Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almeran lämmitys

Aloittaja Repa, lokakuu 07, 2009, 17:21:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Repa

Olisko ohjeita lämmityslaitteen vastuksen vaihtoon almera vm.98
ja saako tarvikkeena ko. vastusta.
kyselee uusi almeran omistaja

Datsuuna

Juu, se on kertakäyttöinen osa, joka löytyy hansikaslokeron alta puhallinmoottorin yhteydestä. Kaksi ruuvia auki ja vedä ulos. Se hajoaa usein niin, että joku väliasennoista ei toimi tai sitten vaan täysillä toimii. Eikö saanut Motonetista tarvikkeenakin ? Romuttamoilta ainakin löytyy.
Kannattaa irrottaa ensin hansikaslokero niin on enempi tilaa. Se lähtee, kun otat molemmat saranatapit irti. Siihen ei tarvita edes työkalua.  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Repa

Ok..kiitti neuvoista ,nyt vain vastuspaketti etsiin.

Jaime

Omassa nissanissa (Almera -95) ilmeni, että puhallin ei toimi kuin täysillä, johtuiskohan se kanssa tästä lämmitysvastuksesta. Sulakkeissa ei ainakaan ollut vikaa. Jos nyt joudun ostamaan uuden vastuksen, niin minkälainen sen pitäisi olla? Motonetissä ainakin on myynnissä kaksi erilaista vastusta. Autona siis Nissan Almera Gx vm. 1995. Kiitos jo etukäteen.

Datsuuna

Sikäli huono vastaus, että en tiedä suoraan "lonkalta". Näkyy olevan 48-8716 ja 48-8717, jotka eroavat ainakin piirikortin koon suhteen. Kaiva vanha irti malliksi ja iske tiskiin. Tai mittaa sen piirikortin mitat. Vika on tuossa piirikortissa.  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

LainaaSikäli huono vastaus, että en tiedä suoraan "lonkalta". Näkyy olevan 48-8716 ja 48-8717, jotka eroavat ainakin piirikortin koon suhteen. Kaiva vanha irti malliksi ja iske tiskiin. Tai mittaa sen piirikortin mitat. Vika on tuossa piirikortissa.  :)


Mikähän noissa korteissa kyrvähtää? Itse vaihdoin uuden tarvike mallisen vanhan tilalle kun toimi vaan täydellä nopeudella.

Vanhasta fixailin jotain juotosta, mutta en sitä kuitenkaan testannut sen jälkeen (odottaa hyllyssä). 
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

Ne on rakenteeltaan nk. paksukalvopiirejä, jotka on tehty kertakäyttöisiksi ja useimmiten korjauskelvottomiksi tarkoituksella. Jos ei toimi kuin täysillä on piirissä oleva lämpösulake palanut. Jos taas joku yksittäinen nopeus ei toimi on ko. vastus palanut. Täysillä asennossa koko elementti ohitetaan ja siksi tuo asento toimii.  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

LainaaNe on rakenteeltaan nk. paksukalvopiirejä, jotka on tehty kertakäyttöisiksi ja useimmiten korjauskelvottomiksi tarkoituksella. Jos ei toimi kuin täysillä on piirissä oleva lämpösulake palanut.


Mikä on tämä lämpösulake?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

lämpösulakkeen kohta näkyy kortilla isompana kohoumana.

Sen esivastuksen tappaa huono jäähdytys. Eli 1) heikko tai takkuava puhallin 2) tukkoinen raitisilmafilsu 3) tukkoset ilmakanavat 4) läppävika, ahdistaa ilman kulkua
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Jaime

LainaaSikäli huono vastaus, että en tiedä suoraan "lonkalta". Näkyy olevan 48-8716 ja 48-8717, jotka eroavat ainakin piirikortin koon suhteen. Kaiva vanha irti malliksi ja iske tiskiin. Tai mittaa sen piirikortin mitat. Vika on tuossa piirikortissa.  :)

Saisiko sitä mallia selville muuten, kuin ottamalla sen kortin pois? Auto on tällä hetkellä menossa, ja pitäisi tilata se osa >:(. Ja kannattaisiko samalla vaihtaa raitisilmansuodatin, vai riittääkö pelkkä puhdistus?

Datsuuna

Sen elementin saa helposti ja nopeasti irti. Otat ensin hansikaslokeron irti. Se lähtee irrottamalla saranatapit. Tuo elementti löytyy puhaltimen lähistöltä ja on parilla ruuvilla kiinni. Ruuvit irti ja vedät elementin ulos. Raitisilmasuodattimet kannattaa vaihtaa ehdottomasti, mutta älä osta niitä Motonetistä vaan joko alkuperäiset tai vastaavat. Omakohtaisia kokemuksia ja ketutusta noiden osalta riittävästi.  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

ja_ke

LainaaSen elementin saa helposti ja nopeasti irti. Otat ensin hansikaslokeron irti. Se lähtee irrottamalla saranatapit. Tuo elementti löytyy puhaltimen lähistöltä ja on parilla ruuvilla kiinni. Ruuvit irti ja vedät elementin ulos. Raitisilmasuodattimet kannattaa vaihtaa ehdottomasti, mutta älä osta niitä Motonetistä vaan joko alkuperäiset tai vastaavat. Omakohtaisia kokemuksia ja ketutusta noiden osalta riittävästi.  ;D

Mikäs vika motonetin ri-suotimissa?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Datsuuna

#12
Lainaa

Mikäs vika motonetin ri-suotimissa?

Se, että niissä se ilmaa suoraan läpi päästävä päätyosa on ilman suodatinverkkoa, joten kaikki roskat jotka pääsevät ilmanoton esisuodattimen läpi menevät esteettä perille (lämppärinkennolle) asti. Lisäksi suodatinpaperi on huonosti ilmaa läpäisevää. Itse hankin suodattimet Motonet kokeilun jälkeen tuolta http://www.virtasenmoottori.fi/fixus-varaosat jonka vastaavat ovat lähes orginaalien veroiset.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

ja_ke

Lainaa

Se, että niissä se ilmaa suoraan läpi päästävä päätyosa on ilman suodatinverkkoa, joten kaikki roskat jotka pääsevät ilmanoton esisuodattimen läpi menevät esteettä perille (lämppärinkennolle) asti. Lisäksi suodatinpaperi on huonosti ilmaa läpäisevää. Itse hankin suodattimet Motonet kokeilun jälkeen tuolta http://www.virtasenmoottori.fi/fixus-varaosat jonka vastaavat ovat lähes orginaalien veroiset.


Jaa semmosta, en tiedä almerasta, mutta primerassa ei tuollaista systeemiä ole.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Jaime

LainaaSen elementin saa helposti ja nopeasti irti. Otat ensin hansikaslokeron irti. Se lähtee irrottamalla saranatapit. Tuo elementti löytyy puhaltimen lähistöltä ja on parilla ruuvilla kiinni. Ruuvit irti ja vedät elementin ulos. Raitisilmasuodattimet kannattaa vaihtaa ehdottomasti, mutta älä osta niitä Motonetistä vaan joko alkuperäiset tai vastaavat. Omakohtaisia kokemuksia ja ketutusta noiden osalta riittävästi.  ;D
Öö, eihän kenelläkään sattuisi olemaan kuvaa tuosta elementistä? En oo ikinä sellaista nähnyt, ja olisi kiva tietää, mitä sieltä pitää ottaa irti :-[. Hanskalokeron otin tänään jo pois, ja siinä moottorin viereisessä kotelossa on ilmeisesti tämä suodatin?

Jaime

Noniin, nyt sain sitten vihdoin otettua itseäni niskasta kiinni, ja otettua sen kortin irti :). korttihan on siis tämä: N15 Esivastus 4-napaliittimellä jos 85x47mm piirikortti (Nissan 27150-2M105) [1995-2000]. Nyt tarvitsisin apua uuden tilaamiseen. Motonetistä kyseinen tuote loppu, eikä nyt heti tule mieleen, mistä uuden voisi tilata. Vai voiko kortin jotenkin kolvata toimivaksi?

pekko

Käytetty ehjä jokaisella neljällä nopeudella pyörittävä vastus löytyis, laita yv:tä jos kiinnostaa.

Jantza-87

Itselläni meni kanssa joskus primerassa  tuo etuvastus sököksi,että ei toiminut kuin 4.asento. Otin vaan sen palaneen vastuksen jämän pois ja puhdistin ne tinaus pinnat ja juotin siihen vastusen tilalle ohuen kuparilangan+tinaa.Kaikki asennot pelasi,tosin ehkä vähän kovemmlla teholla. Toimi ihan hyvin sen jälkeen ainakin vuoden,eli loppuajan mitä se auto minulla oli.

Yokohama

LainaaItselläni meni kanssa joskus primerassa  tuo etuvastus sököksi,että ei toiminut kuin 4.asento. Otin vaan sen palaneen vastuksen jämän pois ja puhdistin ne tinaus pinnat ja juotin siihen vastusen tilalle ohuen kuparilangan+tinaa.Kaikki asennot pelasi,tosin ehkä vähän kovemmlla teholla. Toimi ihan hyvin sen jälkeen ainakin vuoden,eli loppuajan mitä se auto minulla oli.
Joo, eli yhtä hyvä tuli ku alkuperänen  ::) . Suomi on täynnä purkaamoja joist varmaan löytyy ehjäkin vastuselementti, jos uus on sitte liian kallis tai sit ei saa.

