Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Ongelmia ikkunannostimen kanssa Primera farkku -06

Aloittaja NissanKossi, maaliskuu 27, 2010, 12:45:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

NissanKossi

Vm. 2006 Nissan Primeran farkkumallistani jäi pakkasella kuskin ikkuna alas. Sähkötoiminen nostin ei enää nostanut ikkunaa, ja kun käsin autoin, lasi ilmeisesti irtosi nostimen telineestään. Nyt pitäisi kai purkaa oven sisäverhoilua. Löytyykö mistään räjäytyskuvia tai muita ohjeita/vinkkejä, tai osaatko auttaa, mitä kikkoja ja konsteja tarvitaan oven purkamiseen - miten verhoilu lähtee, onko sähkölaitteista harmia, pääseekö lasiin kiinni, mikä sieltä mahtaa olla rikki jne. Vaikka peukalo onkin keskellä kämmentä, vois yrittää itsekin, pikku vinkkien jälkeen ehkä...

take

Ovipahvi ei muistaakseni ollut paha irrottaa. Ensin ovenkahvan pohjalta kumilärpyke pois ja sen alta ruuvi pois. Sitten lähtee se muovikuuppa ylös. Avauskahvan alla saattoi joku ruuvi olla myös. Se ikkunakytkimien "teline" lähtee kampeamalla ylöspäin jommastakummasta päästä. Tais olla siitä päästä joka on auton takapäätä kohti. Omalla vastuulla rikot. Sähköliitin lähtee kun painaa pikkumeisselillä lukitusnastaa ja vetää irti. Pitäisi olla semmoset muoviset jutskat millä kammeta noita muoviosia irti jottei tule kolhuja ja naarmuja. Sitten kannattaa vielä haeskella näkyykö ruuveja. Ne on yleensä kätketty pienien muovinapsujen alle. Kun irtain on purettu pois niin ovipahvi lähtee kampeamalla irti. Puolet kiinnikkeistä yleensä hajoaa. Sen alta paljastuu koko oven peittävä pelti joka on ruuveilla kiinni ovessa. Saattoi ikkunanostin olla myös tässä pellissä kiinni.

NissanKossi

Jees, kiitti vinkeistä! Ovipahvi irtosi, samoin sain esille ikkunannostimen vermeet. Ikkunannostimet ovat muovia, jotka liukuvat metallikiskossa. Toinen muoviliu'uista oli rikkoutunut, jollon koko systeemi oli auennut ja vaijeri kiertynyt ikkunannostimen moottorin kelalle sikin sokin. Sain aukikin, ja asennettua paikoilleen, mutta hajosi heti ekalla uudelleen. Nyt olis saatava varaosapaketti, jossa on ainakin nuo muoviliu'ut ja vaijerisarja. Jos olen epäonninen, on myös kela vaurioitunut niin paljon että sekin pitäisi uusia.

Olisiko vinkkejä, saako noita osia jostain halvemmalla kuin merkkiliikkeestä? Ja ehkä pitäisi koko remppa teettää kovalla rahalla siellä...?

Eikä siinä vielä kaikki, kun sain oven kasattua takaisin ja lähdin ajamaan, alkoi ABS-varoitusvalo palaa, eikä abseista ole tietoakaan enää. Onneksi perinteiset jarrut toimivat. Uskaltaako kukaan väittää, että sain oven purkamisella jarrutukin rikki!? Voiko ne (mitenkään) olla kytköksissä toisiinsa? Ja mistähän tuota vikaa voisi etsiä...

cedricfan

LainaaOlisiko vinkkejä, saako noita osia jostain halvemmalla kuin merkkiliikkeestä?
Ei saa. Jollet osta purkaamolta toisia rikkinäisiä...
Tyyppivika, ne nyt vaan on semmoisia :-[

LainaaEikä siinä vielä kaikki, kun sain oven kasattua takaisin ja lähdin ajamaan, alkoi ABS-varoitusvalo palaa, eikä abseista ole tietoakaan enää. Onneksi perinteiset jarrut toimivat. Uskaltaako kukaan väittää, että sain oven purkamisella jarrutukin rikki!? Voiko ne (mitenkään) olla kytköksissä toisiinsa? Ja mistähän tuota vikaa voisi etsiä...
Tsekkaa ensin antureiden liittimet. Kaikkein yleisin vikakohta ABSeissa. Kakkosena itse anturit.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

NissanKossi

Lainaa
Ei saa. Jollet osta purkaamolta toisia rikkinäisiä...
Tyyppivika, ne nyt vaan on semmoisia :-[
Näinhän se saattaa olla. Soitin merkkihuoltoon ja sanoivat, että ikkunannostinsarja maksaa 350 euroa ja asennus reilun satasen. Siis 350 euroa osista, kun en tarvitsisi edes moottoria, vain kaksi muovilärpykkää ja reilu metri vaijeria! Ja minä kun luulin ostaneeni vähävikaisen japanialaisen...

Lainaa
Tsekkaa ensin antureiden liittimet. Kaikkein yleisin vikakohta ABSeissa. Kakkosena itse anturit.
Kiitos vinkistä, pitää aloittaa noista.

cedricfan

Lainaa
Näinhän se saattaa olla. Soitin merkkihuoltoon ja sanoivat, että ikkunannostinsarja maksaa 350 euroa ja asennus reilun satasen. Siis 350 euroa osista, kun en tarvitsisi edes moottoria, vain kaksi muovilärpykkää ja reilu metri vaijeria! Ja minä kun luulin ostaneeni vähävikaisen japanialaisen...

Sama se olisi murhe jos olisi Klonkswaageni, tosin siihen saa halpaa tarviketta.
Ja jollet vielä tiennyt niin ostit japanilaisen merkin englantilaista valmistusta :-X
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Lousku

Kannattaa kysästä nostimia ihan normi varaosaliikkeestä.
Moneen autoon saa tilattua ainakin HL Groupilta!

Itse oppinut ettei P12:sta laseja kannata käyttää pakkasella tai kosteella kelillä jos tiivisteet eivät ole todella hyvin uitettu silikonissa!!

Tosta nippeleiden poikkimenemisestä mulle sanottiin heti että kannattaa avata heti pahvi ja tzekata kunto.

cedricfan

Ei kannata. trust me.
Ja jollet minua usko niin selaa Kuningaskuluttaja-ohjelmia ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

NissanKossi

No voi peijooni, kiitti cedricfan Kuningaskuluttaja-vinkistä, sieltähän se löytyi koko järjettömyys! Kurkatkaas
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2426

"-Kyse ei ole tyyppiviasta, kuittaa Nissanin Suomen konttori asian sähköpostilla." Nissanin Suomen konttorille terveisiä, kyse ON tyyppiviasta.

Jos en olisi näin kiltti mies, sanoisin että #!@#¤%. Onkohan noilla muoviliukulärpäkkeillä joku patenttisuoja? *miettii alan vaihtoa ja ensimmäisen miljoonan tekemistä muovilärpyköillä*