Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

P10 (mikäs muukaan) Keittää liian herkästi

Aloittaja Rajatapaus, elokuu 10, 2010, 02:31:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rajatapaus

Tosiaan tänään tai siis eilen alotti keittämään ihan kunnolla.
Ensin kuuluu suhinaa sit alkaa venttiilit nakuttamaan ihan hullun lailla. Taitaa vielä kerätä painettakin. Voiko johtua siitä et ois kansipahvi menny ja palotilasta päästäis paineet?
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

Yokohama

Joo taikka sit sulla on siinä termostaatti jämähtäny kiinni.  :o

nissan-man

Siis pukkaa painetta paisariin? Tarkista letkut nyt ensimmäiseksi, toiseksi tarkista jäähdyttäjänkorkki, itsellä oli samanlaista ongelmaa ja meinasin jo kannen purkaa, Syynä olikin jäähdyttän puoleinen "tiivistepinta" oli syöpynyt, siis se pinta johon korkin tiiviste ottaa, Ainoastaan talvella pysy paineet kurissa kun oli lämpösäädetty lämpimälle. Ennen kesällä pukkasi paisariin kaikki paineet ja sitte se keitti ku ei ollu syylärissä enää nestettä.. Ja tarkista toki termostaatti  ;)
P10 GA16DS

Rajatapaus

#3
Joku letku vuotaa moottorin takapuolelta, luultavasti sisälämppärille menevä. Pitää nyt ainakin kahtoo mikä siellä vuotaa ja uus syyläri ostaa, kun ei oo puoliakaan siitä jälellä  ;D
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

LainaaJoku letku vuotaa moottorin takapuolelta, luultavasti sisälämppärille menevä. Pitää nyt ainakin kahtoo mikä siellä vuotaa ja uus syyläri ostaa, kun ei oo puoliakaan siitä jälellä  ;D
Hehe :D Mulla oli sama homma, suola syöny kaikki ripojen välit vai mitkä ne on :) Pistin -93 sunnyn hyväkuntoisen syylärin, uusikaan kyllä ei kallis ole ;) Osta samalla uus korkki :)
P10 GA16DS

Rajatapaus

Nakutus taitaa johtua moottorin ylikuumenemisesta, eli öljy vaahtoaa/vetistyy. Näin kerrottiin paikallisella korjaamolla. Ovat luultavasti oikeassa.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

Alppu


Öljy vaahtoaa kun joukkoon pääsee vettä.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Rajatapaus

#7
Seuraavaksi kun kerkeen katon vesipumpun. Co2 näytti olevan 0.13 kun mittasin syyläristä  :-/

Termarin otin eilen pois ei auttanu asiaa.
Vesi kyllä tais kiertää jonkin aikaa, mut lopulta vesi oli hävinny kokonaan. Syynä tähän saattaa olla joku letkuliitos takana.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

Rajatapaus

Taitaa olla että tulee isompi askare taas :'(
Eli kanspahvin, syylärin ja vesipumpun vaihto.
Hintaa kertyy arviolta 130€ plus kannen suoristaminen, mikäli tarpeen.
Nii ja sit vuotavien letkujen vaihto.
Tätä se teettää kun ajaa laihallaan pidempään.  :D
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

#9
LainaaTaitaa olla että tulee isompi askare taas :'(
Eli kanspahvin, syylärin ja vesipumpun vaihto.
Hintaa kertyy arviolta 130€ plus kannen suoristaminen, mikäli tarpeen.
Nii ja sit vuotavien letkujen vaihto.
Tätä se teettää kun ajaa laihallaan pidempään.  :D
Meinaat ite kansipahvin vaihtaa? ;P Itellä primeraan sama homma, pitää kansikoneistuttaa ja tietysti pahvi vaihtaa :D ja kyseessä GA16DS kone..  ;D
P10 GA16DS

Rajatapaus

Homma etenee suht hitaasti, mut tänään vaihdoin uuden syylärin ja korkin. Samalla tänään syylärin vaihdon yhteydessä tein pienen testin, eli onko jossain tukosta. Eihän sitä ollut.
Niin pitkään ku koeajossa vesi pysy autossa, ni nykimistä ei ollu lainkaan tyhjäkäynti oli just semmonen ku kuuluukin. Jännää  ;D
Vesi tosiaan tulee ihan lorona pihalle ja vuotokohta on 95% varmuudella letkussa mikä tulee vesipumpulle. Huomenna vaihdan uuden letkun.
Saas nähdä loppuuko vedellä lotraaminen.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

LainaaHomma etenee suht hitaasti, mut tänään vaihdoin uuden syylärin ja korkin. Samalla tänään syylärin vaihdon yhteydessä tein pienen testin, eli onko jossain tukosta. Eihän sitä ollut.
Niin pitkään ku koeajossa vesi pysy autossa, ni nykimistä ei ollu lainkaan tyhjäkäynti oli just semmonen ku kuuluukin. Jännää  ;D
Vesi tosiaan tulee ihan lorona pihalle ja vuotokohta on 95% varmuudella letkussa mikä tulee vesipumpulle. Huomenna vaihdan uuden letkun.
Saas nähdä loppuuko vedellä lotraaminen.
Itellä oli vesipumppu paskana niin nesteet tuli jostain pumpun reiästä pois ;) Kaikki mitä kaatoi jäähdyttäjään niin oli jo pihalla  ;D
P10 GA16DS

Rajatapaus

#12
Letkussa oli halkeama ja uus on nyt tilalla.
Nyt löyty taas uus paikka mistä sylkee vettä, nimittäin pumpun yläpuolella olevasta noin 5-6mm reiästä??? --> taitaa pumppu vaihtua lähiaikoina.
Haittaako jos tukin sen?

Edit: Huomiseks tulee uus pumppu  :) Tänään lämpes taas sen verran et uudesta syylärinkorkista men tiivisteet paskaks  >:(
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

Uusi Nissanisti

LainaaLetkussa oli halkeama ja uus on nyt tilalla.
Nyt löyty taas uus paikka mistä sylkee vettä, nimittäin pumpun yläpuolella olevasta noin 5-6mm reiästä??? --> taitaa pumppu vaihtua lähiaikoina.
Haittaako jos tukin sen?

Edit: Huomiseks tulee uus pumppu  :) Tänään lämpes taas sen verran et uudesta syylärinkorkista men tiivisteet paskaks  >:(
Laakeri sökö jos reikä vuotaa!  ::)

Rajatapaus

Nyt on osat vaihdettu, paitsi kanspahvi.
Antaa niin paljon painetta et vaikka on uus korkki ni silti vaan porisee paisarissa. Vettä jos on yhtään liikaa ni ei lähe käyntiin eli vesi pääsee palotilaan  :(
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

LainaaNyt on osat vaihdettu, paitsi kanspahvi.
Antaa niin paljon painetta et vaikka on uus korkki ni silti vaan porisee paisarissa. Vettä jos on yhtään liikaa ni ei lähe käyntiin eli vesi pääsee palotilaan  :(
Eli siellä on kansipahvi mennyt tai jopa kansi halki.. Siinä onkin urakkaa ihan tarpeeksi kansipahvin vaihossa.. Jakoketju on niin prkleen ahtaassa paikassa.. Koneen nosto ylös helpottaa varmasti ;)
P10 GA16DS

Rajatapaus

Nyt se tuli kuitenkin vietyä muualle laitettavaks.
Mut eipä matkan aikana keittäny  :) Yleensä on jo 10min päästä alkanu kuplimaan ja nyt matka kesti jonkun reilu 20min.
Tais johtua "optimaalisesta" veden määrästä  ;D eli semmoset 3Litraa.
Vähäsen jännittää et onko kans halki vai pelkästään pahvi menny.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

LainaaNyt se tuli kuitenkin vietyä muualle laitettavaks.
Mut eipä matkan aikana keittäny  :) Yleensä on jo 10min päästä alkanu kuplimaan ja nyt matka kesti jonkun reilu 20min.
Tais johtua "optimaalisesta" veden määrästä  ;D eli semmoset 3Litraa.
Vähäsen jännittää et onko kans halki vai pelkästään pahvi menny.
Jokos on kone iskussa?
P10 GA16DS

Rajatapaus

Viikonhan se kesti mut nyt on kone iskussa  :)
Koneistamolla joutuvat kantta höyläämään oikein urakalla et saivat suoraks  ;D sanovat et ei monesti tuu vastaan yhtä kieroja  :D
Urakkaa pitkitti kaiken huipuks se et motonetistä tilaamani pakosarjan tiiviste osottautui vääräksi.
Tais olla datsun 100a:n tiiviste  ::)
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

Nyt vissiin nesteetkin pysyy omalla alueellaan ja ilman ylimääräisiä paineita? ;)
P10 GA16DS

Rajatapaus

P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6