Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

King Cabista tietoa

Aloittaja Nonnis, helmikuu 14, 2009, 23:13:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nonnis

Tuli ostettua tommonen -87 nelikko king cab ja sen mukana ei tietenkään tullut edes minkään valtakunnan ohjekirjaa, joten kaikki tieto olisi tarpeen. Olisiko vinkkejä hyvistä nettisivuista? Entä saako tuohon mistään korjauskäsikirjaa?

Tuossa näyttäisi koneen päällä olevasta tarrasta päätellen SD25 kone. Onko se vielä kaikissa tuon vuotisissa vai onko konemalli vaihtunut kesken vuotta?

Vuosikaudet oon pelkillä Ladoilla ajanut, joten tämmöinen "länsi"auto on ihan uusi tuttavuus.  ::)

Alppu

LainaaTuli ostettua tommonen -87 nelikko king cab ja sen mukana ei tietenkään tullut edes minkään valtakunnan ohjekirjaa, joten kaikki tieto olisi tarpeen. Olisiko vinkkejä hyvistä nettisivuista? Entä saako tuohon mistään korjauskäsikirjaa?

Tuossa näyttäisi koneen päällä olevasta tarrasta päätellen SD25 kone. Onko se vielä kaikissa tuon vuotisissa vai onko konemalli vaihtunut kesken vuotta?

Vuosikaudet oon pelkillä Ladoilla ajanut, joten tämmöinen "länsi"auto on ihan uusi tuttavuus.  ::)

Nonnis latakerhosta päivää?  :D

Löytyisikö täältä sopivaa: http://www.alfamer.fi/advanced_search_result.php?keywords=nissan&page=1
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Nonnis

Juu oli tuolla lontoonkielinen opus, voihan siitäkin kuvia kattella.

Latakerhosta päivää juu.  8-)

Nonnis

Plääh, eikö kellään ole edes ohjekirjaa skannata? Pitäs päästä huoltoa tekemään. Toi korjausmanuaalikin näytti olevan bensakoneisiin, hittoakos sillä. Mitä ne tommosta edes Suomessa myy  :-?

Lerssinen

#4
On tullut jo jonninverran kinkäppeihin ja lavanissaneihin tutustuttua, mitä nää haluat tietää  ;D

Löytys käyttöohjekirjaa, sähkökuvia, moottorin korjaamokirjaa ym  ::)

Paljohan noita on suomessa bensallakin liikkunut ja liikkuu edelleen, yleensä kunnoltaan melko paljon parempia kuin "kaivinkonefirman" diesel versiot  :D

Huollossa nyt paljon ihmeellistä ole, vaihtelee öljyt joka paikkaan jos ei edellisista vaihdoista ole tietoa, laatikkoon parasta mitä on tarjolla jos vain vähänkään on kunnossa, samoin kuin periin ja taakse vielä erikseen kitkalukko lisäaineella varustettua peräölppää, ei missään nimessä normaalia kun kitkalukko mennee paskaksi (jos ei jo ole)  :P

Nivelissä ainakin alunperin on rasvanipat, niitten rasvaamisen tärkeyttä turha liene painottaa..

-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Nonnis

Onko siellä perässä muka joku kitkalukkokin?  :-?

Ihan kaikki tieto olis tarpeen kuten sanottu. Ihan alkeellisista käyttöohjeista lähtien. Täyttötilavuudet esimerkiksi. Vaihteistoon varmaan GL-4, jakolaatikkoon mitä?, perään tietty hypoidiöljyä.

Juuri ostin vääränlaiset naftasuotimet kun luottavaisena vuosimallin mukaan ostin  :(

Kyllä vaan Ladaan on helppoa ostaa osaa, riittää kun sanoo, että takaveto-ladaan sitä ja sitä, kiitos.

Lerssinen

Kyllä siellä perässä PITÄISI olla, mistäänhän ei varma voi olla  ;D

Täyttötilavuuksia en ulkoa muista mutta nuohan täytetään tarkistusreikään asti, laatikkoon saa laittaa enempikin jos saa.. Laatikot näissä on oikeasti heikoja kohtia  :P

Perään vielä sitten sitä lisäaineistettua versiota!

