Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Datsun B310 Jutustelua

Aloittaja Jonzi, heinäkuu 12, 2008, 15:35:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toivoton

olisko kellää 140y:hyn käsijarrun muovi katteita tai jotain muuta 140y:n osia projeti kaipais vähän kaikkee ja mites kyseisen dassen ahtaminen onko remmiahtimia kukaa laittanu

-TICI-

on muistaakseni remmillä yks projekti... mutta se on "jäsenten puolella" eli et pääse tutustumaan siihen...

ja mulla on b310 turbo projekti.... sekin...

avaa nyt aluksi 1,5 kierrosta seos ruuvia ja pistä vaikka 1mm kärkiväliä ja tarkasta jakajankansi ja pyörijä ja johdot.

sitten säätämään seosta siitä...  ;)
E10 2kpl ja B310

040-731-69-85

Janne80

ja virtaa siihen johtoon jos on sellanen kaasutin että siittä lähtee sellanen johto
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

Timppa

Lainaaja virtaa siihen johtoon jos on sellanen kaasutin että siittä lähtee sellanen johto

tai sitten se mötikkä(magneettiventtiili) johon pitää kaasarissa tulla virta niin irti ja sisuskalut pois niin pelaa. ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

toivoton

Lainaaon muistaakseni remmillä yks projekti... mutta se on "jäsenten puolella" eli et pääse tutustumaan siihen...

ja mulla on b310 turbo projekti.... sekin...

avaa nyt aluksi 1,5 kierrosta seos ruuvia ja pistä vaikka 1mm kärkiväliä ja tarkasta jakajankansi ja pyörijä ja johdot.

sitten säätämään seosta siitä...  ;)
no niin johan toimii :D

toivoton

olisiko kellää mitää tietoo meneekö jonkun muun auton kaasari suoraan 140y;hyn ja olisiko kellään mitää 140y:n turbotus kuvia esim.pakosarjasta

-TICI-


(toivottavasti näkyy)

kantta laskemalla, pakosarja (150Y) ja ~2" putki... piristää kummasti jo... ja ihan vakio kaasarilla...

tietty jos oikeesti voimaa haluaa... ni tuplat tai ruisku.
E10 2kpl ja B310

040-731-69-85

-TICI-

onko soikea- vai pyöreäreikäinen kansi?
E10 2kpl ja B310

040-731-69-85

toivoton

muistaakseni pyöreä en ihan 100 varma

toivoton

voiko noi 1 ja 4 putket tulla tolleen vastakkain eikö niiden pitäis mennä suoraa ylös päin ?

toivoton

Lainaa
(toivottavasti näkyy)

kantta laskemalla, pakosarja (150Y) ja ~2" putki... piristää kummasti jo... ja ihan vakio kaasarilla...

tietty jos oikeesti voimaa haluaa... ni tuplat tai ruisku.
oletko itse tehnyt ton kanteen tulevan laipan vai saako tilattua jostain?

-TICI-

#71
Lainaamuistaakseni pyöreä en ihan 100 varma

vaihdappas sitten myös kansi soikeareikäiseen! jos meinaat viritellä.


Lainaavoiko noi 1 ja 4 putket tulla tolleen vastakkain eikö niiden pitäis mennä suoraa ylös päin ?

ne menee ylös (huono kuva) katoppa kollektoriin... siellä näkyy.



noi on vanhoja... sarja on melkeen valmis... pikkasen pitää vielä muokata... otan varmaan imusarjan erilleen... pitää miettiä vielä.

Lainaa
oletko itse tehnyt ton kanteen tulevan laipan vai saako tilattua jostain?

laippa on tilattu. tilasin myös myyntiin monta. tekijästä ei ole kuulunut mitään = ei taida kiinnostaa.

nyt jos alkaisin teettämään teettäisin erilliset imu- ja pakolaipat
kuten joku tuolla "datsun1200.com" foorumilla on tehnyt.... en nyt heti löytänyt bookmarkeista (10s. aikana)  ;)
E10 2kpl ja B310

040-731-69-85

Jonzi

Paljon laipalla hintaa jos tulee tuotantoon,
täällä olisi yksi ostaja ehdokas.
B310 79

toivoton


-TICI-

#74
pitää sitten piirtää uudet (paremmat) kuvat ja uusi etsiä tekijä...

nyt kyllä ei ole vain aikaa sille...  :-/

pitänee kattoa jos noista muutamasta "ylimääräisestä" luopuis... pitäs tota mallia olla pari "varalla"
E10 2kpl ja B310

040-731-69-85

toivoton

juu mä voisin ainakin ostaa kun on putketkin ostettu jo. Onko kellää mitää tietoo kun rekisteröinti katsastaa ja jos ei mee läpi niin paljonko maksaa jälki tarkastus

toivoton

pääsin taas tutkimaan 140y:tä ja löyty lisää vikaa osaako kukaa kertoa mikä kun pakosarjan läpi menee joku akseli että mikä se on ja kullähän se kaasari rikki oli vaikka ensin näytti että toimis :-/

BA

#77
Lainaapääsin taas tutkimaan 140y:tä ja löyty lisää vikaa osaako kukaa kertoa mikä kun pakosarjan läpi menee joku akseli että mikä se on

