Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

vanette 2.3D savutus ongelma

Aloittaja lastu10, kesäkuu 30, 2009, 13:45:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lastu10

Auto vm. -95, ajettu 100015 km. Käytin äsken leimalla mutta savuarvot oli 3.5, kun saisi olla 2.5. :'(
Voiko esim. tukkoinen/likainen ilmansuodatin saada nokiarvot noin poskelleen ja mitä noiden arvojen tulee olla jos moottori on kondiksessa.
Katsastusukkeli tuumi ett vika saattaisi korjaantua jos tarkastaa/huoltaa a:ilmanputsari, b:suuttimet, c:pumppu

Onko heittää vinkkiä mistä lähden selvittämään vikaa?

Tare

Ilmanputsarin vaihto on ainakin halvin ratkaisu ja saattaa helpoiten aiheuttaa nokiarvojen nousun. Muista syistä suuttimien avautumispaineiden säätö olisi kyllä halvempaa, kuin pumpun säätäminen ja varmaan todennäköisempi syy savutukselle, kuin että pumppu lykkää liikaa.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

valpas

Siittä ilmanputsarista sen verran, että kannattaa hankkia sellainen putsarielementti, jossa on jäykistetty kehä, tai verkko, sen elementin edessä, jotta elementin reuna ei tule saranapuolen rakosesta pois.
Kun otat elementin pois paikoiltaan, niin melkoisella varmuudella se on imenyt saranakohdasta pölyistä ilmaa???
Se on melko pieni suodatinelementti, noinkin isoon koneeseen.
Minä otan aina koko putsarikopan pois, kun vaihdan ilmansuodattimen.

lastu10

Kiitos tähänastisesta!, eli perusasiat kuntoon ennen katsastusta

Katsastussetä kirjasi myös lappuun että toinen etuiskari menee vaihtoon.
Onko vaneten etupäässä jotakin poikkeavaa etteikö sen vaihto onnistuisi kotikonstein?

t. lastu10

valpas

LainaaKiitos tähänastisesta!, eli perusasiat kuntoon ennen katsastusta

Katsastussetä kirjasi myös lappuun että toinen etuiskari menee vaihtoon.
Onko vaneten etupäässä jotakin poikkeavaa etteikö sen vaihto onnistuisi kotikonstein?

t. lastu10
Jotta oik. iskarin saa yläpäästän irti, niin joutuu irrottamaan  puhaltimen kopan. Se on vähän konstikas paketti asentaa takaisin siinä mielessä, että osien kiinnitysjärjestys on oltava oikea. (Muutaman kerran olen sen tehnyt, mutta nyt en muista järjestystä tarkasti. Kyllä sen näkee, kun vähän miettii).
Muuten se on ihan tavallinen McPhersson.

lastu10

Savutukset saatu kuriin pienentämällä syöttöjä(ammattiasentaja-kaverin kanssa katsottiin koko homma ja täytyy todeta näin jälkeenpäin että on tosi helppo säätää joko pienemmälle tai isommalle).
Ed. kaveri kertoi mm. että hän itse vaihtaa diesel-autoonsa ilmansuodattimen kahdenvuodenvälein...ajelempa itsekin seuraavaan vuoteen  ;)

katsastuksessa kaasupohjassa n.4700rpm nokiarvo 0.37jtk:mittayksikköä

nissan-man

LainaaSavutukset saatu kuriin pienentämällä syöttöjä(ammattiasentaja-kaverin kanssa katsottiin koko homma ja täytyy todeta näin jälkeenpäin että on tosi helppo säätää joko pienemmälle tai isommalle).
Ed. kaveri kertoi mm. että hän itse vaihtaa diesel-autoonsa ilmansuodattimen kahdenvuodenvälein...ajelempa itsekin seuraavaan vuoteen  ;)

katsastuksessa kaasupohjassa n.4700rpm nokiarvo 0.37jtk:mittayksikköä
Aivan! Näissä "vanhoissa" dieseleissä päästöjä on helppo hallita juuri tuolla syöttöruuvilla!. Jos laittaa joskus isommalle ni aina muistaa katsastukseen pienentää ;)
P10 GA16DS