Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Jäähyväiset Nissanille

Aloittaja jiipeevee, elokuu 19, 2008, 11:52:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tearcandy

Kyllä siitä gt-r:stä enemmän on iloa kuin asuntolainasta, ehdottomasti.
Asunnon varjopuolia on se, että se kököttää paikallaan yhdessä paikassa.. Ja helpommin gt-r:n saa myytyä, huonokuntoisenakin  ::)

DatToy

Onneks on Toyota, jos rupee Nissanin meininki ahistamaan. Voi Rellu, minkä teki...
Autot:Mazda 626 Coupe -91.Toyota Corolla HT Coupe 3T. Datsun 100 A 1400cc. Subaru Legacy 2012. EX:mm. Alkup.turbo-Cherry & Datsun 150y & 120y...

Ruhvi

Lainaa

Renault on pilannut nettisivutkin...  :D

Hjep, kaikki mihin rellu koskee menee pilalle, saastuu, mätänee jne  :D tänäänkin oli radiossa että joku 2005 vm renoo mekane oli aktivoinut itsetuhomekanismin eikä ollut varoittanu kuljettajaa/matkustajaa mitenkään, pössähtäny palamaan. aika pitkäikänen auto (tää oli sitte vitsi, että ei tartte sitä papusalkoa ruveta poskionteloihin imuroimaan)
Micra K10

Allu-96

Täälläkin on yksi joka on laittanut toistaiseksi nissanin "jäähylle" Ei tullut keväällä sopivaa vastaan niin vaihtu merkki opeliksiin.Tallin uumenissa jossain odottaa vanha palvelija (b11-86)innostusta laittaa takaisin liikenteeseen.Kyllä nissan kerkesi palvella pikkaisen vajaa 17 vuotta  ;D

AnttiJL

Todella harmittaa tää nissanin ja rellun yhteisty. Micrastakin hajoo pallonivelet samoilla kilometreillä ku lagunasta...
Jos voittaisin lotossa ostaisin subarun käyttöautoksi ja harrasteautoiksi nissaneita, vaikka joku Zzz

Alppu

LainaaOnneks on Toyota, jos rupee Nissanin meininki ahistamaan. Voi Rellu, minkä teki...

Just niin.  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

wanharouva

Jep, on Nissanin nykymallisto aika surkea, ei ole kunnollista suuntaa, kaikki henkilöautot ovat jollain tavalla kummallisia, kuten Note, Qashqai sun muut. Vielä toistaiseksi Micra on selkeästi pikkuauto, eikä mikään crossover, muita ei sitten oikeastaan olekaan :-[

Tietysti kun olisi oikein härski, niin hakisi Pietarin Nissanin tehtaalta Teanan. Pietarin tehdashan on vain kokoonpanolaitos, siellä ei valmisteta mitään osia, käsitttääkseni tulevat Japanista. Mallejahan siellä tehdään Teanaa ja X-Trailia.  8-)

Jotenkin surullista vaikka nyt ei olekaan vielä muutamaan vuoteen uuden auton hankkiminen edes teoriassa mahdollista, niin nykymallistosta ns. tavallisista autoista kaikki jäisivät diilerille, keula suuntautuisi ehkä Subaru-myyjälle  :) Tietysti Cuben voisi hankkia  8-)

Ei ymmärrä että vaikka Nissanilla on mallistossaan kaikkea pienestä kirpusta Presidentiin asti niin tänne euroopan kehitysmaahan tuodaan vaan ne kummallisimmat  :-[

OT: Dacian Pick Upiahan myydään Etelä-Afrikassa Nissanina, vaihtaneet vain maskin. Ja tuon takia Bakkien 30 vuoden ura katkesi  :'(

Vielä lisää OT:ta
   Ei ole enää Subarutkaan samoja, uudessa Legacyssä ei ole enää kehyksettömiä sivulaseja, mitkä mielestäni kuuluvat Subaruun. Eli uusi Legacy jäisi myös kauppaan  ;D

Johan oli taas vuodatus  ;D ;D ;D

AnttiJL

OT:Mutta subaru taitaa kuitenkin edelleen olla aidosti japanilainen auto???

jip59

LainaaOT:Mutta subaru taitaa kuitenkin edelleen olla aidosti japanilainen auto???
Jepjep.
Eikä ole suostunut yhteistyöhön muiden merkkien kanssa. Jos siis haluaa aitoa, siis sellaista jonka merkki on keulassa, taitaa "Saparo" olla niitä ainoita japseja.  ::)
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

Y10SUNNY

Täytyy näin "vanhempana" autoilijana ja autoharrastajana todeta mielipiteenäni, ettei yksikään nykyisistä automalleista edes näytä AUTOLTA, merkkiin katsomatta. Nissanista senverran, että silloin, kun niissä luki kyltissä: Made in Japan, niin ne oli viel laadukkaita ja hyviä autoja, ei ole enään...!! -Masa-

micramies

#40
Mazdahan on käsittääkseni vielä aito japanilainen Subarun lisäksi, lieneekö Toyotalla enää mitään aitojapanilaista mallia. Entä Hondalla, Civic hatchback taitaa olla Britti mutta entä sedan? Tai Accord?

