Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Jäähdytysneste vuotaa

Aloittaja Plussa, kesäkuu 08, 2010, 16:05:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Plussa

Nissan Micra K10 (Super s) jäähdytysneste vuotaa sieltä mihin laturin hihna menee (akselista). Onko vesipumppu rikki vai jotain muuta? Onko kallista korjata?

make83

ei muutako lampun kans tutkimaan ja hutkimaan mistä mahdollinen vuoto paikka löytyy.

BA

Jos se kerran suoraan sieltä pumpun pyörän takaa vuotaa, niin 99% varmuudella vesipumppu rikki.
Laakerointi tai akseli kulunut ja vuotaa juorureiästä ennen kun koko pumppu leviää.

ja_ke

Itellä vuotanut yli puoli vuotta. Joutuu kuukauden välein täyttämään paisuntasäiliön. Eikös siellä ole vesipumpulla tiivisteitäkin mitkä voi vuotaa..
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

cedricfan

Ei sellaista jonka voisi itse vaihtaa, hyvin harvin se pumpun ja lohkon välinen tiiviste alkaa vuotaa iän mukana.
Kuten BA jo kirjoiti "Laakerointi tai akseli kulunut ja vuotaa juorureiästä ennen kun koko pumppu leviää." ja siihen lisäten että akselin tiivistys se on melko varmasti.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppu



Jostain saman ikäkauden Corollasta vuoti pumpun takaa lähtevän putken juuresta. Oli O-rengas(?) hapertunu.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M i g i

LainaaItellä vuotanut yli puoli vuotta. Joutuu kuukauden välein täyttämään paisuntasäiliön. Eikös siellä ole vesipumpulla tiivisteitäkin mitkä voi vuotaa..
Eikä.. eihän vuotavaa pumppua kannata vaihtaa ::)
senkun lisäilee vaan..

cedricfan

LainaaEikä.. eihän vuotavaa pumppua kannata vaihtaa ::)
senkun lisäilee vaan..
Juu, kyllä se siitä sitten hajoaa kunnolla ajan myötä. Leikkaa kiinni ja tekee silppua tai muuta vekkulia :D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

Leikkaa kiinni, polttaa remmin, remmi napsahtaa poikki, lyö syyläristä läpi ja samalla rikkoo flektin... Sopivassa paikkassa vielä kun on koneessa kuormaa, polttaa kansipahvin ja halkaisee kannen.::)


Kaveri joskus tukki sikalla juorureiät kun alkoi vuotaa, ja sitten vaihdettiin syyläriä ja flektiä pumpun kanssa.

M i g i

Lainaa
Juu, kyllä se siitä sitten hajoaa kunnolla ajan myötä. Leikkaa kiinni ja tekee silppua tai muuta vekkulia :D
jep.. tätä juuri hain... Mikroissa kun menee tilke niin on myös pytyt soikeena kun ottaa hatun pois.. siis jos kerkee kiehauttaa...

ja_ke

#10
Kesällämmäpä tuo on itelläkin pumpun vaihto edessä. Millainenhan operaatio lie QG koneessa. Varmana #!@#¤% pitää koko motti nostaa ylös kun eihän siellä muuten sovi ;D.. samalla vaihtaa hihnat.. Pitää vielä tarkistaa, ettei vaan vuoda tuo lohkon O-rengas, muistelen vaan kattoneeni joskus talvella, että vihreänä oli pumpun reunukset..
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

ja_ke

Tuli vaan mieleeni, että mitenkäs se vuotaa sitten myös seisonnassa? Eikös se vuoda juorureiästä vain auton käynnissä ollessa?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

pasi77

kun ne tiivisteet on mennet tarpeeksi huonoksi siinä akselilla niin se on ihan sama onko se käynnissä vai sammuksissa niin aina vuotaa .

ja_ke

Lainaakun ne tiivisteet on mennet tarpeeksi huonoksi siinä akselilla niin se on ihan sama onko se käynnissä vai sammuksissa niin aina vuotaa .

Ja tuo tiivisteiden vuotaminen tarkoittaa, että pumppu leviää hetkellä minä hyvänsä?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

doope

Lainaa

Ja tuo tiivisteiden vuotaminen tarkoittaa, että pumppu leviää hetkellä minä hyvänsä?
Taitaa olla laakeri siinä akselin tiivisteen jälkeen, ja pääsääntöisesti laakerit ei tykkää vedestä. eli se vesi mikä sieltä tulee menee laakerinkin lävitse.

ja_ke

Nonniin sitten tälleen tälläkertaa..... Niinkö on, että se tuo vesipumppu onkin tuo ylempi taempi hihnarulla? Meikäläinen katsonut sitten kyllä ihan väärää paikkaa. En muista kumpi, mutta oli jommankumman ALEMMAN hihnapyörän juuri vihreänä (ilmastoinnin kompuran tai kammenrullan). Vai voiko se muka vuotaa siihen sitten tuolta vesipumpulta. Päällisin puollin hyvin hankala katsoa. Aika tiukalta näyttää muutenkin tuo vesipumpun kohta, kun siinähän on 3-4cm matkaa jo konehuonepeltiin, miten siinä muka mahtuu sen vesipumpun vaihtamaan   :-?

Tuossa ilmastoinnillisen QG koneen rullajärjestys keskellä.

[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.