Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Mikä vaihdelaatikko?

Aloittaja Dimppu, huhtikuu 29, 2010, 18:51:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dimppu

Onko tietoa e24 -88 dsl Urvanin 5v vaihdelaatikon tyypistä/nrosta?
Käykö muu Nissan laatikko urvaniin.. esim lava king cap?

Taitavat Urvanin laatikot olla kiven alla.. kaikista varaosa urvaneista laatikot valmiixi rikki, siis niistä harvoista joita ei ole jo keritty myymään "afrikkaan".

DieselHomer

looja on  RS5W71C.

sopii TD moottorisen kingkapin looja moottorin jatkoksi
mutta vaihteet joutuu hämmentään tavaratilan puolelta 8-) 
kytkinkoppa ja moni muukin osa vaihtokelpoisia
mutta askartelemaan joutuu koskapa vaihteensiirtimet erilaisia urvan/kingcap.

miksi ei voi korjata omaa?  yhdistelemällä rikkinäisistä
loojista parhaat osat voi saada toimivan.. uudet laakerit ja sillee.

urvanin ehjät laatikot ON kiven alla ja muutkin 5V takatuupparilaatikot.
F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

M i g i

Lainaa

miksi ei voi korjata omaa?

urvanin ehjät laatikot ON kiven alla ja muutkin 5V takatuupparilaatikot.


tää kyllä pistää miettimään aina välillä.. ja tällee ne laatikot loppuu, kun vanha "risa" heitetään paaliin niin ei sitten ole varaosalaatikoitakaan..

Lerssinen

#3
Kiitos migin on sentään vielä YKSI ehjä laatikko maailmassa  ;D (Tosin jäsen DH:n korjailema laatikko rullaillut jo 80tkm ongelmitta eikä tullu vieläkään öljyn mukana metallihohtoa  8-) )
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ruotsalainen

Ei suoraan aiheesta mutta millä nämä laatikot yleensä rikotaan, öljynvaihdon puute, ajetaan liian pienillä kierroksilla/isolla vaihteella vai millon mitenkin? Tietäisi ettei omasta ainakaan rikkoisi omaa "tietämättömyyttään"

Lerssinen

Öljynvaihdot on se numero 1, kovana kakkosena tulee vitosella (vedätys) alta 80km/h.. Kun auto kulkee vitosella kivasti viittäkinkymppiä niin akselit ei saa voitelua juuri nimeksikkään..

Öljynpinnan hidas lasku esiim pienen vuodon takia aiheuttaa kanssa pahoja voiteluongelmia..

Mie vaihan laatikon öljyt vuosittain  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

ILVES-Joe

Mielestäni kyseessä on suunnitteluvika/rakennevika eli hento vaihteisto ei kestä moottorin voimaa/vääntöä ja vastuuta virheestä siirretään kuluttajalle kieltämällä ajamaan vitosella alle 80kmh nopeuksissa ja kärryn kanssa ei vitosta saisi käyttää ollenkaan.

Suunnitteluvirhettä voi ehkäistä edellämainituilla keinoilla... :P

Siinä vaiheessa kun vitonen hyppää ekan kerran pois päältä ajossa kannattaa vaihteisto ottaa heti korjaukseen niin pääsee vähimmällä.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Lerssinen

Paskojahan nää nissanin laatikot ainakin 80 luvun on  ::) En tiiä voiko 50kw kanssa puhua kovin kovista tehoistakaan ja silti laatikot porsii  ;D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

sunny94

Eiköhän se johu noista laatikon välityksistä että laatikot menee rikki ku tintataan 5 vaihe viienkympin vauhista niin sehän täristää niin perkuleesti että ei oo ihme että
semmonen onneton laakeri porsii  ;D
Eli voidaan puhua heikosta laatikosta joka saahaan nopeasti rikki mutta taas oikein käytettynä kestää kauan :D