Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Miten lisätehoa b310?

Aloittaja marse, heinäkuu 07, 2010, 11:28:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marse

Elikkäs ois tollanen b310 datsuni 1.4l kaasari koneella ,kone hyvässä kunnossa , mutta miten saisi lisäpirteyttä tuohon?
::)

Alppu

#1
turpolla.  :D

onko tieliikennekäytössä?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

x-1


marse

Olis kyllä  tarkotus joskus leimaan saada ;D

-killeri-

kannesta siivu pois, vinkua vähä kanaville, peltipakosarja ja lortot kylkee, pitäs ruveta liikkumaa vähä paremmin ;)
datsun 100a -74

ILVES-Joe

Kaikki riippuu kaikesta eli mikä on käyttötarkoitus tarkasti (ilmeisesti likennekäyttöön) onko jokapäiväisessä ajossa, satunnaisessa, ajetaanko pitkää matkaa vai taajamakylttien välistä matkaa jne.

Omien kokemusten perusteella, puristussuhteen nosto noin 10.5 tai hieman yli, ensin kylläkin pitää laskea mikä puristussuhde on nyt ja sen jälkeen voi laskea kannesta otettavan määrän ja mahdollisesti pitääkö tehdä muuta.
(mitään millimäärää paljonko kannesta pitää ottaa ei voi kukaan sanoa kun ei tiedä nykyistä puristussuhdetta)

Kanavia voi heiman siistiä, lievä virinokka, vakiokaasari ja pakosarja riittävät ihan hyvin 100 hepan tehoille eli niitä ei tarvitse ensimmäisenä vaihtaa, kaasarin voi vaihtaa johonkin isompaan mutta vakioimusarjaan sopivaan.
Jos kaasaria parantaa niin Hitachin muuttuvakurkkuiset on hyvä vaihtoehto tai sitten jos isompaa haluaa niin Strombergin kaasareista löytyy 44mm kurkulla olevaa.
(noita on ainakin Volvossa ja Saabissa).

Mitään viritystä ei kannata tehdä yksin, esim. kaasarien vaihto isompii tupliin ei lisää mainittavasti tehoa mutta kulutusta kylläkin.
Samoin pelkän virinokan vaihtaminen tekee moottorista erittäin kehnon.

Kaikkein tärkein asia virittämisessä on puristussuhteen nostaminen, mitään muuta ei kannata tehdä ennen sitä.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

mikan

Helpompi ideoida, jos lähtötietoja olisi hieman enemmän. Mm. käytettävissä oleva budjetti olisi hyvä tietää.

Omasta A14 moottorista otin tehoa ruiskulla, ahtimella ja välijäähdyttimellä.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

StanLaurel

Lainaavakiokaasari ja pakosarja riittävät ihan hyvin 100 hepan tehoille eli niitä ei tarvitse ensimmäisenä vaihtaa
.

B310:n 1.4 keppikoneesta 100 heppaa vakiokaasarilla  ;D  
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

marse

#8
LainaaHelpompi ideoida, jos lähtötietoja olisi hieman enemmän. Mm. käytettävissä oleva budjetti olisi

Eli harrasteautona käyttö ,mutta kumminkin leimassa oleva !:) Käyttöauto on asia erikseen...
Tavoitteena on karvanverran yli 100hp.
Mikä ahdin sulla on datsunissas? saisko vähän kuvaa ? ::)
Budjetti olisi kumminkin joustava,mutta ei liian mahdoton tai liian pieni että ei tuu kiusauksia räpeltää omia viritelmiä  ::)

mikan

Lainaa

Eli harrasteautona käyttö ,mutta kumminkin leimassa oleva !:) Käyttöauto on asia erikseen...
Tavoitteena on karvanverran yli 100hp.
Mikä ahdin sulla on datsunissas? saisko vähän kuvaa ? ::)
Budjetti olisi kumminkin joustava,mutta ei liian mahdoton tai liian pieni että ei tuu kiusauksia räpeltää omia viritelmiä  ::)

Ensimmäinen tehtävä on liittyä NCF:n jäseneksi, jotta pääsee lukemaan jäsenosion tekstejä. Siellä on paljon asiaan virittämisestä ja hyviä esimerkkejäkin jopa dynopaprujen kera. Erittäin kannattava investointi siis!

Mun autosta on myös tietoja jäsenten autot osiossa ja joku kuvakin tais olla moottorista ja sen ympärillä olevasta letku/johtoviidakosta.  :)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

BA

Lainaa
että ei tuu kiusauksia räpeltää omia viritelmiä  ::)


Jos tämä tarkoittaa että pitäisi saada kaikki bolt-on palikkana, niin kannattaa siirtyä johonkin muuhun merkkiin... :-X

Onhan noita valmiitakin tehdastekoisia palikoita a-koneisiin, mutta etsintään kannattaa sitten varata aikaa.

mikan

Kyllä nokka-akseli, imusarjat, kaasarit ja peltipakosarja pitäis olla aika helposti löydettävissä. Hieman kansitöitä ja pakoputki, niin ollaan jo hyvin 100 hv lukemissa.

