Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra K12 2003 CR12DE

Aloittaja tiakri, heinäkuu 25, 2020, 22:01:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tiakri

Moi,

Lähes kaikkea on yritetty. Ongelmana 2003 vuosimallin Micra 2003 jossa CR12DE kone.

Auto on seissyt lähes vuoden, ja rupesin käymään katkonaisesti etenkin lämmetessään, ikään kuin jokin sylinteri ei sytyttäisi kunnolla.

1. Ensin vikakoodeista tuli Misfire Cylinder 4:sta, vaihdettiin kaikki tulpat ja 4 sylinterin puola. Näytti käyvän hyvin, mutta kun lähti ajamaan (ts. sai kuormaa) niin
alkoi kunnolla pätkimään ja vikakoodiksi muuttui Misfire on Multiple Cylinders.

2. Vaihdettiin kaikki loput puolat, näytti paranevan käynti vähän mutta kun nostaa kierroksia ja päästää kaasun niin alkaa röpöttämään alhaisilla kierroksilla, ikään
kuin ei jaksaisi pyöriä kunnolla tyhjäkäyntiä.

Liittimet ja muut käyty läpi electronic cleanerilla ja katsottu että mitään ei päällisin puolin ole rikki..

Onko mitään ideoita mitä tarkistaa? Alkaa epätoivo vallata mielen ja ensi viikolla pitäisi katsastaa..

Jakopää

Onko laitettu tuoretta bensaa?

mertsi1

Saattaa noiden vikakuvausten perusteella olla ilmamäärämittari likainen. Rikkinäinen osa antaisi koodin, mutta jos kone saa evästä helvetisti liikaa, niin vikakoodiksi tulee sytytyskatkos.

Se ilmamäärämittari vaatii cleaneria ja paineilmaa. Niitä lankoja ei saa pidellä MILLÄÄN. EI YHTÄÄN.

Mies

Onko ajettu kuinka paljon koneella? Jakoketjuvikoja näissä aika paljon...
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

toukopouko

Tossa tais olla MAP anturi, mutta cleanerillä kannattaa suihkia mahdolliset imuvuodot, tulppia vaihtaessa se imusarjan puolikas, mikälie, voi helposti mennä huonosti ja aiheuttaa ihmeellisiä ongelmia..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Juha Kari

Jatkan tiakrin tarinaa: Auto vietiin huoltoon ja syynä jakoketjun venyminen (kuten MIES ennusti), ajettu 115000 km joten aika vähän mielestäni. Ketjun vaihdon jälkeen huolto ajoi koelenkin, ja lämpiämisen jälkeen taas pätkii ja pakoputki pörpöttää. ODB sanoi että misfire cyl 4. Vaihtoivat puolan cyl 1:een ja vikakoodi sama, nyt siis cyl 1. Annoin luvan ostaa uusi puola ja sen asennus poisti ongelman. HUOM: aloitusviesti Tiakri koskee samaa autoa kuin tämä minun juttuni, yhdessä puuhattu sen kimpussa. Ennen huoltoon vientiä siis vaihdettu kaikki 4 puolaa, ostettu Motonetistä KAVA-merkkiset. Huolto osti BREMI-merkkisen puolan ja kun huollon ja n. 100 km ajon jälkeen alkoi taas pätkiä ja moottorihäiriön valo syttyi, ajoin takaisin huoltoon jossa ODB-koodiksi saatiin multiple cyl. misfire. Sovittiin että ostan itse uudet BREMIn puolat (3 kpl) ja asennan paikalleen. Nyt tuo asennus tehty ja mielestän moottorin käynti muuttui tasaisemmaksi ja veto parani. Nyt siis kysymys kuuluu että onko noissa Motonetin puolissa (KAVA joka halvin 35 egee kpl) joku laatuvika vai ovatko väärän tyyppiset tähän Micraan? Motonet kyllä palautti rahat kiltisti kaikista neljästä puolasta. Motonetin tuotekoodi on 10-1324, BREMIn 18-20441 (varaosasto.fi) ja alkuper. Nissanin ovat HANSHIN AIC-62076 (lisäkoodit 23448 AX001 3422 B2). Voiko siis olla niin, että Motonetin tuotehaku rek.nrolla antaa väärän tyyppiset puolat vai ovatko ne vaan ihan kuraa?