Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Datsun B310 Jutustelua

Aloittaja Jonzi, heinäkuu 12, 2008, 15:35:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pesukarhu

#120
No niin, päivitetään vähän tuota ylempänä ollutta pakoputkiasiaa. Eli motonetistä tuon takapöntön sai kuitenkin tilattua, vaikka kaikki saldot näyttivätkin nollaa. En ole vielä vaihtanut, mutta näyttää sopivalta.

Lähinnä uusi kysymys olisi sytkän ajoituksesta, kun erinäisten vaiheiden jälkeen alipainesäädin on rikki ja ennakkoa on lisätty jakajaa kääntämällä tehon säilyttämiseksi. Kone on kuitenkin lisännyt nakutusta pikku hiljaa ja nyt käänsin jakajasta yhden viivavälin myöhäisemmälle (jonkun opuksen mukaan 5 astetta) ja nakutus lakkasi kyllä kokonaan, mutta tehojakin katosi, kulutus kuitenkin normaali.

Ja tuota alipainesäädintähän ei enää kuulemma saa mistään, niin kysymys kuuluukin, että miten tuota kannattaisi nyt säädellä että toimisi suht hyvin? Seuraavaksi varmaan koitan tuota puolesta välistä, eli sen 2½ astetta takaisin. Ja sitten tuo vaikutus joutokäyntiin, eli "normaaleilla" kierroksilla ei tahdo millään saada kytkintä nostettua, kun meinaa sammuilla. Asian korjaa tietysti korkeampi tyhjäkäynti, mutta ei saisi ylittää 1000 rpm leimalla.

Eli siis, vaikuttaako tuo joutokäynnin kierrosnopeus myös seoksiin? Vai voinko kääntää sitä huoletta aina leiman ajaksi pienemmälle? Ja mihin tuota seosruuvia yleisesti kannattaisi pyöritellä? Onko joku 2% CO sopiva? Ja jos kerran alipainesäätimestä on kalvo puhki, niin jos siinä on letkut kiinni, niin vetääkö se seokset laihalle? Eli pitäisikö säätimen ja kaasarin välinen letku irrottaa säätimestä ja tulpata?

Pesukarhu

Onko kellään mitään kokemuksia?

ILVES-Joe

Kilpureissa heitin alipainesäätimen pois mutta en muista mikä oli silloin perusennakkona.
Oikean ennakon saat kokeilemalla eli lisäämällä ennakkoa niin paljon että nakuttaa ja siitä sitten pikkusen taaksepäin että nakutus loppuu.
Joutokäynnin kanssa sama eli siihen missä pelaa parhaiten.
Eikö siltikin olisi helpompi laittaa toimiva alipainesäädin, uusia löytyy varaosakaupoista sattumanvaraisesti ns. vanhaa varastoa, pitää vaan käydä jokaisessa varaosakaupassa mitä reitin varrelle sattuu.
Kyllähän noita löytyy myös purkamoilta, jos ei samanmallista autoa/moottoria löydä niin sitten malli kouraan ja katselemaan muista malleista, sieltä voi löytyä ihan heittämällä paikoilleen sopiva ja tuo alipainesäätimen toiminta on niin yksinkertainen että ei sen sovittaminen muusta jakajasta ole kovin vaikea homma 1-5 asteikolla jotain matalan kolmosen luokkaa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Jyly

Nytton taas datsuni muutaman vuoden tauon jälkeen toyotien seassa. 150Y, 4 ovinen. Ekalta omistajalta(isäni jo edesmenneen sedän), 130tkm ajettu. Mutta koppa alkaa olla aikas rapea  :'( Mitään korjauspeltejä tuohon näytä enää olevan(ei oo ollu vissiin enää toviin). Lähinnä nuo takakaaret ois ongelmana että minkä auton kaaret tuohon kävis parhaiten?

Ajatus tuo ois vielä pelastaa, vaikka tosiaan ruostetta on. Ovet, helmat, hiekkapelti, etuloksut, takakaaret/kotelot. Pohjaa en vielä oo kerinny ees kattoa..

Jonzi

Voisko joku tehdä yksinkertaisen kaaviokuvan a14 koneen sähköistä.
Mitkä johdot ja missä järjestyksessä tulee
- Startille
- Laturille
- Öljynpaineanturille
- Virranjakajalle
ja miten alipaine letkut menee esim virranjakajasta.
En itse purkanut konetta niin on jäänyt merkitsemättä.
kuvat muutenkin konehuoneesta olisivat iso +
B310 79

Jonzi

Eikö kukaan viitsi käydä ottamassa muutamaa selventämis kuvaa  :-X
B310 79

140ypower

tietääkö kukaan sivustoja missä olisi kuvia ykän takajarruista ? ittellä on jotain väärin siä rummun sisällä mutten keksi mitä...  :-[
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

t.eskola

Tuossa on korjausmanuska lontooksi:

http://www.whedonists.net/images/tnpshow/Files/DatsunSunnyB310WSManual.pdf

Sivulta 126 löytyy kuva takajarrujen sisällöstä.
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

JapSan

Mikähän on tuollaisen stefamallin ohjurinkumin oikea asennustapa? Vanhat oli tosi tiukassa ja uudetkin aika tiukkasovitteiset... Pahimmoilleen kone levällään, ei ohjeita ja keskiviikkona tarttis olla vasta ajossa ::)
Datsun 150Y B310 -82
Datsun 1500 Pick-Up GNL620 -76

140ypower

Itte koputellut päälle sopivalla hylsyllä tai putkella paikoilleen  :)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

JapSan

Kumivasaraa koitin mutta osaavat mennä sitten hieman kieroon. Onneksi on muuan varalla... Niitäpä ei tarvinne kovin syvään iskeä?

Häjissäni pari viikkoa takaperin laitoin jäsenhakemuksen menemään, maksettukin toissa perjantaina mutta harmikseni ei kerennyt tämän remontin tiimoille parempia ohjeita lukemaan :-\
Datsun 150Y B310 -82
Datsun 1500 Pick-Up GNL620 -76

JapSan

Tuo hylsyhän koitui hyväksi ja nyt on kone taas nokalla käyntikuntoisena, eikä käryäkään yhtä pahalle kuin aiemmin. Jokunen gumi tullut "uudempiin" vaihdettua mutta noita laittaessa meni sormi suuhun. Vanhat tuli tempastua irti sen enempää katsomatta ::)

Että kiitosta vaan, 140ypower!
Datsun 150Y B310 -82
Datsun 1500 Pick-Up GNL620 -76

AkiH

Lainaus käyttäjältä: JapSan - lokakuu 26, 2015, 20:20:17
Häjissäni pari viikkoa takaperin laitoin jäsenhakemuksen menemään, maksettukin toissa perjantaina mutta harmikseni ei kerennyt tämän remontin tiimoille parempia ohjeita lukemaan :-\
Kerhosihteerille kannattaa kuitenkin ilmoitella oikean nimen ja fooruminikin yhdistelmä, niin pääset lueskelemaan jäsenpuolen viestejä. Jos vaikka avittaisi tulevissa remonteissa. :)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

JapSan

Lainaus käyttäjältä: AkiH - lokakuu 28, 2015, 12:56:37
Lainaus käyttäjältä: JapSan - lokakuu 26, 2015, 20:20:17
Häjissäni pari viikkoa takaperin laitoin jäsenhakemuksen menemään, maksettukin toissa perjantaina mutta harmikseni ei kerennyt tämän remontin tiimoille parempia ohjeita lukemaan :-\
Kerhosihteerille kannattaa kuitenkin ilmoitella oikean nimen ja fooruminikin yhdistelmä, niin pääset lueskelemaan jäsenpuolen viestejä. Jos vaikka avittaisi tulevissa remonteissa. :)
Kyylläkait mie tämän nikin sinne lomakkeelle syötin...

Odotuksiin nähden remontti taisi mennä nappiin. Ainoastaan tuli ylimääräinen lätkyttävä ääni vaikka venttiilit säädin kuumanakin kohdalleen ???
Datsun 150Y B310 -82
Datsun 1500 Pick-Up GNL620 -76