Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Vanette cargon lämppärin kenno

Aloittaja reimah, helmikuu 19, 2011, 23:20:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

reimah

Moro vaan nipponistit.

Mistä mahtaa löytyä vanetesta lämppärin kenno.
Siis mitä pitää purkaa.
Jäähdytinneste haisee kopissa ja vetää ikkunat huuruun.

Auto on 2,3d vm.2000, ajettu 225000km.

On siinä muitaki vikoja.
Yleensä startatessa vaan solenoidi napsahtaa,, joskus lähtee jopa käyntiin.

Sillointällöin joku huutelee kojetaulun takana mankan alapuolella, joko rele tai entinen omistaja,itse epäilen relettä.

Natsivalo palaa kokoajan ratin ja mittariston välissä.

Lohkolämmitin ei toimi :(

Hieno tuttavuus tämä aurinkorannan nissani.

Osaisko joku kertoa näihin vikoihin jotain vinkkiä millä näitä saisi edes hetkellisesti korjattua?

ps.  kokeilin hakuakin mutta se on aika pe*****tä.
Tai en vaan osaa.

Tero-75

Kieltämättä forumin haku ei ole niitä parhaiten toimivia, eikä Vanetesta muutenkaan ole kovinkaan paljoa forumilla jutusteltu tyyppivikoja ja perusominaisuuksia lukuunottamatta.

Lämppärin kennon suhteen ei ole faktatietoa, mutta jos konehuoneen puolelta pääsee näkemään mihin kohtaan rintapellissä lämppärin letkut sijoittuvat, voi siitä jo päätellä kennon sijaintia kabiinin puolella. Sen jälkeen taas voikin jo päätellä mitä joutuu purkamaan edestä, pahimmassa tapauksessa koko kojelaudan, ehkä vain hanskalokeron tms.

Huutavaa relettä ei ole minulla vielä vastaan tullut, joten siihen en ota kantaa. Myöskään entisiä omistajia en ole autojeni uumenista löytänyt.
NATS-valon suhteen kannattaa mennä lukemaan vikakoodit.

Lohkolämmittimessä auttaa vain vaihto uuteen, mikäli on tarkistettu ettei vika ole johdoissa.
Startin suhteen auttaa joko pelkän solenoidin (mikäli saatavilla) tai koko startin vaihto uuteen.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

valpas

LainaaMoro vaan nipponistit.

Mistä mahtaa löytyä vanetesta lämppärin kenno.
Siis mitä pitää purkaa.
Jäähdytinneste haisee kopissa ja vetää ikkunat huuruun.

Auto on 2,3d vm.2000, ajettu 225000km.

On siinä muitaki vikoja.
Yleensä startatessa vaan solenoidi napsahtaa,, joskus lähtee jopa käyntiin.

Sillointällöin joku huutelee kojetaulun takana mankan alapuolella, joko rele tai entinen omistaja,itse epäilen relettä.

Natsivalo palaa kokoajan ratin ja mittariston välissä.

Lohkolämmitin ei toimi :(

Hieno tuttavuus tämä aurinkorannan nissani.

Osaisko joku kertoa näihin vikoihin jotain vinkkiä millä näitä saisi edes hetkellisesti korjattua?

ps.  kokeilin hakuakin mutta se on aika pe*****tä.
Tai en vaan osaa.
Tänään on Hansan moottorin purkupäivä erään Eteläsuomalaisen harrastajan kanssa sovittuna, joten ei oikeen kerkee syventymään.

Startista sen verran, että jos napsahtaa, niin vika on startissa.
Ekaks katsot sen startin liitosjohtohässäkän, ne löystyy ajan kanssa, ja tekee just tuollaiset oireet.
Jos ei napsahdakkaan, niin sitten on ajonestolaite  vikana, ja toden näköisimmin C-solu ruiskupumpussa.
Ajonestolaitteistossa on jotain vikaa joka tapauksessa.

Lämppärin kenno on keskellä autoa, kojetaulun alla. Aika paljon saa purkaa. Kojelautakin irtoaa aika helposti. (jonkun mielestä se taas on kova homma.....)
Jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen on sitten taidetta....., Tai sitten menee kannentiiviste.

PS. Ei nokka-akseli ole vielä katkennut?

reimah

#3
Kiitos vastauksista.

Lämppärin letkut menee rintapellistä läpi keskellä autoa.. kojetaulu here i come.

Helpoin keino taitaa olla viedä auto takaisin liikkeeseen :)


reimah

Holtzhttp://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602915/0 auttoi ikkunoiden huurtumiseen.. sitten seuraavan vian kimppuun...