Primera ja Almera taisivat olla viimeiset "kunnon" Nissanit tavalliselle auton ostajalle ainakin toistaiseksi, GT-R on varmasti aito Japanin Nissan mutta ei mikään jokamiehen auto.
Micra K12 saa kaiketi vielä vaikka siihenkin on kai Renault jo pistänyt näppinsä.
'
Ensimmäinen etuveto Sunny ja saman ikäinen (1982-86) Cherry olivat mielestäni hyvännäköisiä ja moderneja aikanaan, sittemmin muotoilu meni vähän tylsemmäksi ja laatikkomaisen teräväkulmaiseksi, viimeinen Almera ja Primera olivat taas rohkean tyylikkäitä mielestäni. Nyt Tiida ja muut nykymallit ovat taas tyyliltään aivan toisenlaisia, jopa oudon näköisiä, Nissanilla näyttää tyylisuuntaukset vaihtelevan aika radikaalisti vuosien mittaan.
Toivottavasti seuraavassa sukupolvessa muotoilu ottaisi taas askelen tavanomaisen tyylikkääseen suuntaan vaikkakin Qashqai myyntitilastoissa näyttää pärjäävän yllättävän hyvin.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

M i g i

LainaaMazdahan on käsittääkseni vielä aito japanilainen Subarun lisäksi, lieneekö Toyotalla enää mitään aitojapanilaista mallia. Entä Hondalla, Civic hatchback taitaa olla Britti mutta entä sedan? Tai Accord?

Primera ja Almera taisivat olla viimeiset "kunnon" Nissanit tavalliselle auton ostajalle ainakin toistaiseksi, GT-R on varmasti aito Japanin Nissan mutta ei mikään jokamiehen auto.
Micra K12 saa kaiketi vielä vaikka siihenkin on kai Renault jo pistänyt näppinsä.
'
Ensimmäinen etuveto Sunny ja saman ikäinen (1982-86) Cherry olivat mielestäni hyvännäköisiä ja moderneja aikanaan, sittemmin muotoilu meni vähän tylsemmäksi ja laatikkomaisen teräväkulmaiseksi, viimeinen Almera ja Primera olivat taas rohkean tyylikkäitä mielestäni. Nyt Tiida ja muut nykymallit ovat taas tyyliltään aivan toisenlaisia, jopa oudon näköisiä, Nissanilla näyttää tyylisuuntaukset vaihtelevan aika radikaalisti vuosien mittaan.
Toivottavasti seuraavassa sukupolvessa muotoilu ottaisi taas askelen tavanomaisen tyylikkääseen suuntaan vaikkakin Qashqai myyntitilastoissa näyttää pärjäävän yllättävän hyvin.

Mazda se eka takinkääntäjä on ollu.. Fomoco jo 80`luvulta..

cedricfan

Mazdalla pakka on ihan sekaisin. Kakkosta ja kolmosta tullut mistä sattuu, nyt taas taisi olla vuorossa Japaniasta? Kutosessa liikaa voorttia...

Accord on taas japsi, seeärvee ja isoin osa Civikeistä brittiä.

Toyotalla isompi pää on japsia, ja yllärinä uusi sedan-Corolla, samanlainen itäeuroopan kehitysmaaamalli kuin Tiida.

Subarun laatu taasen ei kuulemma enää ole kehuttavaa, ainakaan japanilaiseksi :-[
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ひゃ く あ hyakuA sataA

#43
Muutaman vuoden takaset Mazdan ruosteongelmat (pari vuotta vanhat autot ruostuvat ovista ja helmoista) on suoraan perua Fordilta. Samaa oli focuksessa ja mondeossa 2000 luvun alkupuolella. Johtunee suoraan jostain foortin paskasta maalista. Suoraan sanoen kaikki menee pilalle, missä on vähänkin foortia. Vähän sama on kyllä Nissanista sanottava, kun rellu tuli kuvioihin mukaan. Olisi edes ollut niin, että rellun maine olisi parantunut, kun tuli nisukkaa mukaan.

P.S Moottori lehdestä luin jutun, että 2 eniten takuukorjauksia aiheuttavat uudet autot ovat Honda civic 5 ovinen malli ja Toyota auris. Yllätys, yllätys molemmat tehdään sumujen saarella. ;)
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

BA

K12 Micra paistattelee jokaisessa eurooppalaisessa tilastossa kärkisijoilla mitä tulee vähiten hylkäyksiä saaneisiin automalleihin, maasta, tai auton vuosimallista riippumatta.

Olkoonkin Clion pohjalevylle kasattu, mutta on siinä ainakin onnistuttu rellua erittäin paljon paremmin!

Alppu

#45
LainaaMuutaman vuoden takaset Mazdan ruosteongelmat (pari vuotta vanhat autot ruostuvat ovista ja helmoista) on suoraan perua Fordilta. Samaa oli focuksessa ja mondeossa 2000 luvun alkupuolella. Johtunee suoraan jostain foortin paskasta maalista. Suoraan sanoen kaikki menee pilalle, missä on vähänkin foortia. Vähän sama on kyllä Nissanista sanottava, kun rellu tuli kuvioihin mukaan. Olisi edes ollut niin, että rellun maine olisi parantunut, kun tuli nisukkaa mukaan.


Kysehän taisi olla korikitistä tms., ei maalista. Ja kitti oli hankittu alihankintana ja sama kitti valmistaja oli toimittanut kyseistä tavaraa muillekin valmistajille.. ennemminkin tässä oli kyseessä paska säkä, kuin yleinen vertaus laadulle..
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

AkiH

Muistelenko väärin vai oliko se kitti sellaista, että se kutistui pakkasella ja suola ja kura pääsivät sen takia saumoihin muhimaan?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Alppu

LainaaMuistelenko väärin vai oliko se kitti sellaista, että se kutistui pakkasella ja suola ja kura pääsivät sen takia saumoihin muhimaan?

Muistelisin myös että joko kutistui pakkasella tai kuivui ja halkeamista suolavesi ym. pääsi muhimaan.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

seppo

moi !!!!

sääliksi käy piirimyyjä, kun nuo nissanin mallit on mitä on... !!!!
sen takia minä en ole vaihtanut käyttö autoa pitkään aikaan !!!
kun uusia datsunia ei saa mistään .... ajetaan sit vanhalla  ;D  ;D  ;D   
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

AnttiJL

Perustetaan oma autotehdas ja rekisteröidään Datsun-merkki omiin nimiin. Tehdään autoja joista puuttuu kaikki turha sähkötekniikka. Autoja jotka painaa vähän, kuluttaa vähän ja kestää kauan (yli 300tkm/20v). Pintapellit vois tehdä sellaisiksi että ovat pienillä pulteilla kiinni ja runko&pohja rosterista. Moottoritila niin väljä että kaikki osat ovat yhtä helposti vaihdettavissa kuin esim. meikäläisen Sunny GA14:a. Perusmalli olisi sitten todellinen karvalakkimalli, jota voisi tosin varustella ilmastoinnilla, ohjaustehostimella, abs-jarruilla jne. Tuota autoa voisi jo kutsua työkaluksi, pintapelteihin tulleet naarmut voisi jättää silleensä tai itse vaihtaa uuteen peltipalaan. Tuolloin auto olisi vain kulku-/työväline eikä mikään kukkanen jonka ulkoista kiiltävyyttä pidetään sen tärkeimpänä arvona. Malleiksi varmaankin riittäisi HB,farmari,pick-up, (aito) maasturi ja pakettiauto. Väittäisin että kysyntä olisi huimaa pelkällä HB/farmari-mallillakin. Hintakin pitäisi olla kohdillaan ja moottoreita saisi varmaan alihankintana ihan laadukkaitakin.
Tietysti olisi kovin trendikästä tarjota seuraavia moottorivaihtoehtoja: bensa, sähkö,(bio)diesel,E-bensa ja vety.
Tehdäänhän amerikoissakin autoja ihanvaan neliö-putkesta lähtien hitsaamalla. Ulkonäköseikkoihin voisi kiinnittää senverran huomiota että ei nyt sentään hävetä tarvii. Halvalla varmaan saisi myytyä laatikko-autojakin...

OH2KV

#50
LainaaPerustetaan oma autotehdas ja rekisteröidään Datsun-merkki omiin nimiin. Tehdään autoja joista puuttuu kaikki turha sähkötekniikka. Autoja jotka painaa vähän, kuluttaa vähän ja kestää kauan (yli 300tkm/20v).
...clip...
Halvalla varmaan saisi myytyä laatikko-autojakin...
Ja läpäisee törmäystestit ja päästömääräykset. Varustettu näkymättömällä antennilla, mikä tehokkuudeltaan kuitenkin on maailman paras.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

mortica

#51
Ei taida Datsun nimen rekisteröinti omaan tuotantoon ihan onnistua. Pickupia valmistetaan edelleen Datsunina (ei Nissanina) joissain maissa.

Eikös Nissan joskus suunnitellut Datsun nimen uudelleen käyttöönottoa laajemmaltikin?

http://www.nissan-global.com/GCC/Japan/NEWS/News8Eng.html

410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

Jukkiz

#52
Subarun laadusta sen verran, ettei 2008 diesel Legacystä ole viel mitään huomattavaa joutunu vaihtamaan lähinnä muutama parkki polttimo ja oiskohan olu rekisterikilven valo ja rehellisyyden nimissä subarun akilleen kantapää kytkin meni mutta sen tiesin jo ostaessa ja kilometrejäkin tullu sitten juhannuksen 2008 vasta 130tkm

käyttö autoksi en nissania ole ikinä harkinnut, en vanhempaa en uudempaa. ihan vaan hauskoja harasta vessoja ovat ja suhteellisen halpojakin.
PL411 -65 J13ss x 3 + -66
Manta A -71, Fiat 600 -71 ja -73, Chevrolet x 2

Ruhvi

#53
Asiaan sen verran palatakseni, itelläki saattaa hyvin pitkälti olla merkin vaihto patrolin jälkeen eessä, toista patikkaa en laita ja ainoa mitä vois ajatella on cedricci tai laureli, mut niitte käyttökustannukset on taas aivan eri luokkaa näillä kilsoilla ja rahapussilla (joka on lähinnä kärpäslätkänä ;D) mut kyl pahaa tekee ku ei näitä kunnon autoja oo oikee saatavilla. Ja nuo cedut ja lauritki on tämmöselle rähmäkäpälälle turha paljo ajettuja, peltihommaa yms löytyy, jote ei iha ehkä käyttikseksi sovellu  ::)
Micra K10

AkiH

Ainahan voi uittaa Japanista jotain sopivaa, mikäli oikeanpuoleinen ohjaus ei haittaa.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Ruhvi

LainaaAinahan voi uittaa Japanista jotain sopivaa, mikäli oikeanpuoleinen ohjaus ei haittaa.


on kyllä tuoki käyny mielessä...
Micra K10

StanLaurel

#56
Ei kai toi oikeanpuoleinen ohjaus haittaa jos meinaa postia jaella muuten kyllä...  ;D
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

AkiH

Ratti oikealla puolella olisi ollut toissa kesänä tarpeen juurikin tuossa hommassa.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

kingofapes

subaruhan on osin toyotan omistuksessa tätä nykyä ja sieltä on tulossakin suht edullinen takavetosportti molemmille valmistajille, sama pohjalevy ja tekniikka molemmissa (moottori subarusta koska on bokserina hyvin matala ja mahdollistaa mainion alhaisen painopisteen). että kyllä subarukin on joutunut taipumaan yhteistyöhän isompien kanssa  ;)

toyota valmistaa  euroopassa myytävistä malleista ainakin priuksen japanissa. mallien valmistaminen siellä missä niitä myydään on enemmän kuin perusteltua siksi että tällä vältetään usein merkittävästi tulosta haukkaavia valuuttavaihteluja, jotka toisinaan ovat japsivalmistajille tuottaneet todella harmaita hiuksia erityisesti jenkkimarkkinoilla joissa myynti on saattanut olla hyvääkin mutta dollarin ja jenin väliset muutokset ovat sitten syöneet tuloksen. ja ilman tulosta yksikään valmistaja ei kauaa toimi.

nissanin malleista gt-r ja 370z kyllä kelpaisivat meikäläiselle. mutta onhan se totta että datsun on aina datsun..  :D
<div style=

cedricfan

LainaaRatti oikealla puolella olisi ollut toissa kesänä tarpeen juurikin tuossa hommassa.
Ja tuossa ajo-opetuksessa huomasi ettei RHD mikään kaamea olisi, kun tottui katselemaan maisemaa kuskina sieltä ojan puolelta istuen mutta ilman rattia :D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV