Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

K11-micra ei käynnisty

Aloittaja BA, helmikuu 27, 2011, 17:29:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

BA

Potilas siskon -97 1.3 K11.

Ajettu eilen ihan normaalisti 15km ja jäänyt parkkiin. Oli lohkolämmittimen perässä yli tunnin, startatessa pyörii normaalisti, yskii hiukan muttei starttaa.
Moottorin vikavalo vilkkuu nopeasti kun virrat on päällä, ei syty virtoja päälle laittaessa hetkeksi kuten normaalisti.

NATS-valo lopettaa vilkkumisen kun virta-avaimen lykkää lukkoon. Bensapumppu pyörii kyllä aikansa kun virrat kääntää päälle.

Mitään ideoita? En ole nähnyt autoa, pitäs huomenna mennä ihmettelemään ellei lähde. Varmaan alotetaan kattomalla mitä vikakoodia se lykkää. Sääkin tosin on vaihtunut -20->0.

Oma entinen vastaava hyytyi välillä samalla tavalla liimaventtiilivian takia, mutta ei siinä vikavalo palanut sillon.

BA

Korjaamomanuaali ei tuo tuohon vikavalon jatkuvaan vilkkumiseen mitään valaistusta...  :-?

BA

#2
Ei ummarra.

Kipinä tulee mutta tulpat on rutikuivat. Bensaakin tulee ruiskukiskoon asti, mutta suuttimet ei lykkää pyttyyn asti.
Pumppu tekee sen verran painetta, että sormin ei jaksa puristaa letkua kasassa pumpun suristessa.

Heti kun virrat kytkee on-asentoon, antaa vikakoodit 141 ja 143. Noille ei ole manuaalissa selitystä!??  :-?
Kun nollaa, startatessa ei anna enää mitään vikakoodia. Heti kun virrat kääntää pois, ja takas päälle tulee taas nuo 141 ja 143.


Kenelläkään listaa nissanin koodeista? Micran manuaalin EC&EF osio ei kerro noista mitään, epäilen että liittys NATS:n toimintaan.
NATS-ledi lopettaa kyllä vilkkumisen niinkun pitääkin kun avaimen lykkää lukkoon, ja toisella avaimella kokeilu ei auta.

Ei lähde hinaamalla, starttipilotilla pyörii juuri niin kauan kun sitä suihkuttaa.
Pari kertaa on hörähtänyt ja käynyt kaksi sekuntia ja sammunut. En tiedä liittyykö noihin, mutta satunnaisesti sai ulos myös vikakoodin 71-Random Misfire.

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=61401.0
Ihan sama vika...

ja_ke

#3
Onko varmasti mennyt vikakoodin luku oikein? Nimittäin AutoData2004 ohjelma, ei löydä K11 micralle kuin seuraavat koodit;

11
12
13
21
28
34
41 Tuloilma-anturin katkos
43 Kaasuläppäanturin katkos
55

Oletko varma, ettei 141 ja 143 koodit olisi nuo 41/43 mitkä pistin tuohon?

edit; Tuleekos virta suuttimille saakka?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

BA

#4
Ei pitäs olla. Neljätoista pitkää, yksi lyhyt, pieni tauko, neljätoista pitkää, kolme lyhyttä.
Lisäks satunnaisesti sai vielä seitsemän pitkää ja yhden lyhyen.

Sen verran alkaa kyrsimään, että tekis mieli ostaa Consult omaan käyttöön. Mitään autorataa suosita, siellä on todettu niin usein olleen vääriä kiristysarvoja, yms... :-X

Lainaa
1986.5-1995 Nissan ECU Flash Codes(all engines)
11 Crank Angle Sensor/Camshaft Position Sensor.
12 Air Flow Meter/Mass Air Flow Sensor.
13 Engine Coolant Temperature Sensor.
14 Vehicle Speed Sensor.
21 Ignition Signal.
22 Fuel Pump.
23 Idle Switch.
24 Throttle Valve Switch.
25 Idle Speed Control Valve.
28 Cooling Fan Circuit.
31 ECM.
32 EGR Function.
33 Heated Oxygen Sensor.
34 Knock Sensor.
35 Exhaust Gas Temperature Sensor.
36 EGR Control-Back Pressure Transducer.
37 Knock Sensor.
38 Right hand bank Closed Loop (B2).
41 Intake Air Temperature Sensor.
42 Fuel Temperature Sensor.
43 Throttle Position Sensor.
44 ECCS Normal Operation.
45 Injector Leak.
47 Crankshaft Position Sensor.
51 Injector Circuit.
53 Oxygen Sensor.
54 A/T Control.
55 No Malfunction.
63 No. 6 Cylinder Misfire.
64 No. 5 Cylinder Misfire.
65 No. 4 Cylinder Misfire.
66 No. 3 Cylinder Misfire.
67 No. 2 Cylinder Misfire.
68 No. 1 Cylinder Misfire.
71 Random Misfire.
72 TWC Function right hand bank.
73 TWC Function right hand bank.
76 Fuel Injection System Function right hand bank.
77 Rear Heated Oxygen Sensor Circuit.
82 Crankshaft Position Sensor.
84 A/T Diagnosis Communication Line.
85 VTC Solenoid Valve Circuit.
86 Fuel Injection System Function right hand bank.
87 Canister Control Solenoid Valve Circuit.
91 Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank.
94 TCC Solenoid Valve.
95 Crankshaft Position Sensor.
98 Engine Coolant Temperature Sensor.
101 Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank.
103 Park/Neutral Position Switch Circuit.
105 EGR and EGR Canister Control Solenoid Valve Circuit.
108 Canister Purge Control Valve Circuit

