Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Vetoakselin hitsaus..

Aloittaja nisukka80, lokakuu 26, 2010, 08:00:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nisukka80

Mitäköhän mahtaa katsastusmies sanoo jos auton vetoakseli on hitsattu? Meni vetari poikki ja nyt ollaan mietitty et jos sen hitsais.

x-1

?? Miksi??  Vaihda ihan suosiolla uus

cedricfan

Teoriassa mahdollista, mutta sanoisiko näin että jos joudut kysymään niin et ole tarpeeksi hyvä hitsari...
Ja hitsauksen jälkeen sorvaus sekä tasapainotus sitten.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

VHi

Kuullostaa kyllä sellaiselta korjaukselta, että korkeampi voima siunatkoon autosi seuraavaa omistajaa :D
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

epis

Mitä korkeimmalla todennäkösyydellä et pääse sillä hitsatulla vetarilla edes kontorille asti :D

Gorgane

Vetoakseli on karkaistua terästä. Jos sitä menee hitsaamaan, niin kuumuus polttaa hiilen/karkaisun sen sauman vierestä veke, jolloin akseli katkeaa uudestaan korjauksen vierestä, vaikka hitsi pitäisi.

Aivan idiootin hommaa ees harkita tollasta korjausta, uutta vaan tilalle.

BA

#6
Jos uutta akselia ei ole mistään saatavilla:

http://www.sorvaamokarpiola.fi/

Kestää tavallisessa käytössä takuulla pitempään kun auto sen jälkeen.
:)

Timppa

kaveri kerran hitsas omasta 200d mersusta vetarin kesti niin kauan kuin omistikin sen auton hitsauksen jälkeen. eikä ongelmia ollu.. ei tärissy jurissu..
mutta empä muista katsastiko mersua sen jälkeen.. vai kerksekö myydä sen..

no ehkä tosiaan helpompi etsiä ehjä tilalle eikä tarvii arvuutella konttorilla.. niille ku ei taho kelvata alkuperäistä kestävämpikään..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ILVES-Joe

Yhteen jäärata himmeliin tehtiin vetarit hitsaamalla (Datsunin ja Audin vetari liitettiin), akseleita ei muistaakseni mennyt yhtään poikki sinä aikana kun se meillä oli eikä seuraavakaan omistaja maininnut että olisivat katkenneet.

Hyvistä kokemmuksista huolimatta en menisi hitsaamaan ja oletan kun ollaan tällä foorumilla että kyseessä on Primeran vetari joita katkeaa melko usein kannattaa laittaa uusi vetari tilalle kun kysymys on käyttöautosta.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Wildchild-

Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

M i g i

LainaaMitä korkeimmalla todennäkösyydellä et pääse sillä hitsatulla vetarilla edes kontorille asti :D
P*skapuhetta.. äijjät ajaa kolmatta vuotta jäärataa/endurancea hitsatulla vetarilla...

cedricfan

Kyllä AMMATTITAIDOLLA hitsattu vetari kestää kunhan se on tasapainossa. Vetareita on hitsattu vuosikymmeniä ja itselläkin ollut. Mutta paino on työn laadussa, jota on valitettavasti yhä harvemmassa :-[
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

#12
LainaaKyllä AMMATTITAIDOLLA hitsattu vetari kestää kunhan se on tasapainossa. Vetareita on hitsattu vuosikymmeniä ja itselläkin ollut. Mutta paino on työn laadussa, jota on valitettavasti yhä harvemmassa :-[
Väärässä olet taaskin. (kuten olit rakennuspeltiseppä, ja autopeltiseppä asiassakin  ;D) Hitsaustaitoa, ja tietämystä on valtavasti enemmän, kuin ennen (mm. väsymisestä, ja aineiden hitsattavuudesta), mutta paukkuja ei kannata osaavan haaskata tollaisiin vetareiden hitsauksiin (pommin rakentamisiin), kun ne ei varsinaisesti ole hitsattavaksi tarkoitettua materiaalia. Tottakai hitsaamalla ne saa toisiinsa kiinni, mutta kuormitusta (varsinkaan väsymistä, ja iskuja) ne ei kestä enään alkuperäisen tavoin.
Vastuuntuntoa tekemisiin kuuluttaisin, silloin, kun mennään yleiseen liikenteeseen.
PS. ja olis kivempi lukea foorumia, jos kiroilua, ym. negatiivista kielenkäyttöä olisi vähemmän........ >:(
http://www.nordicweldingexpo.fi/

cedricfan

Jos olen väärässä niin en varmaan sitten ole tässä vaan mullan alla kun hitsattu vetari oli pommi? Ja Ilves. Ja Timpan kaveri. Ja kymmenet muut...

Mitäs jos lukaisisit tuon DNSFn linkin tekstin? Meitä kuolleita on lisääkin! Primeran tapauksessa on toisaalta hyväkin jollei kestä alkuperäisen tapaan, ne kun kestäkään mitään...

Mutta on se hienoa että meillä on sinut, joka olet aina kaikessa oikeassa, ja myös sanot sen joka väliin. Harmi että et noin tarmokkaana toimi aktiivisesti yhdistyksen hyväksi...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Lerssinen

On niitä hitsattu monestakin vehkeestä (just mm 123 ja 124 mersuista).. On kestäneet ja jotku ei..

Auttaa kun takoo hitsikohdan ja päästää kylmäksi, kotikonstein kun ei virallisia metodeja ole käytössä niin joskus onnistuu ja joskus ei.. Silti useimmiten, yllättäen ne on kestäneet..  :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"