Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

nissan king tekee painetta

Aloittaja kong, tammikuu 16, 2010, 19:36:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kong

juu elikkäs  ostin tuossa halvalla nissan king cabin vm.88   mootori ilmeisesti sd25   ja nyt tekee painetta paisunta säiliöön.. kansi remontti tehty viime keväänä..  onkos kellään ideoita missä vika vois olla...

Tero-75

Kyllä paine paisuntasäiliössä viittaa vahvasti kansi/tiivistevikaan jälleen. Onko tietoa tarkistettiinko kannen suoruus viime remontin yhteydessä?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

kong

joo kyllä kansi on tarkastettu..  sinällään outoa kun pako kaasu on niin pirun puhtaan näköistä , äkki päätä näyttää ettei kannen välistä hikoile mitään  ja  öljyt ja nesteet ei mene sekaisin..

Datsuuna

Lisäksi ei olisi pahitteeksi vielä jälkikiristää kansipultit, kun on ensin ajettu jonkun aikaa remontin jälkeen. Tällä varmistetaan, että pultit on varmasti tiukalla. Tärkeää varsinkin dieseleissä. Lohkon suoruuskin kannattaa tarkistaa vaikka sille ei voi tuossa yhteydessä mitään tehdäkkään. Kannessa voi olla halkeamakin, joka kuitenkin epätodennäköistä tuossa jos kerran on toiminut remontin jälkeen.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tero-75

Lainaajoo kyllä kansi on tarkastettu..  sinällään outoa kun pako kaasu on niin pirun puhtaan näköistä , äkki päätä näyttää ettei kannen välistä hikoile mitään  ja  öljyt ja nesteet ei mene sekaisin..
Vuotava kannentiiviste voi oirehtia monella tapaa: Milloin pääsee nesteet sekaisin, milloin neste sylinteriin, tai kuten tässä tapauksessa: sylinterin paine pääsee vesitilaan.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Cedricisti

Ja kun lohkon suoruus tarkistetaan, nin tarkimmillaan se tehdään niin ettäk ytkinkoppa kiristetään valmistajan ohjeiden mukaan momenttiin, ja sitten mitataan / höylätään, se kaveli kun vetää lohkoa "kieroon".

Mutta kyllä tuo kuulosta siltä että kanspahvin vaihdossa on joku juttu laiminlyöty.

kong

juu  no eikai se auta kun tempasta kansi pois..  joo auto oli toiminut moitteettomasti muutan kuukauden remontin jälkeen..  ja oireet oli taas alkanu  ja  sen jälkeen olivat vaihtaneet vesi pumpun niin taaas oli ollut huolettomia kilometrejä, jonkin aikaa mutta taas oireeet jatkuu.. oisko mahdollista että vika vois olla termarissa..

jip59

Termarivika vaikutaa lähinnä moottorin jäähdytinnesteiden lämpötiloihin.
Yleensä alkava kannentiivistevika oirehtii siten että painetta alkaa tulla syyläriin. Syystä että syylärin normaali toimintapainehan on n. 0,9-1,1bar ja sylinterissä palotapahtuman aikaan yli 25bar niin ensiksihän se paine menee syyläriin päin. Sen jälkeen kun vuoto on pahentunut niin pahaksi että kannentiivisteestä on palanut pala pois niin työtahtien välillä ehtii nestettä imeytymään pyttyyn ja valkoinen savu perässä kertoo viasta. Tosin silloin tulee ongelmaksi käynnistäminen kun sopivasti siitä reiästä valuu nestettä männänpäälle ja starttia kääntäessä pökkää kuin seinään kun on pytty täynnä jäähdytysnestettä. (On meinaan omakohtaisia kokemuksia).
Tokihan jos kannessa on halkeama palotilasta vesitilaan aiheutta myös tuollaista oiretta mutta se selviää koeponnistuksessa. Ja jos ei vikaa löydy tiivisteestä niin kannattaa tehdä tuo koeponnistus myös kuumalla vedellä. Eipä olisi ensimmäinen kerta kun kylmällä vedellä tehty koeponnistus ei ole tuonut vikaa esiin.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03