin ei enää aamulla toraa käynnistys. Sanoin kylläkin uudelle omistajalle että se ei toimi kun kesällä ei ole talvella piettävää...

Mökkimicra88

Hei!

Itselläni oli muinoin K10 vm. -84:n kanssa vähän samoja ongelmia, ja syyksi selvisi sen automaattirikastimen toiminta. Siinä on Bi-metallijousi, joka tietyn ajan kuluttua avaa (sähkötoimisesti muistaakseni?) rikastinläpän kokonaan. Muutin ryypyn käsikäyttöiseksi, eli käsin vaijerilla avattavaksi. Käynti oli tosi räkäistä sitä ennen, koska kone ei saanut kunnolla ilmaa, koska läppä ei auennut.

Eli Hayesin ohjekirja jostain käsiin, ja siitä neuvot rikastimen esille saamiseksi.

Alppu


Sen ryyppyläpän näkeen kun katsoo kurkkuun?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mökkimicra88

Heips,

Vaikka rautaa ei kannatakaan rakastaa, niin kyllä on nyt vähän tippa linssissä.

Kaivoin viime pe (25.2.) Micra-mummoni hangen alta (seissyt pihalla talven yli), laitoin akun ladattuna takaisin ja ajoin auton sulamaan ja kuivumaan lämpöiseen halliin viikonlopuksi.

Nyt olin tuossa just äsken jokavuotisella K10-88 GL- mummoni (ajettu 174 000) katsastuksella, ja taisi tulla jo liian kova pala eteen, hylkäys tuli ja viat:

- Rattiakselin ristinivel väljä (hylkäysperuste)
- Ruostevaurioita (pahimmat hylkäyssyyt) seuraavasti:

Molemmat takanurkat (ylin nurkkaus) puhkottiin alta (tyypillinen paikka?), noin vajaa 5x5 cm ehkä/nurkka.
Lattiassa pari noin tulitikkuaskin kokoista vaurioita takapenkin kohdalla, juuri siinä missä alusta tekee käännöksen ylöspäin, eli sauman hitsaus aukeaa).
Helmoissa pari pienempää vammaa. Muuten OK, paitsi että kytkinasetelma pitäisi jo uusia painelaakerin jurinan vuoksi.
Naarmuinen tuulilasikin olisi hyvä vaihtaa pimeällä ajon takia.

Koska olen mieltynyt Nissaneihin niiden luotettavuuden vuoksi kysyisin asiantuntijoilta, kannattaako enää mummoa korjauttaa? Sisusta on hyvin siisti (katsastusmieskin ihasteli), ja kone ei vie yhtään öljyä, pakokaasut ok.

Selviääköhän jutusta jossain pajalla tonnilla, vai vaihdanko jo uudempaan Nissaniin (Almeraa aloin jo haaveilemaan, muttei mitään katalysaattorimallia sentäs, pelottelevat vanhojen autojen OBD-arvojen hankaluudella).

Kuukausi nyt aikaa mietiskellä asiaa.






Mökkimicra88

Palaan asiaasi,

Rikastinläpän näkee, kun ottaa ilmanputsarin kotelon pois. Muistaakseni automaattirikastimessa, sen mustassa muoviosassa, on merkkiviivat, jotka näkee hankalasti vain peilillä. Tätä aikoinaan säätelin kohdalleen.

Jos kone saa kipinää, sen ajoitus on kohdallaan, ja bensan syöttö OK, niin on kumma jos ei käynnisty. Yksi vaihtoehto on polttoainetankissa, jonka saat sisäpuolelta esiin ottamalla takapenkin pois, ja avaamalla sisäpuolelta tankin pienen huoltoluukun, eli yläkannen.
Vanhoissa autoissa voi bensatankin imuputken siivilä olla täysin tukossa ruosteen, ja kondenssiveden vuoksi.

Ehkä tämä syy?



Gorgane

Ei kuulosta edes mitenkään kauhean pahalta nuo ruosteet. Kannattaa koittaa esim. paikalliselle ammattikoululle soittaa, että hitsaisivatko. Halvemmalla pääsisi siten.

VHi

Niin, itse hitsautin vastaavaan autoon kynnyskotelot molemmille puolille. Ainoastaan oikealla edessä on 15 cm alkuperästä. Ja takapyöränkaarien alareunat, maksoi 250 euroa. Aina on riski autoa vaihdettaessa, ettei saa muuta huonompaa tilalle.
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

visa3

Helppo ja simppeli hitsattava samanlaisen ongelman vuoksi ostin itselleni mig hitsauskoneen vuosi sitten ja ei ole enää huolinut korjaamoita rikastuttaa sillä saralla. hitsaamaanhan oppii kuka vaan kun opettelee itse olen tuon taidon osannut reilun 30v silloin tuli teininä opeteltua...ei kannata vielä muuten autoa romuttaa jos noin vähällä saa leiman paperiin...

VHi

Tästä hitsaustaidosta olen myös haaveillut. Ehkä vielä hankin jonkun kunnon projektin jossa saa kunnolla opeteltua. Vartaaseen mielellään pyörimään :)
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

visa3

Oikein kannattaa opetella hitsaamaan jos kiinnostus riittää tehdä paskasia hommia olen säästänyt nyky korjaamo hinnoilla monta tonnia omista ropposista kun olen hitsaillut ite kasaan. vaikka ostinkin valovirta mikin eise korvaa voimavirtaa mutta puhtaalle pohjalle toimii ihan ok ja maksoi vain 189€ on hankkinut hintansa monesti takasi eilen just meni 6 tuntia hitsaillessa rovetta kasaan.....