Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P10 ongelmaa

Aloittaja Perunakeisari, lokakuu 07, 2010, 21:31:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Perunakeisari

Eli oireena on, että Primera nykii ja tasakaasulla tuntuu "hankaavan vastaan", varsinkin puolilämpimällä koneella.

Eli esim. 80km/h vitosella meno on sellaista että auto kulkee ensin kevyesti, sitten taas tuntuu että hankaa vastaan mutta vauhti ei kuitenkaan hiljene ja taas kulkee kevyesti. Hermot menee varsinki pitkällä suoralla.  :'(

Vaihdettu on: Tulpat, ilmansuodatin, jakajan pyörijä+kansi, bensasuodatin, Ilmamäärämittari puhdistettu ja EGR myös tukittu. Sytytysennakko on 15-astetta.

Pitäisikö ennakkoa säätää johonkin suuntaan kun EGR on tukittu? Nyt on putken kummassakin päässä kymmenpenniset tiivistettynä pakoputken paikkausaineella  ;D

Sitten vielä etujarrurempan (levyt+palat) jälkeen alkoi kuulumaan vänkärin puolelta ihme koputusta joka hiljenee kun jarrua hipaiseekin. Hiljenee aina kun kiihdyttää, mutta tasakaasulla ja moottorijarrutuksessa kuuluu. Äänen voimakkuus riippuu myös istuuko vänkärillä joku vai ei. Ratas ilmassa ei kuulu minkäänlaista hankaamista. Tähän ehdotuksia?

nissan-man

LainaaEli oireena on, että Primera nykii ja tasakaasulla tuntuu "hankaavan vastaan", varsinkin puolilämpimällä koneella.

Eli esim. 80km/h vitosella meno on sellaista että auto kulkee ensin kevyesti, sitten taas tuntuu että hankaa vastaan mutta vauhti ei kuitenkaan hiljene ja taas kulkee kevyesti. Hermot menee varsinki pitkällä suoralla.  :'(

Vaihdettu on: Tulpat, ilmansuodatin, jakajan pyörijä+kansi, bensasuodatin, Ilmamäärämittari puhdistettu ja EGR myös tukittu. Sytytysennakko on 15-astetta.

Pitäisikö ennakkoa säätää johonkin suuntaan kun EGR on tukittu? Nyt on putken kummassakin päässä kymmenpenniset tiivistettynä pakoputken paikkausaineella  ;D

Sitten vielä etujarrurempan (levyt+palat) jälkeen alkoi kuulumaan vänkärin puolelta ihme koputusta joka hiljenee kun jarrua hipaiseekin. Hiljenee aina kun kiihdyttää, mutta tasakaasulla ja moottorijarrutuksessa kuuluu. Äänen voimakkuus riippuu myös istuuko vänkärillä joku vai ei. Ratas ilmassa ei kuulu minkäänlaista hankaamista. Tähän ehdotuksia?
Ilmamäärämittari voi olla rikki, Ja sytkä on 15asteessa kaasuläpän asentoanturin johto irroitettuna? ;), käsittääkseni ei tarvi säätää jos egr tulpataan..  ::)
P10 GA16DS

Jylppy

Rikkinäinen/huonosti toimiva lambda tai nakutustunnistin aiheuttaa myös nykimistä. Käväise merkkiliikkeessä luetuttamassa mahdolliset vikakoodit.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

nissan-man

LainaaRikkinäinen/huonosti toimiva lambda tai nakutustunnistin aiheuttaa myös nykimistä. Käväise merkkiliikkeessä luetuttamassa mahdolliset vikakoodit.
vikakoodit voi itsekin lukaista, Virta päälle, diagnoosipistokkeen vasemmasta alalaidasta laitimmaiset pinnit johdolla yhteen, check valo vilkkuu ja pitkät väläykset kymmeniä, lyhyet yksiköitä. ::)
P10 GA16DS

Jylppy

Sitten kun listaat ne vikakoodit ja niiden selitykset vielä tähän, niin tuosta on jotain hyötyäkin..
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

nissan-man

#5
LainaaSitten kun listaat ne vikakoodit ja niiden selitykset vielä tähän, niin tuosta on jotain hyötyäkin..
11 = Nokka/kampiakselin asentotunnistin
12 = Ilmamassanmittain
13 = Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
21 = Sytytyssignaali, virtapiirin toimintahäiriö
28 = Jäähdytystuulettimen moottori
34 = Nakutustunnistin
41 = Imuilman lämpötilatunnistin
43 = Kaasuläpän asentotunnistin
55 = Vikaa ei löydy

Autodatasta  ::)
P10 GA16DS

Perunakeisari

Ennakko on 15-astetta töpseli irti kyllä :)
Jostakin vain luin että pitäisi säätää kun saa "puhtaampaa" seosta.

Kiitos noista vikakoodeista, pitää katsoa löytyykö mitään.

Siellä nyt voi olla jtn. vikakoodia muistissa kun säädelty niin miten saa kuitattua? Katsoo sitten mitä sinne ilmestyy  :(

nissan-man

LainaaEnnakko on 15-astetta töpseli irti kyllä :)
Jostakin vain luin että pitäisi säätää kun saa "puhtaampaa" seosta.

Kiitos noista vikakoodeista, pitää katsoa löytyykö mitään.

Siellä nyt voi olla jtn. vikakoodia muistissa kun säädelty niin miten saa kuitattua? Katsoo sitten mitä sinne ilmestyy  :(
Koodit nollaantuu kun teet tuon pinnien yhdistämisen uudestaan kun valo vilkkuu
P10 GA16DS

Alppu

Lainaa
Jostakin vain luin että pitäisi säätää kun saa "puhtaampaa" seosta.

ei tarvii säätää, lambda säätää.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Perunakeisari

#9
Vikakoodi 34 eli nakuanturia herjaa. Onko tuon rikkinäisyydestä muuta haittaa kuin v-mäinen nykiminen? Ja onko edes oikeasti rikki vai voiko antaa vikakoodin jonku muun rikkinäisen osan takia?

Ilmeisesti sijaitsee imusarjan alla, eli imusarja pitää käyttää irti ja muutenkin iso homma?

nissan-man

LainaaVikakoodi 34 eli nakuanturia herjaa. Onko tuon rikkinäisyydestä muuta haittaa kuin v-mäinen nykiminen? Ja onko edes oikeasti rikki vai voiko antaa vikakoodin jonku muun rikkinäisen osan takia?

Ilmeisesti sijaitsee imusarjan alla, eli imusarja pitää käyttää irti ja muutenkin iso homma?
Alakautta pystyy muistaakseni vaihtamaan kun ottaa jonku vesiletkun irti.. Mulla kans 2.0 primerassa herjaa nakuanturia, mutta en oo vaihtanu vielä ku ei se nyki tms.. jos se nykiin niin voihan se jotain hajottaa kun sehän säätää sytytystä nakutuksen mukaan..
P10 GA16DS

Perunakeisari

No tuleepahan nesteiden kanssa vaihdettua samalla. Ebayssä pikavilkaisulla näkyi olevan uusi OEM-laatuinen nakuanturi n. 18€ kuluineen ja nissanin orkkis viitisenkymppiä.

tpower82


Alppu

LainaaVikakoodi 34 eli nakuanturia herjaa. Onko tuon rikkinäisyydestä muuta haittaa kuin v-mäinen nykiminen? Ja onko edes oikeasti rikki vai voiko antaa vikakoodin jonku muun rikkinäisen osan takia?

Ilmeisesti sijaitsee imusarjan alla, eli imusarja pitää käyttää irti ja muutenkin iso homma?

Tai sitten säätää ennakon 10 asteeseen ja testaa uudelleen. 15 voi olla liikaa, ainakin 95 oktaaniselle?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa

Tai sitten säätää ennakon 10 asteeseen ja testaa uudelleen. 15 voi olla liikaa, ainakin 95 oktaaniselle?
15astetta on 2.0ssa vakio 95bensalle ja mulla ainaki toimi hyvin  8-) ja nythän siihen pitää loruuttaa 98 :)
P10 GA16DS

Alppu



Niin, voihan sitä testata tankaamalla tankillisen 98:a.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M i g i

pöh.. mä ajelen E10:llä..

98 etanoli pitoisuus 5% ja 95 maksimi 10%..

jos jotain muka hajoaa niin hajoaa se tolla E5:lläkin

Nissan-mies

Tuskimpa tuo 5%etanolia lisää tosiaankaan mitään hajottaa.
Mulla on tuo 1991 primera 2,0 ja automaatti. Sellainen huomio on tullut tehtyä, että kun ajeli 95:lla, keskikulutus oli 8,5L/100km sekalaisessa ajossa.
Vuodenvaihteen jälkeen olen 98E5:lla ajanut ja keskikulutus samanlaisessa ajossa 7,6/100km :)
Nissan Primera 1994 1.6