Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan sunny 1.3 -88

Aloittaja j309, heinäkuu 20, 2010, 15:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

j309

Mikä on sytytysennakko otsikon mukaiseen biiliin? ja tässä lienee kärjetön sytytys?, terävää nykimistä varsinkin kaupunkiajossa, moottoritienopeuksissakin hieman levoton: tulpat ja jakajan kansi vaihdettu: vaikuttaisiko alipainesäädin noin kovasti että aiheuttaisi terävää nykyttelyä vai tulisko jotain muuta: onko tässä jotain kondensaattoreita jotka vaikuttaa sytytykseen: auto ollut yli pari vuotta ja toiminut kuin kello: siksipä ei ole tarvinnut tuohon tekniikkapuoleen tutustua...

nissan-man

2±2astetta/800±50 rpm. Ilman alipainetta ja perusajoitusta.. autodata:sta
P10 GA16DS

j309

Joo tarkistin sytkän ja olihan se tuossa em mainitussa haarukassa: nykimisen aiheutti tosin muutama huonokuntoinen alipaineletku, mutta ykköspytyn tulpan kierre vioittunut ei kiristy tulppa, tosin ihme kyllä käy kaikilla ja toimii suht ok, autohan vanha mutta vain yksi aikaisempi omistaja joka pitänyt korista hyvän huolen niin tarkoitus olisi hoitaa tuo tulppa homma kuntoon, yhdessä korjaamossa väittivät että voivat korjata kansi paikallaan: laittaa kierreholkin ( ei siis helicoilia ) itseä kyllä epäilyttää että onnistuuko: sehän tulppa kuiten poterossa, oisko jollain kokemusta asiasta että on joutunut korjauttamaan em kansi paikallaan?

take

Noita on joskus tullut laitettua ja täytyy sanoa että hieman epäilyksiä herättää. Uuden kierteen kairaamisessa syntyy sitä lastua ja niiden päätymistä moottoriin ei voi estää kokonaan. Osa lastuista jää kierretappiin kun täyttää tapin kolot vaseliinilla, mutta ei kaikki. Tämän jälkeen ensimmäinen käynnistys tehdään kaasu pohjassa ja anetaan kunnolla kierroksia jotta ylimääräinen tavara huuhtoutuisi pois. Ei ole yhtään moottoririkkoa sattunut kuitenkaan, joten ehkä siitä ei haittaakaan ole? Omaan koneeseen jos tekisin niin ottaisin kyllä kannen auki. E-koneen kansi on niin helppoo irrottaa. Joskaan korjaamollla tuskin kovin halpaa sekään.

OH2KV

#4
LainaaJoo tarkistin sytkän ja olihan se tuossa em mainitussa haarukassa: nykimisen aiheutti tosin muutama huonokuntoinen alipaineletku, mutta ykköspytyn tulpan kierre vioittunut ei kiristy tulppa, tosin ihme kyllä käy kaikilla ja toimii suht ok, autohan vanha mutta vain yksi aikaisempi omistaja joka pitänyt korista hyvän huolen niin tarkoitus olisi hoitaa tuo tulppa homma kuntoon, yhdessä korjaamossa väittivät että voivat korjata kansi paikallaan: laittaa kierreholkin ( ei siis helicoilia ) itseä kyllä epäilyttää että onnistuuko: sehän tulppa kuiten poterossa, oisko jollain kokemusta asiasta että on joutunut korjauttamaan em kansi paikallaan?
En satavarma ole, onnistuuko avaamatta kantta, mutta olen onnistuneesti korjannut itse tuon vian irti olleesta kannesta. Juurikin tuommoinen holkki oli kyseessä, ja mopediin tuon laitoin. samanlainen käynee autoonkin, mutta itse en kansi paikallaan uutta kierrettä tekisi, kun saattaa mennä/menee lastua sylinteriin.

E: take is faster than me....24 seconds...
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Alppu

Ilmeisesti se alumiinipuru/lastu ei ole pehmeänä materiaalina niin vaarallinen kun rauta/teräs?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ILVES-Joe

"Isot pojat" kertoi että kierre korjataan kansi paikallaan, kyseisen sylinterin mäntä ylös työtahdilla eli molemmat ventiilin ovat kiinni, sitten työstöoperaatio, konetta pyöritetään siten että pakoventtiili aukeaa ja sen jälkeen paineilmalla mahdolliset lastut yms. puhalletaan pakoputkeen.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

OH2KV

#7
Lainaa"Isot pojat" kertoi että kierre korjataan kansi paikallaan, kyseisen sylinterin mäntä ylös työtahdilla eli molemmat ventiilin ovat kiinni, sitten työstöoperaatio, konetta pyöritetään siten että pakoventtiili aukeaa ja sen jälkeen paineilmalla mahdolliset lastut yms. puhalletaan pakoputkeen.
Kuulostaa mahdolliselta, mutta meneekö kaikki lastu putkeen, onkin se kysymys.  2 tahtisessa en tuota kokeilisi, menee ylösvirtauskanaviinkin mahdollisesti lastua.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

j309

Tilasin ajan korjaamoon, sittepä näkee miten käy...ei tässä niin isoista asioista / rahoista ole kysymys, vaikka kovia rahoja näistä vanhoista paljonkin ajetuista nissaneista huudellaan.., jos tulpankiert korjaus menee ok niin tarvisin em biiliin: vaijerin ( tai pianolankaa lie ) lämppärin liukusäätimeen jolla säädetään kylmää / kuumaa ilmaa: oisko jollain jäänyt ehyttä tai tietoa mistä saisi ja onko arvokaskin värkki?

j309

Kyllähän tuo meinaa vielä nykiskellä vaikka alipaineletkut vaihtelin: kylmänä tuntus toimivan ok mutta kun kone lämpiää niin sitten alkaa vähän nytkytellä: saas nähdä vaikuttaako tuo tulpan korjaus, vai oisko tulpanjohtojen vaihdon aika, tai sytkäyksikköhän saattaa oireilla em, mistäs päin autoa muuten tästä värkistä löytyy tuo sytkäyksikkö?

Tero-75

Lainaatai sytkäyksikköhän saattaa oireilla em, mistäs päin autoa muuten tästä värkistä löytyy tuo sytkäyksikkö?
Sytkäyksikkö on sijaitsee virranjakajan sisällä, pyörijän alla. Yleensä sytkäyksikkö ei aiheuta nykimistä, vaan yleensä auto käynnistyy hyvin kylmänä, mutta lämmetessään sammuu.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

j309

Tulpan kierteen korjaus onnistui ok kansi paikallaan, mutta tuo pirun nykiminen vaan ei selviä: kokeilin huiput: 115kmh kulki talla pohjassa ja laiskasti kiihtyy ja nytkyttää,mutta 100kmh vauhtia kulkee suht tasaisesti: ei juurikaan nyki, ja terävimmin kiihtyy kun laitto sytkäennakoksi 10astetta, oisko talvipakkasilla jakohihna päässy lipsahtaan pykälän: viittaisko siihen suuntaan kun terävimmin kulkee aivan väärällä ajoituksella tosin silloinkin nykii, vai polttoainepumppu vetää viimeisiään?

