Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra nykii

Aloittaja Plussa, lokakuu 02, 2010, 17:58:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Plussa

Nissan Micra K10 1.0

Ongelmana on, että auto nykii moottoritienopeuksilla, ei aina, mutta ei harvoinkaan. Joskus nykimistä esiintyy pienemmilläkin nopeuksilla. Mutta useimmiten kun ajetaan 4-5 vaihteella. Nykimistä esiintyy vain kun kaasu on painettuna, jos päästää kaasu, niin auto ei nykii. Kylmänä harvemmin nykii, yleensä vasta kun autolla on ajettu noin 30 min.

Vaihdettu:
Tulpat
Sytytysjohdot
Virranjakajan kansi
Pyörijä
Katkojankärjet
Bensafiltteri
Bensapumppu
Puola

Säädetty sytytyksen ajoitus
Putsattu kaasari motonetin kaasaripuhdistusaineella

Missä voi olla vika?


Gorgane

Kaasarin säädöt viturallaan, imuvuoto tai kaasari elämänsä ehtoopuolella. Noista nyt voisi koittaa vikaa ettiä. Käykö muuten hyvin eli ei pätki tyhjäkäynnillä tai sammuskele, jos ei annostele polkimella kaasua?

Päästöistä voisi kanssa selvitä, että onko mitä pielessä.

nissan-man

LainaaNissan Micra K10 1.0

Ongelmana on, että auto nykii moottoritienopeuksilla, ei aina, mutta ei harvoinkaan. Joskus nykimistä esiintyy pienemmilläkin nopeuksilla. Mutta useimmiten kun ajetaan 4-5 vaihteella. Nykimistä esiintyy vain kun kaasu on painettuna, jos päästää kaasu, niin auto ei nykii. Kylmänä harvemmin nykii, yleensä vasta kun autolla on ajettu noin 30 min.

Vaihdettu:
Tulpat
Sytytysjohdot
Virranjakajan kansi
Pyörijä
Katkojankärjet
Bensafiltteri
Bensapumppu
Puola

Säädetty sytytyksen ajoitus
Putsattu kaasari motonetin kaasaripuhdistusaineella

Missä voi olla vika?

tulppien värit, näkee aika hyvin onko kovin laihalla vaiko rikkaalla..
P10 GA16DS

chery

Mites kiihdytyspumpun kunto?
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

VHi

5-vaihteella on ihan turha yrittää kiihdytellä, oli vauhti mikä tahansa. Rupee nykimään kun ei vaan jaksa vääntää, on nääs niin pitkä vaihde (tämän totesi jopa TM aikoinaan). Mutta jos tyhjäkäynti on huono ja oikein paljon pätkii, ettei ajamisesta meinaa tulla mitään, niin... jotain olis tehtävä.
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

Plussa

Tyhjäkäynti on tasainen ja kiihtyy kaupungissa tosi hyvin. Liikennevaloista lähtee paremmin kuin monet uudemmat/tehokkaammat autot.

Päästöt on mitattu viikko sitten ja katsastettu ilman huomautuksia, auto on siis vuoden 1984:

vol CO 0.23
vol CO cor. 0.26
vol CO2 13.39
ppm vol HC 233
% vol O2 1.73
Y 1.065
Rpm/min 923
*C 13

micramies

Mulla oli joskus -82 Mazda 323 joka oli varustettu katkojan kärjillä ja siinäkin esiintyi kerran tuollaista nykimistä. Vaihtelin paljon osia eikä mikään tuntunut auttavan, lopulta keksin vaihtaa kärkien lisäksi kondensaattorin niin nykiminen loppui.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Mies

Lainaa5-vaihteella on ihan turha yrittää kiihdytellä, oli vauhti mikä tahansa. Rupee nykimään kun ei vaan jaksa vääntää, on nääs niin pitkä vaihde (tämän totesi jopa TM aikoinaan). Mutta jos tyhjäkäynti on huono ja oikein paljon pätkii, ettei ajamisesta meinaa tulla mitään, niin... jotain olis tehtävä.


Hmm..on mulla micrat jaksanu vitosella kyllä kiihtyä.

Ei sitä vitosta pidä liian pienillä nopeuksilla käyttääkkään!
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

LainaaMulla oli joskus -82 Mazda 323 joka oli varustettu katkojan kärjillä ja siinäkin esiintyi kerran tuollaista nykimistä. Vaihtelin paljon osia eikä mikään tuntunut auttavan, lopulta keksin vaihtaa kärkien lisäksi kondensaattorin niin nykiminen loppui.


Kärjet voi tosiaan aiheuttaa päänvaivaa, K10 micraan on tuohon ongelmaan helppo ratkaisu.

Kärjetön virranjakaja puolineen uudemmasta facelift K10:stä käy suoraan bolt-on vanhempiin kärjellisiin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

VHi

#9
Lainaa


Hmm..on mulla micrat jaksanu vitosella kyllä kiihtyä.

Ei sitä vitosta pidä liian pienillä nopeuksilla käyttääkkään!

Onkohan mulla sitten jotain pielessä :D Joo, pitäs varmaan se sytkä säätää.
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

Plussa

LainaaMulla oli joskus -82 Mazda 323 joka oli varustettu katkojan kärjillä ja siinäkin esiintyi kerran tuollaista nykimistä. Vaihtelin paljon osia eikä mikään tuntunut auttavan, lopulta keksin vaihtaa kärkien lisäksi kondensaattorin niin nykiminen loppui.

Vaihdoin eilen tuon kondensaattorin ja puolan vastuksen. Eikä tänään auto ole nykinyt yhtään. Ehkä sattuma, mutta katsotaan miten jatkossa toimii...

ILVES-Joe

Kärkien ja virranjakajan kuoren välinen johto saattaa aiheuttaa ongelmia, tarkista kunto irrotettuna kunnolla vetäen ja väännellen.

Tuo kärjellinen jakaja on tarkka kärkivälistä joka jostain syystä pienenee tosi nopeasti, vaimon Micrassa sitä joutui säätämään noin 3 tankillisen välein.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

AkiH

Lainaa
Hmm..on mulla micrat jaksanu vitosella kyllä kiihtyä.
Onko sinulla ollut ihan niitä alkupään malleja, n. 83? Niiden jälkeen vaihdelaatikon välityksiä vaihdettiin inhimillisemmiksi.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Mies

Lainaa
Onko sinulla ollut ihan niitä alkupään malleja, n. 83? Niiden jälkeen vaihdelaatikon välityksiä vaihdettiin inhimillisemmiksi.


Juu ei ,mutta eihän tässä nyt niistä varsinaisesti kyse ollutkaan?  :P

Jos ei jaksa vitosella mennä,niin yleensähän autot puutuu...en ole huomannu että mikään härveli käy nykimään ainakaan.  Tosin olen pitäny järjen päässä, enkä käytä vitosia alle 80~ .
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

kaisha

Mulla K10Micra -86 MA12 (vaihdetulla)koneella [kärjetön sytytys] nykiminen selittyi sillä, että alipainekellon kalvo oli halki.
Kovat sähköpuolen vaihtelut oli aluksi: tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä etc.

Nykimistä oli maantienopeuksissa, sekä hiljaakin ajaessa. Konepellin alle kurkatessa ja kuunnellessa selvää satunnaista naksahtelua alipainekellosta, ja samalla moottori tärähti, siirtyi ikäänkuin eri tahtiin.
Kulutus oli myös noussut, ja kiihdytystehot pienemmilläkin vaihteilla surkeat. Tosin samaan aikaan oli kaikenlaista muutakin kulutukseen vaikuttavaa, kuten kannentiivisteen vuoto sylinterin kohdalta jäähdytinvesikiertoon, joten kyllähän se puhti on poissa kun pääsee sylinteriltä puristuva ilma karkuun tiivisteen rei'ästä.

Nykiminen loppui kun alipainekello vaihdettiin. Autonasentaja-velipoika joutui aikamoisena seppänä toimimaan, ja sai fiksailtua 1,0 litraisesta kärjellisen sytytyksen koneesta irrotetun alipainekellosysteemin toimimaan  1.2 litraisessa kärjettömässä sytytyksessä. Virranjakajassa oleva alipaineella toimiva säätövipu on näissä kahdessa erilainen, kärjellisessä taiteltu, kärjettömässä suora.

Nytte sit kesäisestä kannentiivisteen vaihdosta huolimatta räjähti vedet ja öljyt sekaisin, joten eipä oo enää Micra-pulmia, ellei jostain löydy vaihtokonetta  :o . Mutta mukava lukea sun seikkailuja Mirsanhuoltorintamalla  :) , uskollisia pikku tirriäisiä on Mirnaakkelit!
Amppia takas odotellessa itken mieluummin Mirnaakkelissa kuin ruuhkabussissa.

nissan-man

Lainaa

Nytte sit kesäisestä kannentiivisteen vaihdosta huolimatta räjähti vedet ja öljyt sekaisin, joten eipä oo enää Micra-pulmia, ellei jostain löydy vaihtokonetta  :o . Mutta mukava lukea sun seikkailuja Mirsanhuoltorintamalla  :) , uskollisia pikku tirriäisiä on Mirnaakkelit!
Kannentiivisteen vaihdon yhteydessä kansi oikaistiin?, ei ne yleensä kauaa kestä jos ei oikaise kantta.
P10 GA16DS

kaisha

Ei oikaistu, oli kiire saada ajoon takaisin joten pahvivaihto ja kopan tiivisteen vaihto vaan muine oheishuoltoineen. Ja olishan se kannen oi'onta ollut aika kallista, kun auton reaaliarvo lienee ruosteineen kaikkineen alle oikaisun hinta. Onneksi litraisia ja 1.2l koneita on yhdellä sun toisella jemmailtuna, joten ehken jostain löytyy vielä vaihtoelin tuohon minunki Mirsastoon  :)

Mutta tää meni nyt off topiciksi Miikan aiheeseen nähden.
Amppia takas odotellessa itken mieluummin Mirnaakkelissa kuin ruuhkabussissa.

doope

LainaaTyhjäkäynti on tasainen ja kiihtyy kaupungissa tosi hyvin. Liikennevaloista lähtee paremmin kuin monet uudemmat/tehokkaammat autot.

Päästöt on mitattu viikko sitten ja katsastettu ilman huomautuksia, auto on siis vuoden 1984:

vol CO 0.23
vol CO cor. 0.26
vol CO2 13.39
ppm vol HC 233
% vol O2 1.73
Y 1.065
Rpm/min 923
*C 13
eikös vol CO 0.23 pitäisi olla 1,5+-0,5 eli kävis laihalla?

Tapsa

Jippii... Se ilmamassa mittarin tinausten kolvaus tuotti tulosta. Meno on taas kuin kiskoilla.

Mies

LainaaJippii... Se ilmamassa mittarin tinausten kolvaus tuotti tulosta. Meno on taas kuin kiskoilla.


Mitenköhän tämä nyt taas liittyi mihinkään?  ::)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Ruhvi

#20
Nyt alkoi täällä kans nykimään. Onkohan tuossa vielä katkojan kärjet, vai joko on kärjetön? Eli K10 1.2 moottorilla, facelift. Rekisteröity 90 luvulla, mutta on vanhempaa mallia (Ei kat) Jakopää 93 hampainen. En ole sen kummemmin tutkinut vielä, nykii paikaltaan lähtiessä ja matalilla nopeuksilla kiihdyttäessä. 80-100 vauhdissa ei mitään oireita, mutta pätkii hieman tyhjäkäynnillä.
Tulpat vaihettu kesällä.

Tietoja:

Malli: Nissan 2D MICRA 1.2SLX HATCHBACK-HLK10GFQ/2300

Alustanro: JN100HK10U0026689
Micra K10

nurppa


eetu

Onko virranjakajan alipainesäädin ehjä?  Eli testaa joko puhaltamalla tai imemällä letkusta ;)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Mies

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Lainaus käyttäjältä: Ruhvi - helmikuu 05, 2017, 18:08:01
Nyt alkoi täällä kans nykimään. Onkohan tuossa vielä katkojan kärjet, vai joko on kärjetön? Eli K10 1.2 moottorilla, facelift. Rekisteröity 90 luvulla, mutta on vanhempaa mallia (Ei kat) Jakopää 93 hampainen. En ole sen kummemmin tutkinut vielä, nykii paikaltaan lähtiessä ja matalilla nopeuksilla kiihdyttäessä. 80-100 vauhdissa ei mitään oireita, mutta pätkii hieman tyhjäkäynnillä.
Tulpat vaihettu kesällä.

Tietoja:

Malli: Nissan 2D MICRA 1.2SLX HATCHBACK-HLK10GFQ/2300

Alustanro: JN100HK10U0026689

Kärjetön pitäis olla, veikkaan samaa kuin Eetukin eli jakajan alipainesäätimen kalvo rikki...
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

eetu

Itse olen yhden kalvon särkenyt. kun vaihtelin niitä imusarjan letkuja uusiin. Tuli kytkettyä  t-haaran väärin ja avot! johan alkoi Micra nykiä hetkenpäästä
Eli kun katsoo sitä T-haaraa niin huomaa että yksi reikä onkin kuristettu :o Eli se pitäisi kytkeä juuri siihen alipainekellolle Jos kytkee letkun väärin alkaa kalvo liikkua liikaa ja liian suuri like hajoittaa sen ;) 
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Ruhvi

On vain aika lujassa löytää tuo alipainesäädin. Käytettyä en mielellään laittais kun on näköjään aika yleinen ongelma näissä, tuollakaan ei ole ajettu 144tkm enempää.

Tänään auto toimi taas kuin ajatus  ???
Micra K10

Ruhvi

#27
Ilmeisesti vika johtui puolan johdosta, oli kosteutta päässyt väliin ja se aiheutti tuon nykimisen. Mutta ei se alipainekellokaan enää ole kovin iskussa, toimii vielä kuiteski.

Uutena löytys litraseen koneeseen tuo alipainesäädin, pystyykö sitä muokkaamaan tuohon sopivaksi. Jostain muka olin niin lukevani.
Micra K10