Jantza-87

Lainaa
Joo, eli yhtä hyvä tuli ku alkuperänen  ::) . Suomi on täynnä purkaamoja joist varmaan löytyy ehjäkin vastuselementti, jos uus on sitte liian kallis tai sit ei saa.
Tuli parempi kun alkuperänen. ;D Ei ne aina purkaamolta hankitutkaan ole pitkäikäisiä ja 50e maksaa uusi tarvike motonetissä. Kyllä tommosesta 5x10cm muovinpalasta tuohon hintaan viittii jo vähän vanhaakin etuvastusta korjailla.Varsinkin jos on vanha puhallin moottori ja uuden palikan kestosta ei ole mitään takuita.Ja kuten sanoin se toimi ja kesti ihan hyvin,eli käytössä ei huomannut oliko alkuperäinen vai tinailtu. ;)

Yokohama

#20
Lainaa
Tuli parempi kun alkuperänen. ;D Ei ne aina purkaamolta hankitutkaan ole pitkäikäisiä ja 50e maksaa uusi tarvike motonetissä. Kyllä tommosesta 5x10cm muovinpalasta tuohon hintaan viittii jo vähän vanhaakin etuvastusta korjailla.Varsinkin jos on vanha puhallin moottori ja uuden palikan kestosta ei ole mitään takuita.Ja kuten sanoin se toimi ja kesti ihan hyvin,eli käytössä ei huomannut oliko alkuperäinen vai tinailtu. ;)
Joo, nii varmaan...  ::) ( ;D) ! mä en oikeen ymmärrä, et MIKS ne purkaamon osat ei kelpaa.. ite oon käyttäny niitä usein ja niis on joissain takuukin.  ;)

Jantza-87

Lainaa
Joo, nii varmaan...  ::) ( ;D) ! mä en oikeen ymmärrä, et MIKS ne purkaamon osat ei kelpaa.. ite oon käyttäny niitä usein ja niis on joissain takuukin.  ;)
Siis nyt ymmärsit hieman väärin, eihän käytetyissä osissa mitään pahaa sanottavaa olekaan,itekkin käytän paljon omista romuista purettuja ja purkaamolta hankittuja osia.Mutta miksi sun mielestä  vanhaa osaa ei saisi itse korjata???  Itseäni ei  ainakaan kiinnostanut lähteä mihinkään purkaamolle romuja tonkimaan, kaivelemaan autoja lumihangesta ja etsimään ehjää palikkaa,kun vanhan korjaukseen meni n.5minuuttia. Jokainen taaplaa tyylillään. :)

BA

#22
Katsos kun toiset tekee sen mitä osaa, ja toiset mitä haluaa.
Siinä on iso ero. ;)
Kolmas ryhmä on sitten se joiden ei pitäisi tehdä yhtään mitään...

Pätee kaikkeen harrastamiseen, ei kenellekään henkilökohtaisesti.

Jaime

Noniin, vaihteeks taas lämmityslaitteessa vikaa... Eli, nyt ei puhalla, kuin alle puolella teholla, vaikka pistäisi täysille. Eikä välillä tahdo toimia ollenkaan, ellei paukauta ovea vähän kovenpaa kiinni >:(. Jokohan ois hiilet menossa? Vinkkejä jostain hyvistä verkkokaupoista!

pekko

Verkkokaupoista en tiedä, mutta löytyy ehjä lämmityslaitemoottori ja myös esivastus almeraan.

OH2KV

LainaaNoniin, vaihteeks taas lämmityslaitteessa vikaa... Eli, nyt ei puhalla, kuin alle puolella teholla, vaikka pistäisi täysille. Eikä välillä tahdo toimia ollenkaan, ellei paukauta ovea vähän kovenpaa kiinni >:(. Jokohan ois hiilet menossa? Vinkkejä jostain hyvistä verkkokaupoista!
Hiili/kollektorivikaa epäilen vahvasti, minä potkin B11 Sunnyn puhallinta käyntiin muutaman viikon, ennenkuin ostin uuden.
Laakeroinnin pettäessä voi toimia samankaltaisesti, muttei ovien paukuttelu yleensä auta.

Kyseisestä puhaltimesta kuva sisuskaluista:

Hiilet OK, mutta kollektori puhki.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Jaime

Eli moottorin vaihdon pitäisi auttaa?