Sd koneisessa on joko yksi iso suodatin tai kaksi pienempää..
Näyttääkö suodattimet samalta kuin tässä ?
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Nonnis

Juu ne pitäs olla nuo pikkusuotimet juu, jospa huomenna sais jo oikeet  :-[

Ehkä tää tästä vielä iloksi muuttuu, mutta esim. skannattu käyttöohjekirja olis kyllä kova sana.

Olen kyllä kovasti jo tykästynyt Ratsuniini.  :D

Lerssinen

Voisin tässä lähipäivinä ottaa tuon pikkarin ohjekirjan ja kuvata siitä ainakin nuo nestetäyttö ja huolto-osan jos suinkin muistan/kerkiän..

Ei näistä eroon pääse, lavatatsuneista meinaan, jokaisella on sielu  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Nonnis

Lisäksi tuossa tuntuu olevan kaikenlaisia patentteja mm. sähköissä, esim. valokatkaisijoissa vai pitäskö parkkien+takavalojen mennä päälle omasta katkasijastaan ja ajovalojen palaa koko ajan? Kellokaan ei käy kuin virrat päällä  ;D

Jylppy

#10
Tämmöstä löytyi äkkiseltään tuohon D21-mallin nelivetoon, SD25-koneella:

Jäähdytysjärjestelmä 12.2 L
Moottori suodattimen kanssa 5.3 L
Moottori ilman suodatinta 4.5 L
Vaihteisto 4.0 L
Vetopyörästö 1.3 L
Polttonestesäiliö 80 L
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Lerssinen

Kuulostais äkkiä maadoitusvialta.. Valoautomaatti/mittaristo ei saa maita ja ne on sitten "korjattu kätevästi"..  :P

Kun mittaristosta puuttuu virta niin pimenee aika iso osa autosta vaikkei uskoisi, pakkivalot, valot, vilkut ym ym  ::) Sillä meinasin kerran tuo kello toimii "ohitettuna"..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Nonnis

#12
^^Entäs jakolaatikko ja etuperä?

Jos tossa on 80 litran tankki ja mittari toimii, niin sillon se kuluttaa noin 40 litraa/150 km  ;D Tosin mittari näytti melko tyhjää ja tankkiin meni 40 litraa... Aattelin jotta oli 50 litran tankki. Taitaa olla sitten yhtä luotettava kuin Ladan mittari  ;)

Nonnis

Kai tuonne lootaan ja jakolaatikkoon uskaltaa mineraalipohjaista GL-4:sta laittaa? Ei mulla oo ikäpäivänä varaa täyssynteettiseen... Teboilin perusvaihteistoöljyä sais kohtuuhintaan 20 litran kannun.

Takaperään Teboilin Hypoid LS ja etuperään saman merkin tavallinen GL-5?

Moottoriin kelvatkoon Teboilin Silver.

Nyt siitä ronttosesta katosi valot kokonaan, tai ne omalle katkasijalleen laitetut parkit toimii, mutta ajovalot hävis huitsin nevadaan. Pitkien merkkivalo palaa koko ajan kun on virrat päällä  :o Ei olis pitänyt koskea mihinkään, tämä iski sen jälkeen kun vaihdoin polttimot kun toinen pitkä oli pimeenä...

Mikäs on se pyöreä namiska mikä on heti vasemmalla lämppärin ritilän alapuolella?

Liityin sitten NCF:ään niin jospa sitten tuolta jäsenosiolta paljastuisi mulle jotain elämääkin tärkeämpää kingcab-tietoa kunhan sinne pääsen  8-)

Lerssinen

#14
Edelleen, laatikkoon parasta mitä löytyy! Jos haluat että se kestää aikusten oikeasti.

Moottorille olenkin sitten syöttänyt menestyksellä satoja tuhansia mineraali 10w-30.. Kone on sentään suunniteltu aikana jolloin vielä käytettiin yksiasteöljyjäkin  :D ITSE MUTU - parhaaksi olen valinnut Teboil Super HPD 10w-30:n.. Sitä olen sd koneisiin kippaillut eikä ainakaan vielä ole sen takia lasahtanut mutta tämähän on semmoinen asia että jokaisella on oma mielipide joka on ainoa oikea :D

Roplaa valojen sulakkeet varalta onko ohituksia tms.. Valojen pitäis toimia kyllä kun viiksestä kääntää vaikka valoautomaatti olisikin sökö...  :-?
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Nonnis

#15
No perät kestänevät kummiskin tavallisella mineraaliperäöljyllä (+ takaperään LS-sellainen)?

Mistä hitosta synteettistä vaihteistoöljyä sitten saisi muuta kuin litran purkeissa jotka maksaa 17,90 kappale?

Entä jakolaatikko, riittääkö sille edes tavallinen vaihteistoöljy?

Toisaalta jos laittaa vaihteistoon mineraaliöljyä ja vaihtaa tiheemmin niin eikö se vastaa asiaa?

Mikä noissa on muuten vaihtoväli?

edit: valoissa oli jotain kontaktihäröö, nyt palaa jo lähivalot ja toisen puolen pitkä (eri puolen kuin ennen polttimoiden vaihtoa).

Mouho

LainaaEdelleen, laatikkoon parasta mitä löytyy! Jos haluat että se kestää aikusten oikeasti.

omassa kinkkukaapissa 410tkm ja laatikkoa ei koskaan korjattu/vaihdettu, ölppinä ollut halvinta mitä löytynyt kuten koneessakin.

take

Lainaa

Mistä hitosta synteettistä vaihteistoöljyä sitten saisi muuta kuin litran purkeissa jotka maksaa 17,90 kappale?
.
Itse tilasin maatalouskaupan kautta teboilin syntistä 75W-90 GL-4 20 litran pänikkä jotain 100E paikkeilla eli 5E/litra jos oikein laskin.Ja jos 40-50tkm välein vaihtaa niin auton muissa käyttökustannuksissa tuo on ihan yhdentekevä kuluerä että maksaako se 3E/litra vai peräti viitosen.

cedricfan

Saahan tuota synteettistä lootaöljyä esim 7,90e litran pulloissakin. Kannattaa vaan unohtaa ne kaikkein kalleimmat mopilit ja kastrullit heti ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

jade

#19
Mulla on samanlainen kapistus ja tässä joitain tietoja, toivottavasti on apua.
Perien öljytilavuus on 1,3 litraa ja käyttöohjekirja suosittelee API GL 5 -luokkaa ja 80W-90 viskositeettia
Jakolaatikon öljytilavuus on 2,2 litraa, vaihdelaatikon öljytilavuus on 4 litraa ja käyttöohje suosittelee API GL 4 -luokkaa ja 80W-90 viskositeettia. Ite laitoin Mobilin öljyjä ihan litran purkeissa, kun en jaksanut metsästää sen enempää. Periin Mobilube HD ja laatikoihin Mobilube GX. Purkkien hinta oli muistaakseni jotain 6 euroa paikallisesta halpahallista ostettuna. Vaihtoväli on Chiltonin korjausmanuaalin mukaan periin ja laatikoihin 48 tkm/24 kk, joten ei niitä ihan koko ajan tartte valutella.

Moottoriöljyksi ohjekirjanen suosittelee talveksi 10W-30 ja kesäksi 20W-40 ja luokitus on API CC tai CD.
Chiltonin manuaali tarjoaa moottoriöljyn ja suodattimen vaihtoväliksi 8000 km / 6 kk. Itse olen käyttänyt Mobilin Delvac MX 15W-40 ja vaihtanut 10 tkm:n välein.

Muuten rasvaa kaikkiin nippoihin, mitä löytyy, jäähdytysnesteet ja hihnat vaihtoon ja ilmansuodatin, jos vaihtokuntoisilta näyttävät.

Polltoaineensuodattimia sai kyllä metsästellä ihan urakalla ja lopuksi meni hermo ja tilasin ihan merkkiliikkestä. Hinta oli sen mukainen :o, joten mikäli jollain on tiedossa halvemmat vaihtoehdot, niin saa valaista. Muuten osat huoltoihin ja korjauksiin on löytynyt ihan motonetistä.

Täältä löytyy kyseinen chiltonin kirja, mun mielestä ihan kelpo laitos:
http://www.bookplus.fi/product.php?&isbn=9780801985850

Sähköhäiriöitä löytyy multakin, ei tosin ihmeempiä, valoautomatiikka paistattaa hantin puolen ajovaloa aina sammuttamisen jälkeen jonkin aikaa. Syytä en ole alkanut etsimään voipi olla, että jonkun aikaisemman omistajan virittelemä valosummerikin on osasyyllisenä asiaan. Hehkun kanssa on myös ajoittain pientä ongelmaa, pitäis varmaan rakennella nappihehku. Voi tietysti olla hehkutulpissakin vikaa, tosin ne ei ole kauhean vanhat, paljonkohan hehkujen pitäisi normaalisti kestää?

Lerssinen

#20
Mullon nappihehkut joka vehkeessä (puritaanit ursikoot)..

Orkkisreleen hehkuille antama 4~5 sekuntia ei lämmitä edes mieltä talvella.. Kymmenen sekunnin napitus niin lähtee mukisematta alta -20.. Hehkusarjan saa tietenkin uusia kerran vuodessa mutta hintaan 5€/kpl saa japanilaisia OKT hehkuja jotka olen itse todennut parhaaksi. Tämä tietohan on täys MUTU, ketään en pakota ja kenenkään ei ole pakko uskoa, en ole kuin kohta viitisen vuotta kikkaillut kinkäpin ja vastaavien nismojen kanssa..

11 Volttia on hehkujen nimellisjännite SD koneissa.. Kestää siis suoraan akulta ja aikanaan kun testailin niin vapaassa ilmassa hehku palaa paskaksi noin 20 sekunnin kohdalla.. Oikeaoppinen hehkuminen alkaa tuollaisella hehkulla vasta sen viiden sekunnin jälkeen kun releautomatiikka jo katkaisee jännitteen jälkihehkulle joka on 4.5 V, ei ole ihme jos tuntuu käyntiinlähtö tahkealta talvella..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

jade

No, etelän talvina nyt ei ole tarvinnu paljoa hehkutella, jos nyt ei ole ihan rannassa autoa säilytelly... Rallattelee noi releet vaan välillä ihan omiaan ja merkkivalo kanssa, pitää tutkia jahka kerkiää, vielä on kuitenkin käymään lähteny. Voi olla, että menee se jälkkäri heti päälle tai jotain. Ostin jo uudet hehkutkin, edelliset vaihdoin kansirempan yhteydessä n. vuosi sitten, vaihdetaan ne ny ensin ja katotaan sitten jatkoa.

Nonnis

Polttoainesuodattimia sai metsästellä urakalla? Hyvinhän tohon loppuviimein löytyi kunhan ennen kauppaan menoa viitti vilkaista pellin alle.

jade

No, ainakaan täältäpäin ei tahtonut löytyä, kävin aika monessa paikassa katselemassa ja varaosakirjoja selailemassa ei vaan tahtonut olla sopivia, tiedä sitten, mistä moinen, pitänee muuttaa muualle...

Lerssinen

Kyllä se itse hienosuodatin löytyy mutta vedenerotinosa tuottaa täälläkin ongelmia, tosin sitä ei tartte uusia kun aina joskus tyhjentää..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

jade


Nonnis

Mikähän hiton vedenerotinosa, kaksi samanlaista suodatinta mä sinne lykkäsin  :-?

seppo

LainaaMikähän hiton vedenerotinosa, kaksi samanlaista suodatinta mä sinne lykkäsin  :-?
moi !!!!
se ensimäinen ( tankilta tuleva ) "pa-suodatin" on tyhjä peltipurkki siis veden eroitin  ;)  sit se seuraava on varsinainen suodatin !!!
sitä ensinmäistä ei tartte vaihtaa koskaan , vaan laskee sieltä vedet pois !!!  ;)  
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

Nonnis

No ihan suodattimen näköinen se ensimmäinenkin oli, tosin sen näköinen, että oli ollut siinä pitkään... Ja ihan kaksi polttoainesuodatinta laitoin tilalle, meniks se nyt ihan v*tuiks? Siis mitään tyhjennysproppua ei siinä vanhassakaan ollut.

cedricfan

Noita ristiin sopivia, mutta erilaisilla propuilla (ei proppua, "pultti proppuna", ja iso muoviproppu) olevia naftafilsuja on sitten läjäpäin. Veikkaan että joku jo vaihtanut filsut molemmiksi, eikä siitä mitään haittaa ole, koska käyttävät raskaassa kalustossa kanssa kahta. Eka vaihdetaan useammin, kakkonen harvoin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV