Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

primera p11

Aloittaja tomos, marraskuu 15, 2010, 19:24:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomos

tuli hankittua tommonen farkku, ja nyt alkais työt. Nykiivää menoa hmm., ketju venähtänyt, kiristin ulkona n. 22mm, autolla aj. 170tkm. Mites ajotusmerkit sr 20 de? uutta ketjua ja kiristintä peliin.

nissan-man

Lainaatuli hankittua tommonen farkku, ja nyt alkais työt. Nykiivää menoa hmm., ketju venähtänyt, kiristin ulkona n. 22mm, autolla aj. 170tkm. Mites ajotusmerkit sr 20 de? uutta ketjua ja kiristintä peliin.
P10 GA16DS

Perunakeisari

Mistähän tuon kiristimen ulkona olemisen pystyy mittaamaan? Itsellä 234tkm takana samalla koneella, voisi hieman vilkuilla.

Suunnittelin että ulkomailta tilaan koko koneremonttisarjan (Kettinki+kiristäjä+pyörät, männät+renkaat, kaikki laakerit, kaikki tiivisteet, öljypumppu) kun tuolle sarjalle ei 350€ enempää tule hintaa. Puoliakaan ei nuista suomesta saa samaan rahaan... Löytyy toinen samanlainen kone mihin tekee tuon rempan ilman kiirettä. Uus kytkin vaan koneen ja laatikon väliin niin on loppuiäksi auto  ;D (Olen 20-vuotias)  ;)

tomos

itellä kiristin pöydällä ja kone lattialla, venakoppa pois ja katse kiristimeen päin, mittaaminen onnistuu varmaankin langalla mut silmämitta riittänee onko sentti vai kaks. Niin hinnat kohilllaan 200e ketju+ kiristin

tomos

tattis kuvasta, alkohan homma selkenee 

nissan-man

Lainaaitellä kiristin pöydällä ja kone lattialla, venakoppa pois ja katse kiristimeen päin, mittaaminen onnistuu varmaankin langalla mut silmämitta riittänee onko sentti vai kaks. Niin hinnat kohilllaan 200e ketju+ kiristin
Ameriikassa 80-90€ kaikkine rattaineen laahaiminee ym..
P10 GA16DS

Perunakeisari

Muistahan uudet rattaatkin laittaa.

nissan-man

LainaaMuistahan uudet rattaatkin laittaa.
ne kyllä todellakin kannattaa vaihtaa!.. Ku kerran purkaa ni kannattaa tehä kunnolla koko homma.. nm. kokemusta on ku jättää vaihtamatta jonku osan että kyllä se pellaa mutta sit hajoaaki vähäajan päästä  8-)
P10 GA16DS

Perunakeisari

Niin ja vanhat rattaat syö uuden kettingin ja toisinpäin. Jotain jäänyt mopoajoista mieleen, mutta luulisi pätevän tähänkin  :)

tomos

niinpä, aikoinaan oli vanha sierra -93, ketjupeli sekin, siinä sitä harjoteltiin sitä jakopäänremppaa, kuntoon tuli mut eipä tää nissanin versio kehuja saa. Seuraavaks hihnakone persiin alle. [smiley=laugh.gif]

Perunakeisari

Itsekki hihnan kannalla. Ei tarvi montaa kertaa vaihtaa auton elinkaaren aikana ja eipähän pahemmin venyile tai katkea jos aikoinaan vaihtaa.

M i g i

LainaaItsekki hihnan kannalla. Ei tarvi montaa kertaa vaihtaa auton elinkaaren aikana ja eipähän pahemmin venyile tai katkea jos aikoinaan vaihtaa.
Heh.. osta ooppeli niin ei tarvi kertaakaan vaihtaa....

se on muuten kumma juttu kun suositaan hihnaa mulla P10 400tkm takana nyt vois tosin kettingin vaihtaakin Ebaysta osat tulleineen ym ym sen 130-150€ mut mites jos ois hihnalla? ois menny jo 3kertaa hihna vaihtoon ja nyt ois neljäs.. CA18DE:n mukaan nyt ois jakopää rempan saldo  402.80€  ::)

Mut eipä CA18DE:llä tarvi ajaa noin pitkälle pelkillä hihnan vaihdoilla kk-laakereita saa vaihdella useammin..

nissan-man

Lainaa
Heh.. osta ooppeli niin ei tarvi kertaakaan vaihtaa....

se on muuten kumma juttu kun suositaan hihnaa mulla P10 400tkm takana nyt vois tosin kettingin vaihtaakin Ebaysta osat tulleineen ym ym sen 130-150€ mut mites jos ois hihnalla? ois menny jo 3kertaa hihna vaihtoon ja nyt ois neljäs.. CA18DE:n mukaan nyt ois jakopää rempan saldo  402.80€  ::)

Mut eipä CA18DE:llä tarvi ajaa noin pitkälle pelkillä hihnan vaihdoilla kk-laakereita saa vaihdella useammin..
Aivan! Mulla on tuos kakslitrasessa 390tkm eikä ketju oo venyny eikä rallattele ;)
P10 GA16DS

M i g i

Lainaa
Aivan! Mulla on tuos kakslitrasessa 390tkm eikä ketju oo venyny eikä rallattele ;)
ei mullakaan muuten rallata kun öljyn vaihdon lähestyessä kylmänä käynnistäessä 1-3sek

Lerssinen

Hihnat ja ketjut on jakopäissä vanhanaikaisia, mulla on hammasrattailla  ;D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

nissan-man

#15
LainaaHihnat ja ketjut on jakopäissä vanhanaikaisia, mulla on hammasrattailla  ;D
se on meleko vitun huoleton :D VW T5 2.5TDi  8-)

E: Käsittääkseni kakslitrasen suodatin tyhjenee koska on melkolailla ylösalaisin, ja siitä johtunee että kylmänä kestää ehkä sekunnin pari että valo sammuu.. riippuu suodattimesta tietenkin
P10 GA16DS

tomos

taitaapi olla tapauskohtaista nää venymiset/ katkeillut. Ketjun puolella itekkin ( tällä hetkellä alla vanha taksilintta, 124 2,0d -92 km. n. 750tkm. kerran ketju vaihdettu.) 0iskohan cvt laatikolla osuutta tähän, venymiseen? ;D