Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Vetarin suojakumen vaihto ja flektistä kysymys?

Aloittaja sunny94, joulukuu 31, 2009, 17:23:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sunny94

Elikkä pitäs vaihtaa vetarin suojakumi tommoseen
sunny 1.6 -88,elikkä jos mulla vetoakseli käessä niin
miten homma tapahtuu?
Sitten ei ala flekti pyöriin,onko se tunnistin anturi siinä
syylärissä?mutta tuskin on tuo ku kokeilin toista niin ei
pyöriny,onko tuolle flektille sulaketta tai jotaki :'(

take

Viestistäsi päätellen osaat irrottaa vetarin. Seuraavaksi kannattaa raksia se vanha kumi palasina pois häirittemästä. Akseli ruuvipenkkiin ja moska/pieni leka ja samalla vedät niveltä poispäin akselista ja kajautat maltillisella voimalla jolloin se yleensä irtoaa. Jos ei irtoa 2-3 huitasulla niin käännä akselia penkissä puolisen kierrosta jotta lukorengas asettuu eri asentoon ja yritä uudelleen. Iso vasara on parempi. Pienellä vasaralla saat vain paljon lyöntijälkiä niveleen. Isolla se voima jakautuu isommalle alalle aiheuttaen vähemmän vaurioita.

Mistä tiedät ettei flekti toimi? Keittääkö kone eikä silti lähde pyörimään? Näin kylmillä ilmoilla saa termostaatti aueta tuhat kertaa ennen kuin jäähdytin kuumenee niin paljon että flekti alkaa pyöriä.

sunny94

Paikallaan ku käyttää niin lämmöt nousee reilusti yli puolen välin ja sitten ei viiti enää käyttää ja ajossa pysyy
siinä puolenvälin vähän alla :-?

Tare

LainaaPaikallaan ku käyttää niin lämmöt nousee reilusti yli puolen välin ja sitten ei viiti enää käyttää ja ajossa pysyy
siinä puolenvälin vähän alla :-?
Nousee, nousee, melkein tappin saakka voi nousta ennen, kuin flekti pyörähtää.   :o
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

sunny94

Tuskin nousee nyt tappiin asti enkä kyllä anna noustakaan ::)
eipä ole yhessäkään niissanissa lämmöt noussu ku puoleenväliin niin on flekti pyörähtäny,eli missä vika vois olla  :(

JannuLuigi

Kannattaa vielä jotain liuotinta varata nivelen puhdistukseen ennen uuden vaseliinin ja suojakumin laittoa. Itse bräkleenillä (crc:n jarruputsi) puhdistin kun omaan vaihdon tein. Ei kovin hygieenisesti onnistunut homma,ulkona ruuvipenkissä moukaroin nivelen irti niin tottakaihan se siitä vauhdilla lensi suoraan soraan ja nurmikolle  ;D
Puhdistus ja buunaus on varmasti tarpeen jos vanha kumi on kunnolla rikki ja nivel ottanut itseensä suojaamattomana tiesuolaa ja ties mitä.
Sunny GL B11 '86
Legacy GT BL5 '04

cedricfan

Älä kauaa mätki niveltä, jollei se lähde suosiolla niin avaa sisemmän nivelen pää ja pujota sitä kautta uusi kumi ulompaan, putsatun akselin yli.
Itse tosin käyttäisin ennemmin ylivedettävää kumia niin ei tarvi ottaa kuin akselin ulompi pää irti navasta. Ainakin jollei niveleen ole päässyt paljoa kuraa niin pääsee noilla ylivedettävillä paljon helpommalla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV