Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

-03 Primera - madallus - outo eturenkaiden kulumin

Aloittaja mosse, elokuu 10, 2010, 21:21:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mosse

Eli, ostin noin 1,5kk sitten naku primeran ja eturenkaat kuluneet sisältä aivan kuin auraus/pallonivelet/tms oli aivan päin metsää ja ohjaus vetelee ajaessa sinne sun tänne jonkin verran...
Kävin tänään mittauttamassa aurauksen ja ei mitään vikaa.
Puslat/yms sellaiset lyhyellä kangella auto alhaalla ja ylhäällä koetellen ovat myös ok!
Ohessa kuvatusta mistä selviää hieman paremmin millai eturenkaat kuluivat (sekä metalli, että nylon kankaat tässä jo kulunet pois tuosta kulmasta)...

AkiH

Ottaisiko kulkiessaan kiinni johonkin rakenteisiin? Mutta luulisihan siitä kuuluvan jonkinlaista ääntä...
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

mosse

LainaaOttaisiko kulkiessaan kiinni johonkin rakenteisiin? Mutta luulisihan siitä kuuluvan jonkinlaista ääntä...

Et ole ensimmäinen ketä kysyy samaa ja ei ota kiinni!

Gravedigger

Niin onkos autoa siis madallettu jollain jousi sarjalla. Jos on niin camber kulmat voi olla syy, mutta muuta en itse keksi.

mosse

LainaaNiin onkos autoa siis madallettu jollain jousi sarjalla. Jos on niin camber kulmat voi olla syy, mutta muuta en itse keksi.

Kun en tiedä onko oikein satsi vai mikä (muistaakseni Monroen tolpat kyseessä, pikaisella vilaisulla itse tsekkailin kun kaveri heilu sen raudan kaa)...

Ja ainakaan merkkiliike ja autodata ei tunnusta olevan muita säätöjä kuin se auraus, niin paha alkaa säätämään vaikkapa mainitsemaasi camberiakaan.

Gravedigger

Niin no camber muuttuu, kun autoon vaihdetaan matalempi jousi. Tollaisen kulumisen aiheuttava camber kulma on jo silmin nähtävissä ja korjattavissa orkkis jousilla. Eli onko tuo kovasti matalampi, kuin muut vastaavat primerat?

mosse

LainaaNiin no camber muuttuu, kun autoon vaihdetaan matalempi jousi. Tollaisen kulumisen aiheuttava camber kulma on jo silmin nähtävissä ja korjattavissa orkkis jousilla. Eli onko tuo kovasti matalampi, kuin muut vastaavat primerat?
Juu, tiedän et muuttuu ja mitä ollaan ihmetelty, niin sellaset 20-30mm alempana...
Mut tuolla kulumisella pitäis olla enemmän!