Flame

Polttoainesuodatin vaihdettu?
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

j205gti

Tähän asti pirssi pelannut kuin ajatus 2,5 vuotta: em aikana ei tehty mitään muuta huoltoa kuin öljynvaihdot: mutta keväällä alkoi tuo nykimis homma niin viime viiikollavaihdoin: ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen, jakajan kannen + pyörijän + tulpat: jossa yhteydessä huomasin tuon ykköspytyn huonon tulpankierteen: näki jo tulpan päästä kun oli "nipukka" hapettunut.., ja nyt alipaineletkut vaihdettu: onkin melkoinen hässäkkä noita 4mm letkuja..ja ainakin tyhjäkäyntiin vaikutus suuri kun niitä nykii pois: pitäisi varmaan kokeilla tulpata kaikki muut.., ja laittaa vaan suoraan letku alipainesäätäjälle, jostain kaise syy täytyy löytyä tuolle nykimiselle / tehottomuudelle: huippunopeuteen tuolla sytytysennakolla ei ollut vaikutusta: oli se sitten tuo 2astetta tai 10astetta, mutta tuolla 10asteella "virkumpi", tosin pojan käytössä tuo biili että eihän tässä itse tarvi kärsiä.. ;), mutta hyvähän tuo olisi saada toimiin..

nissan-man

LainaaTähän asti pirssi pelannut kuin ajatus 2,5 vuotta: em aikana ei tehty mitään muuta huoltoa kuin öljynvaihdot: mutta keväällä alkoi tuo nykimis homma niin viime viiikollavaihdoin: ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen, jakajan kannen + pyörijän + tulpat: jossa yhteydessä huomasin tuon ykköspytyn huonon tulpankierteen: näki jo tulpan päästä kun oli "nipukka" hapettunut.., ja nyt alipaineletkut vaihdettu: onkin melkoinen hässäkkä noita 4mm letkuja..ja ainakin tyhjäkäyntiin vaikutus suuri kun niitä nykii pois: pitäisi varmaan kokeilla tulpata kaikki muut.., ja laittaa vaan suoraan letku alipainesäätäjälle, jostain kaise syy täytyy löytyä tuolle nykimiselle / tehottomuudelle: huippunopeuteen tuolla sytytysennakolla ei ollut vaikutusta: oli se sitten tuo 2astetta tai 10astetta, mutta tuolla 10asteella "virkumpi", tosin pojan käytössä tuo biili että eihän tässä itse tarvi kärsiä.. ;), mutta hyvähän tuo olisi saada toimiin..
Tarkistappas vielä varmuuden vuoksi se jakopään ajoitus :) Ja mittaa vaikka puristukset  8-)
P10 GA16DS

j309

Aamulla tarkistin hihnan ja merkit oli kohdillaan, ja annoin vähän jengaa ilmanputsari pois paikaltaan: kyllä näytti molemmille kurkuille polttoainetta ruutailevan ja bensapinta pysyi merkin kohdalla kun ikkunaa katseli: eli pumppu lienee kunnossa, onpa hakemista: hyvin käynnistyy ja tyhjäkäyntiä käy kuin kello, liekkö kaasarissa tukkeumia vaikka paikallaan kyllä ottaa hyvin jengaa, pitäisi ehkä kokeilla toisella virranjakajalla: jospa keskipakosäädin jumii?, ¨300tkm ajettu ei kai nisani vielä lopu noilla kilometreillä? naapurilla vanha 205 1.4 pösö melkein uudesta ollu ja siinä alkaa oleen 400tkm mittarissa ja on tehot tallella ja koneeseen ei ole muuta tehty kuin venttiilivarren kumit vaihdettu: meinaa viduilla että joko nissani hyytyy ;D

take

LainaaAamulla tarkistin hihnan ja merkit oli kohdillaan, ja annoin vähän jengaa ilmanputsari pois paikaltaan: kyllä näytti molemmille kurkuille polttoainetta ruutailevan ja bensapinta pysyi merkin kohdalla kun ikkunaa katseli: eli pumppu lienee kunnossa, onpa hakemista: hyvin käynnistyy ja tyhjäkäyntiä käy kuin kello, liekkö kaasarissa tukkeumia vaikka paikallaan kyllä ottaa hyvin jengaa, pitäisi ehkä kokeilla toisella virranjakajalla: jospa keskipakosäädin jumii?, ¨300tkm ajettu ei kai nisani vielä lopu noilla kilometreillä? naapurilla vanha 205 1.4 pösö melkein uudesta ollu ja siinä alkaa oleen 400tkm mittarissa ja on tehot tallella ja koneeseen ei ole muuta tehty kuin venttiilivarren kumit vaihdettu: meinaa viduilla että joko nissani hyytyy ;D
Aika usein mulla on ollut kyllä keskipakosäädin jumissa eikä oikeastaan aiheuta muuta kuin alhaisen huippunopeuden. Nykimistä en ole havainnut. Mutta huiput jää kyllä juuri mainitsemiisi lukemiin. Helppo testata kun ajoituslampulla katsoo niin ennakko pitää kasvaa kun antaa jengaa. Ja jos on jumissa niin tuo jakaja on helppo purkaa ja kasata. Ruosteen takia se säädin jumii jos jumii.

Alipainesäädin jos ei toimi niin aiheuttaa myös mielenkiintoisia oireita. Nekin joskus menee kalvot hajalle. Helppo testata kun vetää alipaineen suoraan jostain imusarjasta alipainesäätimelle niin ennakko pitäis siirtyä 10-15 astetta aikaisemmalle.

Mutta kokeilepa ensin ne tulpanjohdot. Ne todennäköisimmin aiheuttaa nykimistä.

j309

Pitänee tänään vaihtaa tulpanjohdot ja tutkia tuo keskipako juttu: alipainesäädin toiminee kun letkun nykäisee irti niin käynti muuttuu, pitänee isäukkoa rueta härnään auton vaihtoon: sukulaismies aikoinaan ruotsista osti -91 2.0 slx primeran ja suomeen muutti osti asuntoauton ja isäukko osti tuon primeran muutaman vuoden vanhana: kaikki sähköherkut kattoluukusta lähtien ja heti uutena ruosteenestokäsitelty ja sen jälkeen kahden vuoden välein käytetty r-estoliikkeessä tähän päivään asti: alusta pesty ja vedetty uudet massat kuluneisiin paikkoihin: 250tkm ajettu ja toiminut hyvin: vetonivelet jarruja yms kuluvia osia vaihdeltu mutta kone pelittänyt normihuolloilla: ja ei ole muuten ruostetta: varmasti harvinaisessa kunnossa tuohon ikään: väri vaan ei niitä parhaita sellainen grafiitin ruskehtavan harmaa

j309

Kyllä nisani nyt haastetta pistää....: letkulla imin alipainesäädintä: mekanismi liikkui, lampulla katsoin sytkämerkkiä: tasaisesti liikkui sytytys aikaisemmalle kun nosti kierroksia: jakaja lienee ok?, sitten säädin sytytyksen oikein: tulppasin alipaineletkun ja ennakoksi 4astetta, letku kiinni alipsäätimen katsoin lampulla niin ennakko siirtyi 15asteeseen, uudet tulpanjohdot ja koeajolle: edelleen nytkyttelee ,mutta em toimenpiteiden jälkeen kulki 130kmh talla pohjassa ja tasaisesti ei mitään nykimisiä tuossa 80kmh jälkeen, kiihtyykin nykimättä em nopeuden jälkeen tosin laiskahkosti vaan eihän tämä mikään raketti tietenkään ole, oiskoon nyt jotain tukosta kaasarissa tai muuta hämminkiä: ens viikolla katsastus niin näkeepä ainakin pakokaasuarvot jos sieltä jotain osviittaa löytyisi..

Alppu

#19
Jos katot nyt vielä sen keskipakosäätimen, ei luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa?

Toisessa japanilaismerkkisessä autossani sellainen oli ja katsoin että se liikkuu takertelematta.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

j309

#20
LainaaAika usein mulla on ollut kyllä keskipakosäädin jumissa eikä oikeastaan aiheuta muuta kuin alhaisen huippunopeuden. Nykimistä en ole havainnut. Mutta huiput jää kyllä juuri mainitsemiisi lukemiin. Helppo testata kun ajoituslampulla katsoo niin ennakko pitää kasvaa kun antaa jengaa. Ja jos on jumissa niin tuo jakaja on helppo purkaa ja kasata. Ruosteen takia se säädin jumii jos jumii.

Alipainesäädin jos ei toimi niin aiheuttaa myös mielenkiintoisia oireita. Nekin joskus menee kalvot hajalle. Helppo testata kun vetää alipaineen suoraan jostain imusarjasta alipainesäätimelle niin ennakko pitäis siirtyä 10-15 astetta aikaisemmalle"

Käyttäyty juurikin noin miten em neuvoi, lisäksi kun akselista kääntää niin jouhevasti kääntyy + palautuu perus asentoon: eli pelittänee, pitänee seuraavaksi antaa paineilmaa kaasarin suuttimille


quotet korjattu

Alppu

Bensa/ilmansuodattimet vaihdettu?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

LainaaBensa/ilmansuodattimet vaihdettu?
Kehoittaisin lukemaan viestit, ennen kuin kysellään turhia....
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

take

#23
Lainaa
LainaaAika usein mulla on ollut kyllä keskipakosäädin jumissa eikä oikeastaan aiheuta muuta kuin alhaisen huippunopeuden. Nykimistä en ole havainnut. Mutta huiput jää kyllä juuri mainitsemiisi lukemiin. Helppo testata kun ajoituslampulla katsoo niin ennakko pitää kasvaa kun antaa jengaa. Ja jos on jumissa niin tuo jakaja on helppo purkaa ja kasata. Ruosteen takia se säädin jumii jos jumii.

Alipainesäädin jos ei toimi niin aiheuttaa myös mielenkiintoisia oireita. Nekin joskus menee kalvot hajalle. Helppo testata kun vetää alipaineen suoraan jostain imusarjasta alipainesäätimelle niin ennakko pitäis siirtyä 10-15 astetta aikaisemmalle"

Käyttäyty juurikin noin miten em neuvoi, lisäksi kun akselista kääntää niin jouhevasti kääntyy + palautuu perus asentoon: eli pelittänee, pitänee seuraavaksi antaa paineilmaa kaasarin suuttimille
Jos tosiaan tyhjäkäyntikin on hyvä niin imuvuotoja tuskin löytyy. Ei kai siinä muuta kuin kaasari pöydälle.

Alppu

#24
Lainaa
Kehoittaisin lukemaan viestit, ennen kuin kysellään turhia....


No jos j205gti kertoo samasta autosta kuin j309... ?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

#25
Lainaa


No jos j205gti kertoo samasta autosta kuin j309... ?
Eiköhän kyseessä ole sama henkilö.
Tai samaa perhettä ainakin.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

j309

Menihän tuo katsastuksesta läpi, ei ollut moitittavaa ja pakokaasuarvotkin oli hyvät, varmaan kaasarin puhdistusta seuraavaksi, mikähän lienee kondensaattori joka näkyy siinä laturin kyljessä ylhäällä? yksi ex sunnyn omistaja muisteli että hällä kun nyki nisani ja ei heti selvyyttä löytynyt, että olisi vaihtanut jonkun konkan ja auto oli identtinen tuon omani kanssa

Alppu


Laturissa lienee joku häiriönpoistajakonkka?

Virranjakajassa lienee myös joku kondensaattori?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

j309

Ajattelin bensapumpun vielä vaihtaa ennenkuin kaasarin kimppuun: näyttää vaan olevan tuo pumppu aika ikävässä paikassa äkkiä katottuna, siellä imusarjan alla, yläkautta lie kuiten pitää yrittää, vai onko niin paha homma kuin äkkiä näyttäisi..?

Alppu


Mitä se siellä tekisi jos on mekaaninen? Tosin ei ole kokemusta kun Corollan bensapumpusta, joka sijaitsi nokka-akselin päässä...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.