Ainoa mitä on tullut 5/1995 jälkeen lisää ECU:n harmiksi on siihen yhteydessä oleva NATS, mihin vähän epäilen noiden liittyvän. Sama ECCS se on kaikissa, osassa autoista enemmän laitteita kytketty, osassa vähemmän. Samat koodit kuitenkin kaikissa. Nyt on tullut luettua jo kohta kolme sataa sivua pelkästään Nissan Motor Companyn kirjallisuutta aiheesta ECCS, ja Micran moottorinohjaus... >:(


Tulee virtaa, mutten osaa sanoa tuleeko tarpeeksi. Yleismittari on sen verran hidas peli ettei sillä voi varmaksi sanoa. Eloa kuitenkin.

ja_ke

#5
Ihmejuttu, miten ei autodata anna noita tietoja. Kuitenkin korjaamoillakin käyttävät tuota ohjelmaa, tietenkin uudempaa versiota  :o.

Akun jännitehän sinne suuttimille pitäisi tulla.
Kuulostaa kyllä tosiaan NATSin hommalta, sehän katkaisee bensan syötön. Moottori hörähtää kerran ja käy hetken, sitten ei enää käynnisty.

katos tuota, kuulostaa samalta;
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1298553457/2

Ohjelmoi avaimet uudestaan, vaikka edes kokeilun vuoksi, helppo kun on siitä aloittaa.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

BA

Tässä ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa aiemmin. Ei ole nykinyt, pätkinyt tai rykinyt.
Nyt ei ole kahteen päivään lähtenyt käyntiin millään.

Eiköhän se autokeskukseen hinata...

Omassa ex-micrassa hajos toinen avain, siinä alko NATS-valo vilkkua ajossa meno loppu siihen. Lähti hetken kitkuttelun ja avaimen taivuttelun jälkeen lähti taas liikkeelle ja teki hetken päästä uudestaan. Toisella avaimella toimi normaalisti.

Tässä NATS-valo sammuu kun avaimesta kääntää, ja syttyy kun avaimen nappaa pois. :-?


Hemuli

#7
No se on se NATS varmuudella. Mulla on pari päivää sitten aloitettu aihe tuossa alempana, http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1298553457. Siskon auto kans kyseessä, samat koodit antoi. Liikkeeseen hinattava, ne koodaa avaimet uudestaan. Luultavasti tekee jonkun ajan päästä uudestaan. Boksiin on voinut päästä tippumaan vettä lämppäristä(tyyppivika), jos ei ole boksia vielä "muovitettu". Luultavasti tarkastavat liikkeessä, tuosta on joskus ollut takaisinkutsu, missä muovittavat boksin.

Jos boksissa ei oo hapettumaa, saattavat vaihdattaa sen virtalukon tunnistimen, osa maksaa jotain 350,- pintaan...

Ilmoittelehan miten käy ja pelaako normaalisti. Itse tässä edelleen mietin mitä tuolle siskon autolle nyt tekis... Englannissa on äijä mikä tekee ohituksia tuohon Natsiin, mutta ei ole vastannut mitään takaisin, kun olen mailia laittanut...



BA

#8
Lämmityslaitteen kenno vuotaa ECU:n ja NATS-boksin päälle, liitin irti ja kuivaus&putsaus, vikakoodien nollaus ja auto pelaa ilman mitään ongelmia.  8-)


Mutta kuinka kauan...

141 ja 143 ovat NATS-koodeja.

Hemuli

Voi toimia hyvinkin kauan.
Itse sain nyt tilaukseen ohitetun boksin, saa heittää hyvästit koko Nats-järjestelmälle.

VHi

Vinkkaatko vähän että mistä ja mihin hintaa, jos alkaa oma joskus temppuamaan. :)
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

Hemuli

Boksi tulee Englannista yhdeltä "gurulta", tekee ralli-ja rata-autopuolelle paljon ECUja. Yhden asiakkaan kautta sain tuon hommattua, kun tilailee itsekin tuolta omiin kilpa-autoihinsa.

Hinta ei ole kauhean paha, muutamia satasia. Tarkemmin voi kysellä yv:llä.

Kira

Vanha aihe, mutta vastaanpa silti. NATS saattaa mennä päälle, jos moottori käy vain hetken. Pois päältä sen saa kun auton hinaa käyntiin. Ei siis tarvi hinata huoltoon asti.
Itsellä on kaksi Nissania tehnyt saman, kumpikin kaksi kertaa. Ja joka kerta vika on poistunut hinausstartilla. Kannattaa siis sitä kokeilla ensin, ja vasta sitten etsiä vikaa muualta.