Ihan imusarjan alla, ja toisessa päässä jousi? Imusarjan lämmityksen läpän akseli. Todennäköisesti jumissa.  :)

toivoton

joo toisessa päässä jousi ja sieltä puskee pakokaasua niin saatanasti.Pakokaasumittarilla mitattiin niin oli 10% happea onko se välttämätön toimia voiko hitsata umpeen :-X

toivoton

mitää tietoa käykö jonku muun nissanin virtalukko 140y dasseen esim. cherryn? ainakin avain näytti samallaiselta

toivoton

Edelliseen viestiin lisäten, voisko joku tietää, että mistä lähen etsimään vikaa, kun B310 ei pysy käynnissä kun vain pitäessä virta-avainta starttiasennossa koko ajan? Kierrosmittari hyppii, kun yrittää käynnistää ja kaikki valot sammuu ja syttyy takasin vasta kun avaimen vapauttaa. Saman tekee myös kun yritettiin vetää sitä käyntiin kilometrin matka - vedettiin ja valot sammu heti kun nostin kytkimen ja sytty kun painoin kytkimen pohjaan. Eli onko jollain kokemusta tämmösestä?

seppo

LainaaEdelliseen viestiin lisäten, voisko joku tietää, että mistä lähen etsimään vikaa, kun B310 ei pysy käynnissä kun vain pitäessä virta-avainta starttiasennossa koko ajan? Kierrosmittari hyppii, kun yrittää käynnistää ja kaikki valot sammuu ja syttyy takasin vasta kun avaimen vapauttaa. Saman tekee myös kun yritettiin vetää sitä käyntiin kilometrin matka - vedettiin ja valot sammu heti kun nostin kytkimen ja sytty kun painoin kytkimen pohjaan. Eli onko jollain kokemusta tämmösestä?
moi !!!
käynnissä pysyminen virta-avimesta pitämällä --> vika on puolan etuvastuksessa tai niitten johdoissa . startti asennossa virta tulee puolalle etuvastuksen ohitse ja käyntiasennossa etuvastuksen kautta !!! kannattaa myös tarkistaa moottorin ja rungon maadoitus johtojen/liittimien kunto !!!
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

Jussikoira

kyseessä datsun 150 y vm: 81. ongelma on ku auto ei sammu avaimesta vaan pitää vaihteella sammuttaa  ;D.  ongelma ilmeni ensimmäisen kerran laturin vaihdon jälkeen mutta hävisi itsetään. eilen jännitteen säätimen vaihdon  jälkeen vika ilmeni taas ja eipä lopu tällä kertaa... virtalukon pohjan vaihdoin tänään aamulla ja koneen maadoitus ja muutkin piuhat tarkasteltu. jos jollakin tietoa tai kokemusta niin apu olisi tarpeen. Kiitos jo etu käteen.

Jussikoira

Lainaamitää tietoa käykö jonku muun nissanin virtalukko 140y dasseen esim. cherryn? ainakin avain näytti samallaiselta

ainakin nissan mikrassa on samanlainen. liitin tulee pystyyn mutta toimii ihan oikeen.

ILVES-Joe

Lainaakyseessä datsun 150 y vm: 81. ongelma on ku auto ei sammu avaimesta vaan pitää vaihteella sammuttaa  ;D.  ongelma ilmeni ensimmäisen kerran laturin vaihdon jälkeen mutta hävisi itsetään. eilen jännitteen säätimen vaihdon  jälkeen vika ilmeni taas ja eipä lopu tällä kertaa... virtalukon pohjan vaihdoin tänään aamulla ja koneen maadoitus ja muutkin piuhat tarkasteltu. jos jollakin tietoa tai kokemusta niin apu olisi tarpeen. Kiitos jo etu käteen.
Laturi antaa virtaa sytytykselle eli joku diodi hajalla tai sitten joku piuha väärässä paikassa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

toivoton

pystyykö tota etuvastusta mitenkään mittaamaan?

Datmaster

Lainaapystyykö tota etuvastusta mitenkään mittaamaan?
eikös se ole puolan kyljessä tai lähellä ainakin (valkoinen möntti). ota irti ja katso alapuolelta onko vastuslanka poikki. tai sit yleismittarilla katsot resistanssin.
[img name=signat_img_resize]http://i22.photobucket.com/albums/b314/datmaster/datsave.jpg [/IMG] Datsun 1200 @ A15i , 200L HLC130

toivoton

paljonko resistanssin piäis olla

Datmaster

Lainaapaljonko resistanssin piäis olla
kait se kunnossa on jos näyttää jotain. tai kato et puolalle tulee virtaa muutenkin kuin startatessa.
[img name=signat_img_resize]http://i22.photobucket.com/albums/b314/datmaster/datsave.jpg [/IMG] Datsun 1200 @ A15i , 200L HLC130

Pesukarhu

#89
Nyt joku paremmin näitä moottoreita tunteva voisi antaa jonkun hyvän vinkin, että onkohan tuolle öljyvuodolle mahdollista itse tehdä jotain ja suht edullisesti tietysti, kun ei autokaan ole kauhean arvokas. :)

Autona siis tuollainen 150Y / B310, vai mikähän se nyt oli, vuoden 82 Datsun Sunny, jossa siis tuo A15 pannu. Muutaman foton otin, josko niistä jo asia selviäisi. Tuossa nyt on vähän ylimääräisiäkin, mutta oleellinen varmaan selviää. Kaikkein pahimmalta näyttää siis tuo koneen oikea puoli tuolta alhaalta takapäästä.

Öljyä vie noin litran / 2500 km. Neste ja öljy eivät ole sekaisin, eikä kuluta jäähdytysnestettä. Öljy ei myöskään pala pytyissä, tai ei ainakaan puske hajua / käryä / sinistä savua. Ja se linkki kuviin oli TÄSSÄ.