Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Vaneten käyttövoimavero

Aloittaja Lisko, joulukuu 25, 2010, 20:56:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lisko

Kertokaa fiksut tyhmälle, että minkä takia mulle tuli 302,27 euron käyttövoimaverolappu... Onks mulla jotain tiedoissa väärin, vai onko se vaan noussu sit niin korkeelle... Ostin auton vasta vähän aikaa sitten, ja sanottiin ja joka paikasta oon lueskellu että vero on noin 80 euroa.... Auto on siis -96 mallinen 2+3 rekisteröity vanette... Kiitoksia...  :-?

VHi

Onnea vaan, kyllä se valtio jaksaa muistaa meitä kaikkia mukavilla lahjoilla.

Tuo liittyy siihen, että vuoden vaihteessako (?) autoja aletaan verottamaan tietyin perustein päästöjen mukaan ja jos ei ole päästötietoja rekisterissä (kuten vanhemmissa autoissa ei yleensä ole) niin vero menee painon mukaan.

Eli jos omistat paketti/maastoauton niin mukava yllätys tiedossa yhdellä sun toisella. Itse jännään millasen verolapun aikanani saan, tuskin se ainakaan pienenee :D

Korjatkaa hei, jos olen ymmärtänyt tämän kuvion aivan väärin.
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

AkiH

VHi on oikeassa, tuo saamasi lappu on uskoakseni juurikin tämä tarraveron jälkeläinen, siis päästöpohjainen käyttömaksu. Käyttövoimavero on vielä erikseen.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

Autosi on "2+3" eli ei tavallinen pakettiautokaan. Tuo n 300e voi olla käyttövoimaverokin jos kyse on muusta kuin puhtaasta pakettiautosta. Esim kaksikäyttöautot ja matkailuautot eivät enää ole samalla viivalla kuin pakettiautot.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

pekko

Käyttövoimavero = (dsl-vero pysyy samana,ainakin vielä,varmaan nousee sekin ),mutta  ajoneuvovero muuttuu päästöperusteiseksi ja 01/02 vanhemmista autoista lasketaan kokonaismassan mukaisesti.    Siksi huimat korotukset pakuissa + matkailuautoissa ym.

Wildchild-

LainaaKäyttövoimavero = (dsl-vero pysyy samana,ainakin vielä,varmaan nousee sekin ),mutta  ajoneuvovero muuttuu päästöperusteiseksi ja 01/02 vanhemmista autoista lasketaan kokonaismassan mukaisesti.    Siksi huimat korotukset pakuissa + matkailuautoissa ym.

Eikös pakuissa veroteta painon mukaan alle 2008 mallit?
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

pekko

Lainaa

Eikös pakuissa veroteta painon mukaan alle 2008 mallit?
Niinpäs onkin.

Lisko

Kävi siis kirjotusvirhe omassa huolimattomuudessani... käyttövoimaveron osuus on 82,125 ja perusvero on nyt sitte noussu 101 päivältä 35,350, ja 264 päivältä 184,800... elikkä koko paska yhteensä 302,27 €.... Tulipa kalliiks...  :-/