Jos nyt tekisin uudestaan tuollaista, niin tee-se-itse-imusarja, prätkän läppärungot, megasquirt suorasytkällä ja ahdin. Eaton tmv. vois olla kiva ja harvemmin nähty Datsunissa.  ;)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

seppo

Lainaa

B310:n 1.4 keppikoneesta 100 heppaa vakiokaasarilla  ;D  
tuo ilves-joen lainaus on kuin iltasanoman lööppi !!!

hyi...hyi...!
osattu lainaus ottaa keskeltä tekstiä !!!  >:(
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

M i g i

#13
nettivaraosissa kaikkei edullisin ja helpoin tapa saada lisätehoa.. oli 165hp moottori myytävänä kaasareineen..

jos on enään.. 1500€ oli pyynti..

Mutta tosta on hyvä myös aloittaa
http://www.nettivaraosa.com/986844

rahaa saa poltettua tuonne
http://www.tomei-p.co.jp/_2003web-catalogue/e027_kisyubetsu_a_ae.html

marse

Lainaa


Jos tämä tarkoittaa että pitäisi saada kaikki bolt-on palikkana, niin kannattaa siirtyä johonkin muuhun merkkiin... :-X


Lähinnä tarkotin sitä ettei tuu mitään sellasta että kyllä se tossa pysyy väliaikasesti,sit se onki siinä koko loppuajan.
:-?
Että tehä samantien hyvää jälkeä  ::)

marse

Oisko mitään ideaa laittaa peltisatsi ja imusarja tuplille ja sit vielä kantta laskea ? Ja mistä sais sellasen imusarjan vai pitääkö teettää?  :-?

ILVES-Joe

Niin noh.... missä kohtaa sanoin että A14 tuottaa vakiokaasarilla 100 heppaa?

Tuo kaasari kylläkin lipsahti hieman vahingossa siihen mutta joka tapauksessa vakioimusarja sekä vakiopakosarja (se jossa laippa on kolmella pultilla) riittää ihan kepeästi 100 hepan hujakoille eli niitä ei kannata vaihtaa ensimmäisenä jos on pieni budjetti ja haluaa konehuoneen pitää vakion näköisenä.
(oikeaa sleeper meininkiä... 8-) )

Jos rahaa ja työtä haluaa upottaa projektiin sekä paperisotaa käydä niin sitten turboa ja ruiskua pellin alle.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

StanLaurel

LainaaKanavia voi heiman siistiä, lievä virinokka, vakiokaasari ja pakosarja riittävät ihan hyvin 100 hepan tehoille eli niitä ei tarvitse ensimmäisenä vaihtaa, kaasarin voi vaihtaa johonkin isompaan mutta vakioimusarjaan sopivaan.

Mä en tiedä ootko sä sokea vai etkö osaa lukea omia tekstejäs, mutta tossa lukee selvästi että A14 vakiokaasari riittää sataan heppaan.

Ei nyt kellään sattuis olemaan dynopapereita vakiokaasarisesta A14-koneesta mistä lähtee oikeasti sata hevosta? Se nyt vaan on aika hyvä saavutus jos joku saa nostettua tehoja yli 50 prossaa vakiokaasarilla, mä en oo ainakaan vielä onnistunut mut mä nyt en vissiin vaan osaa...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Alppu

Lainaa
Tuo kaasari kylläkin lipsahti hieman vahingossa siihen mutta joka tapauksessa vakioimusarja sekä vakiopakosarja (se jossa laippa on kolmella pultilla) riittää ihan kepeästi 100 hepan hujakoille eli niitä ei kannata vaihtaa ensimmäisenä...

Lainaa

Mä en tiedä ootko sä sokea vai etkö osaa lukea omia tekstejäs, mutta tossa lukee selvästi että A14 vakiokaasari riittää sataan heppaan.

Ei nyt kellään sattuis olemaan dynopapereita vakiokaasarisesta A14-koneesta mistä lähtee oikeasti sata hevosta? Se nyt vaan on aika hyvä saavutus jos joku saa nostettua tehoja yli 50 prossaa vakiokaasarilla, mä en oo ainakaan vielä onnistunut mut mä nyt en vissiin vaan osaa...


Voisiko herra valvoja pysyä aiheessa...  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ILVES-Joe

Tässä hyvä esimerkki siitä että kirjoittettu teksti pitää tarkistaa vähintään kahteen kertaan ennen lähettämistä ettei kukaan pääse puuttumaan mahdollisiin epähuomiossa tulleisiin virheisiin, olisin korjannut virheeni mutta tekstiäni oli kopioitu ja korjaaminen ei muuta kopioitua osuutta joten virheellinen teksti säilyy korjauksesta huolimatta.

Kiitos ja anteeksi, pyrin tarkistamaan tekstini vieläkin tarkemmin.
Jatketaan aiheesta...
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

marse

Nostetaan aihe taas ylös! Eli nyt on datsuni purettu ja kori aika hyvässäkunnossa ! Tulin siihen tuloksee että odottelen että jostakin löytää isompaa konetta !:) kori pitää saada eka kuntoon  ::)