Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

millainen tulee olemaan verotus?maaliskuun jälkee

Aloittaja vilperi, tammikuu 17, 2010, 13:13:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vilperi

oon kuullu huhua, että lavaautoihin voi tulla, ton maaliskuun jälkeen aika rankka verotus, liittyen painoon ja päästöihin..eli  jos tämä pitää paikkansa niin voin sitte viä kilvet tosta mun hirvijahti/työ autosta pois ... harmittaa ko se on kuitekki käyttö autona hyä. :( kertokaa toki jos teillä on parempaa tietoa :) kingcap td 25 4x4 vm 87

Wildchild-

No siis alle 01 vuosimallin autot verotetaan tästä lähtien painon mukaan. Esim itellä nousee verot sen 50€ kun kokonaismassa on 1800kg. 01 eteenpäin menee sitten päästöjen mukaan.

Tuolta löytyy taulukkoa -> http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ymp%C3%A4rist%C3%B6perusteinen+ajoneuvovero.htm
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

micramies

#2
Jos olen oikein ymmärtänyt niin tässähän on vuoden siirtymäaika ainakin henkilöautoilla, tänä vuonna eli 2010 maksuun lankeava vero menee muistaakseni helmikuun loppuun 2011 asti nykyisellä systeemillä ja sen jälkeen, 1.3.2011 alkaa vasta se päästö- tai painoperusteinen ajoneuvoverotus.
Itse toivoin että hiilidioksidipäästöön perustuva ajoneuvoverotus tulisi voimaan jo tänä vuonna niin olisi laskenut vuotuinen vero 127,75 eurosta 81,39 euroon kun tämä päästelee 142g/km hiilidioksidia :)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

mikko_r

Pakettiautojen uusi verotus astuu voimaan vasta ensi vuonna.Ja niissä 2008 ja uudemmat menee päästöjen mukaan ja vanhemmat kokonaismassan mukaan.