Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

auton maalauksesta

Aloittaja nippon p10, tammikuu 28, 2010, 18:30:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toukopouko

LainaaVesivärillä on helpompi saada hyvä pinta mutta se on hitaampaa & vaatii eri työrutiinit. Aloittelijan (joka ei ole oppinut väärille tavoille vielä) kannattaisikin aloittaa vesiväreistä suoraan.
Miten työrutiinit eroaa?

Minkälainen ruisku ja kompura kannattais ostaa aloittelevalle autotallimaalarille(vesiohenteisille maaleille)?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

JannuLuigi

#31
Liuotinväreillä saa kyllä ihan yhtä hyvää pintaa kuin vesimassalla+lakalla,kunhan ruisku on kunnossa ja suuttimet oikean kokoiset,kaikkeen ei käy yksi ja ainut suutinkoko. Vesiväri on vaan tarkka pohjamaalista,ei saa olla 1k tavaraa pinnassa (esim.spray hiomaväri) jos meinaa vesimassan päälle vetää..irtoaa varmasti. Lähtee oikein nätteinä pitkinä suikaleina väri ja lakka jos vaikka kiveniskeymä tulee ja vesi pääsee väliin. Näitä on nähty ja paljon. Poikkeuksena tietenkin sellainen 1k tavara,mikä on tarkoitettu vesimassan alle,sen kanssa ei tule ongelmia. Liuotinmaalien kanssa ei ole tätä ongelmaa, pohjamaaliksi käy melkein mikä vaan spray ja ruiskutavara jos ei tekijää/auton omistajaa häiritse "huonot" pohjamaalit. Vanhaan autoon ja varsinkin normaaliväreillä maalattaessa,suosittelen edelleen liuotinmaalia.
Sunny GL B11 '86
Legacy GT BL5 '04

cedricfan

Juu, liukkarilla saa hyvää, mutta hyvän pinnan saaminen on vaikeampaa aloittelijalle. Helpoinhan on nuo rk-sävyt, mutta huonoin pinta.
Vesiohenteisen kuivumisaikakin on pidempi, ja uuni suositeltava. Toisaalta kuivumisen näkee kun pinta vetää mataksi, ja kun kuivuminen on hidasta niin "väärällä sumulla" tulee silit tasaista pintaa. Lisäksi vesiväri peittää paremmin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV