Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

sunny n14 alipaineletkut helppiä kaivataan..

Aloittaja Supi, joulukuu 15, 2009, 22:20:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Supi

Terve kaikille nyt vielä piti kyselemään rythtyä viisaammilta. Tuossa vaihtelin alipaineletkuja sunnyyn ja ,kun sain homman tehtyä huomasin yhden ilmanputsarilta lähtevän pitkän letkun olevan vailla paikkaa. Tuossa letkussa tuntuu ilma kulkevan ,kun pistää sormen letkun päähän. Auto rupesi käymään korkeaa tyhjäkäyntiä ja vosin vaikka vannoa ,että kulutus kohosi. Säädin tyhjäkäyntiä pienemmälle nyt käy vähän pienemmillä kierroksilla ,mutta auton käydessä polkaisee kaasua tyhjäkäynti putoaa hetkeksi ja taas nousee. kylmäkäynnistyksessä ei ensin meinaa ottaa kunnolla kierroksia lämpimänä kiihdytyksessä kangertaa. pakokaasu arvot olivat hyvät. Ja huomasin vielä kaasaria tutkiessa ,että oli vuotanut kyljestä öljyä tai jotain. Jonkinlainen kaavio letkujen järjestyksestä olisi kiva. Josta kävisi ilmi ilmanputsarilta lähtevät letkut. Ja onko tuo kaasarin vuoto yhteydessä em. vikoihin. Ja auto on kaasari peli. Nyt ideoita jos joku tietää. :-?

cedricfan

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

doope

Meneekö imuilman lämpötilan alipainesäätimelle letkua.
vai monta letkua putsariin menee? jos kaksi niin toinen tulee imusarjalta ja menee termostaattiin ilmanputsarissa mistä jatkaa matkaa alipainesäätimelle.

Supi

No kaksi sinne taisi mennä. Missä tuo imuilman lämpötilan säädin sijaitsee? 

Datsuuna

Helpointa katsoa toisesta samanlaisesta autosta. Kyttäät vaan sopivaa tilannetta ja pyydät saada verrata autojen letkustoja toisiinsa. Parhaillaan ei ehkä paras mahdollinen keli tuohon.  ;D Noin tehtiin aikoinaan velipojan Corollaan, kun vaihdoimme siihen koneen ja emme olleet varmoja letkujen oikeista asennuksista.  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

eloz

LainaaNo kaksi sinne taisi mennä. Missä tuo imuilman lämpötilan säädin sijaitsee? 

Eikös se ole siinä imutorvessa mikä tulee ilmanputsarille.
     

Supi

Käytin autoa tuossa yhdellä nyrkkipajalla ja tyyppi yritti etsiä paikkaa letkulle ,mutta ei löytänyt ja sitten vaan totesi ,että ei kuulu mihinkään. Minun mielestä kuuluu ,koska letkussa kulkee ilma. Tänään vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän. ,ei vaikutusta entiset olivat kylläkin aivan loppu. Mitä tuohon voi enään keksiä? Onko ideoita vielä jäljellä. Ja minulla ei ole imutorvessa mitään säädintä. :-/

Mies

No perhana, otan tossa omalla pihalla seisovasta pari kuvaa konepellin alta...jos siitä jotain vinkkejä sais.

Nyrkkipajat on nyrkkipajoja,ikinä ei tiedä millasen "korjauksen" niiltä saa  ;)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Muutama kuva, en tiedä onko apua mutta jokatapauksessa...







K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

eloz

LainaaKäytin autoa tuossa yhdellä nyrkkipajalla ja tyyppi yritti etsiä paikkaa letkulle ,mutta ei löytänyt ja sitten vaan totesi ,että ei kuulu mihinkään. Minun mielestä kuuluu ,koska letkussa kulkee ilma. Tänään vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän. ,ei vaikutusta entiset olivat kylläkin aivan loppu. Mitä tuohon voi enään keksiä? Onko ideoita vielä jäljellä. Ja minulla ei ole imutorvessa mitään säädintä. :-/

Kyllä siellä pitäisi olla alipaineella toimiva läppä, suunnilleen siinä kohtaa mihin loppuu se ilmanputsarin iso päällismuovi imutorven päällä,  letku menee jostain sieltä alta muovin välistä, ei näy letkun paikka  jollei purkaa. Tämä läppä ohjaa pakosarjan päältä tulevaa lämmintä ilmaa, minulla oli tuo letku irti, niin talvella alkoi "kaasari" jäätämään.
     

Supi

Nyt purin tuon ilmanpuhdistinkotelon ja siellähän se letkuliitin oli ei muuta ,kun letku kiinni. Nyt näyttäsi toimivan ,mutta ei meinannut lähteä käyntiin. oli tosin kylmä kone enkä ollut varma painoinko kaasua. Ja meni siinä asennuksen lomassa hukkaan siitä ilmaputsarin kannen siipimutterin välistä sellainen kumijuttu onko tärkeä käynnin kannalta? Ja kuuluuko siellä telineen alla jonka päälle kansi laitetaan ja johon kiristetään se siipimutteri olla sellainen kumitiiviste se näkyy puuttuvan muistelin ,että olin jossakin sunnyssä sellaisen nähnyt?  ::)

alfadatsun

Kyllä siihen kannattaa laittaa jokin kuminpala, se pikkuisen tasaa ilmanputsarin liikehdintää ja estää pölyn kulkeutumista koneeseen  ::)

Supi

Vielä näyttää oireilevan sunny ,kierrokset koholla ja polkaisee kaasua putoaa ja käy vähän raskaasti ja tasaantuu ,sitten kohta kohoavat takas. Polttoaineen kulutuksesta huomasin ,että tankkasin 31 litraa jolloin viisari kohosi vähän puolen tankin päälle. Ajoin 160 kilsaa nyt on pudonnut ensimmäiseen viivaan eli lähelle sitä punaista aluetta. Eikö tuo kulutus ole ihan järkyttävä. Ulkoisia vuotoja ei näyttäisi olevan. Onko vika tuossa automaattiryypyssä vai?? :(

totalve

Tappelin tuossa kesällä saman asian kanssa. Vm 92
1.6 Sunny oli potilaana, ajettu 145000km. Joka ainoan alipaineletkun uusin. Ei korjaantunu tyhjäkäynti
kierrokset. Samalla uusin tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen, pyörijän, ei vaikutusta. Kulutus
oli seka-ajossa n.12 ltr/100km eli reilusti liikaa. Loppu mielenkiinto. Automerkin vaihto lopetti ongelmat, kulku on ihan eri tasolla, kulutus on noin 5.5 ltr/100km samalla reitillä
jopa kovemmalla ajolla.

Laffi

LainaaTappelin tuossa kesällä saman asian kanssa. Vm 92
1.6 Sunny oli potilaana, ajettu 145000km. Joka ainoan alipaineletkun uusin. Ei korjaantunu tyhjäkäynti
kierrokset. Samalla uusin tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen, pyörijän, ei vaikutusta. Kulutus
oli seka-ajossa n.12 ltr/100km eli reilusti liikaa. Loppu mielenkiinto. Automerkin vaihto lopetti ongelmat, kulku on ihan eri tasolla, kulutus on noin 5.5 ltr/100km samalla reitillä
jopa kovemmalla ajolla.

Joo, mullakin oli ongelmia auton kanssa, sen sijaan, että toisin keskusteluun mitään uutta tai yrittäisin auttaa ongelman selvittämisessä, kerron että vaihdoin auton polkupyörään, nyt kulutus on tosi pientä, vaikka kuinka polkee, niin bensaa ei mee yhtään.

Supi

Suihkutin jarrukliineriä kaasuttimen tiivisteisiin käynti putosi hetkeksi.  Eli näyttäisi tiivisteet olevan entiset?  vaikuttaako tuo kulutukseeen? pitää lähteä viikolla hommaan uudet tiivisteet.  :-?

cedricfan

LainaaSuihkutin jarrukliineriä kaasuttimen tiivisteisiin käynti putosi hetkeksi.  Eli näyttäisi tiivisteet olevan entiset?  vaikuttaako tuo kulutukseeen? pitää lähteä viikolla hommaan uudet tiivisteet.  :-?
Toivottavasti ei sitä kaasarin alle tulevaa :-/
Hinta on hyvin ilkeä yllätys...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

take

Lainaa
Toivottavasti ei sitä kaasarin alle tulevaa :-/
Hinta on hyvin ilkeä yllätys...
Mutta onneksi se on helppo leikata itsekin. Sen verran askartelutaitoja pitää olla. ;)

Supi

Jees ,mutta selittääkö tuo vuoto tuon kovan kulutuksen? :P

take

Kyllä ainakin osittain. Paha vuoto niin seokset menee laihalle ja lambda näyttää myös laihaa seosta ja tietokone koettaa korjata säätämällä rikkaammalle.

Lisäksi en luottaisi bensamittarista katsottuun kulutukseen. Pari-kolme täyttä  tankillista ajaa ja siitä laskee keskikulutuksen niin sitten aletaan olla oikeilla jäljillä. Jos minä katsoisin bensamittarista kulutusta niin tänään Salon reissulla olisi kulutus ollut 15l/100km. Ei voi olla, tiedän sen. mittari vaan päätti tipahtaa vähän isomman pykälän kerralla. :)

Supi

Tänään tuli käytyä tuolla tiivisteitä kyselemässä ja ei löytynyt tarvikkeesta. Motonetistä ostin tiivistepaperia ja tiivistesilikonia. Huomenna pitäsi laitella ,jos ei kovin paha sää. Sanoivat motonetissä ,että ei tarvi välttämättä tuota paperia laittaa meinasi riittävän kun pelkkää tiivistesilikonia laittaa. onko näin? Ja millainen tuo alempi tiiviste ,jos nyt on sökö niin onnistuuko tuolla tiivisteaineella vai onko sitten hommattava se tiiviste marmoritiskiltä vissiin aika kallis. En ole vielä purkanut tuota kaasutinta irti?  ;D

cedricfan

Se tiivistesilikoni on taitolaji, ei liikaa ettei mene tukkimaan mitään.
Alempi on ennemminkin laippa, ja siinä on lämmitys. Eli joutuu pikkusen jumppaamaan että saa tiiviiksi.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Rutjake

LainaaTänään tuli käytyä tuolla tiivisteitä kyselemässä ja ei löytynyt tarvikkeesta. Motonetistä ostin tiivistepaperia ja tiivistesilikonia. Huomenna pitäsi laitella ,jos ei kovin paha sää. Sanoivat motonetissä ,että ei tarvi välttämättä tuota paperia laittaa meinasi riittävän kun pelkkää tiivistesilikonia laittaa. onko näin? Ja millainen tuo alempi tiiviste ,jos nyt on sökö niin onnistuuko tuolla tiivisteaineella vai onko sitten hommattava se tiiviste marmoritiskiltä vissiin aika kallis. En ole vielä purkanut tuota kaasutinta irti?  ;D


Tiivistepahvia saa yhä varaosaliikkeista ja niistä voi tehdä itse tiivisteet mikäli halua säästää.

Supi

Nyt pitää palata tuohon kulutukseen sen verran ,että Tankkasin tankin aivan täyteen ,että bensa näkyi jo korkin suulla asti Ja ajoin 91km menin tankille 6.5litran kohdalle alkoi jo napsua sain kuitenkin menemään 8.5 ja sitten tuli jo pinta näkyviin. Tämähän ei varmaan mikään kovin tarkka menetelmä ole? paljonko tuon pitäisi viedä? vielä en ehtinyt vaihtaa kaasuttimen tiivisteitä ,että vaikuttaa varmaan nekin vähän tuohon kulutukseen? :P

Supi

Tietääkö kukaan tuota kulutus asiaa? paljonko pitäsi päästä tankilla matka ja sekalaisessa ajossa?
Ja entä miten tuo kulutus on laskettava ,että saa aika tarkan arvon? :)

Wildchild-

Lainaa
Ja entä miten tuo kulutus on laskettava ,että saa aika tarkan arvon? :)

Ite tein silleen että ajoin tankin tyhjäks -> nollolasin tripin -> tankkasin tietynverran ja ajoin taas tyhjäks. Siitähä se sitten on helppo laskea.
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

Supi

Entäs paljonko kuuluisi mennä soppaa ,jos kaikinpuolin kunnossa?

Mies

LainaaEntäs paljonko kuuluisi mennä soppaa ,jos kaikinpuolin kunnossa?


7-8 L, yksin ajellessa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Spiderbait

#28
Kulutuksesta sen verran. Ittellä N14 -93 1.4 kaasari versio. Kesällä keskikulutus n. 7.5 l ja talvella saattaa viedä jopa 9litraa, varsinkin näillä pakkasilla mitä oli ja kylmäkäynnistyksillä.

Ihan hyvä kulutus tuo on kun vertaa aiempaan autoon. Camry V6 3.0 aut. keskikulutus oli siellä +10litraa  ;D

Gorgane

Ihmeen korkealta tuntuu tuo Sunnyn kulutus, kun miettii, että Bluebird 2.0 kaasari vie velipojalla aikalailla tasan 8 litraa sekalaisessa ajossa ja vielä aikalailla sama, että miten sillä ajaa.

Oman tän hetkisen käyttiksen eli -85 Preluden 1.8 litranen tuplakaasari kyllä sitten vie 8-11 litraa satasella ihan polkemishaluista riippuen. Saa nähdä saako yhtään alas noista lukemista, kun kesällä pääsee putsailemaan kaasarit.