Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Maxima 2001 kokemuksia?

Aloittaja JJM, huhtikuu 14, 2010, 21:56:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JJM

Myin primeran ja kattelin muita merkkejä. Törmäsin siinä sitten 2001 maximaan ja  :)

Kyseessä olis tälläinen: http://www.nettiauto.com/3170237

Onko noissa jotain pahempaa tyyppivikaa? Kulutus seka-ajossa? Moottori on ilmeisesti ketjulla eli huoleton.

Mites varaosat, nissan-tiskiltä kaikki vai saako harakirinä?

Korin kestävyys? Ko. auto on näemmä ruostesuojattu. Netissä oli jotain puhetta että ruostesuojaus tehtaan jäljiltä riittämätön.

Arvohan noissa taitaa tippua aika nopeasti kun on harvinainen malli. Ja juuri siksi niin kiinnostava!

Kaikki kommentit kiinnostaa.

Maxima03

Omaani, vuosimallin 2003 vastaavaa kehun varauksetta kaikille. Ikävä kyllä etsin vaan silloin kolme vuotta takaperin varta vasten manuaalin, automaattihan on tuon koneen kanssa mitä paras valinta. Jonkunlaista kulutussäästöä tuo käsivalinta kai aiheuttaa, mutta silti, nykyään hommaisin ehdottomasti automaatin.

Meillä kun noita kilometrejä ei kerry kuin sellaiset 11-13tkm vuodessa, niin kulutukselle en anna kovin suurta painoarvoa. Talvella mittasin huvikseen välin Nilsiä-Helsinki keskikulutuksen, ja ajotietokoneen mukaan gasoa paloi 7,8l/100km. Ei ole mielestäni paljoa, auto oli kuitenkin osapuilleen täynnä kansalaisia ja kaikkea muuta kamaa. Veikkaisin, että kaupunkiajossa tuo vie sellaiset 11-12l/100km, motarilla reilut kahdeksan ja maantiellä sitten pääset kesäaikaan jopa alle seitsemän litran kulutuksiin.

Yleensä kun puhutaan autojen vioista, jengi sanoo, että: "Mitään vikaa ei ole ollut, paitsi..... sitä ja tätä". Meillä näiden kuluneen kolmen vuoden aikana on vaihdettu kaksi polttimoa ja jarrupalat eteen, siinä kaikki normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi tehdyt toimenpiteet. Okei, nyt pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja -palat taakse, mutta eipä tuokaan varsinaisesti kai mitään korjaamista ole.

Mutta valitettavasti se ruostuu. Konepellin etureunaa korjailtiin jo takuuseen, mutta nyt se rusottaa uudestaan. Suojautin omani heti sen ostettuani, mutta siitä huolimatta ruostetta löytyy ainakin takalokasuojien kaarista, sekä muista yksittäisistä paikoista, joissa maalipinta on päässyt syystä tai toisesta rikkoutumaan. Nämä paikat oli tarkoitus käydä läpi tuossa kesällä, samoin kuin alusta.

Mutta hyvä auto se on. Iso, tehokas, toimiva, varusteltu, luotettava, tyylikäs, tilava, kaunis jne. Mekin tuossa jossain vaiheessa ajateltiin vaihtaa se pois, mutta sitten järki voitti. Olisi peräti älytöntä nimittäin ottaa sen takia autolainaa, että saisi huonomman auton nykyisen tilalle. Me pidetään Maxima näillä näkymiin loppuun asti, eli jos se ei ala yhtymään hapen kanssa liiaksi, niin vielä sellaiset seuraavat 300 tuhatta kilometriä, tuota luokkaa uskoisin autolla olevan vielä kilsoja edessä.

autolainaacom

Lainaus käyttäjältä: Maxima03 - huhtikuu 15, 2010, 17:22:48
Omaani, vuosimallin 2003 vastaavaa kehun varauksetta kaikille. Ikävä kyllä etsin vaan silloin kolme vuotta takaperin varta vasten manuaalin, automaattihan on tuon koneen kanssa mitä paras valinta. Jonkunlaista kulutussäästöä tuo käsivalinta kai aiheuttaa, mutta silti, nykyään hommaisin ehdottomasti automaatin.

Meillä kun noita kilometrejä ei kerry kuin sellaiset 11-13tkm vuodessa, niin kulutukselle en anna kovin suurta painoarvoa. Talvella mittasin huvikseen välin Nilsiä-Helsinki keskikulutuksen, ja ajotietokoneen mukaan gasoa paloi 7,8l/100km. Ei ole mielestäni paljoa, auto oli kuitenkin osapuilleen täynnä kansalaisia ja kaikkea muuta kamaa. Veikkaisin, että kaupunkiajossa tuo vie sellaiset 11-12l/100km, motarilla reilut kahdeksan ja maantiellä sitten pääset kesäaikaan jopa alle seitsemän litran kulutuksiin.

Yleensä kun puhutaan autojen vioista, jengi sanoo, että: "Mitään vikaa ei ole ollut, paitsi..... sitä ja tätä". Meillä näiden kuluneen kolmen vuoden aikana on vaihdettu kaksi polttimoa ja jarrupalat eteen, siinä kaikki normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi tehdyt toimenpiteet. Okei, nyt pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja -palat taakse, mutta eipä tuokaan varsinaisesti kai mitään korjaamista ole.

Mutta valitettavasti se ruostuu. Konepellin etureunaa korjailtiin jo takuuseen, mutta nyt se rusottaa uudestaan. Suojautin omani heti sen ostettuani, mutta siitä huolimatta ruostetta löytyy ainakin takalokasuojien kaarista, sekä muista yksittäisistä paikoista, joissa maalipinta on päässyt syystä tai toisesta rikkoutumaan. Nämä paikat oli tarkoitus käydä läpi tuossa kesällä, samoin kuin alusta.

Mutta hyvä auto se on. Iso, tehokas, toimiva, varusteltu, luotettava, tyylikäs, tilava, kaunis jne. Mekin tuossa jossain vaiheessa ajateltiin vaihtaa se pois, mutta sitten järki voitti. Olisi peräti älytöntä nimittäin ottaa sen takia autolainaa, että saisi huonomman auton nykyisen tilalle. Me pidetään Maxima näillä näkymiin loppuun asti, eli jos se ei ala yhtymään hapen kanssa liiaksi, niin vielä sellaiset seuraavat 300 tuhatta kilometriä, tuota luokkaa uskoisin autolla olevan vielä kilsoja edessä.

Itse innostuin myös Maximasta ja ostin pois nettiautosta.  ;D Voi pojat, kun on luksusta ajella vuoden 2004 mustalla Maximalla. Kone kehrää kuin uusi. Kirsikkana kakun päällä nahkapenkit.  8)

GT Primmu

#3
Juu onhan Maxima kiva peli, muista tehdä jonkin asteinen ruosteenesto siihen esim. ovenkahvojen reunoista alkaa äkkiä ruostumaan samoin kuin lokarienreunat puskurien päiden kohdalta ja katso myös etupenkkien edestä pohjaa, siellä on tehtaan jäljiltä reiät jotka on tukittu jollain teipillä jotka sit alkaa vuotaan ja ruostuttaa lattian.
Tuolta saa edullisesti varaosia --> https://www.nimark.fi/
Niin ja tyhjäkäyntimoottori kannattaa putsata ja samoin kaasuläppä jos alkaa tyhjäkäynti heitteleen tai auto sammuileen itekseen.
Gt Primera -98
Toyota Crown ms-123 -84
Toyota Crown ms-123 -85
Maxima A33 (ex)