Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P10 primeran öljyn syönti

Aloittaja Vekkuli, helmikuu 06, 2010, 16:35:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jansu

#30
Laita kaveri kuskin paikalle ja aja itte kaverin autolla perässä ja kato minkä väristä savu on ja haistele mille sielä perässä haisee. Mulla auto poltti öljyä ku vuoti venttiiliohjurit ja kaveri lähti ajelemaan töistä lähtiessä mun takana. Seuraavana päivänä se kysyi että ootko tankannu tiisseliä ku noin kitkerä käry nousee perästä  :D  Samoin mun entinen taunus söi paljon öljyä, ja sen pakokaasut haisi kyllä aina ajaessa.

Eli jos ohjurin kumit vuotaa, niin pitkän seisomisen jälkeen tupruttaa sinistä ja tilanne normalisoituu pienen ajon jälkeen. Jos taas jatkuvasti sinertävät pakokaasut ja haisee niin todennäkösesti ölljyrenkaat menny... Jos ei ylimääräsiä hajuja niin tuolla öljynkulutuksella pitäis kyllä näkyä jossain jo vuotoa...

Lainaa"Toyotoissa öljynsyönti on vanhemmiten oikeen riesa ja just kuluneista öljyrenkaista se johtuu. Toyotalla on kyllä ollu muitakin harmeja viimeaikoina.  Itku"

Tietyt konetyypit on ollu tietyissä vuosimalleissa joissa on menny öljyrenkaita jo 100 000 jälkeen. Muuten kyllä tojotienkin öljynkulutus johtuu kuluneista ohjurinkumeista niinku muissaki autoissa  ::) Mulla ollu useampi yli 300 ja jopa 400 ajettu lotjota ja kaikissa joissa on kulutusta ollu niin syynä ohjurikumit, ei yhtään rengasvikaista.

Gorgane

#31

Lainaa
Tietyt konetyypit on ollu tietyissä vuosimalleissa joissa on menny öljyrenkaita jo 100 000 jälkeen. Muuten kyllä tojotienkin öljynkulutus johtuu kuluneista ohjurinkumeista niinku muissaki autoissa  ::) Mulla ollu useampi yli 300 ja jopa 400 ajettu lotjota ja kaikissa joissa on kulutusta ollu niin syynä ohjurikumit, ei yhtään rengasvikaista.

Vahva komppaus. Isäukon -92 Corolla farkku 1.3 koneella. Männänrengas losahti laakista 120tkm kohdalla ja tietenkin satojen kilometrien päässä kotoa. Saatiin ajamalla tänne, mutta öljyä meni matkalla litra jos toinenkin. Tutulla korjaamolla sitten saatiin edukkaasti kuntoon ja totesivat, että näitä on muuten sitten korjattu viime aikoina ja paljon. Kaikki huollot oli tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Tosin aika rankkaa ajoa sillä vedettiin eli usein peräkärryä klapikuormassa ja yleensä viisihenkinen perhe koiran kera päällä vähintään kerran viikossa.

Yokohama

LainaaLaita kaveri kuskin paikalle ja aja itte kaverin autolla perässä ja kato minkä väristä savu on ja haistele mille sielä perässä haisee. Mulla auto poltti öljyä ku vuoti venttiiliohjurit ja kaveri lähti ajelemaan töistä lähtiessä mun takana. Seuraavana päivänä se kysyi että ootko tankannu tiisseliä ku noin kitkerä käry nousee perästä  :D  Samoin mun entinen taunus söi paljon öljyä, ja sen pakokaasut haisi kyllä aina ajaessa.

Eli jos ohjurin kumit vuotaa, niin pitkän seisomisen jälkeen tupruttaa sinistä ja tilanne normalisoituu pienen ajon jälkeen. Jos taas jatkuvasti sinertävät pakokaasut ja haisee niin todennäkösesti ölljyrenkaat menny... Jos ei ylimääräsiä hajuja niin tuolla öljynkulutuksella pitäis kyllä näkyä jossain jo vuotoa...


Tietyt konetyypit on ollu tietyissä vuosimalleissa joissa on menny öljyrenkaita jo 100 000 jälkeen. Muuten kyllä tojotienkin öljynkulutus johtuu kuluneista ohjurinkumeista niinku muissaki autoissa  ::) Mulla ollu useampi yli 300 ja jopa 400 ajettu lotjota ja kaikissa joissa on kulutusta ollu niin syynä ohjurikumit, ei yhtään rengasvikaista.

Ei muuten johdu kuluneista ohjurinkumeista, jos öljyä palaa kokoajan niin että ajossa näkyy sinertävää pakokaasua kokoajan.  ::). Just noin on oman aijemmat Toyotat käyttäytyny. Toinen ei vielä ostaessa kuluttanut öljyä oikeen nimeksikään, mut jo vuoden päästä alkoi öljyä mennä ja maailma sinersi. Ihme kyllä katsastuksen päästömittauksista se meni aina läpi.  :-? Katalysaattoria siin ei ollu vielä. Ylensäkkin noi ohjurinkumit vaikuttaa lähinnä vaan minimaalisesti öljynkulutukseen , jos ne ei oo kokonaan pois. Imuventtiilien kautta lähinnä.  ::)

Uusi Nissanisti

Mulla yhdessä Corillassa etustefa vuoti, uusi makso muutaman eskon, kulutus loppu, siis voi olla tuo tai takastefa syynä myös Nisussa?  8-)

Vekkuli

#34
Joo mä nyt vielä kerran toistan itseäni...kone ei vuoda mistään siis, EI VUODA MISTÄÄN ei edes pakoputkesta tule raakaa öljyä ja siitä huolimatta kulutus on tuo! >:( Olen hankkimassa jo uutta konetta ja sitten tuossa kesän aikana purkaan vanhan ja katson mitä se sisälsi ja ilmoittelen tässä sitten tulokset 8-)

BA

Erikoista.
Kuinka paljon kone huohottaa? Ja huohotin ei mene mihinkään epämääräiseen paikkaan, kuten runkopalkkiin tai helmakoteloon? Erillinen säiliö olisi tullut jo täyteen.
Näitäkin on nähty, automaattinen ruostesuojaus... :-X Paljon saa öljyä alustaankin roiskia ennen kun näkyy.

Vekkuli

#36
Siinähän kehittelemisen arvoinen vinkki. Niin ei mene helmakoteloihinkaan eikä mihkään ulkopuolisiin syvennyksiin mitä koneesta löytyy, sehän kuuluisi sitten katekoriaan tankkialukset, tää on primera. :D Tarkistin huohottimen putken ja kyllä sieltä ilma kulki.

cedricfan

LainaaJoo mä nyt vielä kerran toistan itseäni...kone ei vuoda mistään siis, EI VUODA MISTÄÄN ei edes pakoputkesta tule raakaa öljyä ja siitä huolimatta kulutus on tuo!
Mahdoton yhtälö. Taitaa kuitenkin tulla pakoputken kautta, ajossa moottorin kautta palava öljy ei niin paljoa näy.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Vekkuli

No se on kyllä sanomattakin selvää, että pakarista se tulee palaneena ::)

matti.l

Tässä vaiheessa ei varmaan paljoa menetä jos koneelle tekis forte käsittelyn.
En paljoa perusta noista korjaus mömmöistä,mutta tuolla vissiin saatu aikaiseksikin jotakin.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Vekkuli

#40
No mutta mitähän se vaikuttaa öljynkulutukseen jos vaikka öljyrenkaat on paukahtannu  :o
Siis huomatkaa kone käy tosi siististi.

matti.l

Joo aattelinkin,jos renkaat olis jumissa,eli karstoittuneet,niin sillon vois olla apua,mutta jos mekaanista vikaa niin sitähän ei tietysti korjata millään aineilla.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Alppu

LainaaNo mutta mitähän se vaikuttaa öljynkulutukseen jos vaikka öljyrenkaat on paukahtannu  :o
Siis huomatkaa kone käy tosi siististi.


Mitenkä ne öljyrenkaat sitten paukkuu?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Vekkuli

Kai ne on pamahtannu rikki mennessään  :-/

Alppu

LainaaKai ne on pamahtannu rikki mennessään  :-/

Mitenkä ne sitten rikkoontuu?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Vekkuli

Kerropas jos sulla on parempia ehdotuksia :-?

Alppu

#46
LainaaKerropas jos sulla on parempia ehdotuksia :-?

Ohivuotomittaus antaisi ainakin tarkempia tietoja.

Jos pääsee montulle tai saa auton ylös, niin millanen operaatio olisi uudelleenrengastus?
Olisi varmaan samanlainen operaatio kun tähän N15 GA14DE moottoriseen? Tosin itselläni ei tarvii vaihtovälillä lisäillä.  :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Uusi Nissanisti

LainaaJoo mä nyt vielä kerran toistan itseäni...kone ei vuoda mistään siis, EI VUODA MISTÄÄN ei edes pakoputkesta tule raakaa öljyä ja siitä huolimatta kulutus on tuo! >:( Olen hankkimassa jo uutta konetta ja sitten tuossa kesän aikana purkaan vanhan ja katson mitä se sisälsi ja ilmoittelen tässä sitten tulokset 8-)
EI VUODA MISTÄÄN MUTTA ÖLJYÄ KULUU, MAHDOTON YHTÄLÖ MIELESTÄNI!  :o
Kerro kuitenkin syy kun selviää, siis opiksi ja ojennukseksi meille "skeptikoille"?  :P

Vekkuli

LainaaJoo mä nyt vielä kerran toistan itseäni...kone ei vuoda mistään siis, EI VUODA MISTÄÄN ei edes pakoputkesta tule raakaa öljyä ja siitä huolimatta kulutus on tuo! >:( Olen hankkimassa jo uutta konetta ja sitten tuossa kesän aikana purkaan vanhan ja katson mitä se sisälsi ja ilmoittelen tässä sitten tulokset 8-)
Että näin! ;)

Uusi Nissanisti

Olet varmaan ostanut "valittua öljyä", siis pääsee heti Mobilin taivaaseen?  :D

Vekkuli

Kaikilla öljyillä sama juttu  :-[

Alppu

LainaaKaikilla öljyillä sama juttu  :-[

20W-50 myös?  ;)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Vekkuli

No empä ole sitä kokeillut. :-/

Alppu

LainaaNo empä ole sitä kokeillut. :-/

pari purkkia siihen vielä stop smokea joukkoon.  ;)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Vekkuli

#54
Ja mitähän sen pitäisi tehdä? :o Niin kyllä se tässä kylmillä ainakin hallaa tekisi jos sitä paksummaksi yrittää. ::)

Alppu

LainaaJa mitähän sen pitäisi tehdä? :o

ei ainakaan mitään hyvää talvella..  ;D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Uusi Nissanisti

Oletkos Valvolinea kokeillut? :-?

Vekkuli

Meinaatkos että tuollaisella öljyn syönnillä enää voi öljyn merkki ratkaista, jos voi, niin en kyllä häviäkään mitään, jos koitan ja otan sen forte käsittelyn samalla, sen jälkeen sitten vaihdan koneen, niin se ainakin vaikuttaa, mutta maksaa mulle 950 euroo. Kirjoittelen tässä sitten koetulokset kun se on ajankohtaista. ;)

Alppu


On se Forte pesun jälkeen kuitenkin paljon mukavampi tutkia sitä purettua konetta. :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

#59
LainaaOletkos Valvolinea kokeillut? :-?
Siis Maxlife, eikä mikä tahansa Valvoline. Myös Teboilin Gold 5W40 on usein vähemmän kuluvaa verrattuna PAO-pohjaisiin. Tosin jos kone on väljä niin ei noistä juuri apua ole, silloin auttaisi ihan ohut 0W30 öljy ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV