Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Outo pakokaasuvuoto ja sen ratkaisu

Aloittaja Datsuuna, helmikuu 14, 2018, 09:03:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Datsuuna

Autossa tuoksahti pakokaasu aina käynnistyksen jälkeen ja jos joutui odottamaan paikallaan käyvässä autossa joko parkkipaikalla tai liikennevaloissa tuli pää kipeäksi ja korvat alkoivat soimaan. Etsin vuotoa pakoputkesta mutten löytänyt. Lopulta vein auton korjaamoon jossa korjaajakaan ei heti löytänyt syytä kunnes lopulta huomasi etuputken kiinnityksen hieman löystyneen pakosarjaan nähden eli jossain tilanteessa "raakaa pakokaasua" pääsi moottoritilaan ja sieltä jotenkin myös sisätilaan. Kun auto kävi tyhjäkäyntiä paikallaan ja konepelti oli ylhällä ei pystynyt kuulemaan tai haistamaan mitään erityistä. Lisäksi lämpökilpi esti tehokkaasti näkemisen kohteeseen muualta kuin sopivasta kohtaa moottorin alta.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mikan

Joskus pakosarja voi olla myös halki ja pakokaasua tulee sitä kautta. 100A:ssa moottoritilasta pääsee aika helposti hajut lämmityslaitteeseen.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Datsuuna

Kyseessä oli Nissan Almera GTi joka on mulla talvikäytössä.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mikan

Jaa, no tuollaset gti:t on mulle ihan tuntemattomia. Odotat varmaan jo malttamattomana kesää ja ajelua oikealla Datsunilla.  ;)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mies51

Pakoputki voi helposti vuotaa pakoputken ja etuKATin tai pakosarjan liitoksesta. Kyseinen kohta liikkuu, kun moottori heilahtaa kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa. Taaemmat liitokset voivat vuotaa sen takia, että tukikumit ovat poikki. Pienikin vuoto aiheuttaa häkä-oireita, vuoto heti korjattava.

Totenkopf

Itsellä vuoti pakosarjan ja etuputken liitos aikoinaan. Nykyään kun on ollut polttamatta itse kohta kolme vuotta, on hajuaisti herkistynyt huomattavasti. Mikäli edellä ajaa joku saksalaisella öljypolttimella, sen haistaa kyllä varmasti. Onko näihin saatavilla mitään aktiivihiili- mallista raitisilmansuodatinta?
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)