Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

p11 1,6 primera lämmin?

Aloittaja akkuhappo, marraskuu 30, 2010, 08:58:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

akkuhappo

Tossa pakkasten alettua, aloin ihmettelemään kun 1.6 primera ei lämpeä sitten millään.. Termari vaihdettu kyllä, mutta kestää iät ja ajat lämmetä?
Ja kun antaa puhaltimen puhaltaa normi lämmöissä, alkaa viisari pudota silloinkin...
Ominaisuus? Muilla samaa?  :)
Täytyy varmaan viritellä pahvit jäähdyttimen eteen  ;D

Amfinaut

Ei kuulosta normaalilta. Vinkkejä en osaa antaa  :P

Perunakeisari

Ja nestettähän on tarpeeksi ja kiertää kunnolla eikä vuoda mistään?

altsi75

veikkaan termostaatin jumia..mulla laurel tekee samaa

akkuhappo

#4
Lainaaveikkaan termostaatin jumia..mulla laurel tekee samaa

Nojoo niin veikkasin itsekkin mutta se on vaihdettu.. ja nesteet kiertää kyllä ja on tarpeeksi, eikä vuotojakaan ole...
Aamulla taas johan se duunimatkan puolessa välissä alkoi olla normilämpötilassa.   :D

BA

Lainaa

Nojoo niin veikkasin itsekkin mutta se on vaihdettu..

Varmaan tarvikkeeseen?
Nyt alkaa olla itsellä sen verran monta kokemusta erimerkkisistä tarviketermareista, että haetaan nissanilta (jos vaan vielä saa). :-X Tarvikkeen toimintaikä on todettu olevan keskimäärin 1h-6kk. >:(

Jylppy

Mullakin oli ykän edellisessä koneessa uus tarviketermostaatti, jolla lämmöt eivät koskaan nousseet 1/3 ylemmäs. Uudessa koneessa on orkkismalli, ja lämmöt nousee puoleenväliin, kuten pitääkin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

nissan-man

Lainaa

Varmaan tarvikkeeseen?
Nyt alkaa olla itsellä sen verran monta kokemusta erimerkkisistä tarviketermareista, että haetaan nissanilta (jos vaan vielä saa). :-X Tarvikkeen toimintaikä on todettu olevan keskimäärin 1h-6kk. >:(
P10 primeraan laitoin tarviketermarin ja onhan tuo 3vuotta lämmenny ;)
P10 GA16DS

akkuhappo

Nojoo tarvike on mutta lämmöt kuitenkin nousee puoleenväliin mittaria ja tulee kuumaa, kunhan auto sitten joskus lämpenee... Mistä sen tietää, vois kai termarin vaihtaa kertaalleen vielä
Mutta ei taas haiskahda normaali termari vialta  :D

VHi

Missä lämpötiloissa muuten suositellaan jonkun pahvin laittoa syylarin eteen? Vai olisko parempi, että se este olisi etusäleikössä.
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

nissan-man

LainaaMissä lämpötiloissa muuten suositellaan jonkun pahvin laittoa syylarin eteen? Vai olisko parempi, että se este olisi etusäleikössä.
Ite en oikeastaan koskaan oo pitäny mitään primeran pahveja.. Viime loppiaisena oli -35 pakkasta ja tuli käytyä hieman pitempi reissu, lämmöt pysy puolessa välissä ja lämmintä tuli.. Mutta toisin on -07 Qashqai 2.0dCi.. suojaa keulaan heti ku pakkaset tulee ei muuten tarkene.. Mutta lämpiäähän kone paremmin/nopeammin kun on pahvi keulassa. Laittaa kun tuntuu siltä ja ottaa pois kun ilmat lauhtuu, Etusäleikössä ite pidän jos tarvevaatii.
P10 GA16DS

cedricfan

Lainaa
P10 primeraan laitoin tarviketermarin ja onhan tuo 3vuotta lämmenny ;)
30v menty tarviketermareilla, orkkis Datsun on kellarissa paketissaan ollut liki 10v kun ei ole tarvittu vielä ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

akkuhappo

Oispa niitä tehtaan omia syylariverhoja viälä, jossain muistan nähneeni oisko jossain kultaisen 70luvun tuotteessa   ;D

JJM

Kone kyllä lämpee normaaliin mutta sisältä meinaa olla nämä p11:t kylmiä. Toinen p11-144 menossa, lämpöasetus +32 koko ajan ja paleltua tuonne meinaa jos ei aja reilumpaa matkaa. Puhallus lasille -> jalat jäätyy, puhallus jaloille + muualle -> lasi vetää huuruun.

On kyllä p10 ja n13 ikävä  :P

nissan-man

LainaaKone kyllä lämpee normaaliin mutta sisältä meinaa olla nämä p11:t kylmiä. Toinen p11-144 menossa, lämpöasetus +32 koko ajan ja paleltua tuonne meinaa jos ei aja reilumpaa matkaa. Puhallus lasille -> jalat jäätyy, puhallus jaloille + muualle -> lasi vetää huuruun.

On kyllä p10 ja n13 ikävä  :P
Niinjust. Itellä ei nuita p11.siä ollu yhtään.. Nyt on nuita p10 primeroita usiampia ja kyllä tarkenee. Ja itellä on myös ikävä n13, erityisesti dieseliä  8-) Jos sopiva n13 sattuu eteen ni ostan heti  ;D
P10 GA16DS

take

Mulla olis N13 useampi jouten. ::)

Primera-QQ

Minulla on Primera P11 - 144 vm -00 sekä Qashqai 1.6 Acenta. Primera lämpiää tod. nopeasti. Lämmintä tulee melkeinpä heti kun kone on käynnissä. Jos lähtee 15 asteen pakkasessa, niin noin kilometrin ajon jälkeen tulee lämmintä ja 2-3 kilsan jälkeen on täysin lämmin kabiini. Automaatti-ilmastoinnin lämmönsäädin on aina kesät talvet ollut +22 asteessa.

Toisin on Qashqai. Lämpöä ei tule sisälle ennenkuin kone on lämmin. Lämpeäminen kestää liki puolituntia jos pakkasta enemmän kuin -3 astetta, eli normaalilla työmatkalla ei lämpeä koskaan.

Brittifoorumilla joku väittikin että vedenkierto olisi tehty eritavalla kuin muissa autoissa, eli lämppärille otetaan kylmältä puolen, eikä koneessa olisi ohivirtausta lämppärille. Eli lämpöä ei tule ennenkuin jäähdytin on lämmin. Pitää tutkiskella tuota vähän lisää... Voi olla että Qashqai:ssakin on vaan sumusaarten termari....

make83

itsellä on tuo p11 144 1.8 ja viime talvena oli lämpö ongelmaa kans ettei jaksanu pitää etes etusivulaseja kunnolla auki, noh. ostin sitten jäähdyttimen puhdistusaineen->ajelin tunteroisen ja nesteet pois, sitten uusi termari sisään ja nesteet+otin raitisilmasuodattimen pois ni johan lämpenee aut.ilm asetusarvolla 24c puhaltaa jo yhtä kuumaa kuin viime talvena 32c. eikä vedä ikkunoita huuruun enää ollenkaan. niin ja termarin ostin motonetistä...

FamilyAC

Vikaehdotusta/apua kaivattaisiin myös täällä. Eli auto on -01 Primera 1,6 (P11) ns.puoliautomaattisella ilmastoinnilla. Autoon vaihdettiin termostaatti kun moottori aina välillä tahtoi lämmetä liikaa. Nyt kone lämpeää ihan OK mittarin mukaan mutta sisään ei tule lämmintä juuri ollenkaan. Mistä kannattaisi lähteä hakemaan vikaa ja missä järjestyksessä? Saako kyseisestä mallista ulos jotain muistiinjääneitä vikakoodeja tms? Voiko sisätilan lämpötila-anturi aiheuttaa viallisena kyseisen ongelman ja missä se sijaitsee? Sisään ei tule lämmintä kyllä vaikka ottaisi ilmastoinnin pois päältäkin. Millainen jäähdytysveden säätöventtiili järjestelmässä on, eli mitä tai miten koetaulun aseteltavat lämpötila-arvot säätävät tulevaa veden määrää? Olisin hyvin kiitollinen avusta/ohjeista, kun en haluaisi ensimmäisenä viedä autoa "marmoritiskille" tutkittavaksi. Auto on minulle uusi ja pystyn kyllä itsekin jotain tekemään kunhan tietäisin mitä.
Kiitos etukäteen vastaajille ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille.

kurttu

#19
Tässä on Primera P11-144 QG-moottoreiden (1.6 & 1.8) jäähdytyskaavio. Tuosta voisi melkein tulkita ettei lämppärissä kierrä vesi ollenkaan ennenkuin termari aukenee. Tai sitten en vaan ymmärrä.



Sama kuva SR20DE-moottorille varmaankin se 140hv malli koska kyseessä faceliftin tehdasmanuska mistä kuvat otettu:



Oma havaintoni 1.8 moottorisesta primerasta on että ekat 5 kilsaa tai 10 minuuttia ei tule lämpöä paljon yhtään sisään, vaikka on ollu tolpan nokassa ja moottorin lämmöt nousseet heti kilsan ajon jälkeen. Mut sitku ajelee vartin ja alkaa vihdoin lämpenemään niin säädön joutuu tiputtaamaan maksimista sinne 20C tuntumaan tai alkaa tulla hiki.

Minun pätkäajoillani autossa ei ole käytännössä ollenkaan lämmitystä  >:(

JJM

GA16 koneinen P11-144 kyllä alkaa lykätä lämpöä lähes tulkoon heti kun lämpömittari vähänkään värähtää, ts. on ollut roikassa.

Olen tähän asti pitänyt lämmitystä manuaaliasennolla ja täysillä eli +32, nyt koitin automaattiasennolla ja +24-25 ja kas kummaa lämpöistä riittää ihmeen hyvin, jopa paremmin.

kurttu

Milläs moottorilla "Primera-Qashqai":n Primera on? Ei taida olla QG-sarjalainen..