Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

LD 28 huono käynnistyvyys

Aloittaja Kz1300a1, syyskuu 17, 2010, 07:42:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kz1300a1

Mistähän mahtaa johtua LD28 moottorin huono käynnistyvyys.
Moottori ei ole väljä ja matka ajossa kulkee 8 litralla/100km vaikka
on automaatti.
Autossa on "jäykkä" nappihehku, hehkuttaa täytyy tällä kelillä plus 10 n. 35 sekuntia että auto käynnistyy(vähempi ei riitä) Monesti joutuu startata kahdesti.
Pakkaskelillä -5 joutuu hehkuttamaan 45 sek, ja yleensä vielä
uudelleen.
Vedin Nissan releeltä vielä tuplajohdon hehkukiskoon, että
virtaa sinne varmasti menisi, muttei vaikuttanut asiaan.
Kone lähtee kaikilla pytyillä käyntiin käynnistyessään,
eli hehkuja ei vissiin ole palanut, ne onkin kyllä uusittu.
Hirveää savun pölläystä ei tule kun kone hörähtää
käyntiin.
Vedätettäessä kyllä savuttaa mustaa reilusti, syöttöjä on kyllä lisätty.
jonkun verran.
Vaikka kone sammutetaan kuumana, ja käynnistetään 30 sek
päästä, on hehkutettava n. 20 sek että kone taas käynnistyy hankuuttamatta.
Kone toimii ja vetää muuten moitteetta.

twincam6

Niin, ja lisäyksenä vielä että venttiilit on säädetty ja välykset
on kohdallaan eli venojen kantaminen on poissuljettu vaihtoehto.

Timppa

nokka-akselin ajoitus ja syöttöpumpunajoitus tulee mielee..

siis kone pyörii yrittämättä ja räjähtääkö se käyntii yhtäkkiä kaikilla kuudella?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Timppa

niin ja onko suuttimet millon viimeksi tarkistettu/huollettu.. puristuspaineet onko mitattu?

LD28 ei ole syöläs kone vaikka olisi jo väljäkin... ei sille tahdo kelvata öljykään vaikka olisi kulunu kone ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

twincam6

Pumpun hihna vaihdettu pari vuotta sitten ja asentaja sanoi
että merkit kohdallaan, sanoi ettei kone toimi kunnolla jos merkit ei ole kohdallaan, mutta toi kone toimii käydessään
todella hyvin, ja vetää hyvin.
Noin pitkään kun hehkuttaa niin käynnistyy kuvaillusti,
kesällä ei tarvitse hehkuttaa ihan noin kauan.
Jos hehkuttaa yhtään liian vähän aikaa, kone ei käynnisty
ollenkaan, en ole kyllä koettanutkaan kymmentä sekuntia sahata, vaan hehkuttanut uudelleen jolloin kone käynnistyy,
ja puhun ihan kesäkelistäkin.
Joo, kun kone käynnistyy, niin käynnistyy kaikilla mukeilla,
ei röpötä eikä vatkaa konetta.
Voisiko hehkut olla liian pienitehoiset?
Suuttimia ei ole tarkistettu, millaisia muita oireita toimimattomat suihkut aiheuttaa?
Saako muuten LD 28 hehkuja mistä, Motonetistä ei ainakaan
löydy, tai mitä orkkikset maksaa?

BA

LD28 on kolmea erilaista hehkusysteemiä (autosta ja vuodesta riippuen), ja erilaista hehkutulppaakin.
Löytyy motonetistä kaikkia, 26-0121 tai 26-0129 tai 26-0089.
Kaikkia saatavissa.

cedricfan

Taitaa olla jäsenpuolella ne ohjeet miten tilalle vaihdetaan nykyaikaiset paremmin lämpeävät Boschilaiset ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Timppa

joo ja sekin miten huijataan alkuperäistä hehkujärjestelmää antamaan pitemmän hehkuajan ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

pasi77

epäilisin vian olevan suuttimissa . pissaa ja pitää olla hyvät lämmöt jotta karkeampi sumu syttyy. tai sitten ne hehkut ovat menettäneet parhaan elin ikänsä ja lämpeävät heikosti.

twincam6

Kiitoksia vastauksista. Mistähän näkee mitkä hehkut käy
kun kone on vaihdettu, eli en tiedä tarkkaa ikää, öljypohjan
syvennys on koneen etuosassa, veikkaisin että on 80 luvun alkupuolelta?
Onko noissa hehkuissa eri volttimäärät? Eikö se vaikuta
juuri hehkutusaikaan.
Mulla oli joskus Toyota HJ 60 Land Cruiser, johon sai 14, 19 ja 23 volttisia hehkuja, 23 volttiset lämpenivät hitaimmin.(autossa 24v järjestelmä)
Niin tossa kaverikin epäili hieman niitä suihkuja, sitä vaan
isse mietin että kun kone pelaa ja vetää muuten niin hyvin.
Luulisi näin maalaisjärjellä ajatellen että kusevat suihkut
vaikuttaisi vetoon ja toimimiseen enempikin.
Täytynee ottaa sitten suihkut auki.

Timppa

jos sulla kerta on nappihehku niin kannattaa laittaa sellaiset hehkut joilla kärsii antaa piiitkän hehkutuksen ilman että hehkut palaa ::)
ei sinne välttämättä ole pakko alkuperäisiä hehkuja laittaa.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

cedricfan

Hehkujärjestelmä on korin puolella. Eli vaikka moottorin olisi vaihdettu niin tuskin hehkutusjärjestelmää? Tulpat sis auton mukaan yleensä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

StanLaurel

LainaaHehkujärjestelmä on korin puolella. Eli vaikka moottorin olisi vaihdettu niin tuskin hehkutusjärjestelmää? Tulpat sis auton mukaan yleensä.

Taitaa tässä tapauksessa vaihdettu kori sen moottorin ympärille, eikä ilmeisesti ole Nissanin valmistetta.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

cedricfan

Lainaa
Taitaa tässä tapauksessa vaihdettu kori sen moottorin ympärille, eikä ilmeisesti ole Nissanin valmistetta.
Suomeksi hehkun ohjausjärjestelmää ei siis taida olla lainkaan, eikä esim siihen kuuluvaa jälkihehkua eri jännitteellä...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

twincam6

"Taitaa tässä tapauksessa vaihdettu kori sen moottorin ympärille, eikä ilmeisesti ole Nissanin valmistetta."

Mistä ihmeestä sä ton hokasit :D,
Joo LD 28 moottori ja Nissanin 3v automatic on tosiaan
79 Impalassa.Nappihehku on.
Tuota jälkihehku asiaa funtsasin, ja olen pitänyt hehkunappia
pohjassa sen aikaa kun kone pyörii kunnolla, niinkus jälkihehkuksi ::).
Minkä tyyppiset hehkut sit kestää lämmittää pidempään?
Ja onko nuita LD 28 hehkuja eri volttimäärillä?

BA

11V, 9V ja 6,5V. Fyysiset mitat identtiset kaikissa...

cedricfan

Ja jälkihehku tehdään madalletuilla jännitteillä. Yksinkertaistaen: pieni jännite = nopea päähehku = jälkihehku isolla etuvastuksella. Onkos sun nappulassa mimmonen etuvastus? Eikä ole kettuilua, vaan se jälkihehku on se joka tasaa käyntiä & pienentää tuubaa alussa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

StanLaurel

"Mistä ihmeestä sä ton hokasit :D "

Pitää osata sen verran rivien välistä lukea  ;)
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

altsi75

apua.olen avuton tän netin kanssa.laurel c32 ja siinä c31 mallin patarautakannella oleva kone.nyt se ei automaatti lukita suurinta vaihdetta millään.laitoinko väärän turbiinin vai mikä sitä ohjaa tai vaikuttaa.oliko konehuoneen ylimääräisen näköinen alipaine/sähkörasia oleellinen osa?voisitko soittaa?luulen että voit auttaa.0449281068

pimeämies

kumpaan kiskoon on laitettu se nappi hehku siihen 3 pienempään vai siihen 6 pitempään?? ois ite tarkoitus tehä myös omaan lurelliin.

cedricfan

äRDeessä on kolme plus kolme hehkua, äLDeessä kuusi samanlaista yhden kiskon takana...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV