Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P10 Nykii ihan perkuleesti ja hyytyilee

Aloittaja Rajatapaus, heinäkuu 28, 2010, 19:11:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rajatapaus

Tuli ostettua 92 vuoden primera 2.0 koneella. Oireita on jumalaton nykiminen ja hyytyy kun kierrokset lähenee 3500kierrosta eikä se tyhjäkäyntikään ole tasasimmasta päästä. Kuulemma saattaa olla ilmamäärämittari mut jos joku voisi valaista laitteen sijainnin, tietenkin muita ehdotuksia otetaan vastaan.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

M i g i

LainaaTuli ostettua 92 vuoden primera 2.0 koneella. Oireita on jumalaton nykiminen ja hyytyy kun kierrokset lähenee 3500kierrosta eikä se tyhjäkäyntikään ole tasasimmasta päästä. Kuulemma saattaa olla ilmamäärämittari mut jos joku voisi valaista laitteen sijainnin, tietenkin muita ehdotuksia otetaan vastaan.
ilmanputsari kotelon alla oleva osa.. ja lähes kaikista varaosa autoista yleensä paskana uusi 700€ eikä saa kuin nissanin tiskiltä..

nissan4u.com löytyy kuvat

nissan-man

LainaaTuli ostettua 92 vuoden primera 2.0 koneella. Oireita on jumalaton nykiminen ja hyytyy kun kierrokset lähenee 3500kierrosta eikä se tyhjäkäyntikään ole tasasimmasta päästä. Kuulemma saattaa olla ilmamäärämittari mut jos joku voisi valaista laitteen sijainnin, tietenkin muita ehdotuksia otetaan vastaan.
Ilmamäärämittari löytyy kun otat ilmanputsarikotelon kokonaan pois. se on ruiskun päässä. Voin kyllä laitella kuvaakin jos ei löydy :) Itellä samanlainen primera,, Mahdollisia muita vian aiheuttajia: Tulpat, Tulpanjohdot, virranjakajankansi,alipaineletkut, bensapumppu (kannattaa mitata paineet) ja jakoketjun VENYMINEN ja sytkän ajoitus.
P10 GA16DS

Rajatapaus

Tulpat ja virranjakajankansi on vaihdettu. toivotaan jotain yksinkertaista vikaa  :'(
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

M i g i

Lainaa
jakoketjun VENYMINEN
Lähinnä uudemmissa P11-144

tota ilmamäärämittaria suosittelen kokeilemaan toista

nissan-man

Lainaa
Lähinnä uudemmissa P11-144

tota ilmamäärämittaria suosittelen kokeilemaan toista
On näissä p10 koneissakin kuullut katkeamisia ja venymisiä, Kannattaa se sytkän ajoitus tarkistaa, jos kovinkin pielessä niin voi ketju olla venynyt, :) Jos ilmamäärämittarin puhdistus ei auta niin ehottomasti kannattaa toista kokeilla  :)
P10 GA16DS

Rajatapaus

Tyhjäkäynti tosiaan seilaa 300-2000 välilllä. Ajossa nykimiseen ja hyytymiseen auttaa hetkellisesti kaasun pumppaus. Aamulla katon sen ilmamäärämittarin ja imusarjan tiivisteen, josko sieltä vuotais.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

LainaaTyhjäkäynti tosiaan seilaa 300-2000 välilllä. Ajossa nykimiseen ja hyytymiseen auttaa hetkellisesti kaasun pumppaus. Aamulla katon sen ilmamäärämittarin ja imusarjan tiivisteen, josko sieltä vuotais.
Lueppas vikakoodit samalla, josko sieltä jotain löytys ;)
P10 GA16DS

Rajatapaus

Lainaa
Lueppas vikakoodit samalla, josko sieltä jotain löytys ;)
Vikakoodia ei pystyny kahtomaan, mut selvis et vetää ilmaa imusarjantiivisteestä. Jarrupuhistus ainetta ruiskimalla käynti tasottu huomattavasti. Kerron sit lisää kun saan sen vaihettua.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

cedricfan

LainaaJarrupuhistus ainetta ruiskimalla käynti tasottu huomattavasti.
Toivottavasti ei ollut sellaista ainetta jossa on happoa, se kun tappaa sitten lopullisesti immun...
Toisaalta taisi vikapaikka vahvistua.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

nissan-man

Lainaa
Vikakoodia ei pystyny kahtomaan, mut selvis et vetää ilmaa imusarjantiivisteestä. Jarrupuhistus ainetta ruiskimalla käynti tasottu huomattavasti. Kerron sit lisää kun saan sen vaihettua.
Miks ei? Sytytysvirta päälle, sulakekotelon kansi pois, diagnoosipistokkeesta vasemmasta laidasta ylin ja alin yhdistetään johdolla. Mittaristossa vilkkuu check valo, irroitat johdon jolla yhdistit.. Pitkät väläykset kymmeniä, lyhyet yksiköitä. Nollaus tapahtuu kun suorittaa yhdistyksen uudelleen.
P10 GA16DS

Rajatapaus

Selvä pitää kokeilla. Käytättekä ite tiivisteliimaa miten ahkerasti. Edellinen omistaja oli näköjään liimannu tiivisteen, sitä liimaa kun pursuaa vähän sieltä täältä.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

LainaaSelvä pitää kokeilla. Käytättekä ite tiivisteliimaa miten ahkerasti. Edellinen omistaja oli näköjään liimannu tiivisteen, sitä liimaa kun pursuaa vähän sieltä täältä.
Ai imusarjan tiivisteen? No ei ihme jos vähän vuotaa.. Puhdista tiivistepinnat kunnolla ja uusi tiiviste ilman tiivisteliimaa kiinni. kyllä sen pitäs pitää ilman liimoja :)
P10 GA16DS

Rajatapaus

Alimmat pultit on kyl aika pahassa paikassa. Ei kellään sattuis olemaan vinkkejä? Ei kehtais moottoria nostaa pois paikoiltaan.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

M i g i

LainaaAlimmat pultit on kyl aika pahassa paikassa. Ei kellään sattuis olemaan vinkkejä? Ei kehtais moottoria nostaa pois paikoiltaan.
Saa ne sieltä silti.. eikä se liimakaan auta jos et sitä tiivistepinnalle laita.. joten joka tapauksessa joudut sen imusarjan irroittamaan kokonaan..

Heinämies

Täysin OT, mutta.....

Mitä seuraa jos tällaisesta P10 ruiskupelistä loppuu bensa?

Matkanteko loppuu tietty siihen, mutta tekeekö ruisku jotain kommervenkkejä käynnistyksen kanssa? Miulta on viimeksi aine loppunut kaasariescortista, ja siinähän ei tarvinnut kuin hiulata starttia hetki, niin mekaaninen bensapumppu imi aineet kaasarille ja taas mentiin.

Olen kuullut että "uudempien" eli käytännössä ruiskupelien elektroniset bensapumput eivät siedä "tyhjäkäyntiä" ja polttoaineen loppuminen saattaa rikkoa koko pumpun. Lisäksi jostain olen kuullut väittämää, että ruiskusuuttimet pitäisi ensin irrottaa ja kaataa "huikkabensaa" jonka avulla lähtee taas pelittämään.

Miten on... tuleeko bensan loppumisesta yo. ongelmia vai hoituuko homma yhtä helposti kuin kaasarivehkeilläkin? Sen olen lukenut että uusissa autoissa polttoaineen loppuminen tietää korjaamokeikkaa, koska tankki pitää paineistaa ensin.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

nissan-man

LainaaTäysin OT, mutta.....

Mitä seuraa jos tällaisesta P10 ruiskupelistä loppuu bensa?

Matkanteko loppuu tietty siihen, mutta tekeekö ruisku jotain kommervenkkejä käynnistyksen kanssa? Miulta on viimeksi aine loppunut kaasariescortista, ja siinähän ei tarvinnut kuin hiulata starttia hetki, niin mekaaninen bensapumppu imi aineet kaasarille ja taas mentiin.

Olen kuullut että "uudempien" eli käytännössä ruiskupelien elektroniset bensapumput eivät siedä "tyhjäkäyntiä" ja polttoaineen loppuminen saattaa rikkoa koko pumpun. Lisäksi jostain olen kuullut väittämää, että ruiskusuuttimet pitäisi ensin irrottaa ja kaataa "huikkabensaa" jonka avulla lähtee taas pelittämään.

Miten on... tuleeko bensan loppumisesta yo. ongelmia vai hoituuko homma yhtä helposti kuin kaasarivehkeilläkin? Sen olen lukenut että uusissa autoissa polttoaineen loppuminen tietää korjaamokeikkaa, koska tankki pitää paineistaa ensin.
kun laittaa pensaa tankkiin niin primera lähtee normaalisti käyntiin :) Virran laittaessa päälle tankissa oleva pensapumppu pumppaa pensat jo ruiskulle, ennen starttausta :) Ehkä vähän pitempi startti mutta ei sen isompaa, ja pumppu ei hajoa, jos ei kovin kauaa kuivana pyöritä..
P10 GA16DS

BA

Mutta jos menet naksuttelemaan avainta edestakas niin että pumppu koittaa pumpata tyhjästä tankista painetta eteenpäin, käy ennenpitkää niin että lakkaa pyörimästä.

Eli kun aine loppuu, tankkiin lisää, käännä virrat päälle, odota että surina loppuu, ja starttaa. Kyllä se siitä lähtee.

Alppu

Lainaa
Sen olen lukenut että uusissa autoissa polttoaineen loppuminen tietää korjaamokeikkaa, koska tankki pitää paineistaa ensin.


Mikä pitää paineistaa?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

LainaaMutta jos menet naksuttelemaan avainta edestakas niin että pumppu koittaa pumpata tyhjästä tankista painetta eteenpäin, käy ennenpitkää niin että lakkaa pyörimästä.

Eli kun aine loppuu, tankkiin lisää, käännä virrat päälle, odota että surina loppuu, ja starttaa. Kyllä se siitä lähtee.
Joo eli ei kannata tyhjällä tankilla naksutella pumppua pilalle :)
P10 GA16DS

Uusi Nissanisti

Lainaa


Mikä pitää paineistaa?
Löpöautoissa voi joutua ilmaamaan systeemin, pensaautoissa harvoin!
Itsellä pääsi kerran Pimperan pensa loppumaan ja lisäämisen jälkeen surautin pari kertaa pumppua ja kolmannella tarttasin, lähti käyntiin kuin palmun alta!  :D

Rajatapaus

Noniin öljysuodattimen takana oleva pultti koitui kohtalokkaaksi, joten auto menee korjaamolle maanantaina  :(
Semmosen sit ostin. Hyvä ajettava muuten, kuhan vaan sais nyt tiivisteen vaihdon myötä nykimisen pois.


P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

Rajatapaus

Ei ollu helppo homma. Tieltä piti irrottaa tehostimen pumppu ja öljynsuodattimenkanta. Mut saatiin tiiviste vaihdettua :) Vanhasta tiivisteestä päätellen on saattanu vuotaa myös nestekanavasta. Huomen aamulla saadaan loput osat paikalleen, sit pääsee testaamaan. Toivottavasti loppuis nykiminen.

Mites se vikakoodin luku onnistuu ku ei vasemmassa laidassa ollut kuin yks liitin alapuolella  :-?
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

LainaaEi ollu helppo homma. Tieltä piti irrottaa tehostimen pumppu ja öljynsuodattimenkanta. Mut saatiin tiiviste vaihdettua :) Vanhasta tiivisteestä päätellen on saattanu vuotaa myös nestekanavasta. Huomen aamulla saadaan loput osat paikalleen, sit pääsee testaamaan. Toivottavasti loppuis nykiminen.

Mites se vikakoodin luku onnistuu ku ei vasemmassa laidassa ollut kuin yks liitin alapuolella  :-?
Siis yhdistät johdolla liittimen vasemmanlaidan ylin ja alin pinni. :)
P10 GA16DS

Rajatapaus

Lainaa
Siis yhdistät johdolla liittimen vasemmanlaidan ylin ja alin pinni. :)
Muttakun ei ole kuin yks pinni ylempi on luultavasti karannut tai sitä eo oo ollukkaan :D
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

Lainaa
Muttakun ei ole kuin yks pinni ylempi on luultavasti karannut tai sitä eo oo ollukkaan :D
eiku joo sori, ei mullakaan ylemmässä ole pinniä :D Siis pitää yhdistää vasemmasta alalaidasta vierekkäiset pinnit :)
P10 GA16DS

Rajatapaus

Nyt on siis vaihdettu imusarjantiiviste, polttoaineensuodatin ja tukittu jumiutunut egr venttiili. Tosiaan egr oli juminu ihan täysin ja vielä auki asentoon. Polttoainesuodattimesta tuli sen verran paskasta ainetta että taidan vielä tarkistaa pumpun kunnon. Imuvuotoja ei oikein enää mistään tahdo löytyä. Tuntuu sille et ei vaan saa tarpeeks bensaa. Psuodattimen vaihto autto jo jonkin verran, mut ei tarpeeks.
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

nissan-man

LainaaNyt on siis vaihdettu imusarjantiiviste, polttoaineensuodatin ja tukittu jumiutunut egr venttiili. Tosiaan egr oli juminu ihan täysin ja vielä auki asentoon. Polttoainesuodattimesta tuli sen verran paskasta ainetta että taidan vielä tarkistaa pumpun kunnon. Imuvuotoja ei oikein enää mistään tahdo löytyä. Tuntuu sille et ei vaan saa tarpeeks bensaa. Psuodattimen vaihto autto jo jonkin verran, mut ei tarpeeks.
Bensapainemittari kiinni vaan ;) Itellä nyki ja höki kiihdyttäessä, tökkäsi aina 4000rpm vähäksiaikaa ennenkuin kiihtyi, vaihdoin tulpat, tulpanjohdot, b-suodattimen, virranjakajankannen: Näistä virranjakajankansi vaikutti eniten. Sitten mittasin b-paineet, kappas, tulee vaan 1.9bar, vaikka normaali 2.5bar. Sitten ostin skylinen vakiopumpun niin paineet on siinä 2.5 tuntumassa eikä nyki eikä höki : ;D
P10 GA16DS

Rajatapaus

Pitää mitata paineet. Sit semmonen kysymys et voiko 1.6 koneesta vaihtaa tyhkäkäynnin solenoidin tähän 2 litraseen? Se tuntuu olevan mykkä vaikka jännite tulee 7.4V
P10 -92 2.0 slx, N13 -88 1.6

cedricfan

Ja olet putsannut sen? Jarrukliineriin uimaan, hapottomaan sellaiseen. Lähtee karstat ja jumitus.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV