Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

A15 keittää

Aloittaja iikkoo, elokuu 24, 2010, 22:55:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iikkoo

Moro!

Uusi Datsunisti esittäytyy ja ilmaisee samalla murheensa.
Hommasinpas tollasen 120Y Coupe -75 A15. Ongelmia on paljon mutta aloitetaan lämpöongelmista.

Keittää muutaman kilometrin jälkeen.

- lämppäri ohitettu vuotavien letkujen johdosta, laitoin uutta letkua ja nyt kiertää myös sieltä. Föönille ei tuu sähköä tai sitte on sökö

- vesipumppu olis kuulemma uusi, näyttää ainakin

- termostaatti heitetty pellolle, en oo tarkistanu

- ylävesiletku oli liian pitkä minkä takia lintas, nyt ok

- Oljyt mustat ei vettä joukossa, vesi ruosteista ei öljyistä

- Ajon jälkeen syylärin korkkia avatessa tulee paineella vesi pois, lämpömittari näytti toiseksi ylintä viivaa (ehkä 5km jälkeen tapissa). korkki kyllä päästää paineet pois jos kiehuu kunnolla

Näyttäiskö siltä että kansipahvi olis palanu?
Toki järjestelmä pitäis huuhdella ja uudet nesteet vaihtaa. Termostaatti olis kans hyvä varmaan olla.

Auto tulee liikkumaan Laihian suunnalla joskus kun saan sen kuntoon ja katsastettua.
Nii ja jäsenhakemuksen täytin eilen  8-)

120Y Coupe A15 -75

Pastori

No laita se termari ja huuhtele nii pitäs jo jonkulaista vaikutusta olla. Öljyt kans heti vaihtoon.
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

mikko1200

Veikkaan että kansipahvi palanut nelospytyn ja vesikanavan väliltä.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

iikkoo

LainaaVeikkaan että kansipahvi palanut nelospytyn ja vesikanavan väliltä.

Sepä se. Mistä ootte hommaillu tiivisteitä? Mitkä A moottorien tiivisteet käy keskenään?
120Y Coupe A15 -75

iikkoo

No perhana kansipaffi, termostaatti ym. löytyy paikalliselta varaosakauppiaalta. Oon täs ny jo jonkin aikaa kuukletellu mutta en löytäny kannen ja keinujen kiristysmomentteja ja järjestystä. Jos jollain olis tietoa tai linkkiä saa kertoa.
120Y Coupe A15 -75

OH2KV

a14/a15 tiukkuudet(1987 autodata):

*kansi:
1 vaihe-->40 Nm
2 vaihe-->70 Nm
3 vaihe-->75 Nm
*Runkolaakerit: 50-60 Nm
*Kiertokangen laakerit: 35-40 Nm
*Vauhtipyörä: 80-90 Nm
*Sytytystulpat: 15-20 Nm
*Varsinaiset ajopyörät: 80-90 Nm

( Lainasin jäsenpuolelta, kun liittymislomakekin on jo täytetty)
A10 ja A12 moottoreissa pultit kiristetään alla olevan kuvan mukaisessa järjestyksessä, lienee sama A15 myllyssä?

Piirroksen laatu ei päätä huimaa.
Pultti nro 1 saattaa olla erilainen kuin muut, merkitty "T"-kirjaimella.

Keinuvipulaitteiston kiristysmomentti A10/A12 koneissa 21- 25 Nm. Nämä momentit kaivettu Haynesin korjauskäsikirjasta Datsun 100A- malliin.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

iikkoo

Lainaaa14/a15 tiukkuudet(1987 autodata):

*kansi:
1 vaihe-->40 Nm
2 vaihe-->70 Nm
3 vaihe-->75 Nm
*Runkolaakerit: 50-60 Nm
*Kiertokangen laakerit: 35-40 Nm
*Vauhtipyörä: 80-90 Nm
*Sytytystulpat: 15-20 Nm
*Varsinaiset ajopyörät: 80-90 Nm

( Lainasin jäsenpuolelta, kun liittymislomakekin on jo täytetty)
A10 ja A12 moottoreissa pultit kiristetään alla olevan kuvan mukaisessa järjestyksessä, lienee sama A15 myllyssä?

Piirroksen laatu ei päätä huimaa.
Pultti nro 1 saattaa olla erilainen kuin muut, merkitty "T"-kirjaimella.

Keinuvipulaitteiston kiristysmomentti A10/A12 koneissa 21- 25 Nm. Nämä momentit kaivettu Haynesin korjauskäsikirjasta Datsun 100A- malliin.

Kiitos  :)
120Y Coupe A15 -75