Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun B310 Jutustelua

Aloittaja Jonzi, heinäkuu 12, 2008, 15:35:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jonzi

Tuli ostettua vm79 sunny ja vähän jäi vaivamaan kiekkamittarin puutteellinen toiminta, mistähän vois johtua ? katoin jo mittarin liittimen ja puolan johdot.
ja semmonen että bensamittari laskee todella nopeasti vähän alle puolesta tankista viimeiselle viivalle. n50km:n ajomäärällä, kärsiikö ajaa kovinkin alle viimeisistä viivoista mittarissa ?

B310 79

Mies

Melko tarkkaan jokaisessa omistamassani nissanissa/datsunissa on bensamittari laskenut nopeasti viimeiset viivat,käsittääkseni on ominaisuus eikä vika.

Kierroslukumittarista en osaa enempiä vinkkejä antaa,itseänikin on joskus vaivannu samat häiriöt ja todellista vikaa ei ole ikinä tullut selville.

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Jonzi

Mikä on tehoiltaan ja iskutilavuudeltaan isoin kone minkä voi laittaa
entisen a14 tilalle, ja mitä muutoksia pitää tehdä.
Ainakin tällä foorumilla on ollu yks b310 1.8 koneella ?
B310 79

Jylppy

B310:n suurin ja tehokkain kone taitaa olla A15 (1488cc & 51kW/70hv), eli rajat ovat:

1488cc x 1,25 = 1860cc
51kW (70hv) x 1,20 = 61,2kW (84hv)

Jarrut ja alusta taitavat olla samat kaikissa B310-malleissa (120Y/140Y/150Y), eli sinne ei tarvisi muutoksia tehdä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Jonzi

http://koti.mbnet.fi/dat1200/sunny.html
Taitaa tuossakin koneessa olla yli tuon sallitun hevosvoimarajan ?
ja on näköjään saanut muutoskatsastettua ?
B310 79

DATACLOWN.

#5
LainaaB310:n suurin ja tehokkain kone taitaa olla A15 (1488cc & 51kW/70hv), eli rajat ovat:
1488cc x 1,25 = 1860cc
51kW (70hv) x 1,20 = 61,2kW (84hv)
*
Mitenkäs moottorin paino kuinkas painava on L18,   A14 koneen paino on 110 Kg - 110+20% = 132 Kg rajana moottorin painolle, jos nyt laskin oikein
*
Lainaa
Taitaa tuossakin koneessa olla yli tuon sallitun hevosvoimarajan ?
ja on näköjään saanut muutoskatsastettua ?
*
Kerholaisen kalustoa, leimataan pienillä ahdolilla ettei mene rajan yli.




[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v668/ROKKIRUSINA/hermotmen.gif[/img]    (Almera 1.6 -96) -      ex - E10-75/N12- 84/K11-95

Jylppy

Jonkun lähteen mukaan L18 painaisi n. 118 kg (saman lähteen mukaan A14 n. 93 kg).

Tuosta tehohommasta sen verran, että TEHDASTEKOISESTA koneesta katsotaan aina tehot tehtaan ilmoittaman mukaan, mutta MUUTETUSTA KONEESTA ne mitataan penkissä.

Eli jos konetta muuttaa, niin tehtaan ilmoittamat tehot eivät enää päde.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

ILVES-Joe

A15 ei tarvitse mitään erityislupia koska se on alkuperäisvaihtoehto.
Suosittelen A15 konetta ja sen virittämistä jos haluaa suorituskykyä.

A15+A-vaihteisto on erittäin kevyt paketti, jos verrataan esim. L16+L-vaihteisto niin jälkimmäinen on huomattavasti painavampi ja siitä painonlisäyksestä lähes kaikki tulee etuakselille.

Onhan niitä L18 koneita B310 ja B210 mutta ne ovat "vanhalla katsastuksella" tehtyjä ja nykyään ei ole niin helppoa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

StanLaurel

720 Pickarista L18-kone, tehoa 80 DIN heppaa. Ton myllähän saa turbollakin vielä alle tehorajan  ;D  
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Ratsun140y

Lainaa
ja semmonen että bensamittari laskee todella nopeasti vähän alle puolesta tankista viimeiselle viivalle. n50km:n ajomäärällä, kärsiikö ajaa kovinkin alle viimeisistä viivoista mittarissa ?


joo... omassa tekee saman, kärsiii ajaa vielä jos viisari on viivan päällä, tekee sellastaki että kun esim eilen oot ajanu sinne 1/4 osa tankkiin asti ja seuraavana aamuna laitat tulille niin näyttää mittari hieman yli alaviivan, saattaa säikäyttää mutta kun lähdet liikenteeseen niin se nousee vielä jonki verran. ja jos sulla on hieman yli viimesen viivan mittari niin laitat sinne 20e pensaa nii sehä pomppaaki sinne puoleen tankkiin ;D sillä on oma sielun elämä ;D
tosta koneen vaihdosta suosittelen jos tosiaan vain jostain löydät a15 koneen niin sen laitat sinne, uudet männänrenkaat+kevyt hoonaus(melkeen varmuudella öljyrenkaat on "kuoleentuneet" ja savuttaa...)ja tiivistesarjan mukana tulee venttiilinvarrenkumit... ei oo isohomma purkaa ja koota tuota konetta. ja tulee yllättävän paljon potkua lisää kun höyläytät kannesta 2mm pois ;)
Sunny 140y B310 4d 1979& Datsun-Nissan king cab 2wd-1986&Lancer 2.0sedan 2007& Lancer 2.0 1977&Toyota Corolla ke36 1978

gsm: 0400-159725

Jonzi

Kiitoksia vinkeistä, laitan varmaan 1.5 kun sattuu vastaan tulemaan, taitaa auto nyt mennä joksikin aikaa seisontaan ja kattellaan myöhemmin mutta ei unohdeta eikä paalata.
B310 79

Jonzi

Mistä vois vielä löytää A14 täydellisen tiivistesarjan. Onnistuuko tuon koneen stroukkaaminen kampiakselin ja kiertokankien vaihdolla 1.5:seksi
? Vain miten se homma menee ?  :D
B310 79

Janne80

LainaaMistä vois vielä löytää A14 täydellisen tiivistesarjan. Onnistuuko tuon koneen stroukkaaminen kampiakselin ja kiertokankien vaihdolla 1.5:seksi
? Vain miten se homma menee ?  :D
Kyllä saa poraamalla ja kampiakselin vaihdolla yli1600 kuutioiseksi
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

Jonzi

Niin mistä vois etsiskellä sitä tiivistesarjaa ?
B310 79

Janne80

Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

Jonzi

Ei ainakaan kokonaista näyttänyt löytyvän, mutta kyllä varmaan tarpeelliset, oisko ideaa lähteä konetta virittämään peltisarjalla, kannen laskulla, pienellä avartamisella (ohjeita?) nokan vaihdolla ja civicin tuplilla, taitaa olla jotkut muuttuva kurkkuiset solexit ?, miten imusarjan teko ? pystyykö peltisarjan ite tekemään kannattavasti löytyykö jotain laskelmia kuvia tai jotain ?
B310 79

M i g i

LainaaA15 ei tarvitse mitään erityislupia koska se on alkuperäisvaihtoehto.
Suosittelen A15 konetta ja sen virittämistä jos haluaa suorituskykyä.

A15+A-vaihteisto on erittäin kevyt paketti, jos verrataan esim. L16+L-vaihteisto niin jälkimmäinen on huomattavasti painavampi ja siitä painonlisäyksestä lähes kaikki tulee etuakselille.

Onhan niitä L18 koneita B310 ja B210 mutta ne ovat "vanhalla katsastuksella" tehtyjä ja nykyään ei ole niin helppoa.
ja B110 ;)

ILVES-Joe

Lainaaoisko ideaa lähteä konetta virittämään peltisarjalla, kannen laskulla, pienellä avartamisella (ohjeita?) nokan vaihdolla ja civicin tuplilla, taitaa olla jotkut muuttuva kurkkuiset solexit ?, miten imusarjan teko ? pystyykö peltisarjan ite tekemään kannattavasti löytyykö jotain laskelmia kuvia tai jotain ?
Civicin tuplat ovat muistaakseni Keihinit, joka tapauksessa ihan Japanilaiset ovat.
Noilla eväillä saa mukavasti piristystä koneeseen, pakosarjan tekemiselle löytyy ohjeita varmasti netistäkin etsimällä, Alfamerin kustantamassa Suomen kielisessä viritysoppaassa on muistaakseni asiaa käsitelty, kanavien kanssa riittää sopiva "putsaus" mitään valtavaa kairausoperaatiota ei tarvitse välttämättä tehdä.
Omia kansia olen "sormituntumalla" suurennellut eli jouheat käännökset ja ylimääräisiltä tuntuvat paukurat pois.

Kannen laskuun ei voi sanoa mitään mittaa vaan ainoa oikea tapa siihen on ensin mitata alkuperäisen palotilan koko ja sitten laskea paljonko pitää ottaa pois että saadaan haluttu puristussuhde.
Usein nuo vanhat kannet ovat jossain vaiheessa oikaistu ja saattaa olla jo valmiiksi melko matalia.

Toisaalta voi sitä kokeilla summissa ottamalla X.X milliä, onhan joku voittanut lotossakin...
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Jonzi

#18
Taas intoa syyhyten kyselyt jatkuu, Elikkäs, jos joltakin löytyisi halpaa peltisarjaa, tai jotain muuta kesyä viritys osaa a-koneeseen voisi heittää yv:llä kovin kovia hintoja en ala maksamaan koska teen auton pienellä budjetilla, kone on nyt vihdoin saatu irrotettua, tehottomuuteenkin on taidettu saada ratkaisu, venttiilistä pala pois.
Onko kellään tietoa meneekö Saabin 15 peltivanteet datsunin alle
semmoset ois jo hommattuna pitäis vielä vaan hiekkapuhaltaa  ja maalata.
Auton värikin on jo päätetty mutta siihen paneudutaan vasta keväämmällä, mutta sanotaan siitä sen verran että vähän erikoisempi tulee olemaan. mutta laittelen kuvia vähän tulemaan kun sattuu edistymään. hitaasti mutta epävarmasti!
Muutama kuvanen: http://kuvablogi.com/blog/17896/1/
Onko 100a:n vauhtipyörä kevyempi ja käy tuohon mottiin ? jostain niin luulin lukeneeni.
B310 79

Timppa

#19
saabin vanteen menee kyllä taakse mutta muistaakseni ottaa eesä tolpaan kiinni koska jäävät järkyttävän sisälle.mutta jos kääntää keskiöt niin sitten alkaa oleen et:luku kohillaan. 8-)

kiekkamittari passaa liitintä myöten N10 cherrystä 79-82 tosin viisari ja tausta kannattaa vaihtaa alkuperäisestä  ::)

hmm.. mitenhän se nyt oli tuon vauhtipyörän kans... taitaa moottoriin passata mutta startti ei tainnu ylettää enää takapotkun laatikossa? joku voi tarkentaa jos muistaa tarkemmin.
ja toiseksi jos laitat siihen ton tonnisen tai 1,2 vauhtipyörän niin niihin käy vain pienempi kytkin :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

mikko1200

100Aan vauhtipyörä on kevyempi ja sopii moottoriin mutta sen kanssa voi unohtaa esim. kytkimen kokonaan. Sillä ei siis tee mitään takavetotekniikan kanssa. Sorvilla lastua pois jos jostain syystä  keventää haluat.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

Jylppy

Jos raha ei ole este, niin Kamearin 3,5kg vauhtipyörää kehiin.

http://www.kameariusa.com/A_Flywheel.php
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Jonzi

#22
Etuvanne hitsattuna, Keskiöt grafiitin harmaiksi ja reunat hopeaksi.
Leveyttä vanne omaa noin 8.5` ja levitys paloilla saadaan mahtumaan, kaaret varmaan joutuu vaihtamaan.
 :D
B310 79

historicrace

LainaaTaas intoa syyhyten kyselyt jatkuu, Elikkäs, jos joltakin löytyisi halpaa peltisarjaa, tai jotain muuta kesyä viritys osaa a-koneeseen voisi heittää yv:llä kovin kovia hintoja en ala maksamaan koska teen auton pienellä budjetilla, kone on nyt vihdoin saatu irrotettua, tehottomuuteenkin on taidettu saada ratkaisu, venttiilistä pala pois.
Onko kellään tietoa meneekö Saabin 15 peltivanteet datsunin alle
semmoset ois jo hommattuna pitäis vielä vaan hiekkapuhaltaa  ja maalata.
Auton värikin on jo päätetty mutta siihen paneudutaan vasta keväämmällä, mutta sanotaan siitä sen verran että vähän erikoisempi tulee olemaan. mutta laittelen kuvia vähän tulemaan kun sattuu edistymään. hitaasti mutta epävarmasti!
Muutama kuvanen: http://kuvablogi.com/blog/17896/1/
Onko 100a:n vauhtipyörä kevyempi ja käy tuohon mottiin ? jostain niin luulin lukeneeni.

moro. onko auto rovaniemeltä? sielä alkon takana bongasin... 8-)

Jonzi

Auto ei ole ollut nyt 1.5kk liikenteessä, majailee tällä hetkellä Sallassa. Samanlainen löytyy rovaniemeltä mutta vaalean vihreänä, pari neliö lamppua taitaa kans olla, Kun oli liikenteessä niin oli kyllä rovaniemellä  ja palailee sinne varmaan ensvuoden puolella ?
B310 79

Janne80

LainaaEtuvanne hitsattuna, Keskiöt grafiitin harmaiksi ja reunat hopeaksi.
Leveyttä vanne omaa noin 8.5` ja levitys paloilla saadaan mahtumaan, kaaret varmaan joutuu vaihtamaan.
 :D
oho.... väärältä puolelta hitsattu ja ympäri asti ;D ;D
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

Daset

Lainaa
oho.... väärältä puolelta hitsattu ja ympäri asti ;D ;D

itelläki pisti silmää, mutta en kehannu kommentoida :)
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Lerssinen

#27
Jaa meinaatteko että ei saa ilmatiivistä saumaa  :o

Voihan sauman hioa ja laittaa sisägummin  :D Tuohan on tehty vannetta muokkaamatta sen kummemmin mitä on otettu etupala poies ja lisätty tilalle jostain muusta vanteesta takapala..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

valpas

LainaaEtuvanne hitsattuna, Keskiöt grafiitin harmaiksi ja reunat hopeaksi.
Leveyttä vanne omaa noin 8.5` ja levitys paloilla saadaan mahtumaan, kaaret varmaan joutuu vaihtamaan.
 :D
Älkää ihmeessä hitsatko vannetta tuolla tavalla ikinä  >:(.
Tuo hitsi väsyy alta aikayksikön.
Vanne joustaa joka kierroksella, ja tuossa kohtaa oleva hitsi repeää jonkin ajan (uskomattoman lyhyen) kuluttua varmasti.
Jos ei valmiina vannetta löydä, ja hitsailemaan on pakottava tarve ryhtyä, niin sitten sinne navan puolelle. Se on taivutuksessa puristus puolella, eikä väsy niin helposti (sen vuoksi vannevalmistajatkin niin tekee).
Kannattaa alkaa opetteleen ensin hitsausliitoksen väsymisestä teoriaa, ennen kuin alkaa tuollaisia hitsailemaan.
Vanne pois liikenteestä välittömasti  >:( >:( >:(,
jos omasta, ja toisten turvallisuudesta kantaa huolta. Pakkasessa tuollainen liitos on kaiken lisäksi hauras!

Janne80

ahaa....nyt näyttääkin siltä että tuohon onkin vaihdettu kehään leveämpi puolikas.... sen sijaan että keskiö olisi siirretty niinkuin yleensä
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91