Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almeran (-99) vaihdelaatikko/kytkin ongelma

Aloittaja Rc, helmikuu 17, 2010, 08:44:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

akkuhappo

Joo ehkä se on fiksuinta... oliskohan se sit toi mt-90 synkroniöljy oikea, joku taulukko antoi 75w90 (oisko ollu mobil)
Vai mikähän mahtais olla paras vaihtoehto?

cedricfan

http://www.roadmachine.fi/suositus.html

Jos valmistajan suositus on vaihteistoöljy SAE 90 tai 80W90 API GL-1, -3, -4, moottoriöljy SAE 40 tai 10W40:  valitse MT-90 (75W90 API GL-4)

Alfa-Romeo ... Nissan, ...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

akkuhappo

Vielä tuosta redlinestä sen verran, suositustaulukko kertoo että nissanin askiin menee 2,8-3,2 litraa tavaraa. Redline mt-90 on 946ml purkissa eli 3sta purkista tulis tavaraa just se 2,8 ja muutama pisara päälle.. Eli riittäiskö tuo 2,8litraa, mistä johtuu tuo puolen litran marginaali?
Ja autona 97 allu 1,4

Datsuuna

1,4 L:n Alman lootaan menee tasan 2,8L ööliä ja 1,6 L:n vastaavaan taas 2,9L. Hyvin on Motox öljytkin toimineet vaihdelootassa.... niinkun koneissakin ja valikoimaa riittää.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

Lainaa1,4 L:n Alman lootaan menee tasan 2,8L ööliä ja 1,6 L:n vastaavaan taas 2,9L. Hyvin on Motox öljytkin toimineet vaihdelootassa.... niinkun koneissakin ja valikoimaa riittää.


Sain kyllä menemään 3 litran purkkia.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

Lainaa


Sain kyllä menemään 3 litran purkkia.

Kyllähän se 3 litraakin sinne varmaan mahtuu. Nuo antamani määrät ovat valmistajan ilmoittamia teoreettisia arvoja. Käytännössähän laatikko täytetään auton ollessa tasaisella alustalla täyttöpropun alareunaan asti eli heti kun alkaa tulla täyttöaukosta öljyä vähänkin ulos pitää täyttö lopettaa. Tuo on varsin yleinen käytäntö aika monissa laitteissa (muissakin kuin autoissa), jos ei ole erikseen sanottu tarkkaa täyttömäärää jota tulee ehdottomasti noudattaa jossain tapauksissa.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

Täyttöropusta täyttelin, ehkä suostuttelin ne loput pohjat sinne lootaan, ei enää niin tarkalleen muista..
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mies51

Öljytulppien aukaisu: laita ruosteenirroitusöljyä kunnolla tulppien kierteen juureen ja anna muhia vaikka päivän. Kyllä ne jatkovarrella sitten avautuvat.
Onko propuissa neliö- vai kuusiokolokannat? Avaimet pitää olla just sopivat.
Ihmetyttää tuo vedätyksen aiheuttama laakeririkko. Onkohan sittenkin ajettu vähillä/vanhoilla öljyillä? Tai sitten revitetty, liukkaalla kauheasti kaasua ja sitten tulee kuiva asfaltti vastaan, niin ruopaisu särkee mitä vain.
Uudesta Sunny 215000km, Almera 123000km, ei vaihde-ongelmia.


paanape

#38
Just tänään laitettiin 1,6.seen 1.4:sen laatikko. Niin ainakin laatikon pääty kumi kumityyny/päätykannatin kannattaa ottaa mukaan vaihtoaskiin koska ovat keskenään peilikuvat laatikon kylessä eli 1.6 kumi ei käyny 1.4 laatikkoon. Nyt odotetaan vielä innolla tuuleeko vetareiden kanssa ongelmia koska niissäkin tuntuu pientä eroa olevan.
Itse suosittelen kyllä laittamaan 1.4 omansa ja 1.6 omansa niin säästyy tältä muokkailulta.

Tänään 01.04.2010 tehtiin loppuun remontti, kun 1.4 päätykumi saatiin, vetoakselit oli tilattu myös, abs renkaat jouduttiin ottamaan 1.6akseleista. Onneksi oli tilattu myös vetoakselit, koska 1,6 eivät olisi sopineet.

Yokohama

LainaaJust tänään laitettiin 1,6.seen 1.4:sen laatikko. Niin ainakin laatikon pääty kumi kumityyny/päätykannatin kannattaa ottaa mukaan vaihtoaskiin koska ovat keskenään peilikuvat laatikon kylessä eli 1.6 kumi ei käyny 1.4 laatikkoon. Nyt odotetaan vielä innolla tuuleeko vetareiden kanssa ongelmia koska niissäkin tuntuu pientä eroa olevan.
Itse suosittelen kyllä laittamaan 1.4 omansa ja 1.6 omansa niin säästyy tältä muokkailulta.

Toisinpäin eli 1,6:n loota 1,4:n koneeseen voi toimia hyvin, koska välityssuhteet on 1,6:n lootassa tiheämmät 4:lla ja 5:lla. Jaksaa pienempi kone vetää paremmin isot mäet ylös. Jos vaan muuten sopii rakenteen puolesta.  :)