Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan almera N16 ja tärinä.

Aloittaja Rokuel, toukokuu 16, 2010, 21:21:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rokuel

Noniin menin ostamaan 2001 Nissan Almeran N16 1.5 moottorilla. Ongelma on että kiihdyttäessä koko auto tärisee ja sen mukana vaihdekeppi ihan hullusti. Tuntuu että enemmän 1 ja 2 vaihteella kuin muilla (voi olla mielikuvitusta tuo vaan). Siispä kyselen että onko kellään samanlaisia kokemuksia ja onko ratkaisua?

Kuullut olen että tuohon malliin "kuuluu" pieni vaihdekepin tärinä/heilunta mutta en usko että tärinä/ravistus koko autoon. Tekeekö vetarit tuommoista? Tekeekö Koneen "tyynyt" tuommoista? (siis kuluneet kumit)

Nämä ajatukset itselläni on mutta... enhän minä mitn tiedä :)

Kiitos.

ja_ke

Nykiikö jarruttaessa/heijjaako? Tasaista nopeutta ajettaessa täristääkö ollenkaan? Jos vain kiihdyttäessä, niin vetoakselia veikkaisin.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Rokuel

Jarruttaessa ei täristä. Tasaisesti ajaessa vain keppi tärisee/heiluu... pitää oottaa auto ylös ja tukiskella mistä prkl tuo voisi johtua.

Vasta 2 viikkoa ollut auto. Ensi kokemus on kyllä hyvä ja kiva ajaa mutta sitten tuommonen juttu. Kuluvia osia toki jos nyt vetari on...

Pankaa toki mielipiteitä/kokemuksia. Lähinnä kiinnostaa tuo kepin liikkuminen että onko normaalia vai häviääkö sitten jos vetarin vaihto edessä.

ja_ke

No jos se vaihdekeppi ihan heilumalla heiluu, eikä tärise "normaalisti" auton tärinän kanssa, niin voihan siinä moottorinkannake olla ehtoon puolella.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Alppu

LainaaNo jos se vaihdekeppi ihan heilumalla heiluu, eikä tärise "normaalisti" auton tärinän kanssa, niin voihan siinä moottorinkannake olla ehtoon puolella.

Nisanin keppi tärisee/heiluu normaalia enemmän jo vakiona tarkoittamatta että siihen liittyen mitään vikaa olisi.  ;D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ja_ke

Lainaa

Nisanin keppi tärisee/heiluu normaalia enemmän jo vakiona tarkoittamatta että siihen liittyen mitään vikaa olisi.  ;D

No niinhän se kyllä vanhemmissa, mutta ei näissä uudemmissa pitäisi mitään tärinöitä olla.  :o
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Mies

Lainaa

No niinhän se kyllä vanhemmissa, mutta ei näissä uudemmissa pitäisi mitään tärinöitä olla.  :o


Kyllä se tollasessa almerassa heiluu, ainakin omien kokemuksien perusteella....jopa enemmän kun vanhemmissa  ::)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

ja_ke

Lainaa


Kyllä se tollasessa almerassa heiluu, ainakin omien kokemuksien perusteella....jopa enemmän kun vanhemmissa  ::)

Jaa-a. Ei ainakaan kaverin almerassa täristä juuri ollenkaan, -01 sekin. Eikä omassa primerassa. Voisiko johtua vaihteistoöljyjen vaihdon puutteesta?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Alppu

Lainaa
Jaa-a. Ei ainakaan kaverin almerassa täristä juuri ollenkaan, -01 sekin.

Se on niin suhteellista. :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Rokuel

Noniin onkelma ratkaistu...

Otin auton ylös ja pienen tutkinnan jälkeen huomasin että edellinen omistaja oli kiinnittänyt vetarin suojakumit suht isoilla putki klemmareilla... Nooh nipparit esiin ja työstämään.

Auto alas ja kokeilemaan ja jumaleisson ei tärise!! :) Keppi vielä heiluu mutta en anna sen nyt häiritä sen enenpää ja nautin ilmastoidusta nissan kyydistä ;)

Kiitos kaikille ideoista.

Rokuel

Joo ja paskat se mitään korjaantunu... Tuntuu että välillä ei täristä niin paljoa kuin toisilla kerroilla (lienee kierroksista/päänvälissä) http://www.ncf.fi/forumfiles/Templates/Forum/default/cry.gif

Mutta ilmeisesti vetarissa nyt se vika sitten on. Pitäisi nyt vaan selvittää kumpi ennen kuin menee ostamaan mitn.

Molemmissa vetareissa vähän väljää mutta ilmeisesti pitää vähän ollakkin. Seuraava kysymys kuuluukin että: Kuuluuko vetarien olla "kierot"? En ole koskaan törmännyt tommoseen. Ajattelin että taasko joku englannin nissan juttu?

Prkl mänöö hermot ihan just kun ei tiedä mitä tehdä. En haluaisi mennä kuluttamaan rahaa ennen kuin tiedän mitä tehdä ja ei tässä mitään hillopääliköitä olla että voisin vaan viedä korjaamoon ja sanoa että korjatkaa kiitos...

No mutta odottelen taas kuumeisesti ideoita/vinkkejä teiltä muilta. Kiitos.

mies51

Vetari vai akseli kiero? Kumpikaan ei pitäis olla kiero. Olisko ajettu kiveen tai johonkin muuhun törmätty.
Siitä se tärinä tulee, keskipakovoima sen tekee. Kaikki kierot vaihdettava suoriin.

Rokuel

Akseli tuntuisi olevan. Nyt huomasin semmoisen asian kun kääntää rattia samaan aikaan kun kiihdyttää niin tärinä loppuu/laantuu aiva perkeleleesti... Outoa outoa.

Uusi Nissanisti

Oletko tarkistanut pyöränlaakerin?
Yleensä kylläkin ääntää mutta ei tärryytä, ääni muuttuu kun kääntää rattia.
Tietenkin käännettäessä vetariakselin rasitus muuttuu ja voi vaikuttaa tärryytykseen mutta outoa kuitenkin!  :o

ILVES-Joe

LainaaAkseli tuntuisi olevan. Nyt huomasin semmoisen asian kun kääntää rattia samaan aikaan kun kiihdyttää niin tärinä loppuu/laantuu aiva perkeleleesti... Outoa outoa.
Subaru Legasyssani oli samoja oireita ja sisäpään nivel oli hajalla, oli erittäin hankala todeta kummallako puolella